بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
چگونه ناخن هایی محکم و سالم و زیبا داشته باشیم؟ با برخی مواد طبیعی و درمان های راحت خانگی می توان به رشد و محکم شدن ناخن ها کمک کرد و همیشه لازم نیست درمان های پرهزینه و پرخطر را امتحان کنیم.

برای محکم شدن ناخن ها چه کار کنیم؟

یکی از موضوعاتی که دغدغه اکثر خانم هاست داشتن ناخن هایی سالم و محکم است امروزه روش های زیاد و پر هزینه ای وجود دارد که گاها ممکن است خطراطی را به دنبال داشته باشند که در آرایشگاه ها انجام می‌شوند این روش ها اکثرا توسط افراد غیر متخصص و غیر حرفه ای انجام شود و عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

حفظ سلامت و شادابی ناخن ها با کمک برخی راهکار های ساده و خونگی امکان پذیر است در این مقاله از سوربان به معرفی برخی از این روش های آسان و خانگی پرداخته ایم.

10 راهکار ارزان و راحت خانگی برای محکم و سفید شدن ناخن ها ( برای محکم شدن ناخن ها چه کنیم؟ )
روش های موثر برای داشتن ناخن هایی سالم و محکم و زیبا

برای محکم شدن ناخن چه کنیم؟

۱۰ روش آسان و خانگی برای داشتن ناخن هایی سفید و محکم و سالم

۱- تمیز نگه داشتن ناخن ها

اولین روش برای محکم شدن ناخن ها، برطرف کردن آلودگی‌های ناخن است. در واقع انواع مختلف آلودگی‌ها موجب آسیب دیدگی ناخن‌های شما خواهد شد؛ بنابراین آنها را تمیز و مرتب نگه دارید. همچنین ناخن‌ها را بیش از حد در معرض آب قرار ندهید. قبل از ایجاد آسیب احتمالی، از دستکش‌های مخصوص آشپزخانه استفاده کنید. مواد شوینده به دلیل ترکیباتی که دارد، ناخن‌ها را شکننده و پوست اطراف آن را تخریب می‌کند.

۲- استفاده از مرطوب کننده مناسب

برای داشتن یک روتین مراقبت از ناخن، باید از یک مرطوب کننده ناخن ، مناسب پوست خود استفاده کنید، تا رطوبت‌ مورد نیاز ناخن‌ها و پوست را تامین کنید. خشکی زیاد، موجب شکنندگی و ضعیف شدن ناخن‌ها خواهد شد. بنابراین بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند سلامت و زیبایی آنها را به خطر بیندازد. همچنین به جای استفاده از مرطوب کننده می‌توان از انواع روغن‌های گیاهی برای حفظ قدرت و درخشش ناخن‌هایتان استفاده کنید.

۳- مرتب نگه داشتن ناخن ها

از دیگر روش های محکم شدن ناخن ها این است که به صورت منظم و هفتگی آن را مرتب کنید. توجه داشته باشید، ناخن‌های نامنظم و بلند، بیشتر در معرض شکنندگی و تخریب قرار می‌گیرند. پس بیش از حد آنها را بلند نکنید و ناخن‌ها را به یک اندازه نگه دارید.

۴- مانیکور و پدیکور بیش از حد ناخن ها ممنوع!

10 راهکار ارزان و راحت خانگی برای محکم و سفید شدن ناخن ها ( برای محکم شدن ناخن ها چه کنیم؟ )

اگر دنبال جواب سوال چطور ناخن هایی محکم داشته باشیم هستند باید بگوییم که پولیش و اسکراب بیش از حد ناخن، می‌تواند به ناخن ها آسیب جدی وارد کند و خطر شکنندگی و تضعیف ناخن را افزایش دهد. اگر عادت دارید که مدام مانیکور و پدیکور انجام دهید، لازم است برای جلوگیری از آسیب دیدن ناخن هایتان از انجام بیش از حد آن جلوگیری کنید. همچنین به یاد داشته باشید، استفاده از استون برای پاک کردن لاک ناخن،  باعث می‌شود تا یک لایه از ناخن از بین برود و آنها را شکننده و خشک کند پس بهتر است مدتی را به ناخن‌ها استراحت بدهید و برای طولانی مدت لاک ناخن و مواد شیمیایی را بر روی آن نگه ندارید.

۵- ناخن هایتان را نجویید

جویدن ناخن‌ها مخصوصا در شرایط استرس‌زا یکی از عادت‌های ناسالم در برخی افراد است. تماس ناخن با بزاق دهان، موجب پوسته پوسته و شاخی شدن آنها خواهد شد. به علاوه پوست اطراف ناخن هم دچار آسیب می‌شود. این مسئله موجب ایجاد ظاهری ناخوشایند و آلودگی در اطراف آن خواهد شد. پس بهتر اگر می‌خواهید بدانید برای داشتن ناخن های محکم چه باید کرد؟ لازم است برای حفظ زیبایی و سلامت ناخن‌های خود این عادت ناسالم را ترک کنید.

۶- داشتن رژیم غذایی سالم

پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل یکی از راه های محکم شدن ناخن ها است که به شما در در داشتن ناخن‌های سالم و مقاوم کمک بسیاری می‌کند. استفاده از مواد غذایی سرشار از کلسیم، ویتامین‌ها و انواع معدنی از ضعیف شدن و شکنندگی ناخن‌هایتان جلوگیری خواهد کرد. یک رژیم غذایی مناسب باید روزانه و هفتگی شامل موادی مثل لبنیات، انواع ماهی‌ها، پروتئین، حبوبات و آجیل‌ها باشد. بنابراین به یاد داشته باشید که دلیل اصلی شکنندگی و آسیب پذیری ناخن‌ها، کمبود کلسیم است.

۷- ماساژ دادن پوست اطراف ناخن ها

پوست اطراف ناخن ها هم مثل سایر قسمت‌ها، نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. به منظور محکم شدن ناخن و جلوگیری از آسیب دیدگی پوست اطراف آن، بهتر است این نواحی را روزانه ماساژ دهید. چرا که پوست این قسمت، بسیار نازک و آسیب پذیر است؛ پس توصیه می‌شود، هر شب قبل از خواب به کمک کرم مرطوب کننده یا سایر روغن‌های مفید، مناطق اطراف ناخن را به مدت چند ثانیه ماساژ دهید. این کار علاوه بر حفظ سلامت، موجب افزایش گردش خون و تقویت ناخن‌ها خواهد شد.

۸- استفاده از بیس کات و تاپ کات ناخن

10 راهکار ارزان و راحت خانگی برای محکم و سفید شدن ناخن ها ( برای محکم شدن ناخن ها چه کنیم؟ )

متخصصان زیبایی پیشنهاد می‌کنند از راهکارهای محکم کردن استفاده از محلول‌های بیس کات و تاپ کات ناخن است. این محلول از زرد شدن و آسیب دیدگی ناخن جلوگیری می‌کند و موجب سفیدی و استحکام ناخن‌های شما خواهد شد.

۹- کمبود آهن خود را درمان کنید

اگر آهن کافی دریافت نکنید، ناخن هایتان آن را نشان می‌دهد. کمبود آهن که در خانم‌ها رایج است و سبب شکنندگی ناخن‌ها می‌شود؛ بنابراین کسانی که این مشکل را دارند باید غذا‌های پرآهن مصرف کنند. همچنین منابع حیوانی آهن عبارت است از گوشت گاو، بوقلمون، اردک، مرغ، میگو و تخم مرغ.

منابع گیاهی آهن سویا، عدس، لوبیا و سبوس است. با مصرف ویتامین C می‌توانید به جذب آهن حیوانی در بدن کمک کنید؛ البته سعی کنید مواد غذایی غنی از آهن، روی، ویتامین B و گوگرد مصرف کنید، چون مواد غذایی پروتئینی که غنی از اسید‌های آمینه، ویتامین B و گوگرد هستند، سبب سخت و زیبا شدن ناخن هایتان می‌شوند.

۱۰- آب کافی بنوشید

یک آزمایش ساده برای تشخیص کمبود آب بدنتان این است که سطح ناخن را محکم فشار دهید تا ناخن از صورتی به سفید تغییر رنگ دهد. سپس ناخن را رها کنید و ببینید در چه زمانی به رنگ اولیه خود برمی گردد. اگر ناخن کمتر از دو ثانیه به رنگ اصلی اش باز نگردد، یعنی بستر ناخن دچار کمبود آب است. در طولانی مدت این کمبود آب باعث شکنندگی ناخن می‌شود؛ بنابراین برای حفظ سلامتی ناخن هایتان به مقدار کافی آب بنوشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(6 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز