بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
هزینه عقد در سالن عقد و در دفاتر ازدواج سراسر کشور مبلغ ثابت و مشخصی دارد. در ادامه این مطلب به بررسی هزینه عقد محضری و هزینه سالن عقد در سال ۱۴۰۲ و موارد مرتبط با آن خواهیم پرداخت.

هزینه سالن عقد در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ در کشور ما ایران ، برای ثبت رسمی و قانونی ازدواج می بایست به یک محضر و دفتر ازدواج مراجعه کرد اما هزینه عقد محضری در سال ۱۴۰۲ و دفاتر ازدواج چقدر است؟ تعرفه دفاتر ازدواج در سال 1402 – 1401 اندکی افزایش قیمت نسبت به سال گذشته داشته است یا خیر؟ هزینه سالن عقد در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ آیا این تعرفه افزایش داشته یا ن؟ برای یافتن پاسخ این سوالات کافیست در ادامه این مطلب از سوربان با ما همراه باشید.

هزینه سالن عقد در سال 1402 | هزینه عقد در محضر در سال ۱۴۰۲

هزینه سالن عقد در سال ۱۴۰۲

ازدواج یکی از اعمال نیک و پسندیده‌ای است که بزرگان دین نیز حدیث‌های زیادی در مورد آن بیان کرده‌اند. به واسطه سنت‌ها بعد از آشنایی و دوران نامزدی، نوبت به مراسم عقد در سالن عقد می‌رسد.

اگر دوست دارید مراسم خود را به بهترین نحو ممکن برگزار کنید؛ بهتر است با هزینه  برگزاری مراسم عقد در سالن عقد در سال ۱۴۰۲ بیشتر آشنا شوید. در ادامه شما را با هر چیزی که باید برای عقد محضری و حق التحریر آن به آن توجه کنید را بیان می‌کنیم.

هزینه سالن عقد در سال ۱۴۰۲

هزینه عقد محضری در سال ۱۴۰۲ یک میزان مشخص است و در تمام دفاتر ازدواج رسمی و دارای مجوز کشور این رقم ثابت است.

هزینه سالن عقد در سال ۱۴۰۲ ، بر اساس تعرفه و قیمت محضر برای ازدواج دائم  و موقت، مبلغ ۸۴۵ هزار تومان می باشد. هزینه عقد محضری، در دفترخانه، صرف نظر از هزینه های فرعی، نظیر جشن و هدایا، صرفا شامل هزینه ثبت واقعه ازدواج بوده و مسئول پرداخت آن، عرفا، مرد و خانواده او هستند، اما، الزامی بر آن نیست و قابل توافق است.

هزینه سالن عقد را چه کسی باید پرداخت کند؟

ازدواج در ایران آداب‌ورسوم خاص خود را دارد. اگرچه امروزه بنا به دلایل مختلف اقتصادی و فرهنگی برخی از این آداب‌ورسوم تغییر کرده‌اند اما معمولاً هزینه عقد محضری توسط خانواده داماد پرداخت می‌شود مگر اینکه هر دو خانواده به‌طور توافقی مخارج و هزینه‌ها را بین خودشان تقسیم کنند. به‌این‌ترتیب هر دو طرف هزینه کمتری را متحمل خواهند شد.

هزینه سالن عقد در سال 1402 | هزینه عقد در محضر در سال ۱۴۰۲

برای عقد محضری چه مدارکی لازم است؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شده است ازدواج امری شرعی و قانونی بوده و داماد ملزم به ثبت آن است. جهت ثبت رسمی عقد در محضر باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

۱. شناسنامه زوجین و فتوکپی تمام صفحات آنها (شناسنامه‌ها حتماً باید عکس‌دار باشند)

۲. کارت ملی دختر و پسر و فتوکپی از هر دو سمت آن

۳. نتیجه آزمایش‌های قبل از ازدواج که دارای مهر تائید آزمایشگاه باشد (این آزمایش‌ها شامل آزمایش عدم اعتیاد، تالاسمی، بیماری‌های مقاربتی می‌شود).

۴. ارائه شناسنامه یا کارت ملی پدر دختر (درصورتی‌که این اولین ازدواج عروس خانم باشد)

  • این بند با تبصره‌های متعددی همراه است. به‌عنوان‌مثال درصورتی‌که پدر عروس فوت کرده باشد؛ ارائه گواهی فوت ایشان به همراه شناسنامه با کارت ملی پدربزرگ پدری دختر ضروری است. توجه داشته باشید حضور پدر یا پدربزرگ پدری دختر در زمان عقد محضری و یا تحویل وکالت‌نامه از سمت ایشان مبنی بر رضایت به ازدواج دخترخانم، یکی از شرایط ضروری ثبت عقد محضری در ایران و مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.

هزینه سالن عقد در سال 1402 | هزینه عقد در محضر در سال ۱۴۰۲

۵. ارائه گواهی فوت شوهر درصورتیکه زوجه قبلاً ازدواج‌کرده و همسرش را از دست داده است.

۶. ارائه طلاق‌نامه درصورتی‌که زوجه قبلاً ازدواج کرده و از همسرش جدا شده است.

۷. حضور سه مرد عقل و بالغ به‌عنوان شاهد به همراه شناسنامه و کارت ملی‌شان

هزینه سالن عقد در سال ۱۴۰۲ با در نظر گرفتن تشریفات و امکانات سالن عقد

هزینه محضر عقد با توجه به امکانات و تشریفات سالن عقد به موارد زیادی بستگی دارد که در ادامه مهمترین این موارد را با هم بررسی میکنیم:

۱. نوع سالن عقد و موقعیت آن

هرچه موقعیت جغرافیایی محضرخانه یا سالن عقد بهتر باشد، طبیعتاً هزینه برگزاری عقد به همراه تشریفات بالاتر خواهد بود. به‌عنوان‌مثال هزینه برگزاری مراسم عقد در محضرخانه‌های واقع در شمال شهر تهران بالاتر از سایر مناطق است.

هزینه سالن عقد در سال 1402 | هزینه عقد در محضر در سال ۱۴۰۲

۲. امکانات سالن عقد

بزرگی یا کوچکی سالن عقد، دارا بودن پارکینگ اختصاصی برای مهمانان و باز یا بسته بودن فضای سالن روی هزینه مراسم عقد تأثیرگذار هستند. سالن‌هایی که سالن بزرگ‌تری دارند و یا دارای فضای سبز برای پذیرایی از مهمانان هستند، قطعاً مبلغ بیشتری برای برگزاری مراسم عقد دریافت خواهند کرد.

۳. خدمات تشریفات محضر عقد

شاید تمایل داشته باشید که مراسم عقدتان با اجرای موسیقی زنده همراه باشد و سالن محل برگزاری به شیوه خاصی گل‌آرایی و شمع آرایی شده باشد. بسیاری از سالن‌های عقد یا محضرخانه اکسسوری و تیم تشریفات خود را دارند و به شما اجازه می‌دهند که سالن عقد را مطابق سلیقه‌تان دیزاین کنید اما درازای آن مبلغ مشخصی را دریافت خواهند کرد.

۴. تزئین و چیدمان سفره عقد

شاید مهم‌ترین نماد عقد و ازدواج ایرانی، سفره عقد باشد. چینش و تزئین سفره عقد هیجان خاصی برای عروس خانم‌ها به همراه دارد و معمولاٌ همه آنها دوست دارند سفره عقدشان را مطابق سلیقه خودشان بچینند. برخی از سالن‌ها سفره عقد آماده دارند و برخی دیگر این امکان را به شما می‌دهند تا به‌صورت اختصاصی آن را تزئین کنید. هرکدام از این موارد هزینه مشخصی را به همراه خواهد داشت.

کلام آخر

هزینه سالن عقد در سال 1402 | هزینه عقد در محضر در سال ۱۴۰۲

به‌طورکلی برگزاری مراسم عقد در محضر عقد یا سالن عقد جدای تعرفه مشخص تعیین‌شده توسط قانون، هزینه‌های جانبی دیگری نیز به همراه خواهد داشت. این هزینه‌ها بر اساس انتخاب و بودجه شما قابل‌تغییر است. طبیعی است که مراسم‌های مجلل در سالن‌های شیک و مشهور با هزینه بیشتری همراه خواهد بود. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب محضر یا سالن عقد تمامی جوانب ازجمله بودجه‌ای که در اختیار دارید را در نظر بگیرید.

اگر میخواهید بهترین ، شیک ترین و به صرفه ترین سالن عقد و محضر عقد را پیدا و برای برگزاری عقد خود رزرو کنید میتوانید به بخش سالن عقد و محضر عقد در سایت سوربان مراجعه کرده و طبق نکات گفته شده و معیارها و بودجه خود بهترین سالن عقد و یا محضر عقد دلخواه خود را پیدا کرده و مراسم عقدی بی نظیر و به یاد ماندنی و بی نقص برای خود و همسرتان و البته میهمانانتان رقم بزنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

پیشنهادها برای شما

سالن عقد و ازدواج دیاموند با تراس گاردن

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

سالن عقد و محضر عقد پیوند مهر دریا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

سالن عقد نشان (الماس) تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

سالن عقد و محضر عقد VIP نشان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

عمارت عقد باغ چوبی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز