بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
در تهیه جهیزیه عروس، ممکن است برای فرد سردرگمی ایجاد شود که از هر جنس جهیزیه چه تعداد باید بخریم؟

خرید جهیزیه برای شروع زندگی مشترک، یکی از دشوارترین کارها برای عروس و داماد قبل از ورود به منزل جدید است. حجم و تنوع بالای لوازم مورد نیاز برای آشپزخانه و بخش های دیگر منزل، ممکن است فرد را به سردرگمی بیندازد.

چقدر جهیزیه بخریم؟ + 7 نکته مهم در تهیه جهیزیه که باید بدانید!

بهترین راه برای خرید جهیزیه، استفاده از لیست جهیزیه عروس است که در آن تمام آنچه که برای شروع یک زندگی نیاز است و همچنین تعداد مورد نیاز آن، نوشته شده است.

جهیزیه علاوه بر اینکه باید ظاهری زیبا داشته باشد، ازنظر تعداد و نوع نیز باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که تمامی مایحتاج زندگی عروس خانم و آقا داماد را در آینده تأمین نماید.

در تهیه جهیزیه عروس، ممکن است برای فرد سردرگمی ایجاد شود که از هر جنس جهیزیه چه تعداد باید بخریم؟ در این مقاله از سایت سوربان به شما خواهیم گفت از هر قلم جهیزیه چه تعداد لازم است تهیه کنید پس اگر در تکاپوی تهیه جهیزیه هستید اصلا این مطلب را از دست ندهید و تا انتها همراه ما باشید.

از هر قلم جهیزیه چه تعداد لازم است تهیه کنید؟

سرویس چینی = ۱۸ یا ۲۴ نفره

چقدر جهیزیه بخریم؟ + 7 نکته مهم در تهیه جهیزیه که باید بدانید!

ظروف دم دستی = ۶ یا ۱۲ نفره

چقدر جهیزیه بخریم؟ + 7 نکته مهم در تهیه جهیزیه که باید بدانید!

پارچ و لیوان = ۲ دست

چقدر جهیزیه بخریم؟ + 7 نکته مهم در تهیه جهیزیه که باید بدانید!

شربت خوری = ۲ دست

چقدر جهیزیه بخریم؟ + 7 نکته مهم در تهیه جهیزیه که باید بدانید!

سرویس قاشق چنگال = ۲۴ یا ۳۰ نفره و سرویس قاشق چنگال دم دستی = ۶ نفره

چقدر جهیزیه بخریم؟ + 7 نکته مهم در تهیه جهیزیه که باید بدانید!

ظورف پذیرایی = ۱۲ یا ۱۸ عدد ، چاقو و چنگال = ۱۲ عدد

چقدر جهیزیه بخریم؟ + 7 نکته مهم در تهیه جهیزیه که باید بدانید!

 ظرف ژله و دسر = ۲ دست

چقدر جهیزیه بخریم؟ + 7 نکته مهم در تهیه جهیزیه که باید بدانید!

سرویس قابلمه = ۲ دست

چقدر جهیزیه بخریم؟ + 7 نکته مهم در تهیه جهیزیه که باید بدانید!

فنجون و لیوان دم دستی = ۶ عدد

چقدر جهیزیه بخریم؟ + 7 نکته مهم در تهیه جهیزیه که باید بدانید!

مهمترین نکاتی که باید در تهیه جهیزیه بدانید!

۱. تعیین بودجه

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید جهیزیه باید بدانید، میزان بودجه‌ای است که برای خرید در نظر گرفته‌اید. مشخص کردن این بودجه، کمک زیادی به تهیه بهترین جهیزیه می‌کند. هرچه محدودیت‌های هزینه‌ای‌تان مشخص باشد، راحت‌تر می‌توانید نسبت به اولویت‌بندی خریدها تصمیم بگیرید. بودجه مشخص، راهنمای خوبی برای ایجاد خط مشی خرید است. سعی کنید، تمام منابعی که برای خرید جهیزیه درنظر گرفته‌اید لیست کنید و ارزش ریالی آن را مشخص کنید. بعد از این مرحله، می‌توانید درخصوص نحوه خرید جهیزیه فکر کنید.

۲. خانه‌تان چند متر است؟

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که برای خرید جهیزیه اهمیت دارد، متراژ منزلی است که برای آن جهیزیه می‌خرید. اگر خانه دارید و متراژ آن مشخص است که هیچ؛ اما درصورتی‌که قصد اجاره خانه دارید، حتما دو روز زمان اختصاص دهید و با مراجعه به مشاورین املاک، خانه‌هایی که قدرت اجاره آن‌ها را دارید، بررسی کنید.

بهتر است، حتی برای دیدن آن‌ها نیز مراجعه کنید. با این اقدام، دید بهتری نسبت به گزینه‌های مختلفی که در آینده برای اجاره دارید، پیدا خواهید کرد. متراژ خانه، مهم‌ترین پارامتر در انتخاب لوازم منزل است. عدم توجه به این نکته مهم در خرید جهیزیه، باعث می‌شود لوازم منزل اصلا مناسب ابعاد خانه‌تان نباشد.

۳. تهیه لیست کامل جهیزیه

یکی از بهترین اقداماتی که قبل از خرید جهیزیه لازم است انجام دهید، تهیه لیست جهیزیه است. لیست جهیزیه، شامل تمام اقلامی است که، احتمالا در زندگی مشترک به آن نیاز دارید. سعی کنید بر اساس نیازهای شخصی خودتان این لیست را تهیه کنید.

لیست‌های آماده‌ای در فروشگاه‌ها و اینترنت وجود دارد، که پر از اقلام غیرضروری و غیرکاربردی است. هر کالایی که به‌نظرتان سالی یک‌بار از آن استفاده خواهید کرد را، فراموش کنید. یادتان باشد که، بخشی از شیرینی زندگی، خریدهای کوچکی است که در آن خواهید داشت. پس خرید بعضی کالاهای غیرضروری را، به زمان دیگری موکول کنید و تنها، کالاهایی را در لیست‌تان قراردهید، که استفاده روزمره از آن خواهید داشت.

۴. اولویت بندی کنید.

سبک زندگی هر شخصی، مشخص‌کننده لوازم موردنیاز در زندگی او است. سعی کنید، برای اولویت‌بندی لوازمی که نیاز دارید، سبک زندگی خودتان را بررسی کنید. اگر اهل مهمانی هستید، لوازم پذیرایی را در اولویت قرار دهید. اگر قهوه می‌خورید، قهوه‌جوش یکی از لوازم موردنیازتان است. اما درصورتی‌که، اهل استفاده از کتری، سماور و... نیستید، هیچ الزامی برای تهیه آن ندارید. اولویت خرید جهیزیه، تهیه اقلامی است که، برای آسایش و آرامش یک زندگی دونفره نیاز دارید. خرید کالا‌های لوکس اصلا در اولویت نیست. سعی کنید اولویت‌تان را روی خریدهای ضروری تنظیم کنیم و در نهایت اگر بودجه اضافی دراختیار داشتید، به خرید اقلام موردعلاقه‌تان اختصاص دهید.

۵. به اندازه کافی تحقیق کنید.

یکی از اقدامات مفید، بعد از تهیه لیست خرید جهیزیه، تحقیق است. سعی کنید درمورد کیفیت برندهای مختلف در هریک از کالاهایی که قصد خرید دارید، تحقیقات کافی انجام دهید. تحقیق درخصوص برند و نوع و مدل کالا، صرفه‌جویی خوبی در وقتتان است. هرچه تحقیقات‌تان دقیق‌تر باشد، به‌راحتی می‌توانید به همان فروشگاهی مراجعه کنید، که مدل و برند موردنظرتان را دارد.

خرید کالاهای باکیفیت ایرانی، ایده خوبی برای کاهش هزینه‌های خرید جهیزیه است. پرس‌وجو از کسانی که به‌تازگی جهیزیه خریده‌اند، ایده خوبی برای تحقیق است. این افراد معمولا تجربه‌ای مشابه، در زمینه خرید دارند و شاید دید بهتری برای خرید جهیزیه و لوازم خانگی، برای‌تان ایجاد کنند.

۶. رنگ مورد علاقه‌تان چیست؟

یکی از مراحلی که قبل از خرید جهیزیه باید طی کنید، خودشناسی است. باید با دقت تمام علایق‌تان را بررسی کنید و رنگ‌هایی که از دیدن آن‌ها حس خوبی دارید انتخاب کنید. سعی کنید دو رنگ اصلی، که با یکدیگر هارمونی دارند انتخاب کنید و برای خرید لوازم‌تان، از همان رنگ‌ها استفاده کنید. هارمونی در رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید، بسیار اهمیت دارد و لازم است برای جلوگیری از تکراری شدن رنگ‌ها در همه‌جای خانه، برای آشپزخانه، سالن پذیرایی و اتاق خواب، رنگ‌های جداگانه‌ای انتخاب کنید. این رنگ‌ها در خرید جهیزیه خیلی کمک‌تان می‌کند.

۷. خرید را از لوازم بزرگ و گران شروع کنید.

خرید جهیزیه را از لوازم بزرگ و گران شروع کنید. با این ترفند، به‌راحتی می‌توانید اصل بودجه را به خرید این اقلام مهم اختصاص دهید. لوازم آشپزخانه، جزء لوازم ضروری و گران‌قیمت است. سعی کنید از آشپزخانه شروع کنید. قبل از خرید گاز، حتما درنظر داشته باشید که خیلی از آشپزخانه‌ها، گاز رومیزی دارند و خرید گاز چند شعله جداگانه، بی‌معنی است.

در برخی آشپزخانه‌ها نیز، فر و مایکروفر توکار استفاده شده‌است. در این شرایط نیازی به خرید دوباره این اقلام ندارید. اگر هنوز نمی‌دانید منزلی که برای شروع زندگی درنظرگرفته‌اید چه امکاناتی دارد، بهتر است، برای خرید این کالاها دست‌ نگه‌دارید و به خرید یخچال، چای‌ساز و... بپردازید.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز