بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
در هنگام انتخاب همسر لازم است تا به نکات مهمی توجه کرد چراکه این انتخاب از مهم ترین انتخاب های زندگی است و ممکن است پیامد های خوشایند و ناخوشایندی را بهمراه داشته باشد.

چگونه همسر پیدا کنیم؟چگونه یک همسر خوب پیدا کنیم؟چگونه می‌توانیم یک همسر ایده آل پیدا کنیم؟چگونه همسری با خصوصیات مدنظرمان پیدا کنیم؟ در این مقاله سوربان، با ما همراه باشید تا بررسی کنیم تا چگونه می‌توان همسری ایده آل برای خود یافت.

چگونه همسر پیدا کنیم؟

دختران و پسران جوان این حق رادارند که خود همسر آینده‌ی خود را انتخاب کنند. البته که نتیجه‌ی این انتخاب، تا سال‌های سال با فرد همراه خواهد بود و مسئولیت تمام اتفاقات پیش‌ رو با خود فرد است. حال اگر بخواهیم معنای واقعی انتخاب را در نظر بگیریم، هیچ‌کسی واقعاً خود همسر خود را انتخاب نمی‌کند. بلکه این شرایط زندگی و موقعیت‌ها هستند که افراد مختلف را در سر راه ما قرار می‌دهند. از بین این افراد، اگر از کسی خوشمان آمد، به او درخواست ازدواج می‌دهیم که البته باید طرف مقابل هم موافقت کند. درنتیجه، این انتخاب با انتخاب‌های دیگر تفاوت‌ دارد و نیازمند دقت و توجه زیادی است.

همسران امروز، والدین فردا

نباید در انتخاب همسر خود، خودخواهانه عمل کنید! زندگی شما باهمسرتان، تنها محدود به امروز و ۲یا  نفر انسان نمی‌شود. آینده‌ی زندگی خود را هم باید در نظر بگیرید. فرزندانی که قرار است حاصل زندگی شما باشند، این فرزندان، برای بهره‌مندی از یک زندگی خوب و سالم و  رشدی بالنده، نیاز به والدینی خوب دارند. پس، باید از آلان به فکر فرزندان خود باشید. موقع انتخاب همسر، علاوه بر در نظر گرفتن معیارهای شخصی،باید بررسی کرد که آیا طرف مقابل، توانایی مادر یا پدری خوب بودن برای فرزندانتان را دارد یا خیر.

خانم‌ها چطور باید همسر خود را انتخاب کنند؟

هر خانمی، در ذهن خود می‌داند که همسر مناسب او کیست. پس یک راهکار خوب این است که مشخصات آن همسر را روی کاغذ بیاورید. یک لیست از مشخصات و خصوصیات همسر دلخواه خود تهیه کنید و آن‌ها را به ترتیب اولویت و اهمیت مرتب کنید. این کار بسیار مفید است چراکه یک تصویر کلی و جامع در اختیار شما قرار می‌دهد تا با دید بازتری نسبت به انتخاب همسر خود اقدام کنید. سعی کنید که در این کار، به‌هیچ‌وجه احساسی عمل نکنید. بااینکه، احساس از چیزهای مهمی است که باید در نظر داشته باشید، ولی در نوشتن این لیست کاملاً منطقی و ‌دور از بزرگ‌نمایی و احساس عمل کنید. در اولویت‌بندی این مشخصات هم باید بسیار دقت کنید.زیرا که خیلی از خانم‌ها، خواستگارهای زیادی را به خاطر نداشتن یکسری ویژگی‌های کم‌اهمیت رد می‌کنند و فرصت‌ ازدواج با یک همسر مناسب را به‌راحتی از دست می‌دهند.

آقایان چطور همسر خود را انتخاب می‌کنند؟

مثل خانم‌ها،  آقایان هم لازم است که لیستی از مشخصات همسر خوب و ایده‌آل خود را تهیه کنند و در فرآیند انتخاب همسر، آن را لحاظ کنند. ولی تفاوت‌هایی نیز وجود دارد که به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که بیشتر آقایان با آن مواجه می‌شوند، ترس از "پذیرفته نشدن" است. این ترس، برای مردانی که خجالتی و درون‌گرا هستند، سخت‌تر خواهد بود. اگر در تصمیم خود مصمم هستید و می‌خواهید به چیزی که دوست دارید برسید؛ باید کمی شهامت داشته باشید! باید با واقعیت روبرو شوید که ممکن است چندین بار رد شوید! این موضوع کاملاً طبیعی است! نباید اجازه دهید تجربه‌های رد شدن‌، شهامت را از شما بگیرند. گاهی وقت‌ها خانمی شمارا رد می‌کند تا جدیت شمارا امتحان کند.شاید او می‌خواهد بداند که شما تا چه اندازه در تصمیم خود مصمم هستید.

دوران سرنوشت‌ساز نامزدی

عموماً قبل از هر ازدواج رسمی، دختر و پسر مدتی را به‌عنوان "نامزد" با یکدیگر سپری می‌کنند. این دوران، بهترین موقع برای حل مسائل مختلف است. با رفت‌وآمدهای مختلف و آشنایی‌های به‌دست‌آمده از طرف مقابل، به‌آسانی می‌توان به یک تفاهم و توافق رسید و برای آغاز رسمی زندگی، آماده شد. معمولاً، نامزدی مختوم به ازدواج می‌شود. اگر هم مشکلی در این زمان به وجود آید، به کمک یکدیگر می‌توان آن را حل کرد. اما اگر مشکل، جدی‌تر بوده و غیرقابل‌حل شدن؛ دوران نامزدی بهترین موقع برای جلوگیری از یک ازدواج اشتباه است که ممکن است منجر به طلاق شود.

چگونه همسر پیدا کنیم؟

سؤال‌های مهم در موقع انتخاب همسر

اگر فهرست خصوصیات طرف مقابلتان را جلوی‌تان گذاشتید و به هرکدام نمره خوبی دادید، بازهم این دلیل خوب و کافی نیست که او همسر ایده آل شماست. چیزی که ازدواج را به یک رابطه انسانی تبدیل می‌کند نه‌فقط یک همزیستی اجتماعی، کشش و تمایل است. کشش و تمایلی که دو نفر را مثل قطعه‌های پازل باهم چفت می‌کند و عشق و عاطفه میان آن دورا قوی‌تر می‌کند. اگر در انتخاب همسر آینده‌تان تردید دارید یا حسی خنثی به گزینه ازدواج دارید،و یا حتی اگر خیلی مطمئنید و فکر می‌کنید که همسرتان را یافته‌اید و باوجود مشکلات، عاشقش  هستید، سؤال‌های زیر را از خود بپرسید و به آن‌ها جواب دهید. جواب شما به این سؤالات نشان می‌دهد که عشق و عاطفه‌تان کجای این قضیه است.

آیا به اینکه طرف مقابل پدر/ مادر فرزندتان باشد افتخار می‌کنید؟
فکر کنید که قرار است مادر یا پدر بچه‌ای باشید، آیا دوست دارید فرزندتان خصوصیات و ویژگی‌های همسرتان را داشته باشد؟ اگر دوست ندارید که فرزندتان، شبیه به همسرتان باشد قطعاً ازدواج موفقی نخواهید داشت.

دوست دارید عضوی از خانواده همسرتان محسوب شوید؟
با ازدواج، شما عضوی از یک خانواده جدید می‌شوید و حکم دختر یا پسر آن خانواده را پیدا می‌کنید. باید به این مسئله توجه کرد که آیا ورود به این خانواده جدید برای شما خوشایند است یا خیر؟ اگر فکر می‌کنید که شخصیت شما به شکلی است که با ورود به این خانواده جدید، هم خودتان و هم‌خانواده‌تان حس بدی پیدا می‌کنید، باید کمی تأمل‌کنید. نباید فکر کرد که حساب همسرتان از خانواده‌اش جدا است و اگر خانواده‌اش موردپسندتان نیستند مهم نیست. هر فردی نماینده خانواده خود است و حتی اگر رفتار و ظاهر خودش با خانواده‌اش متفاوت  باشد، بازهم در باطن، همان خواهد بود. مهم‌تر اینکه، جدا کردن یک فرد از خانواده‌اش قطعاً غیرممکن است.

از معرفی او به دیگران چه حسی خواهید داشت؟
این سؤال هم ازنظر ظاهری اهمیت دارد و هم ازنظر باطنی. اگر احساس می‌کنید که از بودن در کنار او خجالت می‌کشید یا با ظاهر و رفتارش راحت نیستید،بهتر است که قید این ازدواج را بزنید. عموماً چیزهایی که برایمان خوشایند نیستند هیچ‌وقت برایمان خوشایند نمی‌شود. درواقع زیبایی‌ها ممکن است برایمان عادی شوند، اما زشتی‌ها هرگز عادی نمی‌شوند.

آیا تنها بودن با او کسل‌کننده نمی‌شود؟
اول آشنایی همه فکر می‌کنند تحت هر شرایطی در کنار هم دوام می‌آورند و بازهم عاشقانه زندگی خواهند کرد. این فکر خیلی اوقات غلط از آب درمی‌آید. اگر می‌خواهید بدانید که آیا همسر ایده آل خود را پیداکرده‌اید یا نه، خیال کنید در یک شهر خالی از انسان با او حبس شده‌اید.  آیا بازهم فکر می‌کنید زندگی عاشقانه و جالبی خواهید داشت یا زندگی برایتان کسالت‌بار می‌شود؟ آیا حاضرید همه عمر در این شهر با او تنها زندگی کنید؟  آیا به‌اندازه کافی حرف برای گفتن دارید؟ می‌توانید باهم از پس این مدل زندگی برآیید؟ اگر جوابتان به همه این سؤالات مثبت است (و البته جواب‌ها باید کاملاً منطقی باشند نه از روی احساس ) می‌توانید بگویید که او همسر مناسبی برای شما خواهد بود.
 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

باغ و عمارت پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما: