بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

راهنمای خرید کاغذدیواری 3D | تنوع در طرح و رنگ

کاغذ دیواری سه بعدی یکی از آیتم‌های دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود که این روز‌ها هواداران زیادی پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم تا شما رو با این پوستر‌های سه بعدی پرطرفدار و بهترین محل استفاده از آن‌ها در خانه و همچنین مکان‌های مناسب برای نصب این کاغذ دیوار‌ی‌ها  آشنا کنیم.

کاغذ دیواری سه بعدی چیست؟

کاغذ دیواری 3بعدی آیتمی است که  مشابه با کاغذ دیواری عمل می‌کند با این فرق که طرح آن بسیار متفاوت است.

این نوع کاغذ دیواری با استفاده از تصاویر 3 بعدی و تکنولوژی چاپ دیجیتالی ساخته می‌شود و با این تصاویر سه بعدی‌اش که در عین حال واقعی به نظر می‌رسند، احساس عمق بیشتری به دیوار‌های شما می‌بخشد.

همچنین به‌دلیل طراحی‌های شگفت‌انگیز، به‌عنوان یکی از روش‌های مدرن و جذاب برای تزئین دیوار‌ها در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود که انواع مختلف دارند. در ادامه شما را با انواع متنوع طرح کاغذ دیواری 3بعدی آشنا می‌کنیم.

کاغذ دیواری 3 بعدی با طرح طبیعت

این مدل کاغذ دیواری سه بعدی دارای طرح‌های زیبا از مناظر طبیعی همچون جزیره، ساحل، کوهستان، جنگل و ... است. در برخی از طرح‌های جنگلی، موجودات و تم‌های بامزه‌ای نقشبندی شده است که هر کودکی را شیفته خود می‌کند.

طرح‌های کاغذدیواری سه بعدی طبیعت، اغلب دارای رنگ‌های قهوه‌ای، سبز و خنثی هستند که باعث آرامش و شادابی چشم می‌شوند. همچنین دوستداران طبیعت با انتخاب طرح‌های سه بعدی مدرن می‌توانند فضای آرام‌بخشی را در اتاق خواب خود ایجاد کنند. اگر شما هم می‌خواهید از طبیعت بصری لذت ببرید، پوسترهای دیواری 3D، انتخاب شماست.

راهنمای خرید کاغذدیواری 3D | تنوع در طرح و رنگ

کاغذ دیواری سه بعدی با طرح شهر

این نوع کاغذ دیواری با تصاویر ساختمان‌ها، خیابان‌ها، وسایل نقلیه طراحی و تولید می‌شود که به دیوارها شکلی شهری و مدرن می‌بخشد.

کاغذ دیواری سه بعدی طرح تکنولوژی

این نوع کاغذ دیواری ها دارای تکنولوژی‌های LED خاصی مانند نورپردازی هستند که در هنگام روشن‌شدن، تصاویر 3بعدی را برجسته و زیباتر نشان می‌دهند.

کاغذ دیواری 3 بعدی با طرح هنری

این نوع کاغذ دیواری با تصاویر هنری مانند نقاشی‌ها و مجسمه‌ها ساخته می‌شود تا تداعی کننده یک تصویر هنری خاص باشند.

کاغذ دیواری 3 بعدی با طرح موضوعات مختلف

این نوع کاغذ دیواری ها با تصاویر مختلفی مانند حیوانات، کارتون‌ها، ورزش و غذا ساخته می‌شوند و به دیوارها شکلی جالب و متنوع می‌بخشند.

جنس کاغذ دیوار 3 بعدی از چه چیزی است؟

کاغذ دیواری سه بعدی معمولاً از مواد مختلفی ساخته می‌شود که به 2 دسته‌ی اصلی زیر تقسیم می‌شوند:

  • کاغذ دیواری که از مواد PVC ساخته می‌شود و مقاومت بالایی دارد. همچنین، بسیار سبک است و به راحتی نصب می‌شود.
  • کاغذ دیواری که از مواد نساجی ساخته می‌شود و معمولاً مقاومت بالایی در برابر حرارت و نور خورشید دارد. همچنین دارای بافت نرم و لطیفی هستند که به دیوارها احساس طبیعی می‌بخشند.
  • برخی دیگر از کاغذ دیواری‌های سه بعدی از موادی مانند پلی‌استر، فومی، چوب، فلز ساخته می‌شوند که هر یک دارای ویژگی‌ها و کاربردهای خاصی هستند.

 راهنمای خرید کاغذدیواری 3D | تنوع در طرح و رنگ

کاغذ دیواری سه بعدی مناسب چه فضاهایی است؟

کاغذ دیواری سه بعدی می‌تواند در انواع فضاهای داخلی نصب شود. اما بهترین محل برای نصب آن ها، دیوارهای اصلی یا قسمت هایی که نورگیری خوبی دارند، است.

اتاق خواب

 نصب کاغذ دیواری سه بعدی در اتاق خواب، به دلیل این که این فضا برای استراحت و آرامش طراحی شده، بسیار مناسب است.

اتاق نشیمن

در اتاق نشیمن، به‌دلیل این که این فضا برای استراحت طراحی شده، بسیار توصیه می‌شود.

اتاق کار

در اتاق کار، به‌دلیل اینکه این فضا برای کار و تمرکز مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار مناسب است که از آن برای افزایش تمرکز و خلاقیت خود در کار استفاده کنید.

پشت تلویزیون‌

کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون به‌عنوان دیوار شاخص زیبا می‌شود. بهتر است که آن را در قسمت مرکزی دیوار نصب کنید تا بهترین اثر را داشته باشد و نظر بینندگان را به خود جلب کند.
دقت کنید که که این پوستر‌ها برای فضا‌های کوچک، فضاهای رسمی مانند اتاق جلسات، فضا‌هایی با نورپردازی نامناسب و دکوراسیون با تزئینات قدیمی مناسب نیست.

راهنمای خرید کاغذدیواری 3D | تنوع در طرح و رنگ

قیمت کاغذ دیواری

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در زمان تغییر دکوراسیون داخلی، هزینه و قیمت تمام محصولات شده است. قیمت کاغذ دیواری سه بعدی با توجه به نوسانات اقتصادی و بالا پایین شدن قیمت‌ها در بازار ایران به رقم خاصی محدود نمی‌شود. به همین دلیل اگر به‌دنبال نصب کاغذ دیواری 3D  هستند باید قبل از خرید کاغذ دیواری، استعلام قیمت بگیرید.

نکاتی درباره پوستر دیواری سه بعدی

  • طرح کاغذ دیواری سه بعدی را براساس سبک و چیدمان دکوراسیون انتخاب نمایید.
  • از انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی طرح های شلوغ پشت تلویزیون اجتناب نمایید.
  • برای سالن پذیرایی، کاغذ دیواری 3بعدی را فقط در دیوار شاخص نصب نمایید.
  • نورپردازی مناسب فضا، زیبایی کاغذ دیواری 3D را دوچندان می کند.
  • قیمت کاغذ دیواری سه بعدی، علاوه بر طرح آن؛ به جنس، اندازه و کیفیت نیز وابسته است.

جمع بندی

کاغذ دیواری سه بعدی به‌عنوان یکی از روش‌های مدرن و جذاب برای تزئین دیوار‌ها در دکوراسیون داخلی خانه استفاده می‌شود.
این پوستر‌ها طرح‌های مختلفی از جمله طرح طبیعت، هنر، شهر، تکنولوژی دارند که دارای ویژگی‌های طراحی منحصربه‌فرد، مقاوم در برابر هرگونه رطوبت و گردوغبار، قابل شستشو همچنین نصبی آسان در مقابل با سایر پوشش های دیواری دارد.

بهترین محل نصب برای این نوع کاغذ دیواری اتاق خواب، اتاق نشیمن، اتاق کار و پشت تلویزیون است.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(12 امتیاز , میانگین: 4.3 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز