بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

نکات خرید هندوانه شیرین برای شب یلدا چیست؟ برای انتخاب هندوانه شب یلدا به چه نکاتی توجه کنیم؟ شب یلدا معمولا هندوانه خوب، خیلی راحت گیر نمی آید و به خاطر موقعیت زمانی سال نمی توانیم خیلی خوشبین باشیم که هندوانه ای قرمز و شیرین نصیبمان شود، از طرفی تمام لذت شب یلدا به همان هندوانه است و اصلا شب یلدا بدون هندوانه نمی شود! برای همین در این مقاله قصد داریم به شما نکاتی را آموزش دهیم تا بتوانید بهترین هندوانه برای شب یلدا را انتخاب کنید!

راه های تشخیص هندوانه سالم از هندوانه خراب

قبل از این که با ویژگی های یک هندوانه شیرین و رسیده آشنا شوید، بهتر است توانایی تشخیص هندوانه بد را داشته باشید. زیرا به شما کمک می کند که از خرید خود لذت ببرید. راه های تشخیص هندوانه سالم از هندوانه خراب:

  • لکه های تیره رنگ و غیر عادی: امکان دارد این لکه ها، نشان از این باشند که میوه، قارچ یا باکتری هستند.
  • آسیب های پوستی روی هندوانه: الگوی نامنظمی از لکه های سفید و قهوه ای که شاید ناشی از تغذیه حشرات از میوه است.
  • بوی بد و ترشیدگی: این بو ناشی از شروع خراب شدن هندوانه و فرآیند تخمیر آن است.

نکات خرید هندوانه شیرین برای شب یلدا |تشخیص هندوانه شیرین شب یلدا

نکات خرید هندوانه شیرین برای شب یلدا | هندوانه شب یلداتو اینطوری انتخاب کن!

صدای هندوانه 

وقتی که به این میوه خوشمزه ضربه می زنید، باید صدا تیزی دهد یعنی زیر باشد. این یعنی هندوانه رسیده و آبدار است. این روش، همان مهارت به خصوصی بوده که پدران ایرانی خود را در آن باتجربه و حرفه ای می دانند، هرکسی نمی تواند ادعا کند که از روی صدا، توانایی انتخاب هندوانه رسیده و شیرین را دارد.  اما تولید صدای بم، یعنی میوه، کاملا نرسیده و زودتر برداشت شده است.

لکه زرد روی هندوانه 

این لکه، محل تماس هندوانه با زمین است که به آن لکه زمین می گویند.  یک هندوانه خوشمزه و شیرین، باید یه لکه زرد رنگ داشته باشد. اگر هندوانه لکه سفید دارد یا اصلا لکه ای ندارد، بدانید که خوب رشد نکرده و زود برداشت شده است. باید دقت کنید که رنگ آن باید زرد تیره بوده تا نشان از رسیدن کامل میوه باشد. 

به ظاهر هندوانه توجه کنید

وقتی در حال خرید یک هندوانه هستید، باید دقت کنید که ظاهر آن یک دست و صاف باشد. از خرید هندوانه خیلی بزرگ هم اجتناب کنید. هندوانه نباید دچار فرورفتگی، برآمدگی و کوفتگی باشد. این نواقص در ظاهر هندوانه نشان می دهد که به اندازه کافی نور دریافت نکرده و کاملا مراحل رشد را طی نکرده است.

وزن هندوانه

یکی از راه های انتخاب هندوانه سنگین، این است که چندتا را با دست بگیرید و با هم مقایسه کنید تا هرکدام که وزن بیشتری دارد را انتخاب کنید. هندوانه ای که کاملا رشد کرده و رسیده باشد، باید وزن زیادی هم داشته باشد. وزن بالای هندوانه نشان از آبدار بودن و رسیده بودن آن است. البته وزن زیاد باید به نسبت ابعاد آن عادی به نظر بیاید.

کیفیت هندوانه بعد از قاچ خوردن

بخش هایی که کمرنگ بوده و دانه های سفید دارند، انتخاب خوبی نبوده و نباید آن ها را میل کنید، باید دقت کنید که بخش های قرمز رنگ و براق آن، با دانه های قهوه ای تیره یا سیاه، شیرین تر و خوشمزه تر هستند.

رنگ هندوانه 

اگر هندوانه براق بود، بدانید که کاملا رشد نکرده و زود آن را برداشت کرده اند. ظاهر آن باید کدر باشد، زیرا نشان می دهد کاملا رسیده و رشد کرده است.  یک هندوانه شیرین و رسیده، باید رنگی سبز تیره داشته باشد.

سفت بودن هندوانه 

اگر به هندوانه فشار وارد کردید و کمی فرو رفت، باید بدانید که بیش از حد رسیده و طعم خوبی نخواهد داشت.  هندوانه باید پوست ضخیمی داشته باشد تا بتوان آن را انتخاب کرد. پس یکی دیگر از روش ها برای انتخاب هندوانه خوب و رسیده برای شب یلدا دقت به میزان سفتی آن است.

دم هندوانه 

همه هندوانه ها دُم دارند که در واقع بخشی از ساقه است که زمان جدا شدن، روی هندوانه باقی می ماند. این دم آب و مواد مغذی را به هندوانه رسانده و به آن کمک کرده تا به خوبی رشد کند و بزرگ شود. اگر این ساقه سبز باشد یعنی میوه زود جدا شده و کاملا رشد نکرده است. اما اگر این ساقه خشکیده باشد یعنی هندوانه به خوبی رشد کرده و شیرین است.

 

 

به پایان مقاله نکات خرید هندوانه شیرین برای شب یلدا رسیدیم، نظر شما چیست؟ شما برای خرید هندوانه شیرین برای شب یلدا چه ترفندی دارید؟ خوشحال می شویم تجربیات خود را در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان سوربانی به اشتراک بگذارید!



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما: