بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
در سینمای ایران کارگردانان سرشناس زیادی فعالیت میکنند اما چهره های جوانی هم در این عرصه حر دارند که با وجود جوان بودت به خوبی توانستند راه موفقیت را طی کنند و فیلم های پرفروشی را برای سینما ساختند.

سینما بستر درخشش بسیاری از چهره های جوان است که با کسب تجربه به پله های بالای ترقی در دنیای هنر دست می یابند.

در سینمای ایران کارگردان های سرشناس زیادی فعالیت میکنند اما چهره های جوانی هم در این عرصه حضور دارند که با وجود جوان بودن به خوبی توانستند راه موفقیت را طی کنند و فیلم های پرفروشی را برای سینما ساختند.

در ادامه این مطلب از سوربان به سراغ چند کارگردان جوان اما موفق سینما رفته ایم و توصیه میکنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

با کم سن ترین و موفق ترین کارگردانان سینمای ایران آشنا شوید!

جوانترین و موفق ترین کارگردانان سینمای ایران چه کسانی هستند؟

از میان کارگردان های جوان سینما به چند مورد از موفق ترین های آنها اشاره خواهیم کرد.

  • سعید روستایی

با کم سن ترین و موفق ترین کارگردانان سینمای ایران آشنا شوید!

سعید روستایی یکی از جوان ترین کارگردان های سینمای ایران است که 23 مردادماه سال 1368 متولد شد و مدرک کارشناسی سینما را از دانشگاه سوره گرفت.

این کارگردان جوان سال 1394 اولین فیلم بلندش را با عنوان ابد و یک روز روی پرده سینماها برد و در اولین حضورش در جشنواره فجر نگاه های زیادی را جذوب خود کرد و توانست 9 سیمرغ بلورین را کسب کند.

سعید روستایی در جشنواره فجر، جشن دنیای تصویر، جشن خانه سینما و جشن منتقدان و نویسندگان سینما موفق به دریافت جوایز متعدد بهترین کارگردانی شد و سه سال بعد دومین فیلمش یعنی متری شیش و نیم را ساخت.

متری شیش و نیم دومین ساخته سعید روستایی باز هم با موفقیت های زیادی همراه بود و جایزه بهترین کارگردانی را در جشنواره های مختلف برای او به ارمغان آورد و در سی و هفتمین دوره جشنواره فجر به عنوان بهترین فیلم از نگاه منتقدان انتخاب شد.

  • هومن سیدی

 

هومن سیدی یکی دیگر از کارگردان های جوان سینمای ایران است که 8 آذر سال 59 متولد شد و به عنوان کارگردان، بازیگر و فیلمنامه نویس شناخته میشود.

این هنرمند کشورمان حضور در دنیای هنر با بازیگری در فیلم یک تکه نان در سال 83 آغاز کرد اما سال 89 برای اولین فیلم با فیلم آفریقا به دنیای کارگردانی ورود کرد و بعد از آن علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی هم به فعالیت پرداخت.

هومن سیدی تابحال فیلم هایی چون آفریقا، سیزده، اعترافات ذهن خطرناک من، خشم و هیاهو، مغزهای کوچک زنگ زده و سریال قورباغه را کارگردانی کرده که اغلب جزو پرفروش های سینما بوده اند.

  • محمدحسین مهدویان

با کم سن ترین و موفق ترین کارگردانان سینمای ایران آشنا شوید!

محمدحسین مهدویان یکی دیگر از کارگردان های جوان سینمای ایران است که 22 اردیبهشت ماه سال 1360 متولد شد و مدرک کارشناسی سینما با گرایش کارگردانی را از دانشگاه سوره گرفت و برای مقطع کارشناسی ارشد به سراغ تهیه کنندگی رفت و مدرکش را از دانشگاه صدا و سیما دریافت کرد.

این کارگردان جوان در اولین تجربه ساخت فیلم بلند سینمایی، سال 94 فیلم ایستاده در غبار را ساخت و این فیلم در سی و چهارمین دوره جشنواره فجر به نمایش درآمد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم را دریافت کرد.

محمدحسین مهدویان بعد از این تجربه موفق فیلم های دیگری چون ماجرای نیمروز، لاتاری، ماجرای نیمروز رد خون و درخت گردو را ساخت و باز هم موفقیت های گذشته اش را تکرار کرد و برای فیلم درخت گردو سیمرغ بلورین بهترنی کارگردانی را در سی و هشتمین دوره جشنواره فجر از آن خود کرد.

  • نیما هاشمی

با کم سن ترین و موفق ترین کارگردانان سینمای ایران آشنا شوید!

نیما هاشمی نیما هاشمی کارگردان و تهیه کننده معروف به جوان ترین کارگردان ایران متولد 23 آذر 1378 در تهران استنیما هاشمی - Nima Hashemi علاقه از کودکی هاشمی از بچگی علاقه زیادی به کارگردانی و بازیگری داشت و در 11 سالگی در کرج نزد مجید زارع زاده دوره بازیگری دید و بعد از آن نزد علیرضا خمسه و مدرک بازیگری آزادش را گرفت و سپس در 12 سالگی و به خاطر اینکه جایی نتوانست وارد کاری شود و نقشی بگیرید در تئاتر به عنوان تدارکات وارد شد و پس از آن دستیار چهارم کارگردان شد و این داستان ادامه داشت.

و در پشت صحنه های کار های زیادی حضور داشت تا اولین نقش خود را در تابلوی نمایش به سوی افتخار گرفت که نقش مجسمه به دون دیالوگ را داشت و فقط یک جا سکون و بی حرکت بود و پس از ان بعد یک سال در نمایش حق با شماست دستیار یک شد و نقش کوچکی گرفت که تنها یک دیالوگ داشت و بعد از آن وارد دستیار کارگردانی سینما شد و کم کم بعد از دستیاری در پروژه های معتبر و زیادی توانست نقش مکمل بگیرد و پس از ان که در کارگردانی تجربه بسیاری پیدا کرد اولین کار رسمی خود را به نام پزشک نازنین ساخت که در عمارت نوفلوشاتو که یکی از معتبر ترین های تهران هست به اجرا رفت و اینجا بود که نیما هاشمی معروف به «جوان ترین کارگردان ایران» شد.

و پس از ان وی کار های بزرگ و زیادی را با بازیگران مطرح ساخت که میشود به نمایش میان پرده نمایش مرگ نمایش باغ آلبالو فیلم زیر سیگاری و.... اشاره کرد.

  • جمشید محمودی

با کم سن ترین و موفق ترین کارگردانان سینمای ایران آشنا شوید!

جمشید محمودی (زاده ۷ آبان ۱۳۶۲ ایالت پروان افغانستان) نویسنده و کارگردان سینما، مهاجر افغانستانی مقیم ایران است. او با ساخت فیلم چند متر مکعب عشق توانست در هفدهمین جشن سینمای ایران برنده تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین تدوین، بهترین نقش مکمل مرد، بهترین طراحی صحنه و معرفی استعداد شود.

  • محمد کارت

با کم سن ترین و موفق ترین کارگردانان سینمای ایران آشنا شوید!

محمد کارت با نام اصلی محمد مهدی کارت در تاریخ 15 فروردین سال 1365 و در شیراز متولد شده است او فارغ التحصیل هنرستان هنرهای نمایشی می باشد و لیسانس کارگردانی سینما دارد، وی که عضو پیوسته خانه سینمای ایران است، فعالیت هنری خود را در سال 1379 در زمینه بازیگری و کارگردانی تئاتر آغاز کرد.

او با ساخت فیلم های سینمایی و سریال مورد پسند تماشاگران حسابی نام خود را در بین فیلمسازان جوان و مطرح بر زبان ها انداخت، بطوری که نامش جزء فیلمسازان مطرح در این سال های اخیر سینمای ایران قرار گرفته است، او متاهل می باشد، همسرش نیز همچون خودش در حیطه فیلم و سریال فعالیت دارد.

  • محمدامین کریم پور

با کم سن ترین و موفق ترین کارگردانان سینمای ایران آشنا شوید!

محمد امین کریم پور متولد ۷ مرداد ۱۳۷۳ در تهران ، بازیگر و کارگردان است. فارغ التحصیل لیسانس رشته برق الکترونیک از دانشگاه علمی کاربردی می باشد که از ساخت کلیپ های طنز اینستاگرامی شروع کرد و حالا کارگردانی هم می کند.

  • امید شمس

با کم سن ترین و موفق ترین کارگردانان سینمای ایران آشنا شوید!

امید شمس کارگردان، نویسنده و تهیه کننده ایرانی است که در ۲۶ فروردین ۱۳۶۹ به دنیا آمد و از سال ۱۳۹۰ فعالیت هنری خود را آغاز کرد. فیلم سینمایی ملاقات خصوصی اولین تجربه امید شمس در مقام کارگردان و نویسنده یک اثر سینمایی بلند محسوب می شود.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز