بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
چرا با وجود شرایط خوب خواستگار ندارم؟ اگر به نظر خودتان شرایط خوبی دارید اما با این وجود خواستگار خوب و مناسبی ندارید با ما در این مطلب همراه شوید تا دلایل این امر و راهکارهایی برای حل آن را برایتان شرح دهیم.

چرا با وجود شرایط خوب خواستگار ندارم؟

با وجود شرایط خوب چرا خواستگار ندارم؟ چرا خواستگار ندارم؟ شرایطم عالیه ولی خواستگار ندارم؟ این موارد و مشابه این ها شاید سوال و دغدغه ذهنی خیلی از دختران مجرد است که چرا با وجود شرایط عالی خواستگار ندارم!

یکی از دغدغه های اساسی دختران مجرد که در سن ازدواج هستند انتخاب، پیدا کردن خواستگار و همسر مناسب است، داشتن خواستگار خوب و ایده آل مطابق با ملاک های هر دختری میتواند یک اتفاق جذاب و مهم برای او باشد.

چون حداقل از نظر آن دختر چنین خواستگاری میتواند تعیین‌کننده و تأمین‌کننده‌ی آینده‌اش باشد! اما خیلی از دختر خانم ها هم هستند که علی‌رغم داشتن شرایط مناسب فردی و اجتماعی خواستگار ندارند. این موضوع می‌تواند دلایل مختلف و متعددی داشته باشد از جمله مشکلات موجود در جامعه و یا مسائلی مربوط به دختر و خانواده‌ی دختر و.... برای بررسی بیشتر این دلایل و راهکار های مقابله با آن تا انتهای این مقاله از سوربان با ما همراه شوید تا با جزئیات بیشتری در این باره صحبت کنیم.

چرا خواستگار ندارم با وجود شرایط عالی! 15 دلیل مهم + راهکارها

چرا با وجود شرایط خوبم خواستگار ندارم؟

  • شاید دیده نمی‌شوید.

یکی از دلایل عمده و اصلی خواستگار نداشتن عدم حضور فعال در جامعه و دیده نشدن است آدم ها باید شما را ببینند شما باید روابط اجتماعی و مهارت های اجتماعی خوبی داشته باشید، عضو گروه های مورد علاقه‌تان و هم سو با اهدافتان شوید و فعالیت های مشترک با بقیه داشته باشید تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرید.

  • عزت نفس پایینی دارید.

چرا خواستگار ندارم با وجود شرایط عالی! 15 دلیل مهم + راهکارها

عزت نفس و اعتماد به نفس پایین آفت هر رابطه‌ی اجتماعی هست. شما به عنوان یک دختر باید همیشه یادتان باشد که بالابودن اعتماد به نفس میتواند به گسترده‌تر شدن روابط اجتماعیتان و بالطبع زیادشدن تعداد خواستگار های خوبتان کمک کند.

خیلی از دختران به‌ اشتباه فکر می‌کنند که همیشه باید انتخاب شوند و به خاطر همین به خود هیچ زحمتی نمیدهند و منتظر میمانند تا کسی زنگ در را بزند و او را انتخاب کند! این طرز تفکر تا حد زیادی از اعتماد به نفس پایین شما نشئت می‌گیرد اما باید بدانید که خواستگار خوب از آسمان فرود نمی‌آید.

خود شما هم تا حد زیادی در پیداکردن خواستگار خوب نقش دارید. اگر شما به چشم یک دختر زیبا، تحصیل‌کرده، هنرمند و موفق به خود نگاه کنید، قطعاً به این باور می‌رسید که همیشه نباید منتظر آمدن خواستگار خوب بنشینید بلکه باید دست به عمل بزنید و دامنه‌ی روابط اجتماعی خود را بهبود ببخشید.

  • سطح فرهنگی و اقتصادی خانواده

دخترهایی هم هستند که با وجود داشتن زیبایی‌های ظاهری و تحصیلات خوب باز هم خواستگار خوب ندارند؛ چون در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که از لحاظ اجتماعی و اقتصادی جایگاه مناسبی ندارند! متاسفانه به دلیل تغییر در نوع نگرش‌ ها و نوع ارزش‌گذاری‌ ها، جایگاه اجتماعی و وضعیت مالی پدر دختر برای خیلی از افراد اهمیت زیادی پیدا کرده است. این موضوع برای این دسته از دخترخانم‌ها قطعاً ناخوشایند است، اما از جمله عوامل بیرونی است و شما کنترل چندانی روی آن ندارید.

کاری که شما می‌توانید برای جبران این موضوع انجام دهید این است که روی توانمندی‌ های خود خارج از محیط منزل و خانواده تمرکز کنید! و سعی کنید در محیط دانشگاه و محل کار از خود چهره‌ی یک دختر مستقل، موفق، باپشتکار و با استعداد نشان بدهید؛ تا در ابتدا با این خصوصیات اخلاقی خواستگارهای خودتان را جذب کنید. با این روش شاید بتوان گفت اهمیت جایگاه اجتماعی - اقتصادی پدرتان کمتر به چشم می‌آید، البته این یک قانون کلی نیست و به شخصیت خواستگار شما بستگی دارد.

  • شاید سطح تحصیلاتتان پایین است

چرا خواستگار ندارم با وجود شرایط عالی! 15 دلیل مهم + راهکارها

از جمله ملاک‌ های مهم دیگری که برای ازدواج و انتخاب همسر وجود دارد میزان تحصیلات طرف مقابل است. دختر و پسر هر دو ترجیح میدهند که همسر آیندشان تحصیل‌کرده باشد و جایگاه اجتماعی خوبی داشته باشد. احتمالاً شما هم یکی از ویژگی‌های خواستگار خوب را تحصیل‌کرده بودن او می‌دانید.

پس اگر جزو آن دسته از دخترانی هستید که تحصیلات پایینی دارید بهتر است کمی روی این گزینه فکر کنید و اگه شرایطش را دارید ادامه تحصیل بدهید. چرا که سطح تحصیلات پایین و متوسط می‌تواند تا حد زیادی انتخاب‌ های شما را محدود کند.

  • از خواستگار های قبلیتان تعریف و تمجید می‌کنید

یکی از اشتباهات بارزی که معمولاً دختران در جلسات اول معارفه و آشنایی انجام میدهند این است که مدام درباره‌ی خواستگارهایی که داشتند صحبت می‌کنند و از آنها تعریف و تمجید می‌کنند. خب اولین سؤالی که با این کار در ذهن طرف مقابلتان ایجاد میشود این است که پس چرا به همان خواستگار جواب مثبت ندادید؟ فکر نکنید با این کار خواستگارتان را جذب می‌کنید، این کار دقیقاً نتیجه‌ی عکس دارد.

  • دائما ساز مخالف میزنید

برخی از دختران هم هستند که فکر می‌کنند باید همان جلسه‌ی اول آشنایی به اصطلاح گربه را دم حجله بکشند و به خواستگاراشان نشان دهند که قدرت دست کیست! به خاطر همین با هر چیزی که طرف مقابلشان مطرح می‌کند مخالفت می‌کنند و با این کار میخواهند استقلال رأی و نظر خود را نشون دهند. هرچند داشتن استقلال رأی در رابطه‌ی عاطفی امری درست و سنجیده‌ است اما نه در همان جلسه‌ی اول آشنایی و معارفه! پس صبور باشید و زود اقدام نکنید.

  • خوش رو نیستید

چرا خواستگار ندارم با وجود شرایط عالی! 15 دلیل مهم + راهکارها

لبخندزدن و خوشرو بودن خارج از هر موقعیت مکانی و فرهنگی یک زبان مشترک بین همه‌ی انسان هاست. وقتی لبخند می‌زنید دیگران ناخودآگاه تمایل دارند با شما بیشتر ارتباط برقرار کنند؛ اما وقتی مدام اخم میکنید یا از شدت استرس و نگرانی چهره تان در هم فرو میرود، این پیام را به دیگران منتقل میکنید که دوست ندارید به آنها نزدیک شوید یا با آنها ارتباط برقرار کنید. شاید اخمالو بودنتان دلیل خواستگار نداشتن شماست شماست!

پس به جای اینکه اخم کنید آگاهانه سعی کنید همیشه لبخند بزنید. حتی مواقعی که خیلی حالتان خوب نیست و واقعاً شاد نیستید، باز هم لبخند بزنید تا در نهایت این شادی به قلبتان هم راه پیدا کند.

  • همیشه با تن صدای بالا سخن میگویید

یک صدای آرام و دلنشین می‌تواند تأثیر بسیار زیادی روی مخاطب شما داشته باشد این یک حقیقت روان‌ شناسی است که افراد جذب کسانی میشوند که تن صدا و لحن آرام و آرامبخشی دارند! اگر در زمان گفت‌وگو با خواستگارتان خیلی بلند صحبت می‌کنید و صدای دلنشینی ندارید بهتر است کمی روی این موضوع کار کنید و با تمرین و تکرار آن را بهبود ببخشید.

می‌توانید هر روز صدای خود را ضبط کرده و به آن گوش کنید، دقت کنید ببینید کجای صدایتان نیاز به تغییر دارد و احساس می‌کنید لازم است که بهتر شود، کتاب داستان بخوانید و سعی کنید صدای خودتان را ضبط کنید تا بتوانید روی لحن خود بهتر کار کنید. می‌توانید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید یا از اطرافیان خود بخواهید نظرشان را درباره‌ی صدای شما و لحنتان به شما بگویند، بعد از مدتی خواهید دید که به‌ مرور صدای شما چقدر بهتر شده و تغییر کرده!

  • در رعایت بهداشت و نظافت فردی ضعیف عمل میکنید

چرا خواستگار ندارم با وجود شرایط عالی! 15 دلیل مهم + راهکارها

هر چند نکته‌ی مؤدبانه‌ای نیست اما به‌هرحال باید گفته شود. متأسفانه خیلی از دختر خانم ها به‌خاطر رعایت‌ نکردن بهداشت، همان جلسه‌ی اول خواستگار را از خودشان میرانند و به‌اصطلاح میپرونن!

  • سنتان بالا رفته

معمولاً با بالا رفتن سن تعداد انتخاب‌ های شما هم محدودتر میشود، زمانی که سن شما بیشتر از 35 سال شود به‌ مرور تعداد خواستگار های شما نیز کم و کمتر خواهد شد. با این‌وجود هیچ قطعیتی در این باره وجود ندارد و فقط در حد احتمال باید آن را در نظر بگیرید.

  • پر توقع و مغرورید

یکی از دلایل اصلی که می‌تواند در کم‌ شدن تعداد خواستگار های خوب شما تأثیر زیادی داشته باشه، توقعات و غرور بالای شما نسبت به آقایان است. اگر شما هم جزو آن دسته از دختر خانم‌ هایی هستید که همیشه دنبال ایرادگرفتن از دیگران خصوصاً خواستگارانتان هستید و میخواهید همسر آینده تان شرایط صد در صد ایده‌آلی داشته باشد، بهتر است کمی در معیارهای خود تجدیدنظر کنید و آنها را اصلاح کنید.

  • به ظاهرخود اهمیت نمی‌دهید

چرا خواستگار ندارم با وجود شرایط عالی! 15 دلیل مهم + راهکارها

اگر شما هم از آن دسته دختر خانم‌ هایی هستید که بنا به هر دلیلی به ظاهرتان اهمیت نمی‌دهید، باید بگوییم که شاید یکی از مهم‌ترین دلایل نداشتن خواستگار همین است! ظاهر زیبا و آراسته یکی از ملاک‌ های اصلی انتخاب همسر برای آقایان است و اولویت زیادی برایشان دارد.

کلام آخر

سعی کنید به‌خاطر ایده آل‌ های غیرواقع‌ بینانه و سخت‌گیری، خواستگار های خوب خود را از دست ندهید. تا اینجا با بعضی از عواملی که باعث میشوند در زمان آشنایی خواستگار های مناسب خودتان را از دست بدهید آشنا شدیم و مهمترین دلایل خواستگار نداشتن دختران را با هم بررسی کردیم.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

گالری جذاب امروز در سوربان
مقالات جذاب امروز در سوربان