بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
لمینت ناخن و کاشت ناخن هر دو از اقدامات زیبایی دست و ناخن ها به حساب می‌آید در این مطلب به معرفی هریک و مقایسه این دو با هم پرداخته ایم و تفاوت های لمینت ناخن با کاشت ناخن را بیان کرده ایم.

در این مطلب از سوربان قصد داریم اطلاعاتی در مورد کاشت و لمینت ناخن و تفاوت های بین این دو را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم اگر نمیدانید کدام روش زیبایی ناخن کاشت ناخن یا لمینت ناخن برای شما بهتر است و نمیدانید کدام یک را باید انجام دهید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مقایسه کاشت ناخن با لمینت ناخن + کدامیک بهتر است؟
تفاوت لمینت و کاشت ناخن

لمینت ناخن چیست؟

لمینت ناخن که با عنوان هایی مانند کاور ناخن، کاشت ژل یا کاور ژل هم شناخته می شود؛ در واقع یکی از روش های کاشت ناخن و نوعی کاور ناخن است که با استفاده از مونوژل ها (از خانواده هارد ژل ها) روی ناخن طبیعی انجام می شود. لمینت به معنی لایه لایه بودن است؛ در لمینت ناخن هم لایه هایی نازک از مواد ژله ای مستقیما بر روی سطح ناخن ها قرار می گیرد که در نتیجه هم ضخامت صدف ناخن افزایش می یابد و هم ناخن جلوه و زیبایی بیشتری پیدا می کند. ژل مخصوص لمینت باید حداقل ۳ تا ۵ لایه بر روی ناخن ها زده شود تا ضخامت مورد نظر را برای ناخن ها ایجاد کند. پس از زدن هر لایه از ژل ناخن ها درون دستگاه UV قرار میگیرد تا ژل خشک شود.

در این روش ناخن طبیعی شما با مواد لمینت کاور می شود که باعث مقاومت بیشتر ناخن ها در برابر شکستن و دوام بیشتر لاک بر روی ناخن هایتان می شود. در کاور یا لمینیت ناخن از تیپ گذاری و یا فرمر استفاده نمی شود به همین دلیل مراحل کمتری نسبت به کاشت ناخن دارد و قد نهایی ناخن ها به اندازه ناخن طبیعی شما بستگی دارد و افزایش پیدا نمی کند. در عین حال که ظاهر ناخن با لمینت بسیار طبیعی تر و زیبا به نظر می رسد؛ به دلیل سبُک بودن و قابلیت انعطاف پذیری و ارتجاعی آن، امکان آسیب رسیدن به صدف ناخن خیلی به مراتب کمتر از کاشت پودر است.

مقایسه کاشت ناخن با لمینت ناخن + کدامیک بهتر است؟

ابزار لازم برای لمینت ناخن

  • مایع ضد قارچ
  • پرایمر مخصوص ناخن
  • بیس ژل یا ژل پایه
  • مواد مخصوص لمینت ناخن – ژل فایبر گلاس مخصوص لمینت ناخن
  • دستگاه UV
  • وسایل مخصوص مانیکور و پدیکور ناخن
  • سوهان برقی
  • پد الکلی

کاشت ناخن چیست؟

خانم ها به دلایل مختلفی کاشت ناخن را انجام می دهند؛ برخی صرفا برای زیبایی و برخی دیگر به دلیل مشکلات ناخن هایشان، بطور مثال برای پوشاندن ناخن هایی که به گفته خودشان رنگ و روی زیبایی ندارند.

استفاده از این ناخن ها برای افرادی که ناخن های ضعیف و شکننده دارند و همچنین افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند بسیار مناسب است چون مانع آنها می شود. این ناخن های مصنوعی در اندازه های گوناگون و در رنگ های طبیعی و متنوعی موجود می باشند. برای عمل کاشت ناخن می بایست موارد زیادی را رعایت کرد، ابزار و مواد کاشت ناخن را شناخت و در صورت تصمیم برای انجام، این کار را زیر نظر متخصصین این انجام داد.

ابزار و مواد مورد استفاده در کاشت ناخن

  • سوهان برقی
  • سرسوهان(دارای انواع مختلف و کاربردهای متفاوت)
  • نیپر ناخن
  • سوهان دستی
  • ضد قارچ
  • پرایمر
  • پودر کاشت ناخن
  • لیکوئید کاشت ناخن
  • فرمر کاشت ناخن
  • تیپ کاشت ناخن
  • قلم کاشت
  • تاپ کات یا تاپ شاین

مقایسه کاشت ناخن با لمینت ناخن + کدامیک بهتر است؟

تفاوت لمینت ناخن با کاشت ناخن چیست؟

تا این قسمت سعی کردیم شما را با لمینت ناخن و کاشت ناخن آشنا کنیم و احتمال می دهیم تا حدودی متوجه تفاوت این دو روش با هم شده باشید. با این حال در ادامه فرق بین لمینت ناخن و کاشت ناخن را به طور کلی برای شما بازگو خواهیم کرد.

۱. در لمینت ناخن، فرم ناخن ها، همان حالت طبیعی ناخن است و تنها لایه ای از ژل مخصوص لمینت روی صدف آن قرار می گیرد تا استحکامش بیشتر شود. اما در کاشت ناخن علاوه بر ایجاد لایه محافظتی بر روی ناخن توسط مواد کاشت، فرم ناخن ها نیز تغییر می کند.

۲. در کاور ژل به علت استفاده نکردن از تیپ و فرمر، ظاهر ناخن کاملا طبیعیست و مواد به صورت لایه ای نازک روی ناخن قرار می گیرند که هیچ گونه ضخامت و حج می به آن اضافه ن می کنند و بسیار سبک هستند. به همین دلیل امکان بلند کردن قد ناخن در لمینت وجود ندارد.

۳. اما در کاشت اکریلیک قد ناخن توسط تیپ و فرمر بلندتر می شود و مواد به نسبت با ضخامت بیشتری بر روی ناخن قرار می گیرند و آن را ضخیم تر و قوس دار می کنند و ممکن است همین امر باعث شود بعضی افراد بر روی ناخن های خود احساس سنگینی کنند. در ضمن بسته به سلیقه هر فرد فرم ناخن نیز می تواند تغییر کند و شکل جدیدی به خود بگیرد.

۴. در کاشت ژل یا لمینت سوهان کشی خاصی بر روی ناخن انجام ن می گیرد به همین دلیل به صدف ناخن هیچ آسیبی وارد ن می شود اما در کاشت پودری ناخن ها به طور مفصل سوهان کشی شده و بستر ناخن نازک می شود که در این حالت اگر ناخن کار نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت نکند ممکن است به ناخن آسیب جدی وارد شود.

مقایسه کاشت ناخن با لمینت ناخن + کدامیک بهتر است؟

۵. با انجام لمینت ناخن، قابلیت لمس ناخن حفظ می شود. کاشت لمینت به خاطر نازک بودن قابلیت انعطاف دارد و به راحتی شکسته ن می شود. اما در کاشت قابلیت لمس ناخن تقریبا از بین می رود، سطح ناخن سفت و خشک می شود و به دلیل نداشتن انعطاف احتمال شکستگی و لب پر شدن ناخن بیشتر است.

۶. از نظر مدت زمان انجام کار، از آنجایی که لمینت ناخن نسبت به کاشت ناخن مراحل کمتری دارد، زمان کمتری هم می برد.

۷. از نظر هزینه، به دلیل اینکه در کاشت ناخن مواد بیشتری نسبت به کاور ژل مورد استفاده قرار می گیرد، قیمت کاشت ناخن بالاتر است.

۸. در لمینت مواد به صورت مستقیم و بدون استفاده از هرگونه مواد شیمیایی لیکوئیدی بر روی ناخن سوار می شوند. بنابراین احتمال بروز آلرژی و حساسیت در ناخن لمینت شده نسبت به ناخن کاشت شده بسیار کمتر است.

چرا لمینت ناخن بهتر از کاشت ناخن است ؟

این روزها کمتر کسی است که ناخن های طبیعی خود را حفظ کرده باشد و با لاک زدن آن ها سعی بر زیبا نشان دادن ناخن های انگشتان خود بکند. لمینت ناخن و کاشت ناخن چند سالی است که در میان بسیاری از خانم ها محبوب شده و سبب شده تا ناخن های انگشتان آن ها کمتر در معرض شکسته شدن قرار بگیرید. کاشت ناخن در واقع روشی است که در آن به وسیله پودری که که بسیار هم بد بو و آزار دهنده است کاشت انجام می شود. ولی برای لمینت ناخن یا همان کاور کردن از این پودر بد بو استفاده نمی کنند، و همین موضوع سبب می شود تا سلامتی خود فردی که به عنوان ناخن کار فعالیت می کند و فردی که ناخن های خود را کاور می کند تضمین شود.

از طرفی لمینت ناخن به صدف ناخن شما آسیب نمی رساند و شما می توانید به راحتی با کاور کردن ناخن های خود به راحتی دیگر غصه شکستن ناخن های خود را نخورید. لمینت ناخن بهتر از کاشت ناخن است چراکه شما از شر مواد مضر دور هستید و کمتر آسیب می بینید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(9 امتیاز , میانگین: 4.6 از 5)

نظرات شما: