بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چرا صورتم پوسته پوسته میشه؟ علت پوسته پوسته شدن صورت بعد از کرم زدن چیست؟ بهترین درمان پوسته پوسته شدن صورت چه می باشد؟ یکی از موثرترین اعضای زیبایی و از همه مهم تر اعتماد به نفس بالا، صورت زیبا و آراسته است. امروزه مراقبت از پوست و مو به کار بسیار مهمی در سلامت بدن خواهد بود. پوسته پوسته شدن پوست صورت یکی از مشکلات زیبایی است که هرکس یک بار هم که شده تجربه کرده است.

چرا پوست صورت پوسته پوسته می شود؟ چرا صورتم پوسته پوسته میشه؟

چرا صورتم پوسته پوسته میشه؟ | دلایل و 5 درمان پوسته شدن پوست صورت و بدن

محصولات پوستی خشن

بهتر است هر چه زودتر محصولاتی که استفاده می کنید را با نوع ملایم تر و طبیعی تر آن جایگزین کنید.  هر چه محصول مورد نظر دارای عناصر شیمیایی بیشتر و قوی تر باشد، احتمال پوسته پوسته شدن پوست صورت شما هم بیشتر می باشد.  این می تواند حتی شامل شامپوی سر و نرم کننده ای که برای موی خود استفاده می کنید هم باشد. پس تأثیر مخرب محصولات پوست فقط شامل مواد آرایشی و بهداشتی که به طور مستقیم بر روی پوست اعمال می شود، نیست.

 آب و هوا

شرایطی مانند باران و باد هم رطوبت را از پوست صورت دفع کرده و منجر به ایجاد پوسته های خشک در بخش های مختلف بدن از جمله صورت می شود. هر چه دمای هوا در فصل های سرد سال کاهش پیدا می کند، رطوبت هم کمتر شده و پوست خشک و خشک تر می شود.

واکنش آلرژیک

در این شرایط سیستم ایمنی بدن شما تضعیف شده و امکان دارد عوارض حتی به مشکلات حاد تنفسی ختم شود. گاهی امکان دارد پوسته پوسته شدن صورت شما ناشی از تماس با ماده یا قرار گرفتن در شرایط حساسیت زا باشد.

کم کاری پاراتیروئيدی

ریزش مو، پوست خشک و پوسته پوسته، ناخن شکننده، خستگی، اضطراب یا افسردگی و تشنج علائم ثانویه این بیماری می باشد. علائم این اختلال شامل درد عضلات یا گرفتگی، سوزن سوزن شدن یا بی حسی در نوک انگشتان و اسپاسم عضلات به ویژه در اطراف دهان می باشد.

آسیب اشعه ماوراء بنفش

چرا صورتم پوسته پوسته میشه؟ اشعه ماوراء بنفش باعث اختلال در عملکرد سلول های پوستی و ایجاد خشکی شدید می شود. در این شرایط پوست به شدت مستعد ابتلا به ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن می باشد. پس اگر اخیراً آفتاب زده شده اید، پوسته پوسته شدن می تواند نشانه پوست آسیب دیده از اشعه ماوراء بنفش باشد.

ایکتیوز

از عوارض این بیماری می توان به ترک های پوستی، ضخیم شدن غیر طبیعی و پوسته پوسته شدن پوست اشاره کرد. بیماری ایکتیوز یک اختلال نادر پوستی است که در پوست سر و صورت، دست، آرنچ و کلاً بالاتنه رخ می دهد.

پسوریازیس

از پوست صورت و سر گرفته تا آرنج، زانو، کف پا و کمر تحت تأثیر این عارضه قرار می گیرند. در این بیماری پوسته ها با لکه های قرمز و گاهی درد مفاصل همراه می باشد.  پسوریازیس یک اختلال خود ایمنی شایع است که باعث ایجاد لکه و پوسته پوسته شدن پوست می شود.

اگزما

درماتیت آتوپیک می تواند باعث ایجاد لکه های تیره و پوسته پوسته بر روی پوست شود.  این تکه ها مقل  بثورات به نظر می ایند که در نهایت به شکل پوسته های خشک در می آیند.

درماتوفیتوز

کرم حلقه باعث ایجاد بثورات قرمز و پوسته پوسته می شود که می تواند در قسمت های مختلف بدن مانند پوست صورت، پا، کشاله ران، بستر ناخن و گردن پخش شود.  این عارضه یک عفونت قارچی است که بر لایه سطحی پوست تأثیر می گذارد.  بثورات حلقه ای و خارش از دیگر عوارض این اختلال می باشد.

کراتوز اکتینیک

این بیماری معمولاً با تاول های دردناک و خارش پوست همراه می باشد. این عارضه معمولاً پس از قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش خورشید یا برنزه کردن مصنوعی ایجاد می شود.  این بیماری که به عنوان کراتوز خورشیدی هم شناخته می شود، زائده هایی ضخیم و پوسته پوسته روی پوست تشکیل می دهد.

درماتیت سبورئیک

با این که این بیماری بیشتر روی پوست سر تأثیر می گذارد، اما می تواند بر بخش های چرب صورت مانند بینی یا پیشانی هم تأثیر بگذارد.

کمبود مواد مغذی در دسترس سلول های پوستی

وقتی سلول های پوست با کمبود مواد مغذی مواجه شود، علائم مشخصی مثل پوسته پوسته شدن در ناحیه های مختلف مانند صورت از خود نشان می دهد.  

درمان پوسته پوسته شدن صورت

اما برای درمان پوسته پوسته شدن صورت چه باید کرد؟ با ما همراه باشید:

به اندازی کافی آب بنوشید

میزان آبی که در روز می نوشید را افزایش دهید تا پوستتان هیدارته شود.

روغن بادام شیرین

همانطور که گفتیم یکی از دلایل پوسته پوسته شدن پوست صورت، کمبود مواد مغذی در دسترس سلول های پوستی می باشد. روغن بادام شیرین سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی حیاتی برای سلامت پوست می باشد. این روغن همچنین سرشار از عوامل آنتی اکسیدانی است که از آسیب های ناشی از اشعه های ماوراء بنفش پیشگیری می کند. اسیدهای چرب امگا3 موجود در روغن بادام شیرین برای پوست صورت نقش آبرسان قوی را بازی کرده و اجازه بروز خشکی، اگزما و عوارض ناشی از دهیدارته شدن پوست را نمی دهند. روغن بادام شیرین همچنین در درمان بیماری پسوریازیش هم نقش مهمی دارد.

روغن آرگان

روغن آرگان علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی قوی خود، چندین خاصیت مهم دیگر دارد. این محصول دارای مقادیر قابل توجهی محتوای SPF است و به این ترتیب از آسیب ناشی از اشعه های ماوراء بنفش پیشگیری می کند. روغن آرگان همچنین دارای خواص آنتی باکتریال است و عفونت های قارچی را از روی پوست از بین می برد. به این ترتیب بخش قابل توجهی از عوامل پوسته پوسته شدن پوست صورت از طریق این روغن برطرف می شود. روغن آرگان منبع غنی از انواع ویتامین به شمار می آید، که پوست را به درستی تغذیه کرده و از اختلالاتی مانند این پیشگیری می کند.

ضد آفتاب فراموش نشود!

حتی اگر دلیل پوسته پوسته شدن پوست شما اشعه های مضر آفتاب نیست، بهتر است همواره بر روی پوست صورت خود ضد آفتاب یا مرطوب کننده دارای SPF داشته باشید.

 آبرسانی و تغذیه پوست

اگر مدام مرطوب کننده ای که دارای مواد مغذی برای پوست است کمک بگیرید، احتمال پوسته پوسته شدن صورت به حداقل می رسد.

با آب خیلی داغ دوش نگیرید

برای درمان پوسته پوسته شدن صورت سعی کنید با آب خیلی داغ دوش نگیرید تا عوارضی از این دست برای شما اتفاق نیفتد.

لایه برداری پوست را جدی بگیرید

سلول مرده پوست و باکتری منافذ پوست خود را به صورت پوسته هایی بر روی صورت نشان می دهند. رهایی از دست این عامل، از طریق لایه برداری منظم پوست صورت ممکن می باشد.

هوای خانه را مرطوب کنید

در ساعاتی از روز از دستگاه های بخور برای مرطوب کردن هوای خانه کمک بگیرید.

 

این هم از دلایل و راه های درمان پوسته پوسته شدن پوست که سعی کردیم در این مطلب به آن بپردازیم. نظر شما چیست؟ خوشحال می شویم در بخش نظرات با ما همراه شوید و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان سوربانی به اشتراک بگذارید.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز