بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چگونه گل سرسبد مجالس باشیم؟ چگونه در جمع توجه همه را به خود جلب کنم؟ چطوری گل مجلس باشیم؟ اگر حس می کنید در جمع های خانوادگی، مهمانی های دوستانه و رسمی آنطور که باید جدی گرفته نمی شوید و از این حس بیزار شده اید با ما در این مقاله همراه باشید.

به احتمال خیلی زیاد شماهم جذب کسانی شده اید که پا به هر جمعی می گذارند آن جمع را با خودشان همراه می کنند و همه جذب صحبت و رفتارهای آن ها می شوند. این افراد عادات رفتاری خاصی دارند و ما قصد داریم امروز رازهای گل مجلس شدن را برای شما فاش کنیم.

چگونه گل سرسبد مجالس باشیم و توجه همه را به خود جلب کنیم؟ 5 قدم تا دوست داشتنی شدن در جمع

چگونه گل سرسبد مجالس باشیم و توجه بقیه را به خود جلب کنیم؟

مودب بودن، اولین قدم برای جلب نظر افراد یک جمع است!

چگونه گل سرسبد مجالس باشیم؟ مودب باشیم! شما باید تمرین کنید در هر جمعی مودب و خوشرو باشید، کمتر جمع محترمی هست که از افراد بی ادب یا بدبرخورد خوششان بیاید. هرچقدر هم در یک جمع صمیمی و خودمانی باشید زدن حرف های رکیک و بی ادبانه شخصیت شما را پایین می آورد و حتی اگر در آن جمع بقیه با شما بخندند بازهم شخصیتتان آسیب می بیند و ناخودآگاه به یک فرد غیر قابل محترم و غیر قابل اعتماد تبدیل می شوید. مودب بودن مختص به صحبت کردن نمی شود، در جمع هرچقدر هم خودمانی بادگلو نزنید، دست در دهان، گوش و بینی نبرید و خودتان را نخارانید! حتی اگر وضعیت ضروری شد به مکانی خلوت بروید و مشکلتان را حل کنید.

مناسب یک جمع و دلیل گردهمایی، لباس بپوشید و تاجایی که می توانید آراسته و تمیز باشید

یکی از موضوعاتی که برای جلب توجه دیگران در یک جمع و جدی گرفته شدن اهمیت زیادی دارد نحوه لباس پوشیدن شماست. از این صحبت های کلیشه ای همه چیز ظاهر نیست بیایید بیرون! باور کنید این روزها همه شما را از نحوه لباس پوشیدنتان قضاوت می کنند. پس دفعه های بعدی که خواستید برای خرید کردن بروید دقتتان را بیشتر کنید و لباس های شیک و ساده و در عین حال مناسب را خریداری کنید. در یک جمع با توجه به موضوعی که به خاطر آن دور هم جمع شده اید لباس بپوشید. مثلا اگر جشن تولد یکی از دوستان است یک لباس مخصوص تولد و آرایشی مناسب هم داشته باشید. علاوه بر لباس پوشیدن، تمیز بودن و آراستگی هم بسیار مهم است، اگر عرق می کنید از مام و اسپری استفاده کنید، قبل از مهمانی های مهم حمام کنید و هرگز دهانتان بو ندهد. این ها نکات بسیار ساده ای هستند اما باز هم افراد زیادی آن ها را رعایت نمی کنند!

حرف افراد را چه کوچک یا بزرگ قطع نکنید!

بسیار دیده شده که در یک جمع وقتی کسی در حال صحبت کردن با همه یا یکی از افراد جمع است شخص سومی صحبت او را قطع می کند یا وسط صحبت های او اظهار نظر می کند. این کار روی شخصیت شما تاثیر فوق العاده بدی دارد و باعث می شود دیگر جدی گرفته نشوید! پس اگر می خواهید در یک جمع مورد توجه همه باشید و یک شخصیت کاریزماتیک بسازید تا وقتی صحبت کسی تمام نشده شروع به صحبت کردن نکنید.

اصلا و ابدا غیبت نکنید، پشت سر هیچکس حتی دشمنتان هم در جمع صحبت نکنید!

دین زیبای ما، اسلام، غیبت کردن را یکی از گناهان بزرگ دانسته و بزرگان ما هم ما را از غیبت کردن نهی نموده اند. غیبت کردن تاثیرات بسیار بدی روی گوینده و شنونده می گذارد و باید در جمع ها تا می توانید از آن فاصله بگیرید. غیبت کردن شخصیت شما را به کلی فرو می ریزد و از دید افراد آگاه یک جمع، به فردی دورو و غیر قابل اعتماد تبدیل می شوید. پس هرگز پشت سر کسی صحبت نکنید و حتی اگر افراد دیگری این کار را می کردند فقط شنونده باشید.

کمتر گله و شکایت کنید!

با صداقت و ملاحظه می توانید لحظاتی خوشایند را برای خودتان رقم بزنید. از مهم ترین آداب مهمانی رفتن انتقال حس خوب و خوشایند است پس سعی کنید با دست گذاشتن روی معایب، آه و ناله کردن، حرف زدن با طعنه و کنایه فقط وقت خودتان را هدر ندهید. انتقاد کردن از مزه غذا، چیدمان خانه و یا هر موضوع دیگری خارج از عرف آداب مهمانی رفتن است.

داشته هایتان را به صورت خواه یا ناخواه به رخ نکشید

اگر می خواهید در یک جمع توجه ها را به خودتان جلب کنید لطفا پز ندهید! همه ما از کسانی که پز داشته هایشان را می دهند و به نوعی می خواهند آن ها را در چشم بقیه فرو کند متنفر می شویم. پس همیشه یادتان باشد یک خانم کاریزماتیک، جذاب و دوست داشتنی از میزان درآمدش، داشته هایش و ... در جمع صحبت نمی کند تا دیگران به این فکر نیفتند که این خانم خودش را از بقیه بالاتر می داند.

کمی بامزه باشید، خنده رو باشید و اخم نکنید

بامزه باشید، شوخی های به جا و قشنگ کنید اما لطفا شورش را هم درنیاورید! در کل اخم نکنید و یا به اصطلاح برای کسی قیافه نگیرید.

چگونه در جمع جذاب باشیم؟

رسا و پرحرارت صحبت کنید

نه خیلی آهسته، نه خیلی بلند! طوری صحبت کنید که صدایتان راحت شنیده شود. خودتان را بپذیرید و نیت و محتوای کلامتان را هم سو با شخصیت واقعیتان طراحی کنید. وقتی درباره یک موضوع صحبت می کنید روی آن تمرکز کامل داشته باشید و رشته کلامتان از دستتان در نرود.

  • از داستان و مثل استفاده کنید
  • روی احساسات جمعی تأکید داشته باشید
  • به حالتی که از صورتتان برداشت می شود توجه کنید
  • از خود و دیگران انتظار زیادی داشته باشید
  • صداقت داشته باشید و جنبه اخلاقی نشان دهید
  • در صحبت های خود از استعاره استفاده کنید

کسی را ضایع نکنید و توی ذوق کسی نزنید!

برای باحال بودن و مورد توجه قرار گرفتن کسی را مسخره و جلوی جمع ضایع نکنید. تا می توانید سعی کنید با همه صمیمی یا دست کم مهربان باشید. اگر کسی شما را در جمع آزار داد یا اذیت کرد محترمانه از او انتقاد کنید و با شخصیت بد او همسو نشوید.

درمورد مسائل روز و مواردی که می دانید جمع به آن علاقه دارد کمی اطلاعات به دست آورید

برای این که در یک جمع مورد استقبال قرار بگیرید باید با علایق مشترک آن ها همسو شوید یا دست کم اطلاعاتی از آن داشته باشید. در جمعی که دوست دارید در آن مورد توجه قرار بگیرید بیشتر درباره چه چیزهایی صحبت می شود؟ چه کارهایی بیشتر انجام می گیرد؟ برای مثال جمع موردنظر شما عادت به بازی مافیا دارد. پس شما هم این بازی را یاد بگیرید و سعی کنید اطلاعاتتان را درباره این بازی افزایش دهید.

 

این هم از محتوای چگونه گل سرسبد مجالس باشیم و توجه همه را به خود جلب کنیم که سعی کردیم به مهم ترین نکات آن اشاره کنیم، نظر شما درباره راهکارهای ذکر شده چیست؟ خوشحالیم می شویم در بخش نظرات با ما همراه شوید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 1.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز