بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
راه‌های پزشکی و حرفه‌ای در کلینیک‌ها برای از بین بردن جوش سرسیاه وجود دارد. اما قبل از اینکه هزینه و وقت خود را صرف این روش‌هایی که معمولا هجومی هستند کنید، بهتر است روش های ساده و خونگی زیر را امتحان کنید.

جوش‌ های سر سیاه یکی از رایج‌ترین انواع آکنه هستند. اگرچه افرادی که پوست چرب دارند، بیشتر در معرض جوش‌های سر سیاه هستند، اما این جوش‌ها ممکن است روی پوست همه افراد مشاهده شود. بنابراین آشنایی با روش‌های از بین بردن جوش سر سیاه و پاکسازی صورت برای همه افرادی که به پوست و زیبایی چهره خود اهمیت می‌دهند، ضروری است در این مطلب از سوربان روش‌های مفیدی را برای پاکسازی و برطرف کردن جوش سر سیاه را جمع آوری کره ایم که با این روش های ساده خانگی میتوانید از شر جوش های سرسیاه بینی و صورت خلاص شوید.

جوش های سرسیاه رو با این ترفند های جادویی خانگی نابود کن
درمان جوش سرسیاه

جوش سرسیاه

جوش‌ های سر سیاه یکی از انواع جوش صورت هستند و زمانی ظاهر می‌شوند که منافذ باز پوست با ترکیبی از سلول‌های مرده پوست و چربی اضافه‌ای که توسط غده‌های چربی ترشح می‌شود (سبوم)، مسدود شوند.

برخلاف جوش‌های سرسفید که منافذ بسته در پوست ایجاد می‌کنند، جوش‌های سر سیاه منافذ باز دارند و در تماس با اکسیژن هوا هستند. اکسید شدن در سطح این منافذ، موجب رنگ تیره این جوش‌ها می‌شود.

برخی از افراد سعی می‌کنند با فشار دادن جوش‌های سر سیاه، آن‌ها را تخلیه کنند، اما باید بدانید که این کار می‌تواند موجب ایجاد جای زخم یا دیگر آسیب‌های پوستی شود و به هیچ‌وجه روش درستی برای پاکسازی آن‌ها نیست.

در ادامه روش های درمان جوش سرسیاه در خانه را باهم مرور می‌کنیم.

درمان های خانگی و ساده اما موثر برای جوش سرسیاه

جوش های سرسیاه رو با این ترفند های جادویی خانگی نابود کن

درمان جوش سرسیاه با آب

ساده‌ترین و راحت‌ ترین روش درمان جوش سرسیاه، شستشوی روزانه صورت با آب است. آب سموم و زوائد پوستی را برطرف و منافذ پوست را پاک‌سازی می‌کند. شستن صورت یک الی دو بار در روز باعث شادابی پوست و درخشندگی آن می‌شود. در صورتی که پوست خشکی دارید حتماً از مرطوب‌کننده بعد از شستشوی صورت استفاده کنید تا از ایجاد چربی اضافی جلوگیری شود.

ماسک لیمو و تخم مرغ برای از بین بردن جوش های سرسیاه

مواد لازم: لیموی تازه 3 قطره، سفیده تخم مرغ 1 عدد

طرز تهیه: برای این که منافذ باز شده و جوش سرسیاه نرم شود، ابتدا صورت را بخار دهید. می‌توانید از دستمال حوله‌ای خیس و گرم نیز استفاده کنید. تخم مرغ و آبلیمو را مخلوط کرده و به جوش‌های سرسیاه بزنید. روی آن دستمال قرار دهید.20 دقیقه به همین شکل بمانید، با لیف صورت خورد را بشویید و نقاط سیاه را بسابید. این ماسک را هفته‌ای دو بار استفاده کنید و پس از دو هفته پوست‌تان براق و بدون جوش سرسیاه خواهد بود.

جوش های سرسیاه رو با این ترفند های جادویی خانگی نابود کن

درمان خانگی جوش سرسیاه با ماسک خاک رس

مواد لازم: خاک رس، آب (از گلاب و شیر هم می‌توان استفاده کرد)

طرز تهیه: خاک رس به دلیل داشتن بنتونیت سلامت پوست شما را تضمین و به راحتی سموم و پوست مرده را پاک‌سازی می‌کند. خاک رس را می‌توان از عطاری‌ها تهیه کرد. ابتدا صورت خود را به خوبی بشویید سپس خاک را با مقداری آب مخلوط کنید. ماسک تهیه شده نباید خیلی سفت یا خیلی شل باشد. به صورت دایره‌ای به روی پوست خود بمالید و اجازه دهید، خشک شود. سپس با لیف یا پارچه‌ای تمیز صورت خود را بشویید. هفته‌ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

درمان طبیعی جوش های سرسیاه با ماسک شیر و عسل

مواد لازم: یک قاشق سوپ‌خوری عسل، یک قاشق چای‌خوری شیر، پارچه یا نوار نخی تمیز

طرز تهیه: عسل خاصیت ضد باکتریایی فوق‌العاده‌ای دارد و شیر نیز باعث لطافت و نرمی پوست می‌شود. برای تهیه این ماسک فوق‌العاده کافی است شیر و عسل را در ظرفی مخلوط کرده و 5 تا 10 دقیقه آن را گرم کنید. پس از اینکه دمای ماسک به دمای محیط رسید لایه نازکی از آن را به روی پوست بمالید. پارچه و نوار نخی رو بر روی آن قرار داده و بعد از 20 دقیقه صورت خود را بشویید.

جوش های سرسیاه رو با این ترفند های جادویی خانگی نابود کن

برای از بین بردن جوش سرسیاه صورت هیچوقت با آرایش نخوابید!

وجود طولانی مدت آرایش بر روی صورت نه تنها باعث افزایش جوش­‌های سرسیاه بلکه دیگر امراض پوستی نیز می‌شود. خوابیدن با آرایش پوست را تحریک کرده و منافذ پوست را مسدود می‌کند. پس اگر به دنبال پوستی زیبا هستید، خوابیدن با آرایش را برای خود ممنوع کنید.

بخار درمانی جوش سرسیاه

درمان جوش سرسیاه با استفاده از بخار، یک روش معمول و مؤثر است که در کلینیک‌های زیبایی هم انجام می گیرد. اما این روش به سادگی در خانه نیز انجام‌پذیر است. برای درمان جوش سرسیاه با استفاده از بخار مراحل زیر را انجام دهید:

  1.  مقدار ۶ فنجان آب را در کتری یا قابلمه بجوشانید.
  2.  آب جوش را در کاسه خالی کرده و یک تا دو دقیقه صبر کنید.
  3.  حالا روبروی کاسه بنشینید
  4.  صورتتان را با فاصله ۱۵ سانتی‌متری کاسه طوری نگه دارید که در جریان بخار آب قرار گیرد.
  5.  یک حوله را روی سرتان و بالای کاسه طوری تنظیم کنید که بخار آب در آن به دام بیفتد.
  6.  اگر لازم شد گاهی گوشه حوله را بالا دهید، تا هوا وارد شود.
  7.  اگر بخار به صورتتان برخورد نمی‌کند، صورتتان را جا به جا کنید.
  8.  به مدت ۱۰ دقیقه این کار را تکرار کنید.

تخلیه جوش سرسیاه با استفاده از ابزار ساده

جوش های سرسیاه رو با این ترفند های جادویی خانگی نابود کن

ابزار ساده‌ای برای تخلیه جوش سرسیاه وجود دارد که درست شبیه به قلاب بافتنی است. این ابزار پیلینگ جوش سرسیاه نام دارد. با استفاده از این ابزار ساده می‌توانید جوش‌های سرسیاه را به راحتی تخلیه کنید. برای استفاده از این ابزار مراحل زیر را انجام دهید:

  1.  پیلینگ را با استفاده از الکل ضدعفونی کنید.
  2.  قسمت حلقه مانند پیلینگ را بر روی جوش قرار دهید، به طوری که جوش در یک طرف آن قرار گیرد.
  3.  حالا با یک حرکت و فشار، پیلینگ را به سمت دیگر جوش سرسیاه هدایت کنید.
  4.  دو تا سه بار این کار را تکرار کنید تا تمام توده جمع‌شده در جوش سرسیاه از بین برود.


به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: