بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

معرفی بهترین دوربین مداربسته برای حفاظت از فضای بیرونی

معرفی بهترین دوربین مداربسته برای حفاظت از فضای بیرونی

حفاظت از فضاهای خصوصی و عمومی در سال‌های اخیر اهمیت بسیاری پیدا کرده است و استفاده از تکنولوژی روز در بحث امنیت، بیش از پیش پاسخ‌گوی این نیاز است. دوربین بولت (Bullet) را می‌توانیم جزو پرکاربردترین دوربین‌ها برای فضاهای بیرونی در نظر بگیریم. در این مطلب سعی کرده‌ایم توضیحات جامع و کاملی در مورد انواع دوربین بالت یا بولت ارائه دهیم.

دوربین مداربسته بولت چیست و چه کاربردی دارد؟

دوربین‌های مداربسته امنیتی در مدل‌های مختلفی از لحاظ تکنولوژی و شکل ظاهری تولید می‌شوند. دوربین‌های بولت برای فضای بیرونی و دوربین‌های دام برای فضاهای بسته کاربرد دارند. دوربین‌های بولت به‌دلیل اینکه شکل ظاهری آن‌ها شبیه به گلوله است، به این نام مشهور شده‌اند. این دوربین‌ها در برابر آب، گردوغبار و شرایط جوی مقاومت بالایی دارند و به‌همین دلیل اغلب برای کنترل محیط‌های خارجی، فضای آزاد و بیرونی مورد‌استفاده قرار می‌گیرند.

این نوع دوربین‌ها از استاندارد IP66 و IP67 پشتیبانی می‌کنند و در شرایط جوی نامساعد نیز مقاومت بسیار خوبی دارند. بهترین محل برای نصب دوربین‌های بولت، روی دیوار است؛ اما می‌توانید زیر سقف نیز این دوربین‌ها را نصب کنید. دقت کنید که نصب دوربین بولت کار چندان سختی نیست و نسبت‌به سایر دوربین‌های مداربسته پیچیدگی کمتری دارد.

دوربین مداربسته بولت چه ویژگی‌هایی دارد؟

انواع دوربین‌های مداربسته ویژگی‌های اختصاصی خود را دارند که با‌توجه‌به آن‌ها می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. ویژگی‌های بارز دوربین مداربسته بالت عبارت‌اند از:

  • یکی از بهترین ویژگی‌های دوربین بولت امکان دید در شب است و به‌وسیله آن می‌توانید تصاویر را در تاریکی شب ضبط کنید. این ویژگی امنیت دوربین را تا حد زیادی بالا می‌برد. LEDهای مادون قرمز که در کنار لنز دوربین قرار گرفته‌اند، امکان دید در شب را برای ما فراهم می‌کنند؛
  • این دوربین‌ها کاملا ضد آب هستند و گرد‌و‌غبار به آن‌ها آسیب نمی‌رساند؛
  • دوربین مدار بسته بولت دارای زاویه دید خوبی است و فضای قابل‌قبولی را برای شما پوشش می‌دهد؛
  • این دوربین‌ها در برابر شرایط نامساعد جوی پایدار هستند.

معرفی بهترین دوربین مداربسته برای حفاظت از فضای بیرونی

انواع دوربین مداربسته بولت

اگر قصد خرید دوربین مداربسته بالت را دارید، باید با انواع این مدل دوربین آشنا شوید تا براساس آن تصمیم‌گیری درستی داشته باشید. به‌طورکلی انواع دوربین مدار بسته با‌توجه‌به این موارد دسته‌بندی می‌شوند:

  • کیفیت تصویر؛
  • لنز دوربین؛
  • بدنه دوربین (پلاستیکی یا فلزی)؛
  • تکنولوژی.

انواع دوربین بولت بر‌اساس کیفیت تصویر

دوربین Bullet با کیفیت‌تصویرهای متنوعی در بازار موجود است. این تنوع از ۱ مگاپیکسل شروع می‌شود و تا ۱۲ مگاپیکسل هم پیش می‌رود. هرچه کیفیت تصویر بالاتر باشد، امنیت بیشتری را فراهم می‌کند. برای مثال دوربین‌هایی با رزولوشن بالاتر از ۴ مگاپیکسل برای نظارت بر خطوط تولید، انبارها و ماشین‌آلات، طلافروشی و مکان‌هایی با حساسیت بالا کاربرد دارند؛ اما برای فروشگاه‌ها و کارخانه‌جات، دوربین‌های ۲ تا ۴ مگاپیکسل هم کافی هستند.

انواع دوربین‌ مداربسته بولت بر‌اساس نوع لنز

لنز دوربین‌های مداربسته بولت به ۳ نوع تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از:

  • لنز ثابت: این لنز یک زاویه دید ثابت را ارائه می‌دهد و امکان بزرگ‌نمایی و زوم تصویر وجود ندارد؛
  • لنز وریفوکال: این لنزها زاویه دید متنوعی را ارائه می‌دهند و می‌توانید تصاویر را زوم و بزرگ‌نمایی کنید؛
  • لنز موتورایز: این لنز همانند لنز وریفوکال امکان تغییر زاویه دید و زوم کردن دارند؛ با این تفاوت که در این لنزها، تغییر زاویه دید به‌وسیله یک موتور کوچک و از راه دور قابل‌انجام است.

معرفی بهترین دوربین مداربسته برای حفاظت از فضای بیرونی

انواع دوربین‌ مداربسته بولت بر‌اساس جنس بدنه

دوربین‌های مداربسته بولت بر‌اساس جنس بدنه به دو دسته تقسیم می‌شوند که عبارت‌‌اند از:

  • دوربین‌های بولت بدنه فلزی: این نوع دوربین‌ها نسبت‌به دوربین‌های بدنه پلاستیکی مقاومت بالاتری دارند و قیمت آن‌ها بالاتر است؛
  • دوربین‌های بولت با بدنه پلاستیکی: این نوع دوربین بولت از جنس پلاستیک فشرده است و نسبت‌به بدنه فلزی قیمت پایین‌تری دارد. از این دوربین بیشتر برای شرایط آب‌و‌هوایی پایدار استفاده می‌شود.

انواع دوربین‌های بولت بر‌اساس تکنولوژی انتقال تصویر

تکنولوژی به‌کاررفته در انواع دوربین‌های بولت با هم متفاوت است و از میان آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دوربین‌های تحت شبکه (IP) که در آن‌ها انتقال تصاویر از طریق اینترنت انجام می‌شود؛
  • دوربین آنالوگ که در آن‌ها انتقال تصویر با استفاده از کابل کواکسیال و از طریق سیگنال انجام می‌شود.

دوربین بولت برای چه مکان‌هایی توصیه می‌شود؟

برای خرید انواع دوربین بولت باید ویژگی‌های مکان را در نظر بگیرید و براساس آن نوع مناسب را انتخاب کنید. برای مثال دوربین‌های ساده با حساسیت کم، اغلب برای کارگاه‌های کوچک، ورودی ساختمان و درب مغازه‌ها کاربرد دارند. برای مکان‌هایی با حساسیت بالا مانند مناطق نظامی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید از دوربین‌های حساس‌تری با کیفیت تصویر بین ۲ تا ۴ مگاپیکسل استفاده کنید.

کیفیت لنز دوربین و قدرت زوم تصویر نیز در مکان‌های حساس مانند کارخانه‌ها، انبارهای صنعتی و مغازه‌های طلافروشی اهمیت بسیاری دارد. در مکان‌های پرتردد مانند ایستگاه‌های مترو یا فرودگاه‌ها نیز از حساس‌ترین انواع دوربین Bullet استفاده می‌شود.

معرفی بهترین دوربین مداربسته برای حفاظت از فضای بیرونی

قیمت دوربین بولت

قیمت دوربین بولت با توجه‌به نوع دوربین و حساسیت آن تعیین می‌شود. بدیهی است که خرید یک دوربین با کیفیت بالای ۴ مگاپیکسل و امکاناتی مانند دید در شب و زوم، هزینه بیشتری از انواع دوربین با حساسیت‌های کمتر دارد. با مراجعه به وبسایت‌های خرید دوربین مداربسته، می‌توانید با قیمت انواع دوربین بولت با‌توجه‌به ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید و تصمیم‌گیری درستی داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم راهنمای خرید دوربین‌های مداربسته برای فضاهای بیرونی را ارائه دهیم و شما را با مدل‌های مختلف دوربین‌ بولت آشنا کنیم. در‌نهایت برای انتخاب دوربین مناسب، باید کاربری، نیاز، بودجه و محدودیت‌های فضای محل نصب را در نظر داشته باشید. مشورت با متخصصین و فروشندگان حرفه‌ای دوربین مداربسته می‌تواند برای شما مفید باشد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز