بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

 اهمیت انتخاب محتوا برای کودک و نوجوان

دوران کودکی دوران کاشت و یادگیری است؛ کودکان به شدت در حال یادگیری و الگو برداشتن از دنیای اطرافشان هستند و با توجه به فضای اطرافشان شخصیتشان را شکل می‌دهند. در این دوران محتوای در دسترس کودک به خصوص کارتون‌ها و فیلم‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند. چرا؟ چون کودکان در برابر کارتون‌ها به شدت تاثیرپذیر هستند و بسیاری از باورهایشان را از آن‌ها می‌گیرند. والدین در این دوران مهم باید به شدت روی محتوای انتخابی برای کودکان حساس باشند، چون کارتون‌ها بیشتر از چیزی که ما فکر می‌کنیم روی روح و روان کودکان اثرگذارند. ولی سوال این است که چطور محتوای مناسب را پیدا کنیم؟ درسا می‌تواند پاسخی برای این سوال باشد. درسا یک اپلیکیشن سرگرمی مخصوص کودکان است که با پخش بهترین و مناسب‌ترین کارتون‌ها خیال والدین را از این بابت راحت می‌کند. در ادامه به بعضی از کارتون‌ها و برنامه‌های درسا اشاره می‌کنیم؟

کوری کارسون

 اهمیت انتخاب محتوا برای کودک و نوجوان

کوری کارسون یکی از محبوب‌ترین کارتون‌ها برای کودکان است. کوری کارسون یک ماشین اسباب‌بازی نارنجی است که با پدر و مادر و خواهر کوچک‌ترش کریستی، در یک خانه‌ی قشنگ زندگی می‌کنند. کوری با دوست‌های عزیزش مثل هالاکوپتر، کیمی، تیمی، اوتول و فردی، هر روز به دنبال ماجراجویی می‌رود و اتفاق‌های بامزه‌ای و هیجان‌انگیز و جذابی را تجربه می‌کند، چیزهای جدیدی یاد می‌گیرد و همچنین با زندگی در دل جامعه و نقش بقیه آدم‌ها آشنا می‌شود. کارتون کوری کارسون برای کودکان نکات بسیار جذاب و مهمی دارد و می‌تواند انتخاب خوبی برای کودکان باشد.

کوری کارسون در کودکان همذات پنداری زیادی ایجاد می‌کند، او مثل کودکان خردسال تازه دارد با دنیای اطراف و زندگی در جامعه آشنا می‌شود، بعضی وقت ها اشتباه می‌کند، بعضی وقت‌ها ناراحت می‌شود و البته همیشه سعی می‌کند چیزهای تازه‌ای یاد بگیرد و دنیای اطرافش را به روش خودش کشف کند. کوری کارسون در این مسیر تنها نیست و دوستان صمیمی او، در کنارش هستند تا با کمک هم، بخش‌های متنوع شهر و جامعه‌شان را کشف کنند.

انیمیشن موفق و مهم برو برو کوری کارسون با هدف آشنایی خردسالان با مهارت‌های زندگی روزمره و یادگیری مفاهیم اخلاقی مهم تولید شده است. کوری کارسون در هر قسمت با ماجراجویی‌هایش سعی می‌کند راهی برای حل مشکلات پیدا کند و از آنجایی که کودکان با هم سن و سالان خود ارتباط بهتری دارند، کوری کارسون می‌تواند الگوی مناسبی برای کودک شما باشد. شما می‌توانید از این سریال برای صحبت با کودک کمک بگیرید و هر بار بعد از تماشای هر قسمت از سریال کوری کارسون با کودکتان راهکارهای مطرح شده در داستان را به بحث بکشد. در ضمن کودکان از طریق بازی بسیار سریع‌تر و بهتر یاد می‌گیرند و می‌توانید از طریق انجام بازی پیام‌های مدنظرتان را به کودکتان منتقل کنید. انیمیشن کوری کارسون در درسا برای کودکان قابل مشاهده است و به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

محله گل و بلبل

 اهمیت انتخاب محتوا برای کودک و نوجوان

محله گل و بلبل یکی از تولیدات درسا در راستای سرگرمی و آموزش کودکان است. این مجموعه تلویزیونی ایرانی با ژانر کمدی-درام ساخته شده و اثری موزیکال با کارگردانی احمد درویشعلی‌پور و به نویسندگی محمددرویشعلی پور است. محله گل و بلبل داستان زندگی عموپورنگ را روایت می‌کند و به زندگی او می‌رود. تمام ماجراهای محله گل و بلبل در یک محله خیالی تشکیل شده از خانه‌ها، خیابان‌ها، کوچه‌ها، مغازه‌ها و شهروندانی که هر کدام قصه‌های خودشان را دارند، روایت می‌شود. محله گل و بلبل در سه فصل ساخته شده وه فصل اول آن از مهر ماه ۱۳۹۴ در تلویزیون نمایش داده شد. فصل دوم این مجموعه هم با وقفه‌ای در مهر ماه ۱۳۹۶ به انتشار رسید و در ادامه فصل سوم محله گل و بلبل هم هم در شهریور ماه ۱۳۹۷ شروع به پخش کرد و در ۲۱ تیر ماه ۱۳۹۸ به انتها رسید. این برنامه سومین برنامه منتخب مردم در سال ۱۳۹۴ بود و توانست نظر مثبت کودکان و نوجوانان را جلب کند. در ضمن محله گل و بلبل در این نقطه به پایان نرسید، ادامه این مجموعه در قالب مجموعه تلویزیونی بچه‌محل ساخته شد که از ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در شبکه دو سیما منتشر شد.

محله گل و بلبل ساخته‌ی درسا ، اثری آموزشی است؛ فصل اول این برنامه بیشتر به مسائلی از قبیل شهرنشینی و زندگی‌های شهری، اصول شهروندی، آسمان آبی و زمین پاک پرداخت ولی در فصل‌های دوم و سوم مسائلی مثل سواد رسانه‌ای و استفاده درست از فضای مجازی مطرح شدند.

به طور کلی اگر به دنبال برنامه‌ای جذاب و آموزشی هستید، محله گل و بلبل انتخاب خوبی است. در فصل اول این برنامه

عموپورنگ به پیشنهاد گلدون خان و بلبل خان به محله گل و بلبل آمده و با اهالی محله ماجراهای تازه ای ساخته است و در فصل‌های 2 و 3 با عمونوروز در برابر برفک و استاد جرزنی و ملکه سایه‌ها می‌ایستد و با آنها مبارزه می‌کنند تا ساکنین محله گل و بلبل در امنیت باشند و زندگی در این محله‌ی دوست داشتنی ادامه داشته باشد.

ماشا میشا

 اهمیت انتخاب محتوا برای کودک و نوجوان

از دیگر کارتون‌های محبوب درسا برای کودکان ماشا میشا است. کارتون ماشا میشا از سال 2009 در کشور روسیه تولید شده و محتوای آن برای گروه سنی کودکان پیش از دبستان و خردسالان مناسب است. شخصیت اصلی کارتون ماشا میشا دختری پرماجرا و بامزه به نام ماشا است که با یک خرس بازنشسته سیرک در جنگل زندگی می‌کند و در هر قسمت ماجرایی جدید و جذاب را می‌سازد و چیز تازه‌ای کشف می‌کند. یکی از نقاط قوت ماشا میشا این است که کارتون ماشا میشا به‌صورت اپیزود‌ها و قسمت‌های جداگانه ساخته شده و مخاطب مجبور نیست آنها را به ترتیب تماشا کند. کارتون ماشا و میشا در سطح دنیا اثر موفقی است؛ این کارتون در رتبه‌بندی IMDB امتیاز 7.5 از 10 را گرفته و در لیست محبوب‌ترین انیمیشن‌های مخصوص خردسالان به‌ شمار می‌آید.

ماشا میشا برای خردسالان نکات آموزشی بسیاری دارد؛ در این کارتون کودک مسائل زیادی را یاد می‌گیرد و همچنین با شخصیت‌های دیگری نیز مانند یک بز، سگ و خوک همراه می‌شویم که در بازی‌های کودکانه ماشا او را همراهی می‌کنند و هر کدام مسائلی را به کودک یاد می‌دهند.

این کارتون موفق در سال ۲۰۱۵ توسط مجله‌ی انیمیشن در لیست «سریال‌های تلویزیونی که مقدر به کلاسیک شدن هستند» قرار داده شد. ماشا و میشا که در کنار سریال‌های پرطرفدار آمریکایی مانند «همبرگر فروشی باب» (Bob’s Burgers) و «بوجک هورسمن» (Bojack Horseman) قرار گرفته‌ است و به نظر بسیاری از منتقدان یک شاهکار بسیار چشمگیر است و دیمیتری لاویکو تهیه‌کننده‌ی این فیلم در گفت‌وگویی در مورد این فیلم گفته است:

«برای به دست آوردن چنین نتیجه‌ای در آینده، امروز تلاش زیادی لازم است. به همین دلیل، قرار گرفتن در چنین فهرستی، انگیزه‌ای برای توسعه‌ی بیشتر پروژه است.» و این دقیقا همان کاری است که تیم «ماشا میشا» انجام دادند.

موفقیت‌های ماشا میشا در همین‌جا خلاصه نمی‌شود؛ در سال ۲۰۱۷، نشنال جئوگرافیک گزارش داد که این سریال تقریبا در تمام نقاط جهان تماشا می‌شود و طرفدار دارد. در آن سال این مجموعه انیمیشن به ۳۵ زبان مختلف ترجمه شده بود.

درسا دنیای دوست داشتنی بچه‌ها

همانطور که خواندید درسا بازار خانه‌ی جذاب کارتون‌ها و انیمیشن‌هاست. این کارتون‌ها تنوع زیادی دارند و بسیاری از سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند. بنابراین توصیه می‌کنیم درسا را از دست ندهید و کودکان را با خیال راحت به فضای امن، جذاب، گیرا و سالم آن بسپارید تا در کنار سرگرمی نکات تازه‌ای یاد بگیرند و همچنین لذت ببرند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز