بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
از سین های سفره هفت سین تا تزئین سفره با آینه و تنگ ماهی؛ همگی از زیبایی های سفره هفت سین است. فنگ شویی نیز علمی قدیمی و بر اساس عناصر طبیعی به حساب می آید. در ادامه چیدمان سفره هفت سین با علم فنگ شویی را به شما آموزش دهیم. تا امسال 1403 سال اژدها بهتری ها را برای خود بسازید.

چیدمان اصولی سفره هفت سین بر اساس علم فنگ شویی

چیدمان سفره هفت سین بر اساس علم فنگ شویی. سفره هفت سین یکی از سنت‌های دیرینه ایرانیان است که با آغاز سال جدید و لحظه تحویل سال انجام می‌گیرد. سفره هفت سین دارای تزئینات مختلف و زیبایی است که تنوع بسیاری در آن قابل مشاهده است. از سین های سفره هفت سین تا تزئین سفره با آینه و تنگ ماهی؛ همگی از زیبایی های سفره هفت سین است. فنگ شویی نیز علمی قدیمی و بر اساس عناصر طبیعی به حساب می آید. در این مطلب از سایت سوربان با ما همراه باشید تا چیدمان سفره هفت سین با علم فنگ شویی را به شما آموزش دهیم.

قوی ترین نوع چیدمان سفره هفت سین بر اساس انرژی سال 1403سال اژدها(بر اساس علم فنگ شویی)
چیدمان سفره هفت سین بر اساس علم فنگ شویی

چیدن سفره هفت سین 1403 بر اساس فنگ شویی

همیشه بعد از یک خانه تکانی  و پاکسازی محیط که یکی از اصول اولیه علم فنگ شویی نیز هست همه ما ایرانیان در تکاپوی چیدن سفره هسین هستیم .گفته اند هر یک از سین های هفت سین ، نماد اهورامزدا، شش امشاسپندان (هفت فرشته بزرگ ) آیین زرتشت هستند عدد هفت برای ایرانیان باستان مقدس بوده و برای مفاهیم مثبت، خوش یمنی و فال نیک از عدد هفت استفاده می کردند مثلا هفت رنگ رنگین کمان، هفت خان رستم در شاهنامه، هفت آسمان، هفت اقلیم، هفت روز هفته، هفت فرشته، هفت شهر عشق در عرفان، هفت پیکر و هفت  آسمان و خلقت انسان در هفت شبانه روز است و … چندین فلسفه دیگر که مقدس بودن عدد هفت را نمایان می کند.

نکات سفره هفت سین

سفره هفت سین یک نماد پر قدرت و ارزشمند که در آغاز سال نو آن را پهن و چیدمان می کنند که برکت یک سال را تضمین می کند.

نوروزی آغازی دوباره و شروعی جدید در فصل تازه ای از طبیعت و زندگی است با نوروز همانند نوروز باید رفتار کرد مثل نو روز با شکوه و پر صلابت و با قدمت هزاران ساله.

فنگ شویی سفره هفت سین

قوی ترین نوع چیدمان سفره هفت سین بر اساس انرژی سال 1403سال اژدها(بر اساس علم فنگ شویی)

صنعت مد دنیای عجیبی است زیرا از کوچکترین جزئیات الهام میگیرد و بر طیف وسیعی از اطرافمان تاثیر می‌گذارد. سفره هفت سین نیز هر ساله از این تغییرات بی نصیب نمانده است. برای مثال بسیاری از شرکت‌ها از هویت بصری برند خود برای سفره آرایی هفت سین در پایان سال استفاده می کنند.

رنگ سفره و یا پارچه‌ای که زیر هفت سین انداخته می‌شود با رنگ سال تغییر می‌کند. در هر خانه ای شخصی که از همه خوش ذوق‌تر است، معمولا وظیفه چیدمان سفره هفت سین را بر عهده می‌گیرد و با توجه به زمانی که برای این کار می‌گذارد،جنبه های فانتزی یا علمی را به آن اضافه می‌کند.

علم فنگشویی چیست؟

فنگ شویی هفت سین به چینی feng(باد)، shui(آب)، یک هنر باستانی مربوط به امپراتوری بزرگ چین است. بسیاری از مردم چین و حتی کشورهای دیگر بر این عقیده هستند که می‌توان اشیا و فضا را به نحوی تنظیم کرد که صلح و رفاه را به ارمغان آورد.

این فلسفه تلاش می‌کند هماهنگ سازی فضا در جهت کسب انرژی مثبت و تاثیرگذاری بر افراد آن محیط رقم خورد. فنگ شویی ارتباط مستقیم با مفهوم یین و یانگ دارد. به طور کلی در فرهنگ مردم چین از علومی مانند فنگ شویی و علوم طب سنتی استفاده به عمل می‌آید و چینی‌ها به انرژی یین و یانگ اعتقاد دارند.

گفته می شود انرژی یانگ که به طور سنتی با مردان مرتبط است حرارت، خورشید و جامعه پذیری است، در حالی که انرژی یین یا “مونث” به عنوان انرژی شب، خنکی و سکوت پذیری در نظر گرفته می‌شود. یین و یانگ با هم نشان دهنده دوگانگی نیروهای متضاد هستند که همه چیز در جهان را تشکیل می‌دهند. اصول فنگ شویی نشان دهنده طرحی است که در صورت رعایت آن می‌تواند به تعادل و ایجاد هماهنگی بین این انرژی‌های حیاتی کمک کند.

نکات مهم درباره فنگ شویی

در چیدمان هر المانی از جمله سفره هفت سین می‌توانیم این انرژی‌ها (یین و یانگ) را در نظر بگیریم و میان آنها تعادل ایجاد کنیم تا به نهایت انرژی مثبت که همان مفهوم فلسفی فنگ شویی است دست پیدا کنیم. نکته ی اول این است که از به هم ریختگی و شلوغی دوری کنید. شلوغ کردن سفره هفت سین علاوه بر اینکه انرژی منفی به همراه دارد از نظر علم زیبا شناسی نیز تایید نشده است.

نکته ی دوم این است که در تزئینات خود از چوب استفاده نمایید. چوب در علم فنگ شویی مقام والایی دارد. این چوب می‌تواند شامل میز و یا ظروف المان های سفره هفت سین باشد. چوب با خود ثروت و رفاه می‌آورد. فنگ شویی می‌گوید می‌توانید در نزدیکی خود مجسمه ی گربه و یا قورباغه هم برای خوش شانسی داشته باشید.

عناصر تاثیر گذار بر فنگ شویی

قوی ترین نوع چیدمان سفره هفت سین بر اساس انرژی سال 1403سال اژدها(بر اساس علم فنگ شویی)

چوب: این عنصر باعث جذب خلاقیت می‌شود. درختان، گیاهان یا اشیاء سبز رنگ نیز می‌توانند نمایانگر چوب باشند.

آتش: قوی‌ترین عنصر در این مجموعه آتش است. شور، انرژی، انعطاف پذیری، جسارت و دگرگونی ایجاد می‌کند. شمع یا رنگ قرمز می‌تواند عنصر آتش را وارد فضا کند.

بهتر است بدانید آتش در ایران باستان نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در بسیاری از جشن‌های دیرینه ایرانی مانند جشن دیگان و جشن مهرگان، آتش بازی و پایکوبی برقرار بوده است.

آب: این عنصر با احساس و الهام مرتبط است. ویژگی‌های آبی یا اقلام آبی می‌توانند این عنصر را نشان دهند.

زمین: عنصر زمین نشان دهنده ثبات و قدرت است. عنصر زمین را با سنگ‌ها، فرش‌ها، کتاب‌های قدیمی یا چیزهایی که به رنگ قهوه‌ای یا خرمایی هستند ترکیب کنید.

فلز: فلز تمام عناصر را متحد می‌کند، در حالی که تمرکز و نظم را ارائه می دهد. از اشیایی استفاده کنید که رنگ فلزی یا سفید، نقره ای یا خاکستری دارند. با در نظر گرفتن تمامی اطلاعات می‌توانید سفره هفت سینی بچینید که هم بی‌نظیر باشد و هم تاثیرات مثبتش در زندگیتان بروز نماید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز