بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
برخی از بازیگران ایرانی به چند زبان خارجی مسلط هستند و برخی از آنها فقط می‌توانند در حد نیاز‌های ارتباطی خود، به یک یا چند زبان دیگر صحبت کنند.

بازیگرانی که به چند زبان زنده دنیا مسلط هستند

در میان بازیگران و هنرمندان کشورمان تعدادی از آن ها هستند که به یک یا دو زبان زنده دنیا به طور حرفه ای یا نسبی تسلط دارند، در این مطلب از سوربان با ۸ بازیگر و چهره معروف هنری که به چند زبان زنده دنیا تسلط دارند آشنا می‌شویم و قسمتی از زندگی نامه آن ها را باهم می‌خوانیم.

title

1. لیلا حاتمی

title

بنر

لیلا حاتمی به ۴ زبان انگلیسی ، آلمانی ، فرانسه و ایتالیایی مسلط است.

بیوگرافی لیلا حاتمی

لیلا حاتمی متولد ۹ مهر ۱۳۵۱ بازیگر ایرانی است. از افتخاراتش می‌توان به دو جایزهٔ جشنواره فیلم فجر و یک جایزهٔ جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم برلین اشاره کرد. او در سال ۱۳۹۱ از سوی دولت فرانسه نشان لژیون دونور را دریافت کرد.

نقش‌آفرینی‌ حاتمی در فیلم تحسین‌شدهٔ جدایی نادر از سیمین (۱۳۸۹) نقطهٔ عطفی در حرفه‌اش بود و جوایز گوناگونی نظیر خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را به طور مشترک همراه گروه بازیگران زن این فیلم برایش به ارمغان آورد.

حاتمی یکی از اعضای هیئت داوران در بخش اصلی جشنواره فیلم کن ۲۰۱۴ بود.

لیلا حاتمی از سال ۱۳۷۷ با علی مصفا، بازیگر و فیلم‌ساز ایرانی، ازدواج کرده و دو فرزند نیز دارد.

2. ترانه علیدوستی

title

ترانه علیدوستی مسلط به زبان انگلیسی بوده و به زبان آلمانی نیز تسلط نسبی دارد.

بیوگرافی ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی متولد ۲۲ دی ۱۳۶۲ بازیگر ایرانی است. او در فیلم‌های فیلم‌سازان برجسته‌ای چون رسول صدرعاملی، واروژ کریم‌مسیحی و اصغر فرهادی بازی کرده و جوایز گوناگونی از جمله جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده‌است.

او در جشنواره‌های فیلم وزول فرانسه ۲۰۱۴ و فیلم هانوی ویتنام ۲۰۱۲، یکی از اعضای هیئت داوران بود.

ترانه علیدوستی به زبان انگلیسی مسلط بوده و مترجم ادبی است. او جایزه ادبی پروین اعتصامی را در پنجمین دورهٔ برگزاری آن در قسمت ادبیات داستانی با ترجمه رؤیای مادرم، نوشته آلیس مونرو به‌دست‌آورد.

ترانه ازدواج کرده و صاحب یک فرزند دختر به نام «حنا» است.

3. سحر دولتشاهی

title

سحر دولتشاهی به دو زبان فرانسه و انگلیسی تسلط دارد.

بیوگرافی سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی متولد ۱۶ مهر ۱۳۵۸ بازیگر ایرانی است. او در بیش از ۳۰ فیلم و سریال ایرانی نقش بازی کرده است و نخستین کار حرفه‌ای او، در تئاتر نیمروز خواب آلود به کارگردانی آیت نجفی بود.

خانوادهٔ او از نوادگان خاندان قاجاری دولتشاهی بودند. سحر دولتشاهی در رشته‌های ادبیات نمایشی و مترجمی زبان فرانسه به تحصیل پرداخت.

سحر دولتشاهی در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ با رامبد جوان ازدواج کرد و در ۱۳۹۳ از او جدا شد و حالا با همایون شجریان ازدواج کرده است و گویا در انتظار به دنیا آمدن فرزندشان هستند.

4. ریما رامین فر

title

ریما رامین فر به زبان های آلمانی و انگلیسی تسلط کامل دارد.

بیوگرافی ریما رامین فر

ریما رامین‌فر متولد ۵ فروردین ۱۳۴۹ بازیگر و نویسندهٔ اهل ایران است. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد در رشتهٔ کارگردانی تئاتر است.

کار در تئاتر را در سال ۱۳۷۶ با نمایش شب بخیر مادر آغاز نمود و در سال ۱۳۷۹ با بازی در فیلم سینمایی نان و عشق و موتور ۱۰۰۰ پا به عرصهٔ سینما نهاد.

همسر ریما رامین فر، امیر جعفری، از بازیگران سینما و تلویزیون ایران است.

در سال ۱۳۹۰، رامین‌فر با بازی در نقش «هما سعادت» در مجموعهٔ پایتخت ۱ به فعالیت خود در تلویزیون ادامه داد و پس از آن، در همین نقش، در کنار محسن تنابنده، در فصل‌های دوم تا ششم این مجموعهٔ پرمخاطب، به ایفای نقش پرداخت.

5. همایون ارشادی

title

همایون ارشادی به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی مسلط است.

بیوگرافی همایون ارشادی

همایون ارشادی متولد 5 فروردین 1326 در اصفهان، بازیگر است فارغ التحصیل لیسانس معماری از دانشگاه ایتالیا می باشد، او تجربه حضور در چندین فیلم معتبر هالیوودی را نیز دارد مدتی در ایتالیا و کانادا زندگی کرده است، ارشادی اعتبار بازیگر ایرانی در سینمای جهان است.

6. پیمان معادی

title

پیمان معادی متولد کشور آمریکاست و سالهای کودکی خود را در آمریکا گذرانده است طبیعتا انگلیسی را همتراز یا حتی بهتر از زبان فارسی صحبت می‌کند.

بیوگرافی پیمان معادی

پیمان مَعادی متولد ۹ تیر ۱۳۴۹بازیگر، فیلم‌ نامه‌نویس و کارگردان ایرانی زادهٔ کشور آمریکا است.

او برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های دربارهٔ الی (۱۳۸۷) و جدایی نادر از سیمین ساختهٔ اصغر فرهادی شناخته شد. او برای جدایی نادر از سیمین جایزهٔ خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را دریافت کرد.

او در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای درخت گردو (۱۳۹۸) دریافت کرد. نام همسر او فرانک قوانلو نام دارد و دارای دو فرزند می باشد.

7. رامین ناصرنصیر

title

رامین ناصرنصیر به زبان اسپانیایی تسلط دارد و به زبان های فرانسوری و ایتالیایی نیز تسلط نسبی دارد.

بیوگرافی رامین ناصرنصیر

رامین ناصرنصیر متولد ۱۱ بهمن ۱۳۵۴هنرپیشه ایرانی است. اگر چه در بسیاری از منابع تاریخ تولد وی ۱۱ بهمن ۱۳۵۴ درج شده است، ولی رامین ناصرنصیر در مصاحبه‌ زنده اینستاگرامی، تاریخ تولد خود را ۱۰ اردیبهشت ۱۳۵۱ عنوان کرده است.

او فارغ‌التحصیل رشته تدوین از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. رامین ناصرنصیر بجز بازیگری، به کارگردانی، نویسندگی، و منشی صحنه نیز می‌پردازد. ناصر نصیر دوست دانشگاهی فلامک جنیدی است.

رامین ناصرنصیر به غیر از کار هنری، به ترجمه از زبان انگلیسی (بیشتر) و زبان اسپانیایی (کمتر) نیز می‌پردازد. او زبان‌های فرانسوی، و ایتالیایی را نیز خوب می‌داند. رامین ناصرنصیر نخستین کتاب خود را در سال ۱۳۷۷ دربارهٔ یک نمایشنامه منتشر کرد.

8. پوریا پورسرخ

title

پوریا پورسرخ هم به زبان اسپانیایی تسلط کامل دارد.

بیوگرافی پوریا پورسرخ

پوریا پورسرخ متولد ۴ تیر ۱۳۵۶ در تهران بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. او دو خواهر و یک برادر کوچکتر از خود دارد. مادرش معلم زبان انگلیسی است و پدرش بازنشسته شرکت نفت می‌باشد. پورسرخ با بازی در سریال تلویزیونی فرار بزرگ وارد حرفه بازیگری شد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(27 امتیاز , میانگین: 3.5 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز
بهترین ایده ها