بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
حقایق جالب و خواندنی درباره ازدواج و همسر آینده که شاید کمتر کسی بداند!

حقایق جالبی درباره ازدواج که کسی به شما نمیگوید

با وجود شیرینی و زیبایی ازدواج گاها حقایقی در مورد ازدواج و همسر آینده وجود دارد که شاید کمتر کسی از این حقایق اطلاع داشته باشد و کمتر در مورد این حقایق صحبت شده باشد!

حقایق و واقعیت هایی که ممکن است گاها مایوس کننده و ناراحت کننده باشند اما باید پذیرفت که پشت هر اتفاق شیرینی یکسری حقیقت شاید تلخ وجود دارد با ما در ادامه این مطلب از سوربان هگراه شوید تا شما را با حقایق جالب درباره ازدواج و همسر آینده آشنا کنیم.

1+9 حقیقت در مورد ازدواج و همسر آینده که کسی به شما نگفته!

۱. همسر شما یک فرد کامل نیست!

باید بدانید که لازمه ازدواج موفق پیدا کردن همسر کامل، عالی و بی عیب و نقص و ازدواج با او نیست، اگر کسی این عقیده را داشته باشد که ازدواج موفق فقط و فقط با همسر کامل و بی عیب و نقش حاصل میشود قطعا برای انتخاب همسر به دنبال یک فرد کامل و بی عیب نقش خواهند گشت.

در این مسیر ممکن است فرصت های مناسب بسیاری را از دست بدهند چراکه همیشه معایبی برای رد کردن طرف مقابل خود پیدا میکند، باید بدانید که همسر کامل وجود ندارد و اساسا فلسفه ازدواج شروع با حداقل معیارهای لازم و اساسی و تلاش برای رسیدن به حداكثر‌های ایده‌آل (رشد و نمو) است.

در واقع موفقیت در ازدواج زمانی که زن و شوهر به طور منطقی با یکدیگر تفاهم داشته باشند هر کدام از زوجین به دنبال ویژگی های خوب و مثبت در دیگری است، و هنگامی که حمایت متقابل، بخشش و احترام به همسر وجود داشته باشد ایجاد خواهد شد.

۲. هرچه بکارید همان را درو میکنید!

اگر زمان، فکر و انرژی خود را صرف این کنید که روابط زناشویی موفقی در زندگی مشترک خود با همسرتان داشته باشید مسلما به یک رابطه و ازدواج موفق دست خواهید یافت این مسئله یک تضمین نیست بلکه یک اصل است!

تلاش شما در راستای یک ازدواج موفق میتواند تاثیرگذار و موثر باشد.

۳. ازدواج حلال مشکلات و کمبود های شما نیست!

1+9 حقیقت در مورد ازدواج و همسر آینده که کسی به شما نگفته!

بسیاری از زوج های جوان این باور و تصور غلط را دارند که با ازدواج و شروع زندگی مشترک قرار است تمام مشکلات زندگیشان حل و فصل شود.

اگر هدفتان از ازدواج حل تمام مشکلات و کمبودهایتان است باید بگوییم که سخت در اشتباهید البته که با میل و ارده قوی و پشتکار دو نفر در زندگی بسیاری از مشکلات و کمبود ها قابل حل است اما نه تمامی آنها.

۴. عشق به همسر در عمل مشخص میشود نه با حرف!

عشق برای ازدواج موفق می تواند یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار باشد، اما تنها عشق کافی نیست. ازدواج یک تصمیم مهم و پیچیده است که نیاز به توجه به عوامل زیادی دارد.

وجود عشق و علاقه به همسر تنها با گفتن و ابراز زبانی مشخص نمیشود شاید ضرب المثل با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمیشود را بارها شنیده باشید، در رابطه با عشق و علاقه نیز این موضوع صدق میکند عشق و علاقه به همسر در رفتار و عمل مشخص میشود نه فقط با گفتن و به زبان آوردن.

۵. ازدواج یک حساب سرمایه گذاری بلند مدت است!

میتوان ازدواج را مانند یک حساب عاطفی بلند مدت دید چراکه هرچه ارتباط بهتری با همسر خود ایجاد کنید و نسبت به او مهربانی، حمایت، محبت و احترام داشته باشید حساب بانکی عاطفی شما بیشتر و بیشتر رشد خواهد کرد!

اما این حشتب عاطفی شما چه زمانی و با انجام چه اشتباهاتی خالی میشود؟ هنگامی که شما موضوعات با اهمیت در زندگی مشترک را فراموش کنید و سراغ موضوعات کم اهمیت و بی‌اهمیت بروید و آنها را برای خود بزرگ کنید و سر هیچ و پوچ بحث و جدل راه بیندازید در واقع سرمایه عاطفی برای حفظ ازدواج و زندگی مشترکتان را رفته رفته از دست خواهید داد.

۶. قرار نیست بعد از ازدواج همسر شما تغییر کند!

یکی از باور های غلط درباره همسر آینده و ازدواج که در بین بسیاری از جوانان رواج دارد این است که خیال میکنند میتوانند برخی از ویژگی ها و عادات منفی در همسر خود را بعد از ازدواج تغییر دهند و او را اصلاح کنند باید بگوییم که این مسئله چیزی جز یک خیال نیست!

۷. هر مشکلی را نمیتوانید به تنهایی حل کنید!

1+9 حقیقت در مورد ازدواج و همسر آینده که کسی به شما نگفته!

در بسیاری از موارد شاید ندانید که احتیاج به کمک دارید یا غرورتان به شما اجازه ندهد برای حل مشکلتان از کسی یا متخصصی کمک بگیرید اما بسیاری از مشکلاتی که در  زندگی زناشویی شما به وجود می آیند برای شما تازگی دارند. به این دلیل که این اولین باری است که ممکن است در این شرایط قرار گرفته باشید. پس اگر در مورد مسئله ای دچار مشکل شوید باید از افراد با تجربه و یا کلینیک های مشاوره ازدواج در جهت رفع مسئله پیش آمده کمک بخواهید.

۸. قرار نیست با چادر سفید به خانه بخت بروید و با کفن برگردید!

آستانه تحمل هر انسان حد و مرزی دارد همه ما به این مسئله واقفیم، اگر در زندگی وارد شوید که هر روز صبر شما مورد چالش و آزمایش قرار می گیرد و آستانه تحمل شما به سر آمده دلیلی وجود ندارد که بخواهید این چالش طاقت فرسا را ادامه دهید.

البته که قبل از فکر کردن به آخرین راه (جدایی و طلاق) باید در صدد اندیشیدن درباره راه نجات و حل مشکلات برآیید در این مسیر باید از کمک گرفتن از متخصصین این عرصه نیز غافل نشوید.

۹. قیافه و هیکل همسرتان برایتان عادی نخواهد شد.

1+9 حقیقت در مورد ازدواج و همسر آینده که کسی به شما نگفته!

اگر به این موضوع آگاهید و میدانید که قیافه و هیکل طرف مقابلتان برای شما جذاب نیست و مورد پسندتان نیست ولی با این حال تن به ازدواج بدهید به امید اینکه این قیافه و هیکل برایتان عادی خواهد شد باید بگوییم که هرگز این اشتباه مضحک را نکنید.

اهمیت ظاهر در ازدواج همه چیز نیست اما مسئله بی اهمیتی نیز نیست اگر قیافه و ظاهر همسرتان باب سلیقه شما نیست و فقط با خیال اینکه این قیافه بعد از ازدواج برایم عادی میشود، ازدواج کنید اشتباه بزرگی را مرتکب شده اید و دیر یا زود به این اشتباه پی برده و بع دنبال راه چاره خواهید گشت.

۱۰. بعد از ازدواج دو طرف حریم خصوصی خواهند داشت.

 حریم خصوصی در یک رابطه نشان دهنده احترام است. زیرا نشان می دهد که شما و شریک زندگیتان به مرزها احترام می گذارید. به همین دلیل، حفظ حریم خصوصی در یک رابطه مهم است. در واقع، هر فردی در هر موقعیتی به مرزهای اجتماعی و همچنین زمان تنهایی نیاز دارد. اعتماد به یکدیگر در ازدواج پایه های این احترام را بنا می کند.

به انتهای این مطلب با عنوان حقایق جالب و خواندنی در مورد ازدواج و همسر آینده رسیدیم، در این مقاله سعی کردیم مهمترین حقایقی که شاید کمتر کسی در مورد ازدواج و همسر آینده به شما گفته را برای شما شرح دهیم. یکی از مهمترین عوامل ازدواج موفق دانستن این حقایق است.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید
بنر
بنر

نظرات شما:

گالری جذاب امروز در سوربان
مقالات جذاب امروز در سوربان