بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
اسکراب صورت محصولی است که برای لایه برداری سطحی پوست از انواع سلول‌های مرده، استفاده می‌شود. این محصول حاوی ترکیبات موثر در لایه برداری بوده و حاوی دانه‌های ریزی برای رفع آلودگی‌ها از منافذ پوست صورت نیز می‌باشد در ادامه با این مطلب همراه باشید تا هرآنچه لازم است را در مورد اسکراب صورت بدانید.

چند سالی است که نام اسکراب در محصولات مراقبت از پوست و بدن به چشم می‌خورد و توصیه‌های زیادی از گوشه و کنار درباره مزایای استفاده از این محصولات کاربردی به گوش می‌رسد. بسیاری از اسکراب به عنوان معجون رهایی بخش پوست یاد می‌کنند و عقیده دارند اسکراب‌ها مانند عصای سحرآمیز سیندرلا می‌توانند به طور کل ظاهر پوست‌شان را تغییر داده و تروتازه کنند. اما واقعا اسکراب صورت چیست و چه انواعی دارد؟

آیا اسکراب‌ها صرفا برای پوست صورت هستند و یا پوست دیگر قسمت‌های بدن مانند دست و پا هم باید اسکراب شوند؟ اصلا چطور باید اسکرابی تهیه و از آن استفاده کرد؟ تمام این موارد، نمونه‌ای از سوالاتی هستند که در این مقاله از سوربان پاسخ می‌دهیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا و چه موقع باید صورتمان را اسکراب کنیم؟ + نحوه استفاده و مراقبت های بعد از اسکراب

اسکراب صورت چه فوایدی دارد؟

در واقع اسکراب‌ها تقریبا همان لایه بردارهایی هستند که از دیرباز با سفیدآب‌های موجود در حمام‌های مادربزرگ‌ها تا به امروز با انواع و اقسام روش‌های پیشرفته در سالن‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس تفاوت این نوع لایه‌ برداری‌ها با اسکراب صورت چیست؟

در واقع به لایه برداری سطحی پوست اسکراب گفته می‌شود؛ در حالی که ممکن است کلمه عام لایه برداری، پاکسازی عمیق پوست را هم شامل شود. علاوه بر این به طور کلی لایه برداری شامل دو نوع فیزیکی و شیمیایی است که معمولا به لایه برداری فیزیکی اسکراب می‌گویند.

کاربرد اسکراب صورت چیست؟ اسکراب صورت یا هر نقطه دیگری در بدن، به حذف سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. در نتیجه اسکراب مداوم پوست صورت می‌تواند از بسته شدن منافذ جلوگیری و حتی تولید کلاژن را تحریک کند. نتیجه اینکه پوستی به مراتب نرم‌تر، صاف‌تر و فاقد چین و چروکی خواهید داشت. بنابراین مهم‌ترین مزایای اسکراب  عبارتند از:

چرا و چه موقع باید صورتمان را اسکراب کنیم؟ + نحوه استفاده و مراقبت های بعد از اسکراب

مزایای اسکراب پوست

  • صاف‌تر شدن پوست: اسکراب به زدودن سلول‌های مرده پوست کمک کرده و در نتیجه پوست صاف و روشن و یکدستی تحویل‌تان می‌دهد.
  • بهبود گردش خون: اسکراب کردن، جریان خون سطح پوست را تقویت کرده و همین به نوبه خود باعث درخشش بیشتر پوست‌تان می‌شود.
  • بسته نشدن منافذ: اسکراب با از بین بردن چربی اضافی و سلول‌های مرده پوست، از بسته شدن منافذ جلوگیری می‌کند.
  • جذب بهتر: با از بین رفتن سلول‌های مرده و سایر آلودگی‌ها، پوست شما قادر خواهد بود سایر محصولات را بهتر از قبل جذب کند. بنابراین توصیه می‌شود حتما قبل از استفاده از ماسک صورت، پوست‌تان را اسکراب کنید.

انواع اسکراب های صورت

چرا و چه موقع باید صورتمان را اسکراب کنیم؟ + نحوه استفاده و مراقبت های بعد از اسکراب

تا اینجا حتما متوجه شدید که اسکراب صورت چیست و دقیقا چه کاری برای پوست‌تان انجام می‌دهد. این محصولات دوست داشتنی را از نقطه نظرهای متفاوتی می‌توان دسته بندی کرد؛ اما به طور کلی می‌توان گفت اسکراب‌ها در دو دسته اسکراب آماده و اسکراب خانگی جای می‌گیرند. خود اسکراب‌های آماده هم از نظر بافت و قوام به دو نوع ژلی و کرمی تقسیم بندی می‌شوند.

ژل اسکراب صورت چیست و چه تفاوتی با کرم اسکراب دارد؟

معمولا ژل اسکراب ها فاقد هرگونه لیپید مانند روغن‌های حامل هستند اما ممکن است حاوی برخی روغن‌های ضروری باشند که به طور کامل در محصول با یک حلال طبیعی پخش می‌شود. علاوه بر این ژل‌ها هنگام استفاده احساس خنکی و شادابی بی‌نظیری به پوست می‌بخشند. این دو ویژگی ژل اسکراب‌ها، این محصولات را به گزینه مناسبی برای کسانی که پوست حساس و یا مستعد آکنه‌ای دارند بدل کرده است.

در پاسخ به این سوال که کرم اسکراب صورت چیست باید گفت که این نوع محصولات معمولا خواص خنک کنندگی ژل‌ها را نداشته و بافت و قوام سنگین‌تری روی پوست دارند. در نتیجه توصیه می‌شود کسانی که پوست خشکی دارند، از این محصولات استفاده کنند.

توجه داشته باشید که دانه‌های زبر موجود در اسکراب‌ها ممکن است پوست حساس، خشک و یا آکنه‌دار شما را اذیت کند. توصیه می‌کنیم در این حالت از اسکراب‌هایی استفاده کنید که دانه‌های فوق العاده ملایمی مانند پودر برنج یا بامبو دارند.

چجوری و چندبار در هفته اسکراب کنیم؟

چرا و چه موقع باید صورتمان را اسکراب کنیم؟ + نحوه استفاده و مراقبت های بعد از اسکراب

باید بدانید که شما تنها در هفته یک بار می‌توانید برای پوست صورتتان از اسکراب استفاده کنید؛ چرا که افراط در استفاده آن نیز نتیجه برعکس خواهد گذاشت و به پوست شما آسیب وارد می‌کند. همچنین توجه داشته باشید که طرز استفاده از اسکراب صورت بسیار مهم‌تر از هر نکته‌ی دیگری است.

برای استفاده از اسکراب صورت باید مراحل زیر را رعایت کنید:

مراحل استفاده از اسکراب صورت

۱. ابتدا پوست خود را با آب کمی خیس نمایید.

۲. پس از آن اسکراب را به روی پوست خود بزنید. اما اطراف چشم هایتان را به هیچ عنوان اسکراب نزنید چرا که پوست دور چشم‌ها حساس بوده و اسکراب خشکی بیش از حدی در این ناحیه ایجاد خواهد کرد.

۳. شما می‌توانید کل صورت، بالای سینه و گردن را با اسکراب ماساژ بدهید و از آنجایی که این نواحی پوست حساسی دارند، بهتر است ماساژ شما به آرامی انجام شود.

۴. پس از آن صورت خود را با آب ولرم رو به سرد به خوبی بشویید و مطمئن شوید که تمام مواد اسکراب، از سطح پوستتان پاک شده باشد.

۵. صورتتان را با حوله‌ای به آرامی پاک کنید.

۶. در آخر می‌توانید هر ماسک، سرم و کرم مرطوب کننده‌ای که در روتین روزانه خود استفاده می‌کنید را بر روی پوستتان بزنید. مطمئن باشید که خیلی سریع‌تر از روزهای عادی جذب پوستتان خواهد شد.

چرا و چه موقع باید صورتمان را اسکراب کنیم؟ + نحوه استفاده و مراقبت های بعد از اسکراب

مراقبت های بعد از اسکراب صورت

  • پرهیز از دست کاری جوش و کندن جوش‌ها
  • پرهیز از انجام آرایش‌های سنگین و لوازم آرایشی فاسد یا نامعتبر
  • شست و شوی مناسب پوست صورت و بدن
  • عدم استفاده از تونر و پاک کننده‌ها
  • پرهیز از ماساژ صورت
  • پرهیز از ورزش بعد از انجام اسکراب
  • عدم استفاده از داروهای قوی و ضد آکنه و جوش
  • پرهیز از قرار گیری در برابر آفتاب
  • پرهیز از انجام لیزر و وکس

نکات طلایی در زمان استفاده از اسکراب صورت

مواردی که در زمان استفاده از اسکراب صورت باید به آن توجه کنید به شرح زیر می‌باشند:

  • دقت کنید که اسکراب صورتی که استفاده می‌کنید، دارای پروانه بهداشت باشد.
  • بسته بندی مناسب که بر روی آن تاریخ درج شده باشد.
  • بهتر است اسکراب پایه گیاهی داشته و از مواد طبیعی ساخته شده باشد.
  • میزان مواد شیمیایی داخل اسکراب‌ها باید صفر باشد.
  • اسکراب باید فاقد هرگونه اسانس و عطر شیمیایی باشد.


به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز