بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

بررسی قیمت پرواز خارجی در مناسبت‌های خاص

سفر کردن اولین گزینه‌ای است که زمان مناسبت و تعطیلات خاص به آن فکر می‌کنیم. اینکه برای مدتی هرچند کوتاه بتوانیم از شهر خود بیرون زده و جای جدید را ببینیم می‌تواند انرژی خاصی برای ادامه کار و زندگی به ما ببخشد. اگر این سفر، سفری خارجی باشد قطعا تدارکات بیشتری دارد و علاوه بر هزینه‌ها باید به فاکتورهای بیشتری نیز دقت کرد. بررسی قیمت پرواز خارجی در مناسبت‌های خاص، می‌تواند سفری اقتصادی‌ولذت بخش برای‌ما رقم بزند.

نکات کلیدی زمان بررسی قیمت پرواز خارجی

حتما قبل از سفر باید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید از تعطیلات خود لذت ببرید. در ادامه به نکات کلیدی خواهیم پرداخت که می‌توانند برای شما سفری آرام و لذت‌بخش را فراهم کنند.

  • در عید فطر سفر می‌کنید یا کریسمس؟
  • کدام ایرلاین‌ها برای سفر در تعطیلات تخفیف ارائه می‌دهند؟
  • چگونه یک بلیط لحظه‌آخری برای مناسبت خاص بگیرم؟
  • نوسانات قیمت بلیط هواپیما برای سفرهای خاص چقدر است؟
  • رویدادهای خاص چقدر می‌توانند سفر را گران‌تر کنند؟

پس از اینکه جواب این سوالات را پیدا کردید، این نکات را به ذهن بسپارید:

  • قیمت‌ها را مرتب چک کنید.
  • وقت مناسب بلیط بخرید.
  • روزهای ارزان‌تر هفته را انتخاب کنید.
  • حواس‌تان به تغییر فصل‌ها و تعطیلات باشد.
  • فرودگاه‌های مقصدتان را بشناسید.
  • برای سفر دسته‌جمعی تور را انتخاب کنید.
  • قیمت تنها فاکتور مهم نیست.

بررسی قیمت پرواز خارجی در مناسبت‌های خاص

در عید فطر سفر می‌کنید یا کریسمس؟

به مناسبتی که در آن قصد سفر دارید، توجه زیادی داشته باشید. برخی از مناسبت‌ها تنها برای برخی از کشورها تعطیل بوده و در این مواقع‌ از سال، این کشورها مقصد بسیاری از مسافران خواهند بود. به عنوان مثال درست است که عید فطر در کشورهای مسلمان و کریسمس در دیگر کشورها، شور و هیجان خاصی ایجاد می‌کند، ولی قیمت بلیط پرواز خارجی نیز در همین زمان‌ها نسبت به دیگر مواقع بالاتر است.

بررسی قیمت پرواز خارجی در مناسبت‌های خاص

کدام ایرلاین‌ها برای سفر در تعطیلات تخفیف ارائه می‌دهند؟

زمانی که نزدیک به یک تعطیلات خاص می‌شویم، ایرلاین‌های هواپیمایی با استفاده از شلوغی صف مسافران باید بتوانند گوی رقابت را از دیگر ایرلاین‌های رقیب خود بربایند. یکی از کارهایی که می‌تواند باعث شود بیشتر مسافران به سوی ایرلاین خاصی جذب شوند، ارائه‌ی تخفیف‌های مناسب در این زمان از سال است. اگر قصد سفر به کشوری را در مناسبتی خاص دارید، بهتر است به دنبال ایرلاین‌هایی بگردید که در این تعطیلات به شما مسافران، خدمات و تخفیف‌های خوبی را ارائه می‌دهند.

طبق نظرات کاربران هواپیمایی سنگاپور، قطر ایرویز، آل نیپون ایرویز، هواپیمایی امارات، ایرلاین ژاپن، هواپیمایی ترکیش، ایر فرانس، کاتای پاسیفیک ایرویز، اوا ایر شرکت هواپیمایی تایوانی با تلفظ ایی وی اِی ایر و کورین ایر بزرگترین شرکت هواپیمایی کره‌ای از جمله شرکت‌های هواپیمایی هستند که تخفیف‌های خوبی را برای تعطیلات ارائه می‌دهند.

از ایرالاین‌های ایرانی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • ماهان
  • ایران ایر
  • آتا
  • قشم ایر
  • کیش ایر

شما می‌توانید با استفاده از برخی ترفندها از این تخفیف‌ها باخبر شده و نهایت استفاده را ببرید. از این ترفندها نیز می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • عضویت در خبرنامه‌ها
  • پیگیری در شبکه‌های اجتماعی
  • مراجعه به وب‌سایت ایرلاین‌ها

بررسی قیمت پرواز خارجی در مناسبت‌های خاص

چگونه یک بلیط لحظه‌آخری برای مناسبت خاص بگیرم؟

یکی از شگردهایی که مسافران باتجربه با استفاده از آن، خرج سفر خودشان را پایین می‌آورند، استفاده از بلیط‌های لحظه‌آخری و ارزان‌قیمت است. این نوع از بلیط‌ها تنها به صورت چارتری بوده و چارترکننده‌، به دلیل پر نشدن هواپیمای خود مجبور به فروش صندلی‌ها به قیمتی پایین‌تر از حالت عادی می‌شود. شما می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و بلیط هواپیمای خود را با قیمتی باور نکردنی خریداری کنید.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما خارجی به صورت لحظه آخری، زمانی است که فصل اوج سفر نباشد. در نظر داشته باشید، سایت‌های رزرو بلیط خارجی هواپیما در ایران همچون flightio.com می‌توانند بلیط‌های لحظه آخری و خوش قیمت را ارائه کنند.

در فصل‌های پرسفر بلیط‌‌ها به علت استقبال مسافران خیلی زود به فروش می‌رسند و در نتیجه اکثر زمان‌ها صندلی‌ خالی نمی‌‌ماند.

بلیط‌های لحظه‌آخری به دلیل محبوبیت زیاد، خیلی زود به فروش می‌رسند. بهتر است برای پیدا کردن آن‌ها این ترفندها را به‌خاطر داشته باشید:

  • در خبرنامه سایت‌های فروش بلیط عضو شوید
  • مقاصد خاص را برای سفر خود انتخاب کنید
  • استفاده از فیلترهای سایت‌ها برای علامت زدن نوع بلیط

نوسانات قیمت بلیط هواپیما برای سفرهای خاص چقدر است؟

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در قیمت هواپیما، تاریخ، ساعت و میزان تقاضای پرواز شماست. در مناسبت‌های خاصی که میزان تقاضای مسافران برای سفر به کشوری افزایش می‌یابد، این شلوغی مسافر و خطوط رفت‌ و آمد زیاد باعث بیشتر شدن نوسانات قیمت بلیط پرواز می‌شود. برخی نوسانات نیز به دلیل ساعت پرواز شما رخ می‌دهد و ممکن است اگر بلیط خود را در ساعتی دیگر خریداری کنید، مبلغ کمتری را بپردازید.

نمی‌توان عدد دقیقی را برای نوسانات اعلام کرد اما با توجه به مقصد گاهی حتی ممکن است قیمت بلیط در رویدادهای خاص، تا 3 برابر هم افزایش یابد.

رویدادهای خاص چقدر می‌توانند سفر را گران‌تر کنند؟

طبیعتا زمانی که تقاضا برای بلیط هواپیما به کشوری افزایش یابد، هزینه‌ی سفر نیز افزایش خواهد یافت. یکی از عوامل مهمی که باعث افزایش تقاضای سفر به کشوری می‌شود، رویداد خاصی است که تنها در آن کشور برگزار می‌شود مثل کنسرت‌ها، جشن‌ها و مراسم‌ها و رویداد‌های ورزشی که باعث هجوم مردم برای رسیدن به این رویدادها می‌شود. به عنوان مثال قیمت بلیط سفر به قطر در زمان بازی‌های جام جهانی تا ۱،۵۹۰ دلار افزایش یافته بود این در حالی است که اگر در زمانی غیر از جام جهانی به قطر سفر می‌کردید یک سوم این مبلغ را پرداخت می‌کردید.

بررسی قیمت پرواز خارجی در مناسبت‌های خاص

مقایسه قیمت پرواز خارجی در عید نوروز، کریسمس و عید فطر

ما ایرانی‌ها برای سفر از سه نوع تعطیلات خاص بهره می‌بریم. این تعطیلات عید نوروز، کریسمس و عید فطر هستند. عید نوروز به عنوان تعطیلات سال نوی ما ایرانی‌ها یکی از تاریخ‌های مهم سفر است؛ از طرفی با سفر در کریسمس می‌توان زیبایی‌های بسیاری را دید و در نهایت با سفر در عید فطر، خستگی روزه را از تن به در می‌کنیم. در ادامه به مقایسه‌ی قیمت بلیط پرواز خارجی در این تاریخ‌های مهم مسافرتی در سایت فلایتیو می‌پردازیم.

مقصد

نوروز

کریسمس

عید فطر

دبی

15 میلیون

10 میلیون

10 میلیون

استانبول

12 میلیون

7 میلیون

14 میلیون

تورنتو

25 میلیون

40 میلیون

26 میلیون

نجف

40 میلیون

18 میلیون

30 میلیون

 

نکاتی برای صرفه‌جویی در هزینه سفر خارجی در مناسبت‌ها

بررسی قیمت پرواز خارجی در مناسبت‌های خاص

شما می‌توانید با بهره بردن از برخی نکات، از سفری مقرون به صرفه لذت برده و کمترین هزینه را نیز متحمل شوید. در ادامه به این نکات می‌پردازیم:

  • برنامه‌ریزی را با دقت انجام دهید: نسبت به مقصد خود آگاه شوید و خرج‌های احتمالی خود را در مقصد برآورد کنید. با این کار شما می‌توانید قبل از شروع سفر نسبت به بودجه‌ی احتمالی خود، آگاهی داشته و بدون نگران سفری بی‌دردسر را تجربه کنید.
  • به موقع بلیط هواپیما را بخرید: شما با خرید به موقع بلیط هواپیما ممکن است از برخی تخفیف‌ها بهره‌مند شوید. این نکته نیز جا نماند که هرچه به تاریخ سفر خود نزدیک‌تر می‌شوید، قیمت بلیط‌های هواپیما افزایش قیمت بیشتری خواهند داشت، پس قبل از اینکه دیر شود بلیط خود را بخرید.
  • از تخفیف‌ها جا نمانید: ایرلاین‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و دیگر خدمات مسافرتی در زمان‌های خاصی از سال تخفیف‌های بسیار خوبی را به شما ارائه می‌دهند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها صرفه‌جویی در هزینه‌ی سفر خودتان را به حد اعلا برسانید‌.
  • در سفر ول‌خرج نباشید: شما می‌توانید با کمی جست‌وجو درباره هتل‌ها و رستوران‌های محلی، ارزان‌قیمت‌ترین‌ها را پیدا کنید. برای این کار نظرات دیگر کاربران را بخوانید.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز