بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
به نظر شما با این اوضاع اقتصادی و وضعیت تورم برای برگزاری یک مراسم عروسی معمولی و کم هزینه چقدر باید هزینه کرد؟!

هزینه برگزاری مراسم عروسی در سال ۱۴۰۳

هزینه های عروسی در سال ۱۴۰۳ موضوعی است که در ادامه این مطلب از سوربان به آن پرداخته ایم، خب چند ماهی از سال ۱۴۰۳ گذشته است خیلی ها شاید در همین چند وقت مراسم عروسی خود را برگزار کردند و برخی دیگر نیز در تدارک برگزاری مراسم عروسی خود هستند و میخواهند بدانند هزینه های عروسی در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود و شامل چه مواردی است تا بتوانند هرچه بهتر به مدیریت مراحل برگزاری عروسی در سال ۱۴۰۳ بپردازند.

اگر شما نیز قرار است در سال ۱۴۰۳ عروسی خود را برگزار کنید از شما دعوت میکنیم در ادامه همراه این مقاله باشید چراکه در ادامه به بررسی هزینه عروسی در سال ۱۴۰۳ پرداخته و چک لیستی کامل از هزینه های عروسی در سال ۱۴۰۳ برایتان ارائه نمودیم.

یه عروسی کم خرج و آبرومند در سال 1403 چقد هزینه برمیداره؟

لازم به ذکر است تهیه همه این موارد اجباری و لازم نیست و شما میتوانید با توجه به رسم و رسومات خانوادگی و منطقه ای و همچنین میزان بودجه خود برخی موارد را حذف کنید.

هزینه های برگزاری عروسی در سال ۱۴۰۳

  • هزینه حلقه و سرویس عروس

یه عروسی کم خرج و آبرومند در سال 1403 چقد هزینه برمیداره؟

میتوان گفت خرید حلقه پای ثابت تمام عروسی هاست اما خرید سرویس طلای عروس شاید یکی از مواردی است که برخی ها نسبت به شرایط و یا رسم و رسومات خود نتواند یا نخواهند که آن را تهیه کنند حال سوالی که اینجاست این است که در سال ۱۴۰۳ هزینه خرید حلقه عروسی و سرویس طلای عروس چقدر است؟

این روز ها با سیر نجومی طلا و طبق سلیقه و بودجه زوجین برای خرید حلقه ۱۵ تا ۵۷ میلیون باید هزینه کرد.

در مورد هزینه خرید سرویس طلا نیز باید بگوییم اگرچه در گذشته ممکن بود با مبالغ نسبتا کمتری یک سرویس طلا با کیفیت خوب را تهیه کرد، اما اکنون با افزایش نرخ طلا به بالای ۳ میلیون تومان، خرید یک سرویس طلای معمولی به بیش از ۳۰ میلیون تومان نرخ دارد و برای خرید آن بسته به سلیقه و جیب آقای داماد از ۳۸ تا ۹۰ میلیون تومان هزینه کرد. البته در برخی از خانواده‌ها هزینه سرویس طلای عروس به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد. همبن موضوع سبب شد تا بسیاری از عروس خانم‌ها به سمت خرید سرویس‌های نقره بروند بلکه باری از دوش آقای داماد برداشته شود.

یه عروسی کم خرج و آبرومند در سال 1403 چقد هزینه برمیداره؟

دومین مورد در بررسی هزینه های عردسی در سال ۱۴۰۳ هزینه روزو تالار و باغ تالار عروسی است، بنا بر آگهی‌های باغ ‌تالارهای مختلف هزینه رزرو باغ تالار عروسی برای هر نفر از ۳۰۰ تا ۹۶۰ هزار تومان هزینه دارد. البته در برخی از باغ تالارهای لاکچری با منوهای عجیب و غریب این هزینه به بیش از نفری یک میلیون تومان نیز می‌رسد. در نتیجه خانواده داماد برای ۱۰۰ نفر باید بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کنند.

در سال ۱۴۰۳ قیمت ورودی تالار حدود ۳۰ میلیون تومان در یک تالار متوسط است که این رقم در سال ۱۴۰۰ به گزارش مشرق نیوز هزینه ورودی معادل ۱۰ میلیون تومان دارد. که در حدود ۳ سال تقریبا ۳ برابر شده است.

به طور میانگین هزینه رزرو سالن عروسی در سال ۱۴۰۳ برای ۱۰۰ نفر از ۵۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون خواهد بود.

  • هزینه ماشین عروس

یه عروسی کم خرج و آبرومند در سال 1403 چقد هزینه برمیداره؟

تزیین و گل آرایی ماشین عروس نیز یکی موارد هزینه بر مراسم عروسی است اما اگر بخواهید ماشین خود را گل بزنید هزینه ای بالغ بر ۳ تا ۶ میلیون خواهد داشت اما در صورتی که از آن دسته لاکچری پسندان هستید و بخواهید ماشین‌های آنچنانی اجاره کنید باید از ۵ تا ۱۴ میلیون تومان برای ۱۰ ساعت هزینه کنید.

یکی از موارد واجب و حذف نشدنی جشن عروسی لبلس عروس است، لباس عروس را میتوانید از مزون های معتبر عروس کرایه کنید یا آنرا بخرید البتع که کرایه کردن لباس عروس بصرفه تر خواهد بود و از ۲ تا ۲۰ میلیون تومان بسته به مدل لباس عروس و مزون عروس هزینه اجاره لباس عروس برای یک شب است.

اما برای خرید لباس عروس بیش از این ها باید خرج کنید از ۱۰ تا ۲۰۰ میلیون بنا بر سلیقه، مدل، نوع و مزون عروس باید در نظر بگیرید.

یه عروسی کم خرج و آبرومند در سال 1403 چقد هزینه برمیداره؟

بی‌شک از کت و شلوار دامادی نیز نمی‌توان گذشت که البته هزینه بسیار کمتری نسبت به لباس عروس خانم دارد. برای خرید کت‌وشلوار داماد نیز باید از یک میلیون و ۹۹۰ تومان تا ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه کرد.

بدون شک از کت و شلوار دامادی نیز نمی‌توان گذشت و یکی از اقلام حذف نشدینی جشن عروسی است. که البته هزینه بسیار کمتری نسبت به لباس عروس خانم دارد. برای خرید کت‌ و شلوار دامادی نیز باید از ۳ میلیون تومان تا ۱۸ میلیون تومان باید هزینه کرد.

یه عروسی کم خرج و آبرومند در سال 1403 چقد هزینه برمیداره؟

به مهمترین بخش برای عروس خانم میرسیم؛ آرایشگاه! که این روزها با توجه به گسترش فضای مجازی و ترند های جدید آرایش عروس، هزینه های سنگینی را بر دوش عروس و داماد خواهد گذاشت.

در نتیجه آرایشگاه عروس خانم آن هم با پکیج کامل از ناخن تا شینیون و ماساژ صورت از ۷ تا ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد.

مدتی است که باز هم به واسطه پیج‌های اینستاگرامی آقا دامادها نیز دست کمی از عروس ندارند و زمان زیادی را در آرایشگاه سپری می‌کنند که بسته به خدمات مورد نیاز از ۱ میلیون تا ۳ میلیون تومان هزینه دارد که شامل خدمات VIP یعنی پیرایش، اصلاح صورت، حالت دهی مو، وکس، پاکسازی و گریم داماد است.

  • هزینه کارت دعوت عروسی

یه عروسی کم خرج و آبرومند در سال 1403 چقد هزینه برمیداره؟

هنگام برنامه‌ریزی مراسم عروسی، یکی از مواردی که باید در نظر گرفته شود، هزینه‌ های مرتبط با آن است. یکی از این هزینه‌ها، قیمت کارت عروسی است. قیمت کارت عروسی به بسیاری از عوامل بستگی دارد، شامل طراحی، جنس کاغذ، چاپ و تعداد کارت‌های سفارشی است.

همچنین، برندهای مختلف با قیمت‌ های متفاوتی در بازار موجود هستند. برای کاهش هزینه‌ ها، می‌توانید از کارت‌ های آماده استفاده کنید یا کارت‌های دیجیتال را در نظر بگیرید که هزینه آن به طور قابل توجهی پایین تر است.

به‌طور کلی هزینه یک کارت دعوت از 20 هزار تومان شروع می‌شود و در برخی موارد حتی به 200 هزار تومان نیز می‌رسد. هزینه تهیه کارت دعوت برای مهمانان عروس بر عهده خانواد داماد است.

یه عروسی کم خرج و آبرومند در سال 1403 چقد هزینه برمیداره؟

انتخاب یک دیجی و گروه موسیقی بی‌نظیر نیز یکی از واجبات برگزاری مراسم عروسی است بدون وجود موسیقی جشن و پاکوبی در مراسم عروسی بی‌معنی خواهد بود. پس یکی از موارد مهم در هزینه‌ های برگزاری مراسم عروسی در سال ۱۴۰۳ انتخاب دیجی و گروه موسیقی است هزینه این کار نیز به شهرت گروه موسیقی امکاناتشان و شهر شما بستگی دارد. اصولاً یک گروه موسیقی کوچک حداقل ۴ میلیون برای اجرا در مراسم عروسی دریافت خواهد کرد.

  • هزینه کیک عروسی

یکی از موارد اختیاری در برگزاری مراسم عروسی  خرید کیک عروسی است کیک عروسی بر حسب تعداد طبقات طراحی آن و قنادی که از آن کیک را سفارش می‌دهید قیمت متغیری خواهد داشت هزینه کیک عروسی حداقل از کیلویی ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان آغاز شده و حداکثر به کیلویی ۷۰۰ هزار تومان نیز می‌رسد.

یه عروسی کم خرج و آبرومند در سال 1403 چقد هزینه برمیداره؟

هزینه آتلیه عکاسی عروسی با توجه به تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری تهیه کلیپ فرمالیته تهیه آلبوم عکس‌های دیجیتال یا چاپین و غیر متغیر است.

اما می‌توان گفت به طور میانگین بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان باید برای هزینه فیلمبرداری و عکاسی از مراسم کنار بگذارید.

کلام آخر

در انتها باید بگوییم تخمین هزینه های برگزاری مراسم عروسی در سال ۱۴۰۳ با توجه به نوسان قیمت ارز و وجود تورم و تاثیر آن روی قیمت اجناس و خدمات مختلف تا حدودی غیرممکن است.

اما به‌طور تقریبی می‌توان گفت برای برگزاری یک مراسم ساده با حضور تعداد کمی از مهمانان مثلا ۱۰۰ نفر باید حداقل و تقریباً ۱۲۰ تا ۸۰۰ میلیون و با حضور تعداد بیشتری از مهمانان قطعا این هزینه ها بیشتر خواهد شد.

امروزه با توجه به مشکلات اقتصادی زیاد و هزینه های سرسام آور زندگی، توصیه ما به شما برگزاری یک مراسم عروسی ساده و به دور از تجملات است تا در همین اول زندگی به خاطر برگزاری یک عروسی مجلل و لاکچری دچار مشکلات و دغدغه های اقتصادی نشوید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(4 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

گالری جذاب امروز در سوربان
مقالات جذاب امروز در سوربان