بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
برای این که مراسم عقد به بهترین حالت ممکن برگزار شود، خانواده داماد باید با وظایف خود به طور کامل آشنا شده و آنها را به بهترین نحو ممکن اجرا کنند.

مهمترین وظایف خانواده داماد در مراسم عقد و عقد محضری

وظایف خانواده داماد در مراسم عقد : معمولاً بعد از شب بله‌ برون و یا در روزهای بعد، خانواده عروس و داماد به همراه خود عروس و داماد دور هم جمع می‌شوند تا در جلسه‌ای صمیمی، تاریخ و مکان برگزاری عقد را تعیین کنند. در این جلسه، در مورد نحوه برگزاری مراسم، تقسیم وظایف و سایر جزئیات مربوط به مراسم عقد نیز صحبت و برنامه‌ریزی می‌شود.

وظایف خانواده داماد در مراسم عقد، وظایف مهمی بر عهده دارند که از جمله آنها می‌توان به مواردی همچون : خرید سرویس طلا، زیر لفظی، خرید هدیه از طرف خانواده داماد، رزرو سالن عقد، خرید لباس نامزدی و پرداخت هزینه های محضر و یا سالن عقد اشاره کرد که در ادامه این مقاله از سوربان با جزئیات هریک بیشتر آشنا می شویم تا انتها همراه ما باشید.

6 وظایف خانواده داماد در عقد و عقد محضری + 10 نکته مهم که بهتر است بدانید!

با وظایف اصلی خانواده داماد در عقد محضری آشنا شوید

برای اینکه یک مراسم عقد با برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید خانواده ها قبل از مراسم دور هم جمع می‌شوند و در مورد نحوه برگزاری مراسم توافق های صورت می‌گیرد که از جمله وظایف خانواده داماد در مراسم عقد می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

۱. خرید حلقه

یکی از وظایفی که از دیر باز خانواده‌ها به آن توجه داشته اند خرید حلقه برای عروس بوده است.

دقت زیاد در خرید حلقه بیشتر بدین جهت است که هم مورد پسند عروس واقع شود و همین که به نوعی اولین یادگاری و در اصل ماندگار ترین آن‌ها برای عروس و داماد در زندگی مشترک خواهد بود.

۲. تهیه لیست مهمانان برای مراسم عقد

6 وظایف خانواده داماد در عقد و عقد محضری + 10 نکته مهم که بهتر است بدانید!

از جمله وظایف مهم خانواده‌ها، خصوصاً خانواده داماد، تهیه لیست مهمانان برای مراسم عقد است. این لیست باید با دقت و ظرافت تهیه شود تا از حضور افرادی که برای زوج جوان و خانواده‌ها اهمیت دارند، در این مراسم اطمینان حاصل شود.

اولین قدم، تعیین تعداد مهمانانی است که می‌خواهید به مراسم عقد دعوت کنید. این تعداد به عوامل مختلفی مانند ظرفیت تالار یا محل برگزاری، بودجه و سلیقه زوج جوان و خانواده‌ها بستگی دارد.

پس از نهایی شدن لیست مهمانان، باید برای آنها دعوتنامه ارسال کنید. دعوتنامه‌ها باید به موقع ارسال شوند تا مهمانان فرصت کافی برای برنامه‌ریزی و حضور در مراسم را داشته باشند.

۳. انتخاب و رزرو سالن عقد

انتخاب سالن برای مراسم عقد یکی از مهمترین وظایف خانواده داماد در عقد می باشد با توجه به اینکه این مراسم باید به شکل خاطره انگیز و رمانتیک برگزار شود و سال ها در ذهن عروس و داماد و خانواده ها بماند باید سالنی را متناسب با تعداد مهمان ها و همچنین دسترسی راحت با امکانات مجلل انتخاب کنید.

۴. خرید هدیه برای عروس

رسومات برای خانواده های ایرانی به تعدادی بی شمار میرسد البته این امر متاسفانه برای مردم تمام کشور های جهان صادق است. اما یکی از موضوعاتی که در برگزاری جشن عروسی و عقد عروس و داماد تقریبا در تمام کشورها و همچنین در طول تاریخ بدان پرداخته شده تدارک دیدن هدیه ای برای عروس بوده است.

این امر رسمی بایدی و حتمی نیست اما خیلی از خانواده‌ها برای اینکه جشن عروسی به یادماندنی و خاطره انگیز را برای فرزندانشان (عروس و داماد) رقم بزنند هدیه‌ای ویژه را برای عروس در نظر می‌گیرند که یا در جشن عروسی و در حضور همه میهمانان به او پیش کش می‌کنند و یا در مراسم عقد و داخل محضر به او می‌دهند.

۵. خرید لباس نامزدی و میکاپ عروس

6 وظایف خانواده داماد در عقد و عقد محضری + 10 نکته مهم که بهتر است بدانید!

یکی از وظایف مهم خانواده داماد در مراسم عقد ، خرید لباس نامزدی برای عروس است. انتخاب لباس نامزدی مناسب، می‌تواند به عروس اعتماد به نفس و حس زیبایی را القا کند و از اهمیت بالایی در این روز خاص برخوردار است.

خانواده داماد باید با توجه به سلیقه و نظر عروس، مدل، رنگ، جنس و قیمت لباس نامزدی را انتخاب کنند. همچنین، می‌توانند از عروس بخواهند که آنها را در انتخاب لباس همراهی کند.

هزینه‌های مربوط به آرایشگاه عروس، شامل مواردی مانند هزینه میکاپ، شینیون و خدمات جانبی می‌شود. خانواده داماد باید این هزینه‌ها را به طور کامل پرداخت کنند.

۶. پرداخت هزینه سالن و یا محضر عقد

یکی از وظایف اصلی خانواده داماد در عقد مجضری ، پرداخت هزینه سالن و یا محضر عقد است. انتخاب محل مناسب برای برگزاری مراسم عقد، از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با توجه به سلیقه، بودجه و تعداد مهمانان انتخاب شود.

هزینه سالن عقد

هزینه سالن عقد به عوامل مختلفی مانند شهر محل برگزاری، ظرفیت سالن، امکانات و خدمات ارائه شده توسط سالن و نوع مراسم (عقد ساده یا عقد با تشریفات) بستگی دارد.

هزینه محضر عقد

هزینه محضر عقد نیز به عوامل مختلفی مانند تعرفه دفترخانه، تعداد نفرات حاضر در مراسم و نوع خدماتی که ارائه می‌شود، بستگی دارد.

نکات مهم درباره وظایف خانواده داماد در مراسم عقد

6 وظایف خانواده داماد در عقد و عقد محضری + 10 نکته مهم که بهتر است بدانید!

لازم است مجدد تکرار کنیم که وظایف خانواده داماد در عقد و وظایف خانواده عروس، به صورت توافقی در نظر گرفته می شوند. این بدان معنی است که اصلاً نمی توان گفت که حتماً باید هزینه مورد نیاز برای اجاره محل برگزاری عروسی را خانواده داماد بپردازد.

حتی در برخی مناطق کشورمان این وظیفه بر عهده خانواده عروس است و خانواده عروس باید هزینه پذیرایی از مهمانان در مراسم عقد را نیز بپردازد. با توجه به این موضوع، می توان گفت که این وظایف برای برگزاری عقد عروس و داماد تا حد خیلی زیادی به رسم و رسومات و توافقات بین خانواده ها بستگی دارد.

کلام آخر

در این مقاله ما در مورد وظایف خانواده داماد در مراسم عقد و عقد محضری صحبت کردیم و دانستیم که داماد و خانواده داماد در مراسم عقد چه وظایفی دارند و چه کارهایی را باید انجام دهند.

البته ناگفته نماند متناسب با هر شهری که در آن زندگی می‌کنید سنت ها و رسم های متفاوت و گوناگونی در جریان است و در حین برگزاری جشن عروسی تقریبا هر خانواده‌ای پایبند به رسومات خودش است با سپاس از همراهی شما و آرزوی خوشبختی برای تمام جوانان...



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز