بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
امروزه کلیه خانواده‌ها خرید جهیزیه عروس را جزو یکی از سخت‌ترین مراحل ازدواج هر فرد می‌دانند. در صورتیکه این اشتباهاتی که در خرید جهیزیه صورت می‌گیرد، کار را برای خانواده‌ها دشوار کرده است، با کمی دقت و دانستن نکات مهم و ضروری می‌توانید کارها و خریدهایتان را زودتر از حد ممکن انجام دهید و یک خرید راحت و اصولی داشته باشید.

اشتباهات خرید جهیزیه!

خانه‌ی تازه عروس و دامادها، همیشه حال و هوای خودش را دارد. همه چیز نو، تازه و باطراوت است. همه‌چیز با نهایت سلیقه خریده شده است و به خوبی چیده شده. اکثر اوقات تحسین همه را برمی‌انگیزد. اما در این میان کارهایی هم وجود دارند که اگر به صورت نادانسته آنها را انجام دهید نتیجه کار چندان خوب و جالب و دل‌چسب در نخواهد آمد. ما در این مقاله از سوربان قرار است درباره اشتباهات رایج در هنگام خرید جهیزیه صحبت کنیم و اشتباهات بوجود آمده در خرید جهیزیه عروس هایی را که بعد از شروع زندگی مشترک به این نتیجه رسیده‌اند که اشتباهات زیادی داشته‌اند را بررسی کنیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا جزو این نوعروس‌ها نباشید.

حین خرید جهیزیه این اشتباهات رو نکن!

۱. خرید پیش از موعد

اولین اشتباهی که خانواده‌ها برای تهیه جهیزیه انجام می‌دهند، خرید پیش از موعد است. برخی از خانواده‌ها با آینده نگری، سعی می‌کنند پیش از اینکه دخترشان را به خانه بخت بفرستند، وسایلی را برای او تهیه کنند و کنار بگذارند. این خیلی خوب است. اما نه در زمینه تمام لوازم و وسایل.

برخی از لوازم و وسایل جهیزیه، ممکن است در طی سال‌ها دچار تغییر سبک، تغییر کاربری و تغییر تکنولوژی بسیاری بشوند. به عنوان مثال لوازم برقی. خرید این سری از لوازم قبل از اینکه دخترتان را به خانه بخت بفرستید کاری کاملا اشتباه است. چون ممکن است وسایل خریداری شده در زمان استفاده از مد افتاده، بدون کاربرد و از رده خارج شده شوند.

حین خرید جهیزیه این اشتباهات رو نکن!

بهتر است وسایلی را پیش از موعد ازدواج برای جهیزیه فرزندتان تهیه کنید که تغییر زیادی در طی سال‌ها نمی‌کنند یا این تغییرات خیلی روی کاربرد آنها تاثیری ندارد. به عنوان مثال، سرویس قابلمه، سرویس ظروف، سرویس قاشق و چنگال، پتو و …

اگر پولی به دستتان آمده که دوست دارید آن را برای جهیزیه فرزندتان خرج کنید در حالی که از زمان ازدواج او اطلاع ندارید، بهتر است راه‌های دیگری مثل سپرده گذاری، خرید طلای بدون کارمزد و … به نیت خرید جهیزیه‌اش انتخاب کنید.

۲. بی توجهی به سلیقه همسر

حین خرید جهیزیه این اشتباهات رو نکن!

چه خرید لوازم و وسایل به عهده عروس خانم باشد و چه برعهده آقا داماد، بهتر است با همفکری همدیگر انجام شود. اینکه خانه شما چه سبکی باشد، چه رنگی داشته باشد و … چیزهایی نیستند که فقط به شما مربوط باشد. قبل از این که شروع به خرید جهیزیه کنید، حتما از همسرتان هم نظرسنجی کنید. او حق دارد که  در خانه احساس آسایش کند و این چیزی نیست که شما بخواهید آن را از او بگیرید.

به عنوان مثال، ممکن است شما بخواهید لوازم و وسایل خانه خود را به رنگ قرمز مشکی بخرید. در حالی که رنگ قرمز باعث تشنج اعصاب همسرتان یا صلب آرامش او می‌شود و به دلیلی آن را دوست ندارد. هر چقدر هم که خانه شما با این ترکیب رنگ زیبا و جذاب شود، به دل همسرتان نخواهد نشست.

۳. چشم و هم چشمی و خریدهای غیر ضروری!

حین خرید جهیزیه این اشتباهات رو نکن!

خرید جهیزیه باید به اندازه باشد. چشم و هم چشمی و خرید بی‌رویه از سری متداول اشتباهات بوجود آمده در خرید جهیزیه عروس به حساب می‌آیند.

اصلا مهم نیست که دختر همسایه شما چقدر جهیزیه با خود به خانه بخت برده یا دختر عموی شما یا دوستتان قصد دارد چه وسایلی را برای جهیزیه‌اش خرید کند. خیلی از وسایل موجود در جهیزیه عروس تا سال‌ها بدون استفاده باقی می‌مانند.

واقع‌بینانه به موضوع نگاه کنید. مهم نیست چه کسی چه چیزی خریده است؛ مهم این است که شما چه وسایلی نیاز دارید و از لوازمی در زندگی مشترکتان استفاده خواهید کرد تا می‌توانید وسایل غیرضروری را حذف کنید و در عوض، کیفیت لوازم ضروری‌تان را بالا ببرید.

به عنوان مثال، اگر خانواده پرجمعیتی ندارید از خرید یک سرویس 30 نفره ظروف صرف نظر کنید و به جای آن، به تعداد مهمانان احتمالی که شاید به 12 نفر برسد، یک سرویس 12 نفره با کیفیت عالی خرید کنید.

۴. عدم تحقیق و پرس و جو

حین خرید جهیزیه این اشتباهات رو نکن!

هنگام خرید جهیزیه، هیچ وقت بی‌گدار به آب نزنید. درباره تک تک چیزهایی که قرار است بخرید تحقیق کنید و تلاش کنید با توجه به بودجه‌ای که دارید بهترین انتخاب را داشته باشید.

پولی که شما برای خرید در نظر گرفته‌اید باید به بهترین نحو استفاده شود. کیفیت لوازم باید نسبت به هزینه‌ای که قرار است بکنید تا حد زیادی قابل قبول باشد.

از دیگران درباره اینکه از چه وسایل و چه لوازمی در رنج بودجه‌ای که شما در نظرگرفته‌اید راضی‌ هستند سوال کنید. برای مثال، بپرسید که از چه مارک یخچالی در بازه قیمتی 8 میلیون تومان یا 30 میلیون تومان راضی‌اند و از چه مارک یخچالی ناراضی‌اند.

۵. ناهماهنگی سبک چیدمان

حین خرید جهیزیه این اشتباهات رو نکن!

یکی دیگر از اشتباهات رایج در هنگام خرید جهیزیه، عدم توجه به سبک و رنگ منزل است. قبل از اینکه تصمیم بگیرید کوچکترین چیزی برای خانه خود بخرید، مشخص کنید که خانه شما قرار است چه سبک و سیاقی داشته باشد. قرار است مدرن باشد یا کلاسیک؟ چه رنگی قرار است بیشتر در چیدمان خانه شما خودنمایی کند؟ ترکیب سایر رنگ‌ها باید چگونه باشد؟ این که هر وسیله شما، یک سبک خاص داشته باشد اصلا خوب نیست.

یک آینه دکوراتیو و میز کنسول مدرن، در کنار مبلمان مدرن است که زیبایی‌اش را نشان می‌دهد و یک ساعت دیواری کلاسیک، روی کاغذ دیواری‌های سبک کلاسیک است که جلوه‌ی باشکوهی به خود می‌گیرید.

۶. نظرخواهی از همه

حین خرید جهیزیه این اشتباهات رو نکن!

مشورت گرفتن و نظرخواهی از دوست و آشنا و اطافیان خوب است ما نه اینکه هر کسی را میبینید راجب مدل ، رنگ و... وسایل جهزیه نظر بخواهید چراکه هر شخص نظر و سلیقه متفاوتی دارد و ممکن است باوشنیدن نظرات متعدد و مختلف انتخاب برایتان سخت شود و اگر سلیقه خود را کنار بگذارید و طبق گفته های دیگران جهزیه بخرید قطعا دیر یا زود دلتان را میزند.

۷. بی برنامگی

حین خرید جهیزیه این اشتباهات رو نکن!

حتما قبل از اینکه به خرید جهیزیه بروید یک چک لیست کامل و درست از تمام وسایلی که نیاز دارید تهیه کنید تا هم در وقت و زمان صرفه جویی کنید و هم وسیله ای را از قلم نندازید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(39 امتیاز , میانگین: 4.3 از 5)

نظرات شما:
  • کوکب سادگی پنجشنبه, 11 اسفند 1401

    چه ربطی داشت اینا اصلا خوشمون نیامد


عناوین جذاب امروز