بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بدون تردید یکی از بهترین و محبوب ترین وسایل آرایشی، خط چشم است. خط چشم می تواند چشم ها را درشت تر، جذاب تر و گیراتر نشان دهد، اما زمانی خط چشم می تواند کار خود را به خوبی انجام دهد که شما بدانید چگونه یک خط چشم زیبا و جذاب برای خودتان بکشید.

خط چشم در هر نوع و هر مدلی که باشد می‌تواند حالت چشم شما را به کلی تغییر دهد و آرایش صورتتان را بسیار زیباتر و جذابتر کند. باور کنید یا نه، هرکسی می‌تواند زیباترین خط چشم را برای خودش بکشد. تنها چیزی که لازم است صبر، تمرین، و پشتکار است. منتها، قبل از اینکه شروع کنید، بهتر است نکات مهمی را درباره کشیدن خط چشم بدانید، با دانستن این نکات یک خط چشم و در نهایت یک میکاپ عالی خواهید داشت. در این مقاله از سوربان قصد داریم به ۱۰ نکته طلایی برای خط چشم کشیدن برای افراد مبتدی بپردازیم.

title

نکات مهم برای کشیدن خط چشم که باید بدانید.

۱. ابتدا باید همه انواع خط چشم را بشناسید.

احتمالا تا الان چندین بار انواع خط چشم را در مغازه‌ها دیده‌اید. اما آیا واقعا به فواید و ویژگی‌های هرکدام فکر کرده‌اید؟ خط چشم‌ها از نظر فرمولاسیون به ۳ نوع مایع، ژله‌ای، و مدادی تقسیم می‌شوند:

بنر

• خط چشم مدادی

استفاده از خط چشم مدادی ساده است. بخصوص اینکه سبک‌های جدید پیشرفته‌تر هستند و شما کنترل بیشتری روی محصول خواهید داشت. اما این نوع خط چشم گاهی اوقات به روانی و ضخامت مدل‌های مایع و ژله‌ای پخش نمی‌شوند.

• خط چشم ژله ای

خط چشم‌ای ژله‌ای بافتی مابین خط چشم مدادی و مایع دارند. غلظت آن بیشتر از خط چشم مایع است و مانند مداد چشم حالت کرمی دارد. خط چشم‌های ژله‌ای در قوطی‌های کوچک ارائه می‌شوند و باید با براش استفاده شوند. خط چشم ژله‌ای برای کسانی که می‌خواهند آرایش چشم آن‌ها دوام بیشتری داشته باشد و کمتر از مداد چشم پخش شود، گزینه بسیار مناسبی است.

• خط چشم مایع

title

برای دستیابی به ظاهر چشمگیرتر مانند خط چشم گربه‌ای یا دنباله‌دار، خط چشم مایع ابزاری ایده‌آل است. یک خط چشم مایع خوب بسیار روان‌تر از ژل کشیده می‌شود و دقت لازم را برای ایجاد یک چشم گربه‌ای عالی برای شما فراهم می‌کند.

۲. تاثیر رنگ خط چشم را در نظر بگیرید.

خط چشم مشکی : خط چشمی جذاب و جسورانه برایتان به ارمغان می‌آورد.

خط چشم قهوه ای: با کشیدن خط چشم قهوه ای ، خط چشمی اسموکی اما ملایم خواهید داشت.

خط چشم سفید : خط چشم سفید را در خط مژه پایین برای بزرگتر جلوه دادن چشم ها می‌کشند.

علاوه بر این رنگ ها، رنگ های فانتزی دیگری مانند آبی صورتی قرمز و... نیز وجود دارد که برای کشیدن خط چشم گرافیکی و فانتزی بسیار عالی هستند.

title

۳. نگذارید دستتان بلرزد.

  • بنشینید
  • آرنج خود را روی یک سطح صاف بکارید.
  • انگشت کوچک خود را روی گونه قرار دهید. تا آنجا که ممکن است ثابت بمانید و تکان نخورید.

برای کشیدن خط چشم مایع از روش نقطه گذاری استفاده کنید

ابتدا قسمتی را که می‌خواهید خط چشم بکشید، به صورت نقطه نقطه مشخص کنید. سپس نقطه‌ها را به هم وصل کنید تا خط مورد نظر شما ایجاد شود. همین کار را با خط فاصله نیز می‌توانید انجام دهید. به این صورت که ابتدا خطوط کوتاه و بریده بریده‌ای را بکشید و سپس به هم وصل کنید.

۴. حین کشیدن خط چشم پوست پلک خود را نکشید.

اگر هنگام کشیدن خط چشم، پوست گوشه چشم خود را بکشید، خط چشم شما نامرتب خواهد شد. همچنین ممکن است دنباله خط چشم شما همانطور که می‌خواهید، صاف و مرتب از آب درنیاید.

title

۵. اگر خط چشمتان خراب شد از کانسیلر یا پرایمر برای پاک کردن آن استفاده کنید.

گاهی پیش می‌آید که دستتان تکان بخورد و یک حط اشتباه بکشید. در این شرایط می‌توانید یک قطره کانسیلر یا پرایمر را روی دست خود بریزید. با گوش پاک‌کن آن را بردارید و روی قسمت مورد نظر بکشید. این کار ممکن است کمی ظاهر خط چشم شما را نامرتب کند. بنابراین می‌توانید دوباره روی قسمت‌هایی که کمرنگ شده خط چشم بکشید و آن را صاف کنید.

۶. خط چشم خود را با سایه چشم تثبیت کنید.

یکی از مشکلات خط چشم مدادی این است که اول صبح خوب است، اما تا پایان روز آب می‌شود و بهم می‌ریزد. برای جلوگیری از این کار می‌توانید ابتدا یک سایه تیره را با یک براش کوچک و زاویه‌دار بردارید. آن را روی پلک و درست در امتداد خط مژه بالایی خود بزنید. سپس خط چشم خود را روی آن بکشید. با این کار خط چشم دوام بیشتری خواهد داشت.

title

۷. خط چشم مدادی خود را گرم کنید.

خط چشم‌های مدادی ممکن است در اثر سرمای خیلی زیاد یا مومی شدن، نتوانند حرکت روانی روی پلک داشته باشند. این حالت، ظاهر چروک و بهم ریخته‌ای را روی چشم شما ایجاد می‌کند. برای حل این مشکل سه روش ساده وجود دارد:

  • نوک مداد را روی دست خود بمالید تا نرم شود.
  • نوک مداد را بین انگشتان خود بچرخانید.
  • نوک مداد را یک لحظه خیلی کوتاه نزدیک حرارت نگه دارید. چند ثانیه صبر کنید سرد شود و سپس استفاده کنید.

۸. بن مژه پلک بالا را تیره کنید.

برای زیباتر شدن چشم‌هایتان، بن مژه خود را  نیز تیره کنید. فاصله خالی بین چشم و خط چشم، زیبایی و جلوه خط چشم را کم‌تر می‌کند. سعی کنید این قسمت را با مداد چشم به طور کامل سیاه کنید، به طوری که با خط چشمتان یکی شود.

title

۹. برای ماندگاری بیشتر خط چشم از پودر فیکس استفاده کنید.

پس از کشیدن خط چشم، از پودر تثبیت کننده استفاده کنید. پودر را با استفاده یک براش کوچک روی پلک و خط پلک خود بزنید. این کار از پخش شدن و مالیدن خط چشم به خط پلکتان جلوگیری می‌کند.

۱۰. با توجه به فرم چشم خود مدل خط چشم را انتخاب کنید.

مهم‌ترین نکته برای انتخاب مدل خط چشم، توجه به مدل چشم‌هایتان است. افراد فرم چشم‌های مختلفی دارند. مانند چشم رو به پایین، چشم گرد، بادامی، افتاده، تک پلکی و …

برای اصلاح و تعدیل هرکدام از این فرم‌ها، تکنیک و روش مخصوصی وجود دارد. اگر به این نکته دقت نکنید، ممکن است خط چشم باعث پررنگ‌تر شدن و جلوه بیشتر ویژگی منفی چشم شما شود.

کلام آخر

اگر چند بار اشتباه کردید و خط چشمتان خراب شد دلسرد نشوید. اگر مبتدی هستید ، کاملا عادی است که دفعات اول را خراب کنید. سعی کنید با خط چشم مدادی شروع کنید و نکاتی را که در این مطلب شرح دادیم رعایت کنید. قطعا با تمرین بیشتر، مهارت شما بیشتر خواهد شد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(4 امتیاز , میانگین: 2.5 از 5)

نظرات شما:
  • ملثتق يكشنبه, 30 بهمن 1401

    نقاشی کودکانه گندم


بهترین ایده ها