بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

اگر شما هم به‌عنوان یک فرد خاص‌پسند و خوش‌سلیقه یکی از طرف‌داران پروپاقرص پرده زبرا هستید و در هر صورت خرید پرده زبرا را به خرید سایر پرده‌های پارچه‌ای ترجیح می‌دهید بهتر است در این مقاله با ما همراه شوید تا با انواع این محصول جذاب و پرکاربرد آشنا شوید و هرآنچه برای انتخاب پرده زبرا مناسب نیاز است را به شما بگوییم. مطمئناً مطالعه کامل این مقاله می‌تواند یک راهنمای جامع برای انتخاب شایسته‌تر باشد.

معرفی پرده زبرا و کاربرد انواع زبرا در دکوراسیون

دلیل معروفیت و پرطرف‌دار بودن پرده‌های زبرا چیست؟

امروزه در اکثر خانه‌ها شاهد سبک دکوراسیون مدرن خواهید بود. در کنار این سبک پرده زبرا می‌تواند زیبایی فضا را دوچندان کند؛ بنابراین در کمتر خانه‌ای  می‌بینید که از این پرده استفاده نشده باشد. در این مقاله می‌خواهیم ویژگی‌های پرده زبرا و چگونگی نصب آنها را مورد بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان با دید بازتری نسبت به انتخاب و خرید این محصول پرفروش اقدام کنید.

چنانچه شما هم علاقه‌مند به دکوراسیون مدرن هستید و در فکر خرید  یک پرده‌ مدرن و شکیل هستید با ما تماس بگیرید تا بهترین انواع پرده زبرا را برای خرید به شما معرفی کنیم. از زمان‌های گذشته تا به امروز پرده در خانه‌ها، ادارات، مساجد و بسیاری از امکان دیگر استفاده می‌شد و نقش آن برای همگان روشن و واضع بود.  اصلی‌ترین نقش پرده کنترل نور محیط و حفظ حریم خصوصی بود.

در فرهنگ ایرانی پرده بیشتر از این که یک وسیله لوکس محسوب شود، ابزاری جهت حفظ حریم خصوصی و شخصی خانواده‌ها بود. این موضوع امروزه تغییر پیدا کرده و مشتریان علاقه‌مند هستند در کنار عملکرد بی‌نظیر پرده از زیبایی آن هم بهره‌مند شوند.

پرده زبرا تا به امروز توانسته نیاز ایرانیان را از جهت عملکرد قدرتمند پرده و شکیل بودن آن برطرف کند و باعث ایجاد حس امنیت در خانه شود. از طرفی این نوع پرده کنترل‌کننده خوبی برای نور محسوب می‌شود و می‌تواند بهترین تجربه از حضور در محیط خانه را برای افراد ایجاد کند.
رنگ‌ها و طراحی‌های متنوع پرده زبرا و امکان تهیه آن در اندازه‌های مختلف مناسب پنجره و محیط منزل و همچنین قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای آن از مزیت‌هایی هستند که همگی این محصول را به محصولی محبوب و پر فروش در دکوراسیون مدرن تبدیل کرده‌اند.

معرفی پرده زبرا و کاربرد انواع زبرا در دکوراسیون

بررسی 4 مزیت شگفت‌انگیز پرده زبرا

1.    با تنظیمات این پرده می‌توان آن را به‌راحتی در حالتی تنظیم کرد که مناسب عبور هوای تازه باشد و آن را وارد خانه کند. زبرا مانعی در برابر ورود هوای پاک نخواهد بود.
2.    پرده‌های زبرا دارای قابلیت کنترل نور بسیار بالایی هستند.
3.    ضخامت قابل‌توجه این پرده سبب شده تا حریم خصوصی به نحو احسنت حفظ شود.
4.    زبرا در مقایسه با پرده‌های معمولی عایق صدای بهتری است.

آیا پرده زبرا معایبی هم دارد؟

پرده زبرا همان‌طور که گفته شد مزیت‌های فراوانی دارد، اما بهتر است با مشکلات و معایب این محصول هم آشنا باشید. در این صورت است که می‌توانید بهترین تصمیم‌گیری را برای خرید آن داشته باشید.

  1. برای غبارزدایی پرده‌های زبرا، شیارهای پرده زمان و انرژی زیادی می‌گیرند. تمیز کردن پرده زبرا‌ کاری طاقت‌فرسا و زمان‌بر است.
  2. این پرده می‌تواند فضای بیشتری را نسبت به سایر پرده‌ها اشغال‌ کند.
  3. زبرا سرتاسری نصب‌ می‌شود و انعطاف‌پذیری سایر پرده‌های پارچه‌ای  پانچ را ندارد. همین موضوع انتخاب ساز آن را دچار مشکل می‌کند و شاید لازم باشد تا هزینه بیشتری را به آن اختصاص دهید.

از سؤالات مهم و پرتکرار که اکثر مشتریان قبل از خرید پرده زبرا می‌پرسند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    پرده زبرا برای پوشش پنجره در چه فضاهایی استفاده می‌شود؟

از زبرا برای پوشاندن پنجره‌ها و درهای ورودی آشپزخانه، پذیرایی، اتاق‌خواب، بالکن و گلخانه استفاده می‌شود.

•    هنگام انتخاب پرده زبرا چه نکاتی از همه مهم تر است؟

دقت به کاربرد پرده، قیمت پرده زبرا  و سایز پنجره از انتخاب طرح و رنگ پرده زبرا مهم‌تر است. البته پرده موردنظر شما باید بر اساس سبک دکوراسیون داخلی فضا انتخاب شود.  

•    تنوع پرده زبرا چگونه است؟

پرده‌ زبرا در انواع طرح و رنگ و مدل‌های سفارشی و چاپی در جنس‌های متنوع تولید می‌شوند از رایج‌ترین جنس‌های مورداستفاده در پرده زبرا می‌توان به جنس‌های چوبی و پارچه‌ای اشاره کرد.

معرفی پرده زبرا و کاربرد انواع زبرا در دکوراسیون

بررسی میزان حفظ گرما و انرژی در پرده‌های زبرا

در واقع بیشتر پرده‌های مدرن و کلاسیک پارچه‌ای و زبرا همگی در کنترل انرژی و جلوگیری از خروج گرما اثرات زیادی دارند. نکته مهم درباره انواع پرده‌های زبرا این است که در فصول گرما مثل تابستان این پرده‌ها قادرند نور خورشید را کاملاً از منزل شما دور‌ ‌کنند. از طرفی شما‌ می‌توانید برای اینکه مطمئن شوید گرمای آفتاب وارد منزلتان نمی‌شود آنها را چک کنید.  قطعاً نور خورشید برای سلامت بدن مفید است؛ ولی در درازمدت می‌تواند سبب رنگ‌پریدگی فرش و مبلمان شود؛ لذا بهتر است پرده زبرا در زمان‌های تابش شدید نور خورشید بسته باشد.

نحوه اندازه‌گیری ابعاد پنجره برای نصب پرده‌ زبرا

ابعاد یکی از چیزهایی است که قیمت پرده زبرا را تغییر می‌دهد. برای اندازه‌گیری ابعاد پنجره ابتدا ارتفاع دقیق قاب پنجره را در سه مکان (بالا سمت چپ، مرکز و بالا سمت راست پنجره) اندازه بگیرید. توصیه می‌شود اندازه نهایی را 5 سانتی‌متر بیشتر از قاب پنجره در هر طرف در نظر بگیرید. عده‌ای تصور می‌کنند که برای اندازه‌گیری باید از بالای پنجره تا کف خانه را اندازه‌گیری کرد؛ اما این موضوع اهمیتی ندارد و تنها پوشاندن پنجره مهم است. پس از آماده شدن پرده امکان کوتاه کردن آن وجود ندارد، پس به این موضوع دقت داشته باشید.

آموزش نصب پرده‌ زبرا

توصیه می‌شود انجام هر کاری را به متخصص آن کار و افراد ماهر بسپارید. اما در مواقعی ممکن است به افراد تکنسین و متخصص دسترسی نداشته باشد؛ در این صورت باید شخصاً کارهایی مثل نصب پرده را انجام دهید. در این قسمت از مقاله به شما آموزش داده‌ایم که چگونه پس از خرید پرده زبرا آن را مرحله به محله روی پنجره نصب کنید.

  1. قدم اول باید ریل پرده را در بالای پنجره بگذارید و پس از آن که از صاف و وسط بودن ریل اطمینان پیدا کردید، با مداد دو طرف ریل را برای سوراخ کردن روی دیوار علامت‌گذاری کنید. دقت کنید که این علامت‌گذاری باید 1 الی 15 سانتی متر داخل تر از انتهای ریل باشد.
  2. در مرحله بعد به کمک رولپلاک و پیچ پایه سقفی، پایه را به سقف وصل کنید.
  3. در نهایت پرده را روی پایه نصب کرده و از زیبایی آن لذت ببرید.

معرفی پرده زبرا و کاربرد انواع زبرا در دکوراسیون

روش نظافت پرده‌ زبرا مرحله به مرحله

  1. در قدم اول سطح پرده را به کمک یک پارچه خشک میکروفیبر گردگیری کنید. این کار را بهتر است هر هفته برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به پرده انجام دهید.
  2. در مرحله بعد پرده را به‌آرامی با جاروبرقی یا وکیوم تمیز کنید.
  3. اگر پرده شما دارای لکه بود می‌توانید از شوینده‌های مخصوص و ملایم به‌صورت نقطه‌ای استفاده کنید، توصیه می‌شود کل پرده را نشویید.
  4. می‌توانید از باد سرد سشوار برای گردوغبارگیری استفاده کنید.
  5. در نهایت پرده‌ها را به طور طبیعی و با دمای اتاق خشک کنید تا لکه‌ها کمتر ایجاد شوند.

قیمت پرده‌ زبرا

قیمت پرده زبرا همانند پرده‌های پارچه‌ای و کتان بر اساس اندازه، کیفیت و مدل متفاوت دارد. از طرفی استفاده از متریال‌های مختلف نظیر چوب واقعی و یا پی‌وی‌سی هم در هزینه‌های نهایی پرده تأثیر فراوان دارد. اما خب طبیعتاً به دلیل ظاهر شیک، کیفیت بالا، عملکرد فوق‌العاده و سبک مدرن، این پرده ارزش هزینه کردن در مبالغ بالا و قیمت‌های گران را دارد.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(56 امتیاز , میانگین: 3.7 از 5)

نظرات شما:
  • خانم ابوالحسن زاده پنجشنبه, 18 اسفند 1401

    این مدل پرده ها که چاپی هستند کیفیت خوبی دارن ، من شبیه همین گل را برای آشپزخانه خریدم.

  • رسول حسن زاده پنجشنبه, 20 بهمن 1401

    سلام. از این پرده دارم و خیلی راضی ام


عناوین جذاب امروز