بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
خواهر داماد از نزدیک ترین افراد به داماد ها هستند که در برگزاری مراسم عقد و عروسی وظایف بسیار بیشتری نسبت به دیگر مهمانان برعهده دارد. همچنین میتوان گفت خواهر داماد جزو کسانی است که بیشتر از دیگران با مهمانان برخورد داشته و لباس و ظاهر او بیشتر از دیگران جلب توجه میکند.

خواهر داماد از نزدیک ترین افراد به داماد ها هستند که در برگزاری مراسم عقد و عروسی وظایف بسیار بیشتری نسبت به دیگر مهمانان برعهده دارد. همچنین میتوان گفت خواهر داماد جزو کسانی است که بیشتر از دیگران با مهمانان برخورد داشته و لباس و ظاهر او بیشتر از دیگران جلب توجه میکند.

از این رو خواهر داماد علاوه بر آن که به دنبال این است که مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود، دوست دارد در این روز به زیباترین و بهترین حالت خود میکاپ کرده و لباس بپوشد اما طبق آداب و رسوم ما ایرانی ها وظایف خواهر داماد در برگزاری مراسم عقد و عروسی چیست؟

اگر شما نیز مراسم ازدواج برادرتان نزدیک است و خواهر داماد به حساب می‌آیید با ما تا انتهای این مقاله از سوربان همراه شوید تا شما را با وظایف اصلی خواهر داماد در برگزاری مراسم عقد و عروسی آشنا کنیم.

وظایف خواهر داماد در مراسم عقد و عروسی/ خواهر داماد چیکار کنه چیکار نکنه؟

وظایف خواهر داماد در مراسم عقد و عروسی چیست؟

شما به عنوان خواهر داماد باید بتوانید مانند یک مدیر برنامه همه چیز را بررسی کرده و به برادرتان کمک کنید بهترین روز زندگی خود را بدون استرس و به بهترین شکل ممکن سپری کند کارهایی که در ادامه شرح میدهیم جزو وظایف خواهر داماد در مراسم عقد یا عروسی است.

مهمترین وظایف خواهر داماد در مراسم عقد یا عروسی

  • مراقب خستگی آقای داماد باشید باشید.

عروس و دامادها در روزهای قبل از برگزاری مراسم عقد و عروسی بسیار شلوغ هستند و بسیار خسته خواهند شد. شما به عنوان نزدیک ترین فرد به داماد مراقب باید باشید برادرتان بیش از اندازه خسته نشود وعده های غذایی را خودتان آماده کنید برایش میوه و تنقلات کنار بگذارید و سعی کنید تا حد ممکن از خستگی‌اش کم کنید.

  • به داماد دلگرمی بدهید.

روزهای قبل از برگزاری مراسم عقد و عروسی برای زوج ها بسیار پر تنش و استرس زا است. وجود شخص یا اشخاصی که در این دوران به عروس یا داماد دلگرمی بدهد بسیار کمک کننده و امید بخش خواهد بود. شما به عنوان خواهر داماد بهتر است با برادر خود صحبت کنید و به او این اطمینان را بدهید تا پایان مراسم در کنار او خواهید بود تا همه چیز به بهترین شکل برگزار شود.

  • در انتخاب و پوشیدن لباس به او کمک کنید.

وظایف خواهر داماد در مراسم عقد و عروسی/ خواهر داماد چیکار کنه چیکار نکنه؟

هر عروس و دامادی دوست دارند در روز عقد یا عروسی خود بهترین لباس را انتخاب کنند انتخاب کت شلوار دامادی چون اولین تجربه آقای داماد است معمولا به سختی و با وسواس زیاد انجام میشود یکی دیگر از وظایف مهم داماد این است که داماد را در انتخاب یک کت و شلوار دامادی شیک و مناسب همراهس کند.

  • پذیرایی از مهمانان

یکی از وظایف اصلی خواهر دامدد پذیرایی و استقبال از مهمانان است خواهر داماد لازم است به پیشواز مهمانان رفته و به آنها خوش آمد بگوید. همچنین با اینکه پذیرایی بر عهده پرسنل تالار عروسی است بهتر است شما نیز به عنوان خواهر داماد مراقب پذیرایی مناسب از مهمانان باشید.

  • کیف همه کاره

شما به عنوان خواهر داماد باید آماده باشید هر اتفاقی را مدیریت کنید، برای این منظور یک کیف دستی همراه خود داشته باشید و وسایلی که فکر میکنید مورد نیاز خواهد شد را همراه ببرید. نخ و سوزن چسبزخم، آینه و هر وسیله دیگری که فکر میکنید میتواند در موارد بحرانی به کمک شما و داماد بیاید را همراه داشته باشید.

  • تصمیم گیری های مهم را به خود عروس و داماد بسپارید.

وظایف خواهر داماد در مراسم عقد و عروسی/ خواهر داماد چیکار کنه چیکار نکنه؟

مراسم عقد و عروسی ما ایرانی ها پر از مراسم های مختلف مانند پخش کردن گیفت های عروسی، رقص ،حنا رقص چاقو ساییدن قند و مراسم های دیگر است. ممکن است شما به عنوان خواهر داماد بخواهید انجام این کارها را بر عهده بگیرید اما بهتر است خودتان خودسرانه این تصمیم را نگرفته و انتخاب شخص و نحوه انجام کارها را به خود عروس و داماد بسپارید.

  • مجلس را شاد و گرم نگه دارید و مدیریت بحران کنید.

هیچ چیز مانند یک شادی و هیجان از ته دل نمیتواند داماد را در روز عقد و عروسی شاد کند. شما به عنوان نزدیکترین فرد به داماد داماد باید کمک کنید مراسم شاد و گرم برگزار شود. سعی کنید با شوخی کل کشیدن و رقصیدن مجلس را شاد و گرم نگه دارید اگر اتفاقی خارج از برنامه رخ داد سعی کنید بدون ایجاد تشویش آن را
سریعا حل کنید.

  • دعوت از مهمانان برای رقص

معمولا در یک مراسم عقد و عروسی به جز مهمانان درجه یک مهمانان دیگر ترجیح میدهند برای رقصیدن از آنها دعوت شود دعوت از این مهمانان نیز برعهده خواهر عروس یا داماد است. شما باید برای احترام به مهمانان و برای گرم نگه داشتن مراسم از دیگران بخواهید شما را در رقص و جشن و پایکوبی همراهی کنند.کمی عکاسی کنید

با وجود آن که در مراسم عقد و عروسی از گروه عکاسی حرفه ای دعوت میشود، شما نیز به عنوان خواهر داماد ممکن است صحنه هایی را ببینید که از نگاه عکاس دور مانده و بخواهید آنها را ثبت کنید بنابراین بهتر است شما نیز یک دوربین عکاسی یا گوشی با کیفیت بالا همراه خود داشته باشید تا بتوانید خاطراتی زیبا از بهترین روز زندگی برادرتان ثبت کنید.

  • ظاهری شیک و زیبا داشته باشید.

همانطور که در بخش مقدمه نیز اشاره شد، ظاهر شما به عنوان خواهر داماد در مراسم عقد و عروسی بیش از هر کس دیگر دیده میشود. بنابراین سعی کنید یک لباس شیک اما مناسب انتخاب کنید برای خرید لباس و انتخاب سالن زیبایی برای میکاپ خساست به خرج ندهید و سعی کنید بهترینها را انتخاب کنید.

  • برای شاباش و هدیه عقد و عروسی دست و دلباز باشید.

یکی از رسم های ما ایرانی ها هنگام مراسم عقد و عروسی شاباش عروس و داماد هنگام رقص آنها و هدیه دادن به آنها هنگام رقصیدن است. شما به عنوان خواهر داماد باید پیشتاز این کار باشید و برای هدیه دادن به عروس و داماد هنگام رقص خسیس نباشید همچنین سعی کنید برای هدیه عقد و عروسی نیز بهترین انتخاب را داشته باشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز