بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

آیا کابینت پیش ساخته (آماده) خوب است؟ کابینت آماده خوبه یا نه؟


کابینت پیش ساخته یا همان کابینت آماده خوب است یا نه؟ این سوال یکی از مهمترین سوالات خریداران کابینت است. در این مقاله قصد داریم یک بار برای همیشه به صورت شفاف و کامل این سوال را پاسخ دهیم. اگر سوال شما نیز هست تا پایان مطلب با ما باشید.

بیاید در ابتدا تعریف درستی از کابینت آماده داشته باشیم. شاید همین ابتدا جواب سوال خود را گرفتید.

کابینت آماده (کابینت پیش ساخته) دقیقا چیست؟

کابینت آماده یا پیش ساخته در مقابل کابینت سفارشی قرار میگیرد. کابینت سفارشی کابینتی است که به سفارش شما ساخته می شود. یعنی می توانید رنگ، طرح، مدل، نحوه قرارگیری و خلاصه هر چیزی که بشود سفارشی کرد را انتخاب کنید. اما کابینت آماده یک آشپزخانه از واحدهایی به نام یونیت ساخته شده است. یونیت یعنی یک واحد کابینت. مثلا یونیت زیر سینک، یونیت زیر گاز، یونیت کنج و … . در شکل زیر می توانید یونیت های به کار رفته همراه با سایز آنها در این آشپزخانه را ببینید:

آیا کابینت پیش ساخته (آماده) خوب است؟ کابینت آماده خوبه یا نه؟

گفتیم که کابینت آماده از تعدادی یونیت ساخته شده است. یونیت ها در دو دسته یونیت های هوایی و زمینی تقسیم بندی می شوند. این یونیت ها به صورت انبوه در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی تهیه می شوند. به همین خاطر قیمت ارزانتری نسبت به کابینت های سفارشی دارند. در واقع تولید انبوه و نداشتن پرتی باعث کاهش هزینه 20 تا 40 درصدی این نوع کابینت ها شده است.

برای تهیه کابینت آماده کافیست شما طرح مد نظر خود را از بین صدها طرح و رنگی که موجود است انتخاب کرده و آن را خریداری کنید. پس از خرید فقط چند ساعت نصب آن زمان گرفته و کابینت های شما قابل استفاده است. این میزان سرعت در آماده سازی و نصب در کابینت سفارشی وجود ندارد و شما باید هفته ها منتظر آماده شدن کابینت خود بمانید.

همه اینها که گفتیم مزیت بود. پس چرا هنوز سوال می شود:

کابینت آماده خوبه یا نه؟

در این قسمت قصد داریم به شک و شبهه هایی که در خصوص خرید کابینت آماده مطرح می شود پاسخ دهیم:

1- کابینت آماده کیفیت ندارد.

این گزاره در همه موارد صادق نیست. به دلیل اینکه برخی تولیدکنندگان فقط پارامتر قیمت را در نظر دارند و به کیفیت توجهی نمی کنند، این جمله شایع شده که کابینت آماده کیفیت ندارد. کیفیت کابینت آماده بستگی به ورق های استفاده شده در ساخت آن دارد.

اگر تولیدکننده یا فروشگاهی محصولات خود را گارانتی نموده و شما را در خصوص کیفیت ورق ها مطمئن سازد دیگر این شائبه وجود ندارد و با خیال راحت می توانید به آن اعتماد کنید. اگر هم خودتان در زمینه شناخت ورق های کابینت متخصص هستید می توانید با تحقیق، بهترین فروشگاه را انتخاب کنید.
پس باید در خرید کابینت پیش ساخته (آماده) کمال دقت را انجام دهید تا یک تولیدکننده یا فروشنده معتبر و مطمئن پیدا کنید.

2- کابینت آماده در انتخاب طرح و رنگ محدودیت دارد.

این گزاره شاید دو یا سه سال پیش درست بود. امروزه به دلیل بالا رفتن هزینه های ساخت کابینت سفارشی، استقبال بیشتری از کابینت های آماده می شود. همین امر باعث شده تولیدکنندگان تنوع زیادی در طرح ها و رنگ های کابینت های آماده بدهند. تقریبا هر رنگ و طرحی که مد نظر داشته باشید می توانید از بازار خریداری کنید.

آیا کابینت پیش ساخته (آماده) خوب است؟ کابینت آماده خوبه یا نه؟

نکته مهم دیگری که در خصوص انتخاب طرح و رنگ باید مد نظر داشته باشید این است که هم اکنون برخلاف گذشته سبک های ساده‌تر و خصوصا رنگ سفید پرکاربردتر از گذشته شده است. هم اکنون اقبال بیشتر مردم به خرید کابینت های سفید از جنس هایگلاس و ممبران است که این دو مدل در رنگ سفید به وفور در فروشگاه ها وجود دارد و می توانید به راحتی انتخاب و خرید کنید.

3- کابینت آماده به صورت کامل فضای آشپزخانه را پر نمی کند.

این گزاره هم به صورت کلی درست نیست. درست است که تعداد زیادی از فروشندگان کابینت آماده صرفا پکیجی از یونیت ها را به شما فروخته و به شما پس از خرید پاسخگویی ندارند. ولی باید سراغ فروشندگانی بروید که قابلیت نیمه سفارشی کردن کابینت های آماده شما را داشته باشند. یعنی مثلا اگر نیاز به نصب یونیت یخچال یا یونیت کنج داشتید یا خواستید فضایی را پر کنید برایتان به صورت سفارشی بسازند. در این صورت می توانید به میزان زیادی در هزینه های خود صرفه جویی کنید و یک آشپزخانه زیبا و کامل داشته باشید.

4- در شهرستان ها کابینت آماده خوب وجود ندارد.

این گزاره می تواند درست باشد. ولی نباید خود را محدود به خرید از شهرستان کنید. امروزه به واسطه فروشگاه های اینترنتی می توانید محصول خود را از فروشگاهی که پارامترهای مد نظر شما را دارد خرید کنید. نهایتا کافیست هزینه باربری را پرداخته و باز در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

و حال این سوال مطرح می شود که

از کجا کابینت آماده بخرم؟

آیا کابینت پیش ساخته (آماده) خوب است؟ کابینت آماده خوبه یا نه؟

بیایید ویژگی های یک فروشنده خوب کابینت آماده را باهم مرور کنیم:

1- پشتیبانی قبل از خرید: خیلی مهم است که فروشنده قبل از خرید شما را راهنمایی کند. مسلما بیشترین سوالات قبل از خرید به وجود می آید. اینکه من چه مدلی انتخاب کنم. اینکه چه یونیت هایی خریداری کنم. اصلا آیا کابینت پیش ساخته مناسب آشپزخانه من هست یا نه و ازین قبیل سوالات. حتی به نظر میرسد که اگر فروشنده برایتان یک طراحی سه بعدی کابینت آماده  بر اساس مدل آشپزخانتان انجام دهد باعث اطمینان خاطر شما می شود.

2- تضمین کیفیت و گارانتی: یکی از مهمترین پارامترهایی که باید برای خرید کابینت آماده مد نظر داشته باشید گارانتی محصول است. هر فروشنده ای که بیشترین گارانتی را دهد مطمئنا از بابت کیفیت محصول خود مطمئن تر است. در بازار کنونی بهترین فروشندگان تا 2 سال گارانتی می دهند.

3- پشتیبانی پس از خرید: متأسفانه تعداد زیادی از فروشندگان بعد از اینکه کابینت را فروختند دیگر کاری به مشتری ندارند. مشکلات مشتری تازه بعد از خرید شروع می شود. نصب کابینت، پر کردن فضاهای خالی بین کابینت ها و … مواردیست که باید فروشنده پس از خرید برای مشتری انجام دهد. مگر اینکه مشتری خود متخصص باشد.

4- تنوع در طرح و رنگ: مسلما بهترین فروشنده فروشنده ایست که کلکسیونی کامل از طرح ها و رنگ های موجود در بازار را ارائه می دهد. هر چه قدر تنوع در طرح و رنگ بیشتر باشد دست شما برای انتخاب بازتر است.

5- تجربه در اجرا و نظرات مثبت خریداران: مورد آخری که باید به آن توجه کنید این است که حتما سراغ فروشنده ای بروید که تجربه زیادی در اجرای کابینت داشته باشد و نظر خریداران درباره آن تولیدکننده یا فروشنده مثبت باشد.

این موارد مهمترین پارامترهایی بود که باید هنگام انتخاب فروشنده یا تولیدکننده کابینت آماده مد نظر داشته باشید. ما موارد زیادی را مورد بررسی قرار دادیم و با تطبیق دادن همه موارد فوق متوجه شدیم که وب سایت سلام ساختمان قابلیت ارائه انواع کابینت آماده طبق پارامترهای فوق را دارد و به نظر میرسد می توانید با خیال راحت خرید خود را از این فروشگاه و هر فروشگاه دیگری که این پارامترها را داشته باشد انجام دهید.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(13 امتیاز , میانگین: 4.3 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز