بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
روز عروسی یک روز مهم و به یاد ماندنی برلی عروس و داماد است این روز به عنوان یک خاطره ماندگار همیشه در ذهن آن‌ها باقی می‌ماند و با یک برنامه ریزی درست می‌تواند به روزی شیرین و دوست داشتنی برای عروس و داماد و حتی تمام مهمان‌ها تبدیل شود.

روز و شب عروسی در ذهن عروس و داماد و میهمانان تا همیشه ماندگار می‌شود، بنابراین باید تا جای امکان مراسم عروسی را به بهترین شکل برگزار کرد تا خاطره‌ای که از این روز و شب در ذهن عروس و داماد می‌ماند همیشه خاطره‌ای شیرین و دوست‌ داشتنی باشد.

برنامه ریزی عروسی از بهترین کارهایی است که می‌توان برای بهتر برگزار کردن عروسی انجام داد. تجربه ثابت کرده کسانی که از ماه‌ها قبل از عروسی برای مراسم برنامه ریزی می‌کنند، مراسم بسیار بهتری را نسبت به کسانی که برنامه ریزی خاصی ندارند تجربه می‌کنند.

برنامه ریزی برای عروسی کار دشواری نیست فقط لازم است به همه چیز فکر کنید و روی اصول پیش بروید و برای همه چیز مراسم برنامه ریزی کنید ، ما در این مطلب از سوربان لیست مهمترین کارهایی که باید حداقل ۲ ماه قبل از مراسم عروسی برنامه ریزی کنید را آورده ایم با برنامه ریزی درمورد این مواردی که در ادامه ذکر میکنیم در روز مراسم دیگر دغدغه و استرسی نخواهید داشت و میتوانید با خیال راحت از مراسمتان لذت ببرید و خاطره ای خوش برای خود و همسرتان و البته میهمانان به جای بگذارید.

لیست همه کارهایی که باید 2 ماه قبل از عروسیت انجام بدی.

برنامه ریزی ۲ ماه قبل از عروسی

۱. بودجه خود را تعیین کنید.

قبل از انجام هر کاری لازم است که شما بودجه تان را تعیین کنید و بدانید که چقدر قرار است برای مراسم عروسی هزینه کنید و طبق آن انتخاب هایتان را انجام دهید.

۲. تعداد میهمانان را مشخص کنید.

برای برگزاری یک مراسم عروسی شیک و آبرومندانه لازم است تعداد میهمانان معین باشد تا برای رزو تالار یا باغ تالار و پذیرایی دقیق و درست انتخاب کنید.

۳. محل برگزاری مراسم را انتخاب کنید.

البته که در حال حاضر بسیاری از زوج‌ها، مراسم عروسی‌شان را در تالارهای عروسی برگزار می‌کنند اما کم هم نیستند کسانی که مراسم را در باغ یا در خانه‌ی پدری برگزار می‌کنند.

چندان تفاوتی نمی‌کند که مراسم را در کجا برگزار کنید، این مورد فقط به شما و شرایط‌‌تان بستگی دارد، اما آن‌چه که برای برنامه ریزی عروسی مهم است این است که تعیین کنید مراسم عروسی در چه مکانی باید برگزار شود.

لیست همه کارهایی که باید 2 ماه قبل از عروسیت انجام بدی.

اگر قرار است مراسم در تالار برگزار شود، قطعاً باید به‌دنبال انتخاب یک تالار خوب و مناسب باشید.

اگر قرار است مراسم در باغ برگزار شود، باید باغی را که هم دسترسی خوبی داشته باشد و هم از محیطی جذاب برخوردار باشد انتخاب کنید و اگر قرار است مراسم در خانه برگزار شود باید وضعیت خانه را برای برگزاری مراسم عروسی سروسامان بدهید.

۴. انتخاب سالن زیبایی

برای انتخاب سالن زیبایی لازم است چند مورد را بررسی کنید و به بازدید عروس و نمونه کارشان بروید و اصلا از روی عکس یا فیلم سالن زیبایی را انتخاب نکنید.

۵. انتخاب لباس عروس

برای خرید یا اجاره لباس عروس حتما مدل های متنوع با توجه به فرم بدن خود پرو کنید شاید مدلی که فکر میکنید اصلا مناسب نیست چشمتان را گرفت و آن را انتخاب کردید.

۶. انتخاب آتلیه و فیلمبردار

لیست همه کارهایی که باید 2 ماه قبل از عروسیت انجام بدی.

در شهرهای بزرگ، آتلیه‌های عروس زیادی فعالیت دارند، اما همه‌ی آن‌ها در یک سطح نیستند برخی آتلیه‌ها کیفیت کاری بهتری دارند و می‌توانند گزینه‌هایی مناسب‌تر باشند. البته که در این بین باید به بودجه هم توجه داشت و به‌دنبال آتلیه‌هایی بود که هزینه‌ی کاری‌شان مطابق با بودجه‌ای است که شما برای این کار تعیین کرده‌اید.

پس برای انتخاب و رزرو آتلیه حتما نمونه کارهایشان را قبل و بعد از ادیت ببینید و سپس انتخاب کنید.

۷. سفارش کیک عروسی

برای انتخاب و سفارش کیک عروسی مدل کیک مدنظر خود را انتخاب کنید و از جایی مطمعن و معتبر کیک خود را سفارش دهید.

۸. سفارش کارت عروسی

اگر قرار است میهمانان خود را با کارت دعوت به مراسم دعوت کنید لازم است حداقل ۱ یا ۲ ماه قبل از مراسم مدل کارت عروسی خود را انتخاب و بر حسب تعداد میهمانان آن را سفارش دهید و ۱۰ روز قبل از عروسی آن را تحویل بگیرید و برای مهمانان ارسال کنید.

۹. پاکسازی صورت

حداقل ۲ ماه قبل از عروسی پاکسازی صورت انجام بدید که اگر پوستتان واکنش نشان و حساسیت داشتید تا برگزاری مراسم برطرف شود.

۱۰. رسیدگی به دندان ها

دندان هایی سفید و سالم نه تنها روی زیبایی و کیفیت عکس و فیلم عروسی تاثیر مثبت دارد بلکه اعتماد به نفس شمارا نیز بالا برده و شما با خیال راحت لبخندی زیبا در عکس ها و فیلم عروسیتان خواهید داشت.

لیست همه کارهایی که باید 2 ماه قبل از عروسیت انجام بدی.

۱۱. انتخاب و تست رنگ مو

اگر قصد رنگ کردن و یا هایلایت مو دارید یکی دوماه قبل از مراسم اینکار را انجام دهید تا اگر رنگ انتخابی به صورتتان نیامد یا دوست نداشتید وقت کافی برای تغییر رنگ داشته باشید.

۱۲. خرید اکسسوری و لوازم ضروری عروس

اکسسوری های مورد نظر خود را لیست کنید و طبق سلیقه و مدل میکاپ خود وسایلی انتخاب کنید که بهتون بیاد.

۱۳. انتخاب مدل رقص و تمرین آن

حداقل از یک یا دوماه قبل از برگزاری مراسم عروسی رقص هایی که دوست دارید را انتخاب و با همسر خود تمرین کنید تا رقصی عالی و فیلمی زیبا و ماندگار برای خود به یادگار بگذارید برای تمرین رقص میتوانید از فیلم های آموزشی کمک بگیرید یا کلاس رقص برید.

۱۴. خرید های عروس و داماد

معمولا در آداب و رسوم اکثر مردم، خریدهایی موسوم به عروس و داماد وجود دارد و اجناسی از قبیل: چمدان، آینه و شمعدان، لباس، ساعت، لوازم آرایشی و بهداشتی و… وجود دارد. مطابق با آداب ورسوم خود این خریدها را برنامه ریزی و اجرا کنید.

۱۵. انتخاب ماشین عروس

چنانچه قصد دارید ماشین عروس را اجاره کنید یا از دوستان و آشنایان امانت بگیرید، حداقل یک ماه قبل از عروسی هماهنگی های لازم را انجام دهید. نباید انجام این هماهنگی ها را به روزهای آخر موکول کنید.

لیست همه کارهایی که باید 2 ماه قبل از عروسیت انجام بدی.

۱۶. گل آرایی

دسته گل عروس، تزیین ماشین عروس، گل آرایی سالن پذیرایی و… همه اینها مستلزم انتخاب و تنظیم وقت با یک گل فروشی مناسب است که باید حداقل یک ماه قبل از عروسی انجام شده باشد. سعی کنید گل فروشی را انتخاب کنید که به محل برگزاری جشن نزدیک باشد.

۱۷. برنامه ریزی کارهایی که برای ورود میخواهید انجام دهید.

اگر قرار است برای ورودتان کار خاصی مثل آتش بازی و... انجام دهید لازم است الان که یکی دوماه به مراسمتان مانده برای اینکار ها هم برنامه ریزی کنید.

کلام آخر

برنامه ریزی برای کارهای قبل از عروسی و هنگام برگزاری مراسم باعث می‌شود همه چیز به همان شکل دلخواه شما پیش برود. بی‌نظمی‌ها از جشن شما دور شده و استرس و نگرانی برایتان پیش نمی‌آید. بنابراین شما بهترین شب زندگیتان را بدون نگرانی پشت سر گذاشته و خاطره‌ای شیرین با شریک زندگیتان بسازید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(26 امتیاز , میانگین: 4.3 از 5)

نظرات شما:
  • سارا يكشنبه, 16 بهمن 1401

    از ما گذشت وهیچ خیری از جوونی ندیدیم‌ الهی نصیب جوونا بشه

  • مهتاب شنبه, 15 بهمن 1401

    سلام من عروسی یه دفعه ای شد. کار های عروسی تو یک ماه جمع کردیم.


عناوین جذاب امروز