بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

به تازگی برگزاری مراسم عقد و ازدواج در سالن های عقد، رونق بیشتری گرفته است. دلایل متعددی برای این مساله وجود دارد از جمله شیوع ویروس کرونا و دغدغه های مالی و اقتصادی و ...

در این مقاله قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم :
یک سالن عقد خوب باید چه ویژگیهایی داشته باشد تا کاندید مناسبی برای برگزاری مراسم عقد و عروسی شود؟

در ادامه امکاناتی که یک محضر عقد مناسب باید داشته باشد را بررسی خواهیم کرد.

یک محضر عقد شیک و مجلل باید این امکانات را داشته باشد.

۱. سفره عقد

سفره عقدی که در دفتر ازدواج پهن می شود، در شیک بودن دفتر بسیار تاثیر گذار است. بسته به اینکه شما سفره عقد سنتی یا مدرن پهن می کنید؛ باید توجه داشته باشید که این سفره با وسایل زیبا تزئین شده باشد. اگر از تزئینات مناسبی در سفره استفاده نشود بخش مهمی از ارکان شیک بودن دفتر ازدواج از بین خواهد رفت. اینکه از چه تم رنگی استفاده شده؟ از چه نوع گل هایی استفاده شده؟ ظروف به کار رفته در سفره عقد به چه شکل است؟ و … همه مسائل مهمی هستند که باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشید.

سفره عقد باید شیک، جدید و تمیز باشد. یک سفره عقد قدیمی و دمده شده اصلا انتخاب خوبی برای یک عروس و داماد نخواهد بود.

۲. نورپردازی مناسب

نور پردازی در یک محضر عقد شیک باید به گونه ای باشد که علاوه بر روشن کردن فضا، جلوه ای خاص به مراسم شما ببخشد. به عنوان مثال علاوه بر نور پردازی با رنگ های مختلف و زیبا، می توان از دود استفاده کرد تا به این وسیله به مراسم، شیک تر شود. به همین دلیل در زمان انتخاب یک دفتر ازدواج، به این مسئله توجه داشته باشید که نور پردازی آنجا به چه شکل است!

اگر محیط و جایی که عروس و داماد در آنجا قرار گرفته اند نورپردازی خاصی داشته باشد که نسبت به سایر قسمت ها جذاب تر بوده و جلوه ای متفاوت داشته باشد، قطعا زیباتر خواهد بود و به شما کمک می کند تا یک مراسم شیک و با کلاس برگزار کنید.

یک محضر عقد شیک و مجلل باید این امکانات را داشته باشد.

۳. سرویس بهداشتی مناسب

سرویس بهداشتی تمیز و مناسب یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت هایی است که در مراسم جشن مهمانی اهمیت ویژه ای دارد. به هر حال مهمانان در طول برگزاری مراسم عقد و عروسی نیاز به سرویس بهداشتی تمیز و سالم خواهند داشت و رعایت بهداشت تاثیر بسزایی در افکار افراد می گذارد.

۴. طراحی و دیزاین سالن عقد

محیط زیبا و شیک از ویژگی های جدا ناپذیر یک سالن و دفتر عقد خوب است.

محضر عقد و ازدواج خوب باید فضای کافی برای قرار دادن سفره عقد و لوازم تزیینی داشته باشد. همچنین محضر باید از صندلی‌ها و مبلمان زیبا، راحت و با کیفیت برای نشستن مهمان‌ها و همراهان عروس و داماد برخوردار باشد.

۵. گل آرایی سالن عقد

تزئینات گل مناسب و به روز در یک دفتر ازدوج شیک، یکی از ملزومات برگزاری مراسم است. از این رو همیشه توجه داشته باشید که به چه میزان در دفتر ازدواج مورد نظرتان از گل آرایی استفاده شده و همچنین از چه نوع گل هایی به کار رفته است.

گل آرایی طبیعی همیشه تاثیر بیشتری دارد. پس به جای استفاده از گل های مصنوعی که ظاهر آنها زیبایی خاصی هم ندارد، اگر از گل های طبیعی استفاده شده باشد؛ شما را در انتخاب دفتر ازدواج مصمم تر خواهد کرد.

یک محضر عقد شیک و مجلل باید این امکانات را داشته باشد.

۶‌. بادکنک آرایی محیط سالن عقد

بخش مهم دیگر بادکنک آرایی است که جلوه ای خاص به محیطی که قرار است مراسم عقد شما در آنجا برگزار شود، می دهد. اگر بادکنک آرایی به همراه گل آرایی انجام شود، قطعا زیبایی خاصی به مراسم تان خواهد بخشید و همین موضوع باعث می شود که دفتر ازدواجی که برای برگزاری مراسم عقد تان انتخاب کرده اید، شیک و مدرن به حساب بیاید.

در بادکنک آرایی طرح بادکنک ها از اهمیت زیادی برخوردار است! پس طرح ها را مد نظر داشته و اگر دفتر ازدواج امکان تغییر طرحی را دارد، طرح مورد نظرتان را به آنها بدهید، تا آن طرح را برای شما در دفتر پیاده سازی کنند.

رنگ بخش مهم دیگر بادکنک آرایی است. پس با توجه به رنگ تم سفره عقد و رنگ گل های به کار رفته در تزئینات، رنگ بادکنک ها را انتخاب نمایید.

۷. داشتن امکان سرو نوشیدنی و شیرینی

دفاتر ازدواج جدای از تزئینات و زیبایی محیط، باید امکان سرو نوشیدنی و شیرینی را داشته باشند تا به عنوان یک دفتر ازدواج مناسب برای برگزاری جشن شناخته شوند. استفاده از انواع شیرینی ها و نوشیدنی های سرد و گرم، یکی از موارد مهمی است که دفاتر ازدواج باید به آن توجه داشته باشند.

البته توجه کنید که هر چه میزان هزینه ی شما بیشتر باشد، قطعا خدماتی که به شما ارائه می گردد هم بیشتر است. پس قبل از انتخاب دفتر ازدواج با چنین امکاناتی، بودجه خود را در نظر بگیرید که مبادا به مشکلی برخورد کنید یا در انتهای مراسم فقط یک هزینه ی گزاف روی دست شما گزاشته شود.

یک محضر عقد شیک و مجلل باید این امکانات را داشته باشد.

۸. پخش موسیقی

یکی از اجزای جدا نشدنی در مراسم های عقد و ازدواج پخش موسیقی می باشد که در اولویت بندی دفاتر ازدواج هم تاثیر مهمی دارد و قطعا این فاکتور در ایجاد تمایز بین یک محضر عقد خوب و بد در نظر گرفته می شود.

اولاً به دلیل وجود سلیقه های متفاوت در افراد، باید موزیک های متفاوتی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. اما وجه تمایز این دفاتر جاییست که تیم اجرایی مراسم پخش موزیک های مدرن و به روز را برای پیشنهاد داشته باشند و خلاقیت هایی مثل استفاده از صوت های یک عقد آریایی و استفاده از ریتم موزیک های سنتی در برخی سکانس ها نیز می تواند نشان از توانایی یک دفتر ازدواج شیک و مدرن باشد.

۹. داشتن پارکینگ اختصاصی

پیدا کردن جای پارک برای مهمانان به خصوص در شهرهای بزرگی مثل تهران از مشکلاتی بزرگی است که ذهن هر فرد دعوت شده ای به مراسم را همواره درگیر می کند. به همین دلیل باید هوشیار بود تا سالن عقد انتخابی عروس و داماد جای پارک به اندازه کافی داشته باشد تا میهمانان دچار مشکل نشوند.

یک محضر عقد شیک و مجلل باید این امکانات را داشته باشد.

۱۰. اتاق انتظار

برخی از عروس و دامادها علاقه‌مند هستند که علاوه بر مراسم عقد و ازدواج سنتی، مراسم عقد آریایی را نیز داشته باشند. برای پاسخ به این نیاز برخی از محضردارها این گزینه را نیز در بین خدماتی که ارائه می‌دهند قرار داده‌اند تا افرادی که این مراسم را می‌خواهند بتوانند آن را داشته باشند.

کلام آخر

در این مطلب امکانات و خدماتی که یک محضر عقد و سالن عقد مناسب باید داشته باشد را با هم مرور کردیم پس قبل از انتخاب و رزرو سالن عقد نکات مهم گفته شده در این مطلب رادر نظر داشته باشید و حتما چک کنید.

اگر میخواهید بهترین ، شیک ترین و به صرفه ترین سالن عقد و محضر عقد را پیدا و برای برگزاری عقد خود رزرو کنید میتوانید به بخش سالن عقد و محضر عقد در سایت سوربان مراجعه کرده و طبق نکات گفته شده و معیارها و بودجه خود بهترین سالن عقد و یا محضر عقد دلخواه خود را پیدا کرده و مراسم عقدی بی نظیر و به یاد ماندنی و بی نقص برای خود و همسرتان و البته میهمانانتان رقم بزنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(4 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز