بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چگونه به خواستگار جواب نه بدهیم؟ بهترین روش برای جواب منفی دادن به خواستگار چگونه است؟ چگونه خواستگار را رد کنیم؟ روش های رد کردن خواستگار چیست؟ اگر خواستگاری دارید که به دلتان ننشسته و یا به هر دلیلی صلاح نمی بینید با او ازدواج کنید و البته قصد دارید کاملا محترمانه جواب منفی بدهید با ما در این مقاله همراه باشید!

چگونه به خواستگار جواب نه بدهیم؟ روش های غلط در جواب منفی به خواستگار

جواب درست و درمون بدهید!

یکی از اشتباهات دختران در رد کردن خواستگار این است که به این امید که خود خواستگار ناامید می شود، به او جواب سربالا می دهند، اما این راهکار کاملا غلط است. «من قصد ادامه تحصیل دارم»، یا «میخوام بازم فکر کنم» و جواب هایی از این دست خواستگار را سردرگم کرده و و همچنان منتظر پاسخ شما می ماند. حتی شاید خیال کند دارید برای او ناز می کنید یا حیای خود را نشان می دهید. پس روش درست این است که جوا منفی خود را صریح و شفاف اعلام کنید.

علاقه ای به او ندارید اما رابطه را کش می دهید

بسیار پیش می اید که دختر در جلسه اول به خواستگارش علاقه و کشش پیدا نکند و به امید این که با ادامه رابطه چیزی در این میان تغییر کند، به رابطه با او ادامه می دهد. اما باید معیارهایی مشخص برای ازدواج داشت.  عده دیگری هم از رابطه دوستی برای جواب منفی به خواستگار استفاده می کنند. برای مثال، به او می گویند که «من حالا قصد ازدواج ندارم، اما می توانیم دوستان خوبی برای یکدیگر باشیم.» با این کار فقط او را منتظر می گذارید و ظاهر قضیه عوض نخواهد شد.

 

چگونه به خواستگار جواب نه بدهیم؟  | 5 روش جواب منفی دادن به خواستگار به صورت محترمانه

جواب منفی دادن را مدام به عقب می اندازید!

یکی از روش هایی که دختران برای رد کردن خواستگار به وفور از آن استفاده می کنند و خبر ندارند روشی کاملا غلط است این است که خواستگاری را مدام به آینده موکول می کنند با این که می دانند در آینده هم جوابشان منفی است! پس به جای این که خودتان و بنده ی خدا را سرکار بگذارید یک بار دفتر این ارتباط بدون نتیجه را ببندید.

 

روش های درست رد کردن خواستگار

اما برویم سراغ روش های درست برای دادن جواب منفی به خواستگار! در ادامه راهکارهای محترمانه و صحیح را بیان می کنیم که می توانید از طریق ان ها خواستگارتان را رد کنید.

در فضا و زمان صحیح جواب منفی خود را اعلام کنید

مهم ترین موضوعی که هنگام رد کردن خواستگار باید در نظر بگیرید این است که در ساعت درست و مکان درست جواب خود را اعلام کنید. برای مثال آخر شب و با پیامک خواستگارتان را رد نکنید! اگر با او دیدار دارید و برای آشنایی بیشتر باهم قرار می گذارید در سر یک قرار معقولانه در کافی شاپ به صورت صریح جواب منفی خود را اعلام کنید یا اگر خواستگار شما به صورت سنتی اقدام کرده در یک تماس تلفنی خودتان یا خانواده تان سر یک ساعت مناسب که نه ظهر باشد نه شب، جوابتان را اعلام نمایید.

موب و محترمانه، جواب خود را کاملا شفاف اعلام کنید

وقتی به خواستگارتان علاقه ای ندارید، این موضوع را شفاف و واضح با او در میان بگذارید.  برای حفظ امنیت خود و احترام گذاشتن به طرف مقابل، جواب منفی خود را با صداقت و روراستی اعلام کنید. در زمان نه گفتن باید ملاحظه کنید و سنجیده رفتار کنید:

  • «از این که من رو انتخاب کردین ممنونم. اما فکر می کنم ما به هم نمی خوریم. برای شما آرزوی خوشبختی دارم»
  • «واقعا از آشنا شدن با شما خوشحالم، اما تصور نمی کنم برای هم مناسب باشیم.»

هرگز توهین نکنید و کاملا محترمانه با او خداحافظی کنید

هنگام رد کردن خواستگار به شخصیت و خصوصیات ظاهری او بی احترامی نکنید. در زمان نه گفتن ادب را رعایت کنید و مسئله را جدای از شخصیت او با او درمیان بگذارید. صحبت هایی مثل «ظاهر ما به هم نمی خورد. از تیپ و رفتارتو دوست ندارم»، توهین به خواستگار بوده و ممکن است دلش را بشکنید یا باعث شوید واکنش تندی نشان دهد. اگر طرف مقابل خیلی اصرار به دانستن دلیل کرد می توانید محترمانه بگویید که معیارهای دیگری دارید که او با آن ها سازگار نیست اما این دلیل بد بودن خواستگارتان نخواهد بود.

در رودرباستی گیر نکنید و در تله اصرار نیفتید

برخی از خواستگارها ذاتا سمج هستند و آنقدر به دنبال دلیل جواب رد یا قانع کردن دختر هستند که او را کلافه می کنند و همیشه جواب منفی به خواستگار با پاسخ منطقی از سوی او همراه نیست. گاهی شاید از در القای حس گناه، ترحم طلبی و القای لقب هایی مثل خودخواهی یا بی احساسی وارد می شوند.

اگر شما از قبل به خوبی در مورد خواستگارتان فکر کرده اید، تحقیق کرده اید و شناخت مناسبی از او به دست آورده اید، دلیلی ندارد که این رفتارها بتواند شما را از تصمیمتان منصرف کند.

وقتی نمی خواهید همسرش باشید، نگذارید به هر دلیلی رابطه شما ادامه پیدا کند. موضع خود را عوض نکنید تا او انتظارات بیجا در آینده نداشته باشد. حتی اگر او با پیغام، تماس و ملاقات های رو در رو شما را کلافه کرده است، روی نظرتان بمانید.

 

این هم از مقاله کاربردی و مفید رد کردن خواستگار و شیوه های دادن جواب منفی که سعی کردیم تا جایی که می توانیم روش های درست و غلط را برای شما روشن کنیم. نظر شما درباره راهکارهای ذکر شده چیست؟ به نظرتان چگونه می توانیم با احترام جواب منفی خودمان را به خواستگار اعلام کنیم؟



به این مطلب امتیاز دهید:
(5 امتیاز , میانگین: 4.2 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز