بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
لیفت مژه، یکی از پرطرفدارترین روش ها برای فر کردن مژه است که در طول ۶ هفته مژه‌هایی فر و زیبا به شما می‌دهد در این مطلب به همه موارد مهم درباره لیفت مژه پرداخته ایم.

بیشتر خانم‌هایی که از مژه‌های بی حالت و رو به‌ پایین خود شکایت دارند ماهیانه مبالغ زیادی را خرج خرید ریمل و فرمژه‌های مختلف می‌کنند تا به مژه‌ های خود حالت دهند.

جدیدا روش‌هایی برای داشتن مژه‌های زیبا و فر وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید. یکی از این روش‌ها لیفت مژه است. لیفت مژه برای هر نوع مژه‌ای مناسب و امکان‌پذیر است و انجام آن نیاز به هیچ‌گونه آمادگی قبلی ندارد در ادامه این مطلب از سوربان به جواب سوالاتی همانند لیفت مژه چیست و چگونه انجام میشود؟ لیفت مژه چه عوارضی دارد؟ مزایا و معایب لیفت مژه چیست؟ لیفت مژه برای چه کسانی مناسب است؟ ماندگاری لیفت مژه چقدر است؟ و همه نکات مهم درباره لیفت مژه پرداخته ایم، اگر قصد انجام لیفت مژه دارید و در این باره سوالی دارید این مطلب برابتان مفید است.

دانستنی های جالب درباره لیفت مژه که نمیدانستید + بررسی مزایا و معایب آن

لیفت مژه چیست؟

لیفت مژه، یکی از پرطرفدارترین روش ها برای فر کردن مژه است که در طول ۶ هفته مژه‌هایی فر و زیبا به شما می‌دهد. درمان با لیفت به این صورت است که مژه ها به شکل فر شده به سمت بالا کشیده می‌شوند تا به حجم و طول آن‌ها اضافه شود. در این حالت مژه بلندتر دیده می‌شود و چشمان شما را باز و درخشان نشان می‌دهد. علاوه بر این در روش لیفت می توانید مژه‌های خود را رنگ کنید. این کار آن‌ها را تیره‌تر، ضخیم‌تر و پرتر نشان می‌دهد. انگار که چندین لایه ریمل به آن‌ها زده‌اید. جالب اینجاست که این روش بدون هیچ گونه درد یا آسیب به چشم شما انجام می‌شود.

لیفت مژه چگونه انجام می‌شود؟

در ادامه مراحل انجام لیفت مژه را میخوانید:

  1. در مرحله اول پشت پلک شما و مژه‌ها به خوبی تمیز شده و از هر گونه آلودگی پاک می‌شود.
  2. یک پوشش سلیکونی که برای حالت گرفتن مژه‌ها به شکل استوانه طراحی شده روی پلک شما قرار می‌گیرد.
  3. تارهای مژه با یک براش مخصوص از هم باز می‌شوند و لوسیون لیفتینگ را روی آن می‌زنند که به حالت پذیری مژه کمک می‌کند.
  4. به مدت ۶ تا ۱۲ دقیقه این لوسیون روی مژه قرار می‌گیرد.
  5. در این مرحله مژه‌ها روی سلیکون می‌چسبند و از کراتین و لوسیون برای تثبیت آن‌ها استفاده می‌شود.
  6. در مرحله آخر برای زیبا شدن مژه‌ها از رنگ و برای تقویت آن از لوسیون‌های آبرسان و روغن استفاده می‌کنند که به این کار لمنیت مژه نیز می‌گویند.

دانستنی های جالب درباره لیفت مژه که نمیدانستید + بررسی مزایا و معایب آن

مراقبت های بعد از انجام لیفت مژه

۲۴ ساعت اول بعد از لیفت مژه بسیار حیاتی است و مراقبت‌های خاصی دارد. در این مدت، نباید از ریمل استفاده کنید. خیس کردن و حتی رسیدن بخار به مژه یا هر نوع رطوبت دیگر، ممنوع است.

به غیر از ۲۴ ساعت اول، لیفت مژه به مراقبت‌های خاصی نیاز ندارد. فقط می‌توانید از انواع روغن‌ها و سرم‌های مراقبتی برای تقویت مژه‌های خود استفاده کنید.

مانداری لیفت مژه چقدر است؟

به طور معمول ماندگاری لیفت مژه حدود ۲ تا ۳ ماه است. اما شما می‌توانید با انجام اقداماتی این زمان را افزایش دهید. در این بخش می‌خواهیم به این موارد اشاره کنیم.

نکات مهم در افزایش ماندگاری لیفت مژه

دانستنی های جالب درباره لیفت مژه که نمیدانستید + بررسی مزایا و معایب آن

۱- حتما به فردی ماهر و با تجربه مراجعه کنید. زیرا این افراد اصولا از مواد باکیفیت استفاده می‌کنند و تجربه آن‌ها باعث پیاده‌سازی بهترین خدمات می‌شود.

۲- حتما تا ۲۴ ساعت از شستشوی چشم خودداری کنید. در صورتی که در روز اول چشمان خود را بشویید، تمام مواد از روی مژ‌ه‌ها پاک می‌شوند.

۳- از کارهایی که موجب ریزش مژه می‌شوند، پرهیز کنید. در صورتی که مژه فعلی شما بریزد و مژه جدید رشد کند، حالت قبلی آن‌ها پدیدار خواهند شد.

به عنوان مثال در صورت استفاده از ریمل، سعی کنید از اقلام باکیفیت آن استفاده کنید تا دچار ریزش مژه نشوید. همچنین استفاده از ریمل‌هایی که به سختی پاک می‌شوند نیز موجب آسیب می‌شوند.

۴- با مژه‌ها به آرامی رفتار کنید. تا چند روز اول روی صورت نخوابید یا چشم‌ها را نمالید.

۵- به مدت ۲ روز از مصرف هر گونه مواد آرایشی چشم پرهیز کنید.

لیفت مژه چه مزایایی دارد؟

لیفت باعث می‌شود حالت طبیعی مژه‌ها حفظ شود و کمترین آسیب را به آن‌ها وارد می‌کند زیرا کاملاً از مواد طبیعی استفاده می‌شود. این مواد موجب تقویت مژه‌ها شده و به آن‌ها حالت می‌دهد. از دیگر مزایای لیفت مژه، حالت زیبایی است که به آن‌ها می‌دهد و شما را از ریمل زدن برای هفته‌ها خلاص می‌کند. همچنین اگر به طور صحیح از آن مراقبت کنید تا ۶ ماه و حتی بیشتر دوام دارد.

دانستنی های جالب درباره لیفت مژه که نمیدانستید + بررسی مزایا و معایب آن

معایب لیفت مژه

لیفت مژه علاوه بر مزایای زیادی که دارد، عوارضی را نیز ایجاد می‌کند. بسیاری از افراد به مواد لیفت حساسیت دارند و دچار آلرژی می‌شوند. مخصوصاً کسانی که پوست حساسی دارند، فوراً واکنش نشان می‌دهند. ناحیه اطراف چشم و پلک ملتهب می‌شود. در نتیجه پوست قرمز شده و دچار خارش می‌شود. اگر دچار عفونت چشم هستید یا پوست خیلی حساسی دارید، بهتر است از روش‌های دیگر استفاده کنید. زیرا این مواد برای بعضی افراد حساسیت ایجاد می‌کند.

چه کسانی لیفت مژه انجام ندهند؟

  • خانم‌هایی که در دوران بارداری و پریودی هستند بهتر است لیفت مژه را انجام ندهند. زیرا تغییرات هورمونی مانع از حالت‌پذیری مژه‌ها می‌شود.
  • افرادی که دارای حساسیت‌های پوستی هستند.
  • افرادی که دچار خشکی یا عفونت چشم هستند.

روش های لیفت مژه در خانه

اگر نمی‌خواهید برای زیبایی مژه‌های خود به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید، می‌توانید این کار را به راحتی در منزل انجام دهید. بسیاری از افراد برای این کار از ابزارهای فر کردن مژه استفاده می‌کنند. اما در این خصوص گزارش‌های زیادی از کنده شدن مژه با فرمژه به گوش می‌رسد. پیشنهاد ما برای این زیبایی، استفاده از لیفت مژه در خانه با مواد طبیعی مانند آلوئه‌ورا یا روغن‌های گیاهی می‌باشد. در ادامه به این روش اشاره می‌کنیم.

دانستنی های جالب درباره لیفت مژه که نمیدانستید + بررسی مزایا و معایب آن

لیفت مژه ها با روغن آرگان

روغن آرگان از مغز آرگان استخراج می‌شود که در دسته روغن‌های سبک قرار می‌گیرد. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب و ویتامین A می‌باشد که تمامی این مواد در تقویت مو و مژه، تاثیر چشمگیری دارند. به همین خاطر اولین روش خانگی این بخش به این ماده طبیعی بسیار پرکاربرد اختصاص می‌یابد.

برای استفاده از آن می‌توانید شب‌ها و قبل از خواب مقداری از روغن را روی پنبه بریزید. سپس آن را به مژه‌های خود بمالید. این کار در طول زمان باعث تقویت مژه و کمک به لیفت آن می‌شود. همچنین با استفاده از این روغن می‌توان خشکی و دهیدراته بودن مژه‌ها را بهبود بخشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: