بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

شرایط ویزای همراه متقاضی تحصیل در کانادا و کار با ویزای همراه

کانادا یکی از مقاصد پرطرفدار میان دانشجویانی است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. داشتن ویزای تحصیلی کانادا مزایای بسیاری دارد مانند: امکان داشتن کار پاره وقت در دوران تحصیل در کانادا، امکان دریافت ویزای کاری پس از اتمام تحصیل که بسته به دوره ای که گذرانده اید میتواند تا 3 سال دارای اعتبار باشد، امکان اسکان پس از اتمام تحصیل و... یکی دیگر از مزایای تحصیل در کانادا این است که همسر فرد متقاضی میتواند برای دریافت ویزای همراه کانادا درخواست دهد.

شرایط ویزای همراه کانادا چیست؟

متقاضیان باید شرایط لازم را درک کرده باشند تا بتوانند بر اساس آن مدارک لازم را آماده و ارائه کنند. متقاضیان به طور کلی باید 3 شرط را رعایت کنند:

  • واجد شرایط بودن اسپانسر
  • الزامات مربوط به تضمین حسن نیت ارتباط
  • الزامات مالی برای متقاضی ویزای همراه

در زیر توضیح کاملی درباره هر 3 مورد بالا برای ویزای همراه کانادا ارائه شده است. دانشجویان باید دقت کنند که برای افزایش شانس موفقیت باید بتوانند تمام الزامات را برآورده کنند.

واجد شرایط بودن اسپانسر برای دریافت ویزای همراه دانشجو

این شرط بیان می دارد که شریک زندگی شما باید از شما حمایت مالی کند و خود دارای ویزای تحصیلی کانادا باشد. این شرط از جمله شروط اجباری است که همسر متقاضی باید رعایت کند. در صورتی که شریک زندگی شما این شرایط را برآورده نسازد، شما واجد شرایط دریافت ویزای همراه کانادا به عنوان یکی از وابستگان فرد دارنده ویزای تحصیلی کانادا نخواهید بود.

اولین و مهمترین شرط این است که همسر شما دارای ویزای تحصیلی کانادا باشد. از آنجا که درخواست شما به شرایط همسرتان بستگی دارد، داشتن ویزای تحصیلی کانادا از جمله شروط الزامی برای همسر شما خواهد بود. همچنین هنگام ثبت درخواست ویزای همراه باید به مدت اعتبار ویزای تحصیلی همسر خود نیز توجه داشته باشید. اگر مدت کمی از اعتبار ویزای همسرتان باقی مانده است، مثلا حدود 6 ماه، ممکن است نتوانید برای ویزای همراه درخواست دهید. در چنین شرایطی همسر شما باید ویزای خود را تمدید کند و پس از آن شما میتوانید برای ویزای همراه درخواست خود را ثبت کنید. متقاضیان میتوانند از یک وکیل یا مشاور متخصص و با تجربه برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کمک بگیرند.

شرط دوم این است که همسر شما در یک موسسه آموزشی مشخص ثبت نام شده باشد. داشتن ویزای تحصیلی کانادا و ثبت نام کردن در یک موسسه آموزشی مشخص دو مسئله متفاوت اند. همسر شما که نقش اسپانسر تان را برعهده دارد باید نامه ثبت نام در یک کالج یا دانشگاه کانادایی را ارائه کند. حتی در صورت داشتن ویزای تحصیلی کانادا اگر همسرتان فعلا در دوره ای ثبت نام نکرده است ممکن است درخواست شما برای ویزای همراه رد شود. ممکن است علت این امر این باشد که همسر شما فعلا در یک DLI ثبت نام نکرده است.

تضمین حسن نیت رابطه

شرایط ویزای همراه متقاضی تحصیل در کانادا و کار با ویزای همراه

این یکی از شروط بسیار مهمی است که متقاضیان باید بتوانند برآورده سازند. در صورتی که نتوانید حسن نیت رابطه تان را ثابت کنید ممکن است درخواست شما رد شود. شما باید به طور قانونی ازدواج کرده باشید و مدارک لازم را ارائه کنید. توجه داشته باشید که ممکن است ارائه گواهی ازدواج به تنهایی کافی نباشد. برای اثبات صحت و ثبات رابطه به مدارک بیشتری نیاز خواهید داشت.

به طور کلی ممکن است از شما خواسته شود مدارکی را ارائه دهید که ثابت میکند ازدواج شما مطابق آداب و رسوم و سنت های فرهنگی کشورتان بوده است. ممکن است برای اثبات این مسئله به ارائه مدارک دیگری نیاز داشته باشید. باید در کنار درخواست خود، مدارکی را ارائه کنید که نشان میدهد رابطه شما:

  • به طور عمومی شناخته شده است.
  • شما با قصد داشتن رابطه ای طولانی مدت وارد این ازدواج شده اید.

این شروط از بزرگترین موانع برای افرادی است که قصد مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را دارند،‌ همچنین این سخت ترین بخش از روند اخذ ویزای همسر شما نیز خواهد بود.

الزامات مالی برای متقاضی ویزای همراه کانادا

این سومین شرطی که است که باید برآورده سازید و به اندازه دو شرط قبلی نیز حائز اهمیت است. علاوه بر اینکه اسپانسر شما باید الزاماتی را برآورده سازد تا بتواند اسپانسر شما شود و باید بتوانید حسن نیت رابطه تان را هم ضمانت و اثبات کنید،‌ شما به عنوان متقاضی ویزای همراه کانادا باید تمکن مالی برای مهاجرت به کانادا را داشته باشید. شما باید مدرکی مبنی بر داشتن بودجه کافی برای تامین هزینه های زندگی در کانادا ارائه کنید. داشتن بودجه به تنهایی کافی نیست و باید نشان دهید که در مدت اقامت خود در کانادا به این بودجه دسترسی خواهید داشت. شما باید مدرکی داشته باشید که نشان دهد که این بودجه به واقع برای شما در دسترس است. ممکن است برای پشتیبانی از درخواست خود به مبلغی حدود 5 هزار الی 6 هزار دلار کانادا نیاز داشته باشید. این مبلغ باید در حساب بانکی شما باشد و مدتی نیز از واریز شدن آن به حسابتان گذشته باشد. در صورتی که این وجه به تازگی به حسابتان واریز شده باشد ممکن است این تصور را ایجاد کند که شما این پول را برای تایید شدن درخواست ویزای خود به طور موقت به حساب خود واریز کرده اید و ممکن است احتمال رد شدن درخواست شما را افزایش دهد.

آیا میتوانم در مدت تحصیل در کانادا فرزندانم را همراه خود بیاورم؟

شرایط ویزای همراه متقاضی تحصیل در کانادا و کار با ویزای همراه

هر کسی که برای تحصیل در کانادا درخواست میدهد میتواند فرزندان تحت تکفل خود را نیز در درخواست مجوز تحصیل خود بگنجاند. طبق قوانین کانادا، کودک تحت تکفل شامل این موارد میشود: فرزندی که زیر 22 سال سن داشته باشد یا فرزند بالای 22 سالی که از قبل از 22 سالگی به میزان زیادی به والدین خود وابستگی مالی داشته است و به علت مشکلات جسمی یا ذهنی همچنان به حمایت مالی والدین خود نیاز دارد. اگر مجوز تحصیلی در کنار کودک تحت تکفل تایید شود ویزا برای کودک نیز صادر میشود و او میتواند در مدتی که والد او در کانادا در حال تحصیل است در این کشور اقامت داشته باشد.

تمام افراد 18 ساله یا کوچکتر پس از ورود به کانادا میتوانند در مدارس ابتدایی و متوسطه این کشور تحصیل کنند. اکثر مدارس کانادا دولتی هستند و برای تحصیل در آنها به پرداخت شهریه نیازی نخواهد بود. همچنین کانادا به لحاظ کیفیت آموزشی از برترین کشورهای جهان است و والدین میتوانند اطمینان داشته باشند که فرزندانشان تحصیلات خود را با کیفیت بالایی در مدارس این کشور سپری میکنند.

کار در کانادا با ویزای همراه

اگر دانشجوی بین المللی هستید و همسر خود را به عنوان همراه با خود به کانادا می آورید ممکن است همسر شما واجد شرایط دریافت مجوز کار آزاد (open work permit) در کانادا باشد. این مجوز این اجازه را به همسر شما میدهد تا در مدتی که شما در کانادا مشغول تحصیل هستید او نیز به صورت تمام وقت در محوطه دانشگاه یا خارج از آن کار کند.

مجوز کار آزاد یک مجوز کاری است که محدود به یک شغل خاص نیست. این مجوز به همسر شما این اجازه را میدهد تا هر شغلی را از هر کارفرمایی بپذیرد. اگر همسر شما مجوز کار آزاد داشته باشد معمولا مدت اعتبار آن با مجوز تحصیلی شما برابر خواهد بود. در برخی موارد همسر شما به انجام معاینات پزشکی نیاز دارد.

چه کسی واجد شرایط مجوز کار آزاد است؟

دانشجویان بین المللی که به صورت تمام وقت مشغول تحصیل اند و مجوز تحصیلی معتبر دارند، همسرشان میتواند برای مجوز کار آزاد درخواست دهد. همسر شما برای درخواست مجوز کار آزاد نیازی به پیشنهاد شغلی نخواهد داشت و این مجوز با مجوز تحصیلی شما دارای اعتبار زمانی یکسانی است.

دارندگان ویزای همراه برای مجوز کاری چه زمانی باید اقدام کنند؟

دارندگان ویزای همراه می توانند قبل یا بعد از ورود به کانادا برای مجوز کار درخواست دهند. مدت زمان اعتبار این مجوز کاری معمولا با مجوز تحصیل همسر یکسان است. برای دریافت مجوز کار به پیشنهاد شغلی نیازی نیست. در برخی موارد، دفاتر ویزای کانادا در خارج از کشور درخواست مجوز کار همسر را همزمان با درخواست مجوز تحصیل متقاضی بررسی میکنند. در این موارد باید هزینه ای اضافی برای بررسی درخواست مجوز کار پرداخت کنید. درخواست مجوز کار برای همراه خود را میتوانید در وب سایت کنسولگری تکمیل کنید. اکثر همسران ابتدا به عنوان گردشگر به کانادا می روند و پس از حضور در این کشور برای مجوز کار اقدام می‌کنند.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما: