بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
فیلر بینی یکی از گزینه‌های آسان، کم خطر و سریع برای زیباسازی فرم بینی است. در نتیجه به راحتی و با هزینه کم می‌توانید به کمک فیلر بینی خود را اصلاح کنید در این مقاله اطلاعات مفیدی از این عمل به شما داده شده است.

بینی یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که اکثر بانوان به آن بسیار حساس هستند. امروزه عمل زیبایی در قسمت بینی از جمله عمل جراحی‌های زیبایی است که پر مخاطب است. آیا شما تا کنون به فرم بینی خود دقت کرده‌اید و قصد ایجاد تغییراتی در آن را داشته‌اید؟

شاید هزینه عمل جراحی برای افراد زیادی مقدور نباشد، اما تزریق ژل به بینی گزینه دیگری است که عمومیت می‌تواند این کار را انجام دهند. ما در این مطلب از سوربان شما را با تزریق فیلر بینی بیش از پیش آشنا می‌کنیم تا شما نیز از این روش در صورت نیاز استفاده کنید.

تزریق فیلر بینی | از این روش اصلاح فرم بینی بدون عمل جراحی چه میدانید؟

تزریق فیلر بینی (تزریق ژل به بینی) چیست؟

تزریق فیلر بینی یکی از روش‌های اصلاح و ایجاد تغییرات در بینی است. این روش کمک زیادی به زیبایی بینی کرده و بدون انجام عمل جراحی انجام می‌شود. متخصصانی که از این روش برای اصلاح مشکلات ظاهری بینی استفاده می‌کنند باید ژل را به صورت دقیق در بینی تزریق کنند تا نوک بینی بالا رفته و یا لیفت پیدا کند و انحنایی که در آن به چشم می‌خورد، از بین برده شود.

برخی افراد، برای افزایش زیبایی بینی خود به سراغ اعمال جراحی بینی ‌می‌روند و مشکلی که در این افراد شیوع زیادی دارد عدم رضایت آن‌ها در مورد نتیجه کار است. از آنجایی که شکل و فرم بینی بعد از عمل نتوانسته رضایت آن‌ها را جلب کند، این گروه روش تزریق چربی بعد از عمل بینی را نیز امتحان کرده و به این روش سعی می‌کنند فرم بینی را به همان فرمی که دلخواهشان است، درآورند.

سن مناسب برای تزریق فیلر بینی

صفحه‌های رشدی که در بینی وجود داشته و باعث رشد استخوان می‌شود، در یک سن خاص بسته می‌گردد. این سن در پسران، ۱۷ سالگی و در دختران، ۱۵ سالگی است.

به همین دلیل، سن مناسب و مجاز برای انجام این عمل جراحی برای دختران ۱۶ سالگی و برای پسران حدود سن ۱۷سالگی می‌باشد. در ضمن توجه داشته باشید که دختران و پسران زیر سن ۱۸ سال، باید حتماً با اجازه قیم خود برای انجام این عمل اقدام کنند.

تزریق فیلر بینی | از این روش اصلاح فرم بینی بدون عمل جراحی چه میدانید؟

هزینه تزریق فیلر بینی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در مورد تزریق ژل به بینی مورد توجه قرار داده شود، قیمت تزریق ژل به بینی است. معمولاً انجام این عمل در جا‌هایی که یک پزشک متخصص و ماهر وجود دارد با هزینه‌های بالایی همراه است. خدماتی که توسط کلینیک‌ها و یا مراکز زیبایی معتبر ارائه می‌شود باعث شده که هزینه این عمل نیز افزایش پیدا کند.

در هنگام انتخاب یک مرکز ارائه‌دهنده این نوع خدمات زیبایی حتماً به مهارت پزشک و تجربه او و همینطور نمونه‌های کاری وی توجه داشته باشید. بینی، مهم‌ترین قسمت از صورت انسان می‌باشد و هر گونه خطا در انجام عمل زیبایی در این قسمت نه تنها ممکن است شما را به زیبایی که مد نظر داشتید نرساند، بلکه باعث از دست رفتن زیبایی فعلی شما نیز شود. این عمل یکی از حساس‌ترین اعمال جراحی می‌باشد.

عوارض تزریق فیلر بینی

همانند بسیاری از جراحی‌هایی که در دنیا انجام می‌گیرد این نوع عمل نیز با عوارضی همراه خواهد بود که خود به خود و با گذشت زمان، اثر آن‌ها نیز کمرنگ خواهد شد. از عوارض تزریق فیلر بینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورم بعد از تزریق ژل بینی
  • ایجاد کبودی در قسمت بینی
  • بروز درد در جا‌هایی که سرنگ به بینی وارد شده است.
  • بروز حساسیت‌های جسمی در افرادی که بدن حساسی دارند.
  • به وجود آمدن عفونت در کسانی که به مراکز غیر تخصصی مراجعه کرده‌اند.

تزریق فیلر بینی | از این روش اصلاح فرم بینی بدون عمل جراحی چه میدانید؟

مزایای تزریق فیلر بینی

همانطور که قبل از این نیز اشاره شد، فیلر بینی به عنوان عملی بدون جراحی مزایای زیادی دارد. در واقع شما با ریسک‌هایی که یک جراحی دارد روبرو نمی‌شوید. در ادامه با بقیه مزایای فیلر بینی آشنا می‌شوید:

  • نداشتن دوره نقاهت
  • بدون نیاز به بیهوشی
  • امکان بازگشت در صورت رضایت نداشتن
  • حداقل بودن عوارض جانبی
  • بدون ایجاد درد
  • سریع بودن آن
  • ایجاد تقارن در بینی
  • برجسته کردن نوک بینی
  • امکان انجام آزمایش برای افراد نیازمند یا خواستار جراحی بینی

تزریق فیلر بینی | از این روش اصلاح فرم بینی بدون عمل جراحی چه میدانید؟

از بین بردن ورم بعد از تزریق فیلر بینی

  1. بالا نگه داشتن سر در طول روز و حتی در خواب
  2. استفاده از کمپرس‌های آب سرد
  3. عدم مصرف دخانیات و از جمله سیگار تا چندین روز بعد از انجام عمل
  4. نشُستن صورت به مدت ۲۴ ساعت بعد از وارد کردن ژل به بینی
  5. عدم استفاده از کمپرس‌های آب گرم
  6. انجام ندادن فعالیت‌های سنگین در طی روز

ماندگاری فیلر بینی

درمان‌های رینوپلاستی غیر جراحی اگر به طرز صحیح استفاده شوند و استاندارهای لازم توسط پزشک مربوطه رعایت شود، 50 سال ماندگاری دارد. نتایج فیلر میکرو قطره دائمی است اما پرکننده‌های موقت ظرف 6 ماه تا نهایت 1 سال حل شده و نیاز به ترمیم دارند.

تزریق فیلر بینی | از این روش اصلاح فرم بینی بدون عمل جراحی چه میدانید؟

ماده مورد استفاده در فیلر بینی در میزان ماندگاری آن تأثیر دارد. برای مثال فیلرهای سیلیکونی از دسته پرکننده‌های دائمی هستند و نیازی به ترمیم ندارد.

قیمت فیلر بینی

فیلر بینی قیمت یکسانی ندارد و بسته به میزان فیلر لازم، نیازهای چهره و ویژگی‌های صورت متفاوت است. هر پزشک با توجه به موادی که استفاده می‌کند پس از معاینه شما می‌تواند قیمت تقریبی آن را به شما بگوید.

انواع فیلر بینی

در این قسمت از مقاله دو نوع از پرکاربردترین و مؤثرترین موادی را که در فیلر مورد استفاده قرار می‌گیرند، بررسی می‌کنیم. اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت دو ماده اصلی برای اصلاح فرم بینی هستند. هر دو مواد، تولید کلاژن و الاستین را که واحدهای سازنده پوست هستند، بیشتر می‌کنند. برندهای مختلفی این دو ماده را تولید می‌کنند و هر کدام از برندها با توجه به کیفیتی که دارند تأثیر متفاوتی نیز می‌گذارند.

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک هنگام تزریق به زیر پوست باعث حفظ رطوبت شده و آبرسانی را افزایش می‌دهد. در واقع ژل هیالورونیک را برای پر کردن هرگونه فرو رفتگی استفاده می‌کنند. در نتیجه برای رفع جای جوش، افزایش حجم گونه، خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، رفع خط اخم، رفع خط لبخند و لیفت بینی کاربرد دارد. از مزایای اسید هیالورونیک طبیعی بودن آن است. این ماده در بدن نیز وجود دارد.

تزریق فیلر بینی | از این روش اصلاح فرم بینی بدون عمل جراحی چه میدانید؟

کلسیم هیدروکسی لپاتیت

کلسیم هیدروکسی لپاتیت نیز طبیعی بوده و در استخوان‌های بدن وجود دارد. از این ماده شبه معدنی نیز برای پر کردن چین و چروک‌ها بر روی بینی و حجم دهی نقاط مختلف مثل گونه استفاده می‌شود. این ژل به صورت بیوسنتتیک تهیه می‌شود و در آن هیچ فرآورده حیوانی به کار نرفته است. در نتیجه بدن نسبت به آن واکنش آلرژیک نشان نمی‌دهد. معتبرترین برندی که این ژل را تولید می‌کند برند ریدییس (Radiesse) است.

بلافیل

بلافیل یکی دیگر از ژل‌هایی است که برای رفع چین و چروک‌های صورت استفاده می‌شود. این ژل اثری دائمی دارد و حاوی کلاژن و دانه‌های ریز پلی متیل متاکریلات است. این ژل در سال 2006 از سازمان بهداشت آمریکا تأییدیه دریافت کرد. قبل از تزریق این ژل یک تست پوستی انجام می‌شود. بلافیل برای افراد زیر 21 سال، افراد دارای حساسیت به کلاژن گاو و کسانی که آلرژی شدید دارند ممکن است آسیب ایجاد کند.

تزریق فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق فیلر بینی | از این روش اصلاح فرم بینی بدون عمل جراحی چه میدانید؟

برآمدگی نوک بینی: اگر از دسته افرادی هستید که تنها نوک بینی برآمده است و فرم کلی آن را نامناسب کرده است به احتمال بالا از تزریق فیلر نتیجه دلخواه را خواهید گرفت و بینی‌های شما صاف و یکدست خواهد شد.

پل بینی صاف: در این شرایط استفاده از پرکننده پوستی در خط وسط بینی آن را برطرف می‌کند. داشتن پل بینی در افراد آسیایی یک شرایط رایج به حساب می‌آید.

پیری بینی: پیری و ایجاد چین و چروک در هر قسمتی از صورت با استفاده از فیلر برطرف می‌شود. در واقع با افزایش سن، استخوان فک بالایی که تکیه گاه نوک بینی است از بین می‌رود و نوک بینی افتاده می‌شود. در تزریق فیلر، اندازه این پایه را افزایش می‌دهند و برآمدگی در ناحیه نوک بینی بالا می‌رود.

اصلاح زاویه نازو فرونتال: زاویه نازو فرونتال که اغلب در طرفین بینی وجود دارد، با استفاده از تزریق پرکننده در ناحیه پل اصلاح می‌شود.

برطرف کردن عیب‌های جراحی‌ قبلی: فیلر بینی می‌تواند یک مکمل خوب برای عمل جراحی باشد تا بی نظمی‌های ناشی از جراحی برطرف و اصلاح شوند. اگر شما در این دسته قرار دارید حتماً قبل از اقدام به تزریق فیلر با پزشک جراح بینی خود مشورت کنید.

و به طور کلی هرگونه برجستگی و عدم تقارن در بینی برطرف می‌شود.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید
بنر
بنر

نظرات شما:
  • حسن پور جمعه, 14 بهمن 1401

    خیلی عالیه

    پاسخ مدیر:

    خیلی ممنونم از همراهی شما دوست عزیز سوربان.


عناوین جذاب امروز