بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
امروزه هزینه‌های ازدواج هر چند ساده و معمولی برگزار شود بسیار بالا بوده و ممکن است در شروع زندگی قسط و بدهی روی دست عروس و داماد بگذارد. برای مدیریت هزینه‌های عروسی و کم کردن مخارج روش‌هایی وجود دارد و نیاز به برنامه ریزی دقیق برای مراسم است اما قبل از همه این‌ها عروس و داماد باید به توافق برسند که عروسی را کاملا ساده برگزار کنند و از هزینه‌های اضافی که هیچ تاثیری در بهتر برگزار شدن مراسم ندارد چشم پوشی کنند.

امروزه هزینه‌های ازدواج هر چند ساده و معمولی برگزار شود بسیار بالا بوده و ممکن است در شروع زندگی قسط و بدهی روی دست عروس و داماد بگذارد. برای مدیریت هزینه‌های عروسی و کم کردن مخارج روش‌هایی وجود دارد و نیاز به برنامه ریزی دقیق برای مراسم است اما قبل از همه این‌ها عروس و داماد باید به توافق برسند که عروسی را کاملا ساده برگزار کنند و از هزینه‌های اضافی که هیچ تاثیری در بهتر برگزار شدن مراسم ندارد چشم پوشی کنند.

در ادامه این مطلب از سوربان ما روش هایی را به شما میگوییم که در کم کردن مخارج عروسی تاثیر بسزایی دارد.

با این 12 مورد هزینه های عروسیت نصف میشه!

چطور یک عروسی کم خرج بگیریم

گل آرایی ماشین عروس و دسته گل عروس

هرجا که اسمی از مراسم عروسی بیاید قیمت کارها نسبت به قیمت واقعی چندین برابر می‌شود. حال فکر کنید برای گل‌آرایی سراغ گل فروشی‌های مطرح بروید باید برای یک تزئین ساده هزینه سرسام‌آوری را متقبل شوید. برای کم شدن هزینه گل‌آرایی چند راه وجود دارد.

اولین راه این است که گل فروشی‌هایی که تازه شروع به کار کرده‌اند پیدا کنید. این گل فروشی‌ها برای جذب مشتری مطمئنا با شما کنار می‌آیند و با هزینه کمتری گل آرایی ماشین و دسته گل عروس را برعهده میگیرند.

دومین راه سپردن گل‌آرایی ماشین به دکه‌های گل فروشی است. دکه‌ها نسبت به مغازه‌ها قیمت کمتری دارند.

راه سوم برای عروس و دامادهایی مناسب است که خودشان یا یکی از اطرافیانشان علاقه و استعداد تزئین و گل آرایی را دارند. اگر تصمیم دارید خودتان ماشین عروس را تزئین کنید سری به بازار گل بزنید. زیرا در بازار گل قیمت گل‌ها بسیار پایین‌تر است. با استفاده از چسب نواری پهن, تعدادی اسفنج و چند مدل گل میتوانید به راحتی طرحی روی کاپوت ماشین درست کنید. نگران کندن چسب‌ها نباشید. زیرا به راحتی با آب گرم از روی ماشین کنده میشوند.

فقط برای انتخاب گل‌ها دقت داشته باشید که گل‌های مخصوص آن فصل را انتخاب کنید تا از این راه هم در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

کارت دعوت عروسی

با این 12 مورد هزینه های عروسیت نصف میشه!

امروزه کارت‌های دیجیتال بسیار طرفدار پیدا کرده و شما می‌توانید با یک جستجو در گوگل کارتی که می‌خواهید انتخاب کنید و برای هر کدام از مهمان‌ها ارسال کنید. مخصوصا برای افرادی که از شهرهای دیگر نیز مهمان دارند و برای ارسال کارت باید هزینه پست هم بدهند کارت‌های دیجیتال بسیار مناسب است. اگر میخواهید که حتما کارت دعوت تهیه کنید سراغ طرح‌های ساده بروید زیرا بعد از عروسی همه کارت‌ها دور انداخته می‌شود پس بهتر است هزینه اضافی برای کارت نکنید.

آرایشگاه عروس و داماد

مطمئن باشید اگر به آرایشگر خود بگویید که بهترین آرایش را می‌خواهید یا این که بگویید عروسیتان است و آرایش عروس انجام دهد هیچ فرقی ندارد فقط آرایش عروس هزینه بیشتری دارد. میتوانید بعد از آرایش در خانه لباس عروس را بپوشید. در مورد داماد هم همینطور بهتر است فقط درخواست کنید بهترین کار خود را برای شما انجام دهند. البته ما به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌دهیم که به آرایشگر خود دروغ بگویید. اگر فکر می‌کنید قرار است به او در مورد مراسم و نسبتتان با عروس و داماد توضیحی دهید پس به این راه فکر نکنید و به او بگویید آرایش عروس با کمترین هزینه را می‌خواهید.

هزینه‌های تالار عروسی

با این 12 مورد هزینه های عروسیت نصف میشه!

چیزی که کاملا مشخص است قیمت تالارها در تابستان آن هم آخر هفته یا روز عید نسبت به پاییز و زمستان و وسط هفته بسیار بالاتر است. پس سعی کنید روز مناسبی را برای عروسی انتخاب کنید. برخی تالارها روزهای تخفیف‌دار و ارزان‌تر دارند میتوانید این تالارها را در سایت‌های معرفی تالار پیدا کنید و با آن‌ها تماس بگیرید. وقتی برای رزرو و هماهنگی به تالار می‌روید لیستی از امکانات تالار در اختیار شما قرار می‌دهند که برای هر کدام هزینه جداگانه از شما میگیرند.

یک سری از امکانات مثل گل آرایی, شمع آرایی, بادکنک آرایی و آتش بازی هیچ کدام در برگزاری جشن تاثیری ندارند پس بهتر است آن‌ها را از لیست حذف کنید. میتوانید به جای گروه ارکستر یا دی‌جی خودتان یک پلی لیست تهیه کنید تا در روز عروسی پخش کنید. برای شام دو نوع غذا به همراه سالاد و نوشیدنی کافی است. همینطور در انتخاب شیرینی و میوه به هزینه‌ها دقت کنید.

هزینه عکاسی و فیلم‌برداری

داشتن چند عکس و فیلم از شب عروسی حس خوبی را برای شما تداعی می‌کند. اما برای کنترل هزینه‌های آتلیه بهتر است موارد غیر ضروری را حذف کنید. مثلا کلیپ و عکس‌های فرمالیته هزینه خیلی زیادی دارد و علاوه بر آن خیلی ضروری نیست. اگر به کلیپ فرمالیته علاقه دارید می‌توانید برای سالگرد ازدواج با یک آتلیه هماهنگ کنید و کلیپی که دوست دارید تهیه کنید.

برای انتخاب آتلیه می‌توانید دنبال آتلیه‌هایی با تخفیف‌های ویژه باشید و یا اگر عکاسی را مدنظر دارید که کار او را می‌پسندید پکیج‌های ساده و ارزان‌تر او را انتخاب کنید. راهکار دیگر برای کم شدن هزینه این است که از آتلیه بخواهید عکس‌ها را به صورت آلبوم چاپ نکند و هزینه آن را کم کندو فقط تعدادی عکس برای قاب کردن و هدیه به پدر و مادر برای شما آماده کند. اگر تمایل به داشتن آلبوم دارید می‌توانید برای سالگرد ازدواج این عکس‌ها را چاپ کنید.

گیفت مراسم عروسی

اگر بخواهید برای مهمانان یادبود تهیه کنید هرچقدر هم این یادبودها ساده باشد یا حتی خودتان درست کنید باز هم هزینه‌ای روی دست شما می‌گذارد. خیلی از مهمانان به گیفت عروسی توجهی نمیکنند و حتی مشخص نیست بعد از عروسی چه مدت آن‌ها را نگه میدارند. پس هزینه اضافه نکنید و گیفت را از لیست خریدهای عروسی خط بزنید. اگر خیلی دوست دارید یک یادبود به خانواده و دوستان صمیمی خود بدهید از عکاس بخواهید تعداد کمی عکس کوچک برای شب آماده کند تا در پایان جشن به دوستان خود بدهید.

برگزاری عقد و عروسی در یک شب

امروزه خیلی از عروس و دامادها تمایل دارند یک مراسم برگزار کنند و از این راه هزینه‌های خود را کم کنند. در این صورت هزینه لباس, پذیرایی و آتلیه نصف می‌شود. اگر قرار است بین عقد و عروسی فاصله زیادی باشد می‌توانید عقد محضری با حضور خانواده و تعداد کمی از نزدیکان برگزار کنید و بقیه اقوام را فقط در عروسی دعوت کنید.

خرید یا اجاره لباس عروس

با این 12 مورد هزینه های عروسیت نصف میشه!

انتخاب بین خرید و اجاره لباس به خودتان بستگی دارد. اگر پس‌انداز کافی دارید فقط نمیخواهید همه پس‌انداز را برای عروسی استفاده کنید بهتر است لباس عروس را بخرید و بعد از عروسی آن را با قیمت پایین‌تر بفروشید. در این صورت حدود دو سوم پول لباس برمیگردد و هزینه شما کاهش می‌یابد. اما اگر پس انداز کمی دارید و همه آن برای کارهای عروسی درنظر گرفته شده است دنبال اجاره لباس باشید. برای اجاره وقت بگذارید تا لباسی مناسب با قیمت پایین پیدا کنید.

تعداد مهمانان

قسمت زیادی از هزینه عروسی مربوط به تعداد مهمانان است. برای تعداد زیادی مهمان هم باید به دنبال تالار بزرگتر که مسلما ورودی بیشتری هم میگیرند باشید و هم پول بیشتری برای پذیرایی بدهید. تا جایی که ممکن است لیست مهمانان را کوتاه کنید. نیازی نیست اقوامی را دعوت کنید که شاید سالی یک بار هم آن‌ها را نمی‌بینید. فقط دوستان و اقوام درجه یک را در لیست قرار دهید. با یک حساب و کتاب ساده متوجه می‌شوید که حتی اگر 20 نفر از مهمانان را حذف کنید چقدر در هزینه‌ها صرفه جویی کرده‌اید.

خریدهای عروس و داماد

با این 12 مورد هزینه های عروسیت نصف میشه!

در زمان گذشته دخترها و پسرها قبل از ازدواج وسایل آرایشی و بهداشتی به صورت کامل نداشتند و در زمان عروسی خانواده داماد برای عروس وسایلی مثل سشوار, اتو مو, لوازم آرایش و بهداشتی تهیه می‌کردند و خانواده عروس نیز برای داماد ریش تراش, کف ریش و لوازم بهداشتی را خریداری می‌کردند اما امروزه دیگر به این شکل نیست و اکثر جوانان تمام این وسایل را دارند پس چرا باید هزینه اضافه برای خرید دوباره آن‌ها کرد؟ اگر می‌خواهید حتما خریدی برای عروسی داشته باشید لیست را مختصر کنید تا هزینه‌ها کاهش یابد.

کلام آخر

اگر می‌خواهید یک شب خاطره‌انگیز و در عین حال کم هزینه داشته باشید قدم اول این است که نگران حرف مردم نباشید. مطمئن باشید چه شما بهترین عروسی در بهترین تالار را برگزار کنید چه حتی مراسمی نگیرید حرف‌های منفی وجود دارد. پس تنها به این فکر کنید خودتان چه مراسمی دوست دارید. این شب مخصوص شما است و باید همه چیز آن‌طور که می‌خواهید باشد اما در تمام مراحل انجام کارهای عروسی دقت داشته باشید که قرار است برای یک شب چقدر هزینه کنید. آیا برخی موارد ارزش هزینه کردن دارد یا بهتر است آن پول صرف مخارجی که در آینده دارید شود. پس با دقت و وسواس کارهای عروسی را انجام دهید تا در آینده از هزینه‌هایی که کردید پشیمان نشوید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 3.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز