بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

هتل‌ها را می‌توان از جمله مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مراکز تفریحی، خدماتی و تجاری دانست. روزبه‌روز بر تعداد هتل‌هایی که سرویس‌های مختلفی به مشتریان خود ارائه می‌کنند، افزوده می‌شود. اما در این بازار رقابتی و تنگاتنگ تنها هتل‌هایی می‌توانند به رقابت خود ادامه دهند که حداقل ملزومات موردنیاز را در دستور کار خود قرار دهند. شما چه میزان با ملزومات هتل آشنایی دارید؟

اینکه هتل‌ها بسته به خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌کنند دسته‌بندی می‌شوند، امری کاملاً طبیعی است. اما ملزومات هتل از جمله مهم‌ترین نکاتی است که هر هتل‌داری باید پیش از افتتاح و راه‌اندازی کسب‌وکار خود به آن توجه داشته باشد. ما در ادامه به‌صورت کامل در خصوص تمامی ملزوماتی که در هتل‌ها باید رعایت شود، صحبت خواهیم کرد.

لیستی از تمامی ملزومات هتل که باید به خاطر داشته باشید

ملزومات هتل، نکاتی که باید به خاطر بسپارید

بعد از اینکه به‌خوبی با اهمیت ملزومات هتل‌ها آشنا شدید، شاید شما هم بخواهید تا با چند مورد از این الزامات آشنا شوید. لازم نیست تا تمامی نکاتی را که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم در هتل خود پیاده‌سازی کنید. اما توجه داشته باشید که خدمات بیشتر، به معنای ایجاد محیط مناسب‌تر برای مشتریان شما و در نتیجه موفقیت هتل شما خواهد بود. زمانی که مهمانان در هتل شما اقامت دارند، انتظار خواهند داشت که تفاوت‌های شما با سایر هتل‌ها را ببینند. برخی از مهم‌ترین ملزومات هتل‌ها عبارت خواهند بود از:

بسته‌های خدماتی

اولین و شاید مهم‌ترین الزاماتی که در هتل‌ها باید برای مشتریان وجود داشته باشد، ارائه بسته‌های خدماتی است. این بسته‌ها می‌توانند شامل لوازم آرایشی (مانند شامپو، صابون و ...)، لوازم مراقبت شخصی (مانند تیغ، سشوار و ...)، دستمال کاغذی، حوله، دمپایی و هر چیزی که مشتریان در زمان حضور خود در هتل نیاز دارند، باشد.

ارائه صبحانه رایگان

بسیاری از افرادی که به‌قصد مسافرت در یک هتل اقامت می‌گزینند، به دنبال راهی هستند تا هزینه‌های خود را کاهش دهند. دسته دیگری نیز زیاد مایل نیستند تا زمان خودشان را صرف طبخ غذا در مسافرت کنند؛ ازاین‌رو ارائه یک صبحانه رایگان به مهمانان، می‌تواند یکی از ملزومات مهم هتل‌ها باشد.

دسترسی به اینترنت و وای‌فای رایگان

یکی از ملزومات هتل‌ها، بدون شک داشتن اینترنت و وای‌فای رایگان است. به یاد داشته باشید که همه افراد امروزه به‌نوعی از شبکه‌های مجازی استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل بهتر است برای بهبود تجربه مهمانان خود از اقامت در هتلتان، اینترنت و وای‌فای رایگان به آن‌ها اهدا کنید.
 

لیستی از تمامی ملزومات هتل که باید به خاطر داشته باشید
داشتن اینترنت و وای‌فای رایگان از مهم‌ترین ملزومات تمامی هتل‌ها است

 

پارکینگ رایگان

داشتن پارکینگ رایگان یکی دیگر از راه‌هایی است که به کمک آن می‌توانید در دنیا رقابتی هتل‌ها، موفق شوید. هرچه هتل شما مجلل‌تر و پیشرفته‌تر باشد، مهمانان انتظار بیشتری در خصوص داشتن پارکینگ خواهند داشت.

باشگاه‌های بدنسازی

یک گزینه جالب و مناسب برای تبلیغ هتل‌ها، داشتن باشگاه‌های بدنسازی است. شما می‌توانید باشگاه‌های خود را هم در اختیار مهمانان و هم با تخفیف، در اختیار سایر افراد قرار دهید.

فرایند رزرو آنلاین

اگر می‌خواهید تا در دنیا دیجیتال موفق شوید، یکی از ملزومات هتل شما بدون شک باید داشتن یک فرایند رزرو آنلاین باشد. دیگر کسی علاقه‌مند نیست تا برای دریافت اتاق، کاغذبازی‌های مختلف، امضا و اثر انگشت را پشت سر بگذارد. بهتر است برای جذب حداکثری مشتریان در تمامی نقاط و شهرها، فرایند رزرو اتاق‌های خود را به‌صورت آنلاین ارائه کنید.

لیستی از تمامی ملزومات هتل که باید به خاطر داشته باشید
اختصاص بخشی از هتل‌ها به فضای بازی و اتاق‌های گیم

 

فناوری‌ها و سرگرمی‌های گوناگون

اگر می‌خواهید مشتریان و مهمانان اوقات خوشی را در هتل شما سپری کنند، بهتر است تا بخشی از هتل خود را به اتاق‌های سرگرمی و فناوری اختصاص دهید. برای مثال می‌توانید اتاق جلساتی که زیاد مورداستفاده قرار نمی‌گیرد را به یک اتاق گیم جذاب و حرفه‌ای تبدیل کنید.

نظافت اتاق

بدون شک یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ملزومات تمامی هتل‌ها، نظافت به‌موقع، مناسب و دقیق اتاق‌ها است. در کنار تنظیف اتاق، می‌توانید از دستگاه‌های تصفیه هوای اتاق برای کاهش آلودگی‌ها استفاده کنید. همچنین بهتر است از پک بهداشتی هتلی برای تمیزکردن اتاق بهره ببرید که کمترین مشکلات آلرژیکی را به وجود می‌آورد.

تجهیزات ریلکسیشن

پس از یک پرواز طولانی، جلسات پراسترس، گشت‌وگذارهای شهری و ... چه چیزی می‌تواند بهتر است یک موسیقی آرامش‌بخش، عطرهای معطر، بالش‌های تسکین‌دهنده و یا یک صندلی ماساژور، به مهمانان شما خدمت‌رسانی کند؟ ازاین‌رو مطمئن شوید که چنین تجهیزاتی در اتاق و یا بخشی از هتل شما وجود داشته باشد.
 

لیستی از تمامی ملزومات هتل که باید به خاطر داشته باشید
یک صندلی ماساژور انتخاب مناسبی برای بخشیدن آرامش به مهمانان هتل است

 

تجهیزات مخصوص کودکان

امروزه داشتن تجهیزات مخصوص کودکان به یکی از ملزومات هتل‌ها بدل شده است. شما می‌توانید از انواع کالسکه‌های بچه، تخت‌های مناسب کودکان، صندلی ماشینی و ... برای ارائه خدمات به کودکان مهمانان خود استفاده کنید.

برگزاری تور هتل گردی

شاید برای شما هم جالب باشد که برگزاری تور درون هتل تا چه اندازه‌ای می‌تواند بر روابط بین شما و مهمانانتان تأثیر مثبت بگذارد. شما می‌توانید از آن‌ها درخواست کنید تا برای بازدید از قسمت‌های مختلف هتل مراجعه کنند. بدین صورت هم اوقات خوشی را برای آن‌ها ایجاد کرده و هم اینکه آن‌ها را تمامی بخش‌های هتلتان آشنا کرده‌اید.

بشقاب‌های میوه

اگر میوه‌ای در شهر محل حضور هتلتان شهرت بالایی دارد، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای پذیرایی از مهمانان در نظر گرفته شود. پذیرایی از مهمانان با ترولی هتلی انجام می¬شود. چه‌بهتر که این پذیرایی به معرفی شهرتان کمک کند.

استفاده از آلات موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم تا بخشی از هتل خود را به استفاده مشتریان از آلات موسیقی مختلف مانند گیتار، پیانو، درام و ... اختصاص دهید. این کار نه‌تنها باعث جذب افراد علاقه‌مند به موسیقی خواهد شد، بلکه شما می‌توانید از این فضا برای دعوت از هنرمندان جهت اجرای برنامه‌های شاد و مفرح نیز استفاده کنید.

توجه به فضای باز

تمامی هتل‌ها دارای بخشی به نام فضای باز هستند. پیشنهاد می‌کنیم که به‌هیچ‌عنوان از چنین فضاهایی غافل نشوید. بسیاری از مهمانان علاقه ندارند تا زمان خود را صرف بیرون رفتن از هتل، گشت‌وگذار و ... کنند و دوست دارند تا بیشتر درون هتل اقامت داشته باشند. برای ارائه خدمات هرچه بهتر، می‌توانید بخشی از فضای باز خودتان را به یک کافی‌شاپ یا محلی برای نشستن افراد تبدیل کنید.

هدیه‌های مختلف با برند هتل

در کنار تمامی مواردی که به‌عنوان ملزومات هتل نام بردیم، می‌توانید در حین ورود، اقامت و یا ترک هتل توسط مهمانان، به آن‌ها هدیه‌های مخصوص با برند هتلتان را بدهید. برای مثال شما می‌توانید از شکلات‌های مختلف که با برند شما تزئین شده‌اند، در زمان ورود مهمانان از آن‌ها پذیرایی کنید. یا اینکه می‌توانید کارت‌پستال‌های مخصوصی را در اختیار افراد قرار دهید. برخی از هتل‌ها همچنین در زمان ترک اتاق توسط مهمانان، به آن‌ها هدیه‌های کوچکی می‌دهند تا تجربه‌ای به‌یادماندنی از هتل را در ذهن چنین افرادی ایجاد کنند.

نتیجه‌گیری

هتل‌ها از اصلی‌ترین مراکز تفریحی، تجاری و خدماتی هستند. برای این که هتل‌ها بتوانند در بازار رقابتی امروزه همچنان حضور داشته باشند، نیاز است تا برخی الزامات را برآورده کنند. منظور از ملزومات هتل، تمامی خدماتی است که به‌صورت معمول و یا خلاقانه برای بهبود تجربه مهمانان به آن‌ها ارائه می‌شود.

ملزومات هتل می‌تواند شامل ارائه بسته‌های خدماتی، صبحانه رایگان، اینترنت و وای‌فای رایگان، پارکینگ رایگان و ... باشد. حتی برخی از هتل‌ها پا را فراتر گذاشته و خدماتی نظیر اتاق‌های بازی، فضای باز جذاب، ظرف‌های میوه و هدیه‌های کوچک با برند را به مشتریان خود ارائه می‌کنند.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز