بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
آیا تاکنون این سوال برای شما به وجود آمده است که دلیل پرتاب دسته گل توسط عروس در شب عروسی چه می‌باشد؟ و یا اینکه تاریخچه انجام این کار به چه زمان و چه کشوری باز میگردد؟

فلسفه و تاریخچه پرت کردن دسته گل عروس چیست؟

در هرجای دنیا که بوده باشید و به مراسم عروسی رفته باشید، در پایان مراسم شاهد رسمی عجیب بوده اید که در بین جوانان هیجان زیادی ایجاد می کند. در طی این عمل، عروس پشت به جمعیت جوانان، دوستان و آشنایان خود که مجرد هستند، می ایستد و دسته گلی را که در طی مراسم در دستان خود نگه داشته است را بدون آن که جعیت را ببیند به نقطه ای نامعلوم پرتاب می کند!

جوانانی که قصد و آرزوی ازدواج دارند (خصوصا دختران!) به سمت دسته گل عروس خیز برمی دارند تا آن را بگیرند! در این مقاله از سایت سوربان ، فلسفه پرتاب دسته گل عروس را بدانید! آیا ماهیت پشت آن واقعیت است یا تنها یک خرافات مهیج است؟

فلسفه جالب پرتاب دسته گل عروس ؛ خرافه یا واقعیت؟!

کسی که دسته گل عروس را میگیرد

گفته می شود کسی که موفق به گرفتن دسته گل، به هنگام پرتاب آن توسط عروس می‌ شود، بخت او باز شده و اولین نفری است که بعد از عروس، ازدواج می‌ کند! در واقع پرتاب دسته گل عروس به سمت مهمان‌‌‌‌ های مجرد حاضر در عروسی، نه تنها یک کار بسیار قشنگ و زیبا است و به مراسم عروسی یک پایان عاشقانه و جذاب می‌ دهد بلکه این سنت زیبا و به یاد ماندنی، به نسل‌‌‌‌ های بعد نیز منتقل می‌شود. این اتفاق مانند حلقه ای از یک زنجیر است که این مراسم زیبای عروسی را به مراسم عروسی بعدی وصل می کند.

رسم پرتاب دسته گل عروس

درباره رسم پرتاب کردن گل عروس، باید این را بدانیم که تاریخچه آن به زمان‌‌‌‌ های خیلی قدیم باز می‌ گردد. اما نحوه اجرای آن به شیوه‌‌‌‌ های دیگری بود. در آن زمان به هنگام پایان عروسی مهمانان مجرد تکه ای از لباس عروس را به عنوان باز شدن بخت خود از عروس می‌ گرفتند. لازم به ذکر است که در آن زمان لباس عروس همانند حال، گران قیمت و تجملی نبود و عروس این کار را با خواسته قلبی خود انجام می داد و تکه های لباس عروس خود را بین جوانان مجردی که خواهان تاهل و تعهد بودند، می بخشید.

اگر مردی دسته گل را بگیرد چه؟

در حالی که سنت حکم می کند که فقط زنان مجرد می توانند در پرتاب دسته گل شرکت کنند، همه ما طرفدار برابری جنسیتی هستیم و تفسیرهای مدرن از این رسم را به میزبانان واگذار می کنیم. هر کسی که می خواهد در پرتاب دسته گل شرکت کند و برای شانس برنده بازی کند، باید اجازه داشته باشد. و اگر مهمان مردی در مسیر دسته گل ایستاده باشد و ناخواسته ضربه بخورد، می‌توانیم بگوییم که سرنوشت گیرنده ثروت خود را مشخص کرده است.

سوالات متداول تاریخچه و فلسفه پرت کردن دسته گل عروس

فلسفه جالب پرتاب دسته گل عروس ؛ خرافه یا واقعیت؟!

  • تاریخچه پرتاب دسته گل به چه زمنی برمیگردد؟

پرتاب دسته گل عروس در انگلستان باستان منشا گرفته است، پس از برگزاری مراسم عروسی میهمانان حاضر سعی می‌کردند تکه‌هایی از لباس عروس یا دسته‌گل عروس را پاره کنند، زیرا تصور می‌شد اینها برای کسانی که یکی را می‌گرفتند، خوشبختی و اقبال می‌کردند.

  • منظور از انداختن دسته گل عروس چیست؟

سنت پرتاب دسته گل سنتی است که صدها سال وجود داشته و در طول زمان تکامل یافته است. در این سنت، عروس ها دسته گل خود را روی شانه های خود و به میان گروهی از زنان مجرد می اندازند. هرکس دسته گل را بگیرد ظاهراً نفر بعدی است که ازدواج می‌کند.

  • چه زمانی برای پرتاب دسته گل مناسب می‌باشد؟

به طور کلی مناسب ترین تایم برای پرتاب دسته گل موقع خداحافظی و بعد از خوردن شام می‌باشد.

فلسفه جالب پرتاب دسته گل عروس ؛ خرافه یا واقعیت؟!

کلام آخر

در این مطلب به طور مفصل درباره رسم پرتاب دسته گل عروس صحبت کردیم و راجع به راست و دروغ ، خرافه یا واقعیت بودن ان نیز سخن گفتیم. نظر شما در این باره چیست؟ اگر نظری، انتقادی و یا ئیشنهادی دارید خوشحال میشویم در بخش دیدگاه آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز