بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
آرایش چشم معمولا کار چندان آسانی نیست و نیاز به کمی مهارت دارد کافی است برای داشتن یک آرلیش چشم بی نقص و زیبا نکات مهمی را رعایت کنید که در این مقاله به شرح این موارد پرداخته ایم.

قطعا آرایش صورت با آرایش چشم اصولی و مناسب، زیباتر و جذاب تر خواهد شد و به همین خاطر هم خانم ها بیشترین وقت خود را برای آرایش این عضو صورت در نظر می گیرند. در این مقاله از سایت سوربان ترفندها و نکاتی را به شما می آموزیم که به راحتی می تواند شما را به مقصورتان برساند.

با رعایت این نکات مهم یک آرایش چشم اصولی و درست خواهید داشت پس اگر میخواهید اصول آرایش چشم جذاب و بی نقص را بدانید تا انتها با ما همراه باشید.

برای یک آرایش چشم جذاب و بی نظیر باید این نکات رو بلد باشی.

بهترین مدل خط چشم مناسب فرم چشمتان را پیدا کنید

شما باید مدل مخصوص و مناسب خودتان را پیدا کنید و اصلا برایتان اهمیتی نداشته باشد که چه مدلی را دیگران بیشتر می پسندند. مدل مناسب شما، همان مدل آرایش چشمی است که باعث جذاب تر شدن آن شود و می تواند یک خط چشم ساده باشد یا یک خط چشم گربه ای یا دنباله دار!...

اگر مدلی که به صورتتان می آید را پیدا کنید، با تکرار آن، آنقدر حرفه ای می شوید که چشم بسته هم می توانید یک خط چشم شکیل و زیبا بکشید و هر روز آن را بهتر نمایید.

سایه چشم

سایه چشم از آن آرایش هایی است که بیشتر برای مهمانی ها و مراسم ها مورد استفاده قرار می گیرد و به همین خاطر، خیلی از خانم ها در اجرای آن، نمی توانند مهارت زیادی کسب کنند چون زود به زود آن را تکرار نمی کنند. چیزی که در زدن سایه چشم مهم است، توجه به شکل چشم ها و رنگ آنهاست که سایه می تواند آن را تکمیل کند.

برای یک آرایش چشم جذاب و بی نظیر باید این نکات رو بلد باشی.

از پرایمر استفاده کنید

پرایمر در آرایش چشم، مانند بوم سفید نقاشی می ماند که می تواند تمام رنگ ها را آنطور که هستند نمایش دهد و تازه ماندگاری و زیبایی آن را هم بیشتر کند. اگر تا به حال از پرایمر استفاده نمی کردید، توصیه می کنیم به فکر خرید یکی از آنها باشید، چون پرایمر می تواند مزایای زیر را برای آرایش چشم ها داشته باشد:

  • یکدست کردن کامل پلک
  • ماندگاری آرایش چشم تا چندین ساعت و جلوگیری از ترک خوردن و ریختن آن
  • نمایش کامل رنگ سایه بدون تغییر در تناژ آن
  • جلوگیری از عرق کردن و چرب شدن پشت پلک

مداد چشم سفید را فراموش نکنید

اگر چشم های ریزی دارید و یا به هر دلیلی دوست دارید که آرایش روشن تر و جذاب تری داشته باشید، توصیه می کنیم حتما یک مداد چشم سفید یا کرمی باکیفیت تهیه کنید تا پلک پایین و داخل آن را برایتان روشن تر کنید. تا از این مداد استفاده نکنید، نمی دانید که چه تاثیری در بهتر کردن آرایش چشم خواهد داشت.

پرایمر پشم هم می تواند همان نقش مداد سفید را برایتان بازی کند چون هر دوی آنها یم فرمول کرمی مناسب دارند.

برای یک آرایش چشم جذاب و بی نظیر باید این نکات رو بلد باشی.

یک ترفند عالی برای زدن سایه چشم

برای زدن سایه چشم، کمی براش سایه چشم را با آب مقطر خیس کنید. این کار را دقیقا این طوری انجام دهید:

براش را با آب مقطر خیس کنید.

اضافی آب آن را با دستمال تمیز بگیرید تا براش فقط کمی مرطوب باقی بماند و آب اضافی نداشته باشد وگرنه باعث بر هم خوردن آرایش چشم و پاک شدن آن می شود. حالا با براش، هر سایه چشمی که دوست دارید را به پلکتان بزنید این کار باعث می شود آرایش چشم روشن تر و سایه چشمی با رنگدانه های قوی تر و جذاب تری داشته باشید.

درست ریمل برنید

ریمل زدن یکی از مهم‌ترین مراحل آرایش کردن چشم است. زدن ریمل باعث می‌شود که فرم چشم‌های شما به شکل زیبایی دگرگون شده، و مژه‌هایتان بلندتر، سیاه‌تر و پرپشت‌تر به نظر برسند. علاوه بر این، اثر جادویی ریمل باعث می‌شود که چشمان شما درخشان‌تر به نظر برسند و در نتیجه، چهره جوانتری داشته باشید. در ادامه، چند نکته مهم و تکنیک کاربردی در خصوص زدن ریمل را برای شما شرح می‌دهیم :

ریمل زدن را از ریشه شروع کنید

بهتر است که همیشه زدن ریمل را از ریشه مژه‌های خود آغاز کنید و کم کم برس ریمل را به نوک مژه برسانید. این کار باعث می‌شود که مژه‌های شما بلافاصله پرپشت‌تر بشوند و علاوه بر این، روی چشم خود احساس سنگینی نکنید.

برای یک آرایش چشم جذاب و بی نظیر باید این نکات رو بلد باشی.

چند لایه ریمل بزنید

اگر دوست دارید که مژه‌هایتان مشکی‌تر، بلندتر و پرپشت‌تر به نظر برسند، پس از زدن یک لایه ریمل، برای مدت ۱۰ ثانیه صبر کنید و سپس لایه دوم ریمل را بزنید. بدین ترتیب، ریمل بر روی مژه‌های شما گلوله گلوله نمی‌شود.

قبل از ریمل زدن برس آن را تمیز کنید

قبل از زدن ریمل بر روی مژه‌های خود، مواد اضافی موجود بر روی برس ریمل را با استفاده از یک دستمال تمیز کنید. بدین ترتیب زدن ریمل بر روی مژه‌ها آسانتر می‌شود، مژه‌هایتان خوش‌فرم می‌شوند، و علاوه بر این، ریمل بر روی مژه‌های شما گلوله گلوله نمی‌شود.

فرمژه استفاده کنید

سعی کنید همیشه قبل از ریمل زدن، مژه‌های خود را با استفاده از یک فرمژه با کیفیت، کمی فر کنید. این کار باعث می‌شود ریمل بر روی مژه‌های شما زیباتر به نظر برسد. علاوه بر این، یادتان باشد که حتما قبل از استفاده از فرمژه، مژه‌های خود را کاملا تمیز کنید و فرمژه را زیاد از حد فشار ندهید، چون ممکن است که باعث شکستن مژه‌های شما بشود.

زاویه برس ریمل

اینکه ریمل خود را به چه شکلی در دستتان نگه میدارید نکته بسیار مهمی است. حتما برای زدن ریمل بر روی مژه‌های ضخیم، برس ریمل را به حالت افقی، و برای داشتن مژه‌های طبیعی و زیبا (به خصوص برای زدن ریمل بر روی مژه‌های پلک پایین چشم) برس ریمل را به حالت عمودی نگه دارید.

برای یک آرایش چشم جذاب و بی نظیر باید این نکات رو بلد باشی.

افزایش ماندگاری ریمل

اگر دوست دارید که ریمل شما مدت زمان بیشتری دوام داشته باشد و خیلی زود خشک نشود، وقتی درب ریمل را باز می‌کنید به هیچ وجه برس آن را چند بار بالا و پایین نکنید. این کار باعث می‌شود هوای بیشتری به درون محفظه ریمل راه پیدا کند و در نتیجه، مواد درون آن زودتر خشک بشود. کافیست زمانی که درب ریمل را باز می‌کنید، سری آن را به آرامی درون محفظه کمی پیچ و تاب بدهید و سپس آن را بیرون بیاورید.

برای اینکه آرایش چشمان شما زیباتر بشود، بهتر است که زدن ریمل را به آخرین مرحله از آرایش چشم موکول کنید.

سایر نکات مهم در آرایش چشم

در ادامه به شرح نکات مهم دیگری در خصوص آرایش چشم میپردازیم.

1. اول سایه چشم بزنید

برای اینکه ظاهر آرایش چشم شما تمیزتر و زیباتر باشد، بهتر است که قبل از انجام دادن مراحل اولیه، سایه چشم خود را بزنید و سپس به سراغ مراحل دیگر بروید. بدین ترتیب سایه چشم پشت پلک‌هایتان پخش نخواهد شد.

2. تمرکز بر آرایش چشم

برای یک آرایش چشم جذاب و بی نظیر باید این نکات رو بلد باشی.

اگر دوست دارید که چشمان خود را بیشتر آرایش کنید، بهتر است که آرایش لب‌هایتان تا حد امکان ساده و کمرنگ باشد. یادتان باشد که همیشه باید یک قسمت از صورت خود را با آرایش برجسته کنید؛ یا چشم‌ها و یا لب‌ها.

3. بزرگتر نشان دادن چشم‌ها

برای اینکه ظاهر چشمانتان درخشان و شاداب باشد، با استفاده از یک سایه چشم به رنگ روشن و یا کمی هایلایتر، گوشه‌های درونی چشمان خود را هایلایت کنید.

4. حالت دادن به مژه‌ها

اگر مژه‌های شما به راحتی فر نمی‌شوند، می‌توانید در هنگام استفاده از فرمژه، کمی بر روی آن سشوار نگه دارید. البته یادتان باشد که دمای سشوار نباید بیش از حد داغ باشد چون باعث شکست و یا سوختن مژه‌ها می‌شود. بدین ترتیب، مژه‌های شما راحت‌تر حالت می‌گیرند و علاوه بر این، حالت فر آن‌ها برای مدت طولانی‌تری دوام می‌آورد.

برای یک آرایش چشم جذاب و بی نظیر باید این نکات رو بلد باشی.

5. اصلاح خط چشم یا ریمل

اگر کمی سایه چشم، ریمل و یا خط چشم بر روی پوست‌تان پخش شده است، می‌توانید با استفاده از یک گوش پاک‌کن آن را پاک کنید. بدین ترتیب آرایش چشم‌تان هم صدمه نمی‌بیند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(3 امتیاز , میانگین: 4.7 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز