بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
از بین بردن بوی بد دهان با روش های خانگی. داشتن دهانی بد بو در مراودات اجتماعی و یا قرارهای کاری می‌تواند تاثیر ناخوشایندی بر روی دیگران داشته باشد و به یک معظل در زندگی افراد تبدیل شود. پس باید به‌دنبال کشف علت و راهی برای رفع بوی بد دهان باشند. در این مقاله شما را با ۱۰ درمان خانگی برای از بین بردن بوی بد دهان آشنا خواهیم کرد.

احتمالاً پیش آمده که با کسی مشغول صحبت باشید، اما بوی بد دهان او شما را اذیت کند یا اینکه کسی از صحبت کردن با شما به خاطر بوی بد دهانتان ناراحت باشد. این موضوع قطعا باعث شرمندگی برای بسیاری از مردم می‌شود. در پزشکی تنفس بدبو با عنوان هالیتوسیس شناخته می‌شود و می‌تواند به خاطر دلایلی مثل خوردن غذاهای بودار، مشکلات پزشکی، بیماری لثه، سیگار کشیدن و یا دهان خشک باشد.

اگر می‌خواهید بوی بد دهان را از بین ببرید، در ادامه این مطلب از سوربان با ما همراه شوید تا با 10 روش ساده و فوری و موثر برای از بین بردن بوی بد دهان آشنا شوید.

با 10 ترفند ساده خونگی از شر بوی بد دهان خلاص شو
درمان دائمی بوی بد دهان با روش های خانگی

از بین بردن بوی بد دهان با روش های خانگی

1. جویدن دانه رازیانه برای از بین بردن بوی بد دهان

دانه رازیانه برای تمیز کردن دهان، بسیار عالی عمل میکند و به کنترل بوی بد دهان کمک زیادی می‌کند. دانه رازیانه حاوی خواص ضد میکروبی است که با باکتری های درون دهان مبارزه می‌کند. یک قاشق سوپ خوری تخم رازیانه را بعد از هر وعده غذایی بردارید و بجوید. همچنین می‌توانید برای خودتان یک فنجان چای رازیانه دم کنید.

2. چای شنبلیله و درمان بوی بد دهان

دانه شنبلیله در از بین بردن بوی بد دهان بسیار خوب عمل می‌کند. نوشیدن چای شنبلیله برای درمان بوی بد دهان بسیار موثر است. یک قاشق چای خوری دانه شنبلیله را در یک فنجون آب جوش بریزید. این چای را روزی یک بار مصرف کنید.

3. جویدن میخک برای از بین بردن بوی بد دهان

میخک برای تمیز و تازه کردن نفس شما عالی عمل می‌کند و همچنین حاوی خواص ضد باکتری هست که برای خلاص شدن از شر بوی بد دهان مفید است. می‌توانید چند تکه میخک را بعد از هر وعده غذایی بجوید. شما همچنین می‌توانید از چای میخک استفاده کنید.

با 10 ترفند ساده خونگی از شر بوی بد دهان خلاص شو

4. برای خوشبو شدن دهان آب لیمو بنوشید

محتوای اسیدی در آب لیمو از رشد باکتری در دهان شما جلوگیری می‌کند. یک قاشق سوپ خوری آب لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و دهان خود را با آن تمیز کنید.

5. درمان فوری بوی بد دهان با سرکه سیب

سرکه سیب یک درمان خانگی عالی برای رفع بوی بد دهان است، که به خاطر تاثیر سرکه در تعادل pH دهان این کارایی را دارد. البته تاثیر سرکه در مقابله با باکتری‌های موجود در دهان قابل انکار نیست. مقداری سرکه سیب را هر روز صبح با یه لیوان آب مخلوط کنید و در دهان خود نگه دارید تا بوی بد دهان را کنترل کند.

6. دارچین برای از بین بردن بوی بد دهان

دارچین می‌تواند شما را از شر بوی بد دهان خلاص کند زیرا که حاوی آلدهید سینامیک است. این ترکیب باعث کاهش میزان باکتری‌ها در دهان می‌شود. یه قاشق چای خوری از پودر دارچین را درون یه کاسه آب بجوشانید. مقداری هل به آن اضافه کنید. محلول را تصفیه کنید و از آن به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

7. ضدعفونی کردن دهان با روغن درخت چای

روغن درخت چای حاوی خواص ضد عفونی کننده هست که به عنوان دارویی ضد عفونی کننده و قدرتمند برای دهان شما عمل می‌کند. شما می‌توانید چند قطره روغن درخت چای، روغن نعناع و روغن لیمو را در یک لیوان آب بریزید و از این مخلوط به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

با 10 ترفند ساده خونگی از شر بوی بد دهان خلاص شو

8. جویدن آدامس و از بین بردن بوی بد دهان

جویدن آدامس بدون قند نفس بدبوی شما را خوش بو می‌کند. این باعث بهبود جریان سالم بزاق در دهان شما می‌شود. بهتر است آدامس با طعم هایی مثل نعناع رو انتخاب کنید.

9. جعفری ؛ درمان خانگی بوی بد دهان

جعفری یک درمان خانگی بسیار خوب برای از بین بردن بوی بد دهان هست. جعفری بخاطر داشتن کلروفیل که به عنوان یه ترکیب ضد باکتری عمل می‌کند و به از بین بردن بوی بد دهان کمک می‌کند. می‌توانید چند برگ جعفری تازه را بجوید تا از فواید آن بهره مند شوید.

10. استفاده از آب نمک برای خوشبو کردن فوری دهان

آب نمک، pH دهان را خنثی می‌کند و همچنین محیط دهان شرایط را برای رشد باکتری‌ها سخت می‌کند. آب نمک خواص ضد میکروبی دارد. یک قاشق چای خوری نمک را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید. این مخلوط را هر روز در دهان خود نگه دارید.

با 10 ترفند ساده خونگی از شر بوی بد دهان خلاص شو

دلایل بد بو شدن دهان چیست؟

علت بوی بد دهان می‌تواند یکی از موارد زیر باشد :

  • خشکی دهان
  • بیماری‌های لثه
  • مصرف سیگار و تنباکو
  • باقی ماندن غذا روی دندان‌ها یا زبان
  • استفاده از رژیم کم کربوهیدرات
  • مصرف الکل
  • پوسیدگی دندان
  • عفونت دندان
  • بازگشت اسید به مری
  • دیابت
  • عفونت ریه
  • مصرف برخی داروها مانند داروهای ضد حساسیت و ضد افسردگی
  • مصرف غذاهای خاصی مانند پیاز و سیر، به دلیل وجود گوگرد در آنها

با 10 ترفند ساده خونگی از شر بوی بد دهان خلاص شو

چه موقعی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر بهداشت دهان و دندان را به‌طور مرتب انجام می‌دهید و هیچ مشکلی با نخ دندان کشیدن ندارید، برای رفع بو باید به پزشک مراجعه کنید تا علت اصلی آن مشخص شود. اما اگر دچار مشکلات دهان و دندان هستید مراجعه به دندانپزشک به رفع بوی دهان بسیار کمک می‌کند و او با بررسی‌های لازم مشکل اصلی دهان و بوی بد آن را تشخیص می‌دهد.

توصیه هایی برای جلوگیری از بوی بد دهان و خوشبو ماندن دهان

بهتر است هر روز حداقل دو بار بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید و هر ۲ الی ۳ ماه یک‌بار مسواک خود را عوض کنید.

با مسواک زدن زبان، مواد غذایی و سلول‌های مرده را از روی آن حذف می‌کنید و موجب رفع پلاک‌های میکروبی می‌شوید.

تمیز کردن دائمی پروتزهای دهانی به کاهش بو بسیار کمک می‌کند. در صورت استفاده از دندان مصنوعی و ابزار ارتودنسی حتماً این نکته را رعایت کنید. همچنین استفاده از مسواک مخصوص ایمپلنت دندان به رفع این مشکل بسیار کمک می‌کند.

استفاده از نخ دندان به بیرون آمدن ذرات به‌دام افتاده بسیار کمک می‌کند و باعث تمیز ماندن سطح دندان می‌شود.

رژیم‌غذایی مناسب داشته‌باشید و از خوردن غذاهای دارای ادویه فراوان، سیر و پیاز خودداری کنید.

سعی کنید مصرف دخانیات را کنار بگذارید.

سوالات متداول درمورد بوی بد دهان

با 10 ترفند ساده خونگی از شر بوی بد دهان خلاص شو

چه غذاهایی به درمان بوی بد دهان کمک می‌کند؟

مصرف میوه‌های تازه مانند گلابی و سیب موجب تولید بزاق دهان می‌شود.

سریع‌ترین درمان طبیعی برای بوی دهان چیست؟

۱.آب بنوشید. ۲.میوه تازه بخورید. ۳.دهانشویه بدون الکل درست کنید. ۴. از نخ دندان استفاده‌کنید.

چگونه متوجه شویم بوی دهان از معده است؟

عوامل نشان‌دهنده مشکل معده عبارت اند از :

  1. درد و ناراحتی هنگام بلع
  2. گلو درد مزمن
  3. احساس چسبندگی غذا در مری
  4. رفلاکس
  5. آروغ زدن


به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 4.5 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز