بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
با توجه به اینکه در ماه های اخیر به دلیل شیوع کرونا و همچنین تورم، شرایط برای بسیاری از خانواده ها سخت شده و اقشار ضعیف فشار مضاعفی را متحمل شده اند، بنیاد مستضعفان سعی کرده تا با اقدامات حمایتی متنوع خود، از این فشار اقتصادی بر خانواده ها بکاهد.

کمک هزینه ازدواج کمیته امداد امام خمینی (ره)

در این بخش سوربان به جزئیات شرایط و اخبار جهیزیه کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخته ایم، در این مطلب با ما همراه باشید.

کمک هزینه ازدواج کمیته امداد شامل چه افرادی می‌شود؟ پرداخت کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به پسران و دختران

کمیته امداد امام خمینی (ره) از سال ۷۰، طرحی را برای کمک به ازدواج دختران و پسران نیازمند اجرایی کرد.
در راستای این طرح، بخشی از هزینه‌ های ازدواج دختران و پسران نیازمند با رویکرد تحکیم و تقویت بنیان خانواده به آن‌ها پرداخت شده تا شرایط برای ازدواج جوانان فراهم شود.

بدون شک یکی از مهم‌ ترین برنامه‌ ها برای کاهش آسیب‌ های اجتماعی در کشور می‌تواند برنامه ریزی در مقوله ازدواج جوانان باشد و در این راستا نیز نهاد های حمایتی ورود جدی به موضوع پیدا کرده اند.

تهیه جهیزیه دختران و تامین هزینه‌ های ازدواج برای پسران همواره یکی از دغدغه ‌های خانواده ‌ها بوده است.
مشکلات مالی یکی از اصلی ‌ترین سد های جوانان برای ازدواج است و طی سال ‌های اخیر تلاش شده تا حدودی این سد‌ برداشته شود.

کمیته امداد امام خمینی (ره) اکنون نه تنها برای دختران و پسران در آستانه ازدواج کمک هزینه هایی را در نظر گرفته، بلکه زنان سرپرست خانوار زیر ۵۰ سال تحت پوشش این نهاد حمایتی نیز می‌توانند از خدمات جهیزیه امداد بهره‌مند شده و اگر قصد ازدواج مجدد داشته باشند مشمول این طرح می‌شوند.

در کنار خدمات جهیزیه ویژه نوعروسان نیازمند، خدمات جهیزیه زنان سرپرست خانوار در صورت ازدواج مجدد و ارائه کمک هزینه ازدواج به پسران نیازمند، خدمات راهنمایی و مشاوره قبل از ازدواج نیز به جوان کم برخوردار ارائه شده تا آن‌ها بتوانند برای آغاز زندگی خود برنامه ریزی کنند.

برای اینکه افراد نیازمند مشمول کمک‌ های ارائه شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) شوند، نیاز آن‌ها از سوی کارشناسان کمیته امداد احراز شده و در شرایطی که استحقاق دریافت کمک‌ها را داشته باشند، می‌توانند این کمک‌ها را دریافت کنند.

کمک هزینه ازدواج کمیته امداد شامل چه افرادی می‌شود؟ پرداخت کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به پسران و دختران

برای ارائه کمک هزینه ازدواج به پسران، شرط پایان خدمت برای آن‌ها در نظر گرفته شده و دخترانی که درخواست دریافت کمک هزینه دریافت جهیزیه را دارند نیز نباید بیش از ۲ سال از تاریخ عقدشان گذشته باشد.
ضمن اینکه لازمه دریافت این کمک ها، حضور زوجین در دوره آموزش مشاوره است.

بر اساس اعلام کمیته امداد امام خمینی (ره) در ۹ ماهه نخست سال ۹۵،
 ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع دولتی، کمک‌های مردمی و خیریه برای کمک به امر ازدواج مددجویان هزینه شده است.

در جهیزیه ارائه شده به دختران نیازمند، کالاهای اساسی در نظر گرفته شده اند.
بدون شک ارائه کمک‌های این چنینی به دختران و پسران نیازمند، می‌تواند شرایط را برای ازدواج آسان آن‌ها فراهم کند.

مینا رفتاری، روانشناس اجتماعی در رابطه با طرحی که سال‌ها است در کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرایی می‌شود می‌گوید: ازدواج آسان همواره مورد تایید بوده است و در مشاوره‌های پیش از ازدواج  نیز این موضوع بار‌ها به زوجین گوشزد می‌شود.
وی می‌افزاید: زمانی که زن و مرد اساس زندگی خود را بر مبنای تجملات پایه گذاری کنند قطعا این زندگی دوام چندانی نخواهد داشت.

این روانشناس اجتماعی با اشاره به نحوه پرداخت کمک‌ها از سوی کمیته امداد به دختران و پسران نیازمند می‌گوید: مددکاران کمیته امداد باید حفظ کرامت مددجویان را مد نظر قرار داده و در پرداخت کمک‌ها به هیچ وجه نباید به گونه‌ای عمل کنند که دختران در آستانه آغاز زندگی مشترک خود، احساس ضعف کنند.

رفتاری در رابطه با پرداخت جهیزیه به زنان سرپرست خانوار می‌گوید: این اقدام موجب تشویق زنان سرپرست خانوار جوان به ازدواج مجدد می‌شود. بدون شک ازدواج زنانی که در جوانی همسر خود را به هر دلیلی از دست داده اند سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی شده و به شدت توصیه می‌شود.

وی می‌گوید: زنان سرپرست خانوار در صورتی که پیش از ازدواج مشاوره‌های لازم را دریافت کنند می‌توانند تصمیم صحیحی را اتخاذ کرده و شرایط تغییر زندگی خود را فراهم کنند.

در حال حاضر علاوه بر کمیته امداد امام خمینی (ره) بسیاری از نهاد‌ها و خیریه‌ها نیز برای کمک به ازدواج آسان دختران و پسران ورود پیدا کرده و این موجب فراهم شدن شرایط برای ازدواج آسان دختران و پسران می‌شود.

کمک هزینه ازدواج کمیته امداد شامل چه افرادی می‌شود؟ پرداخت کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به پسران و دختران

جزئیات عرضه جهیزیه متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی+شرایط

نحوه دریافت جهیزیه متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: همچنین با توجه به این شرایط سخت که باعث شده تا بسیاری از اقشار ضعیف با مشکلات معیشتی مواجه باشند، بنیاد مستضعفان همزمان با عید غدیر و عید ولایت، تصمیم گرفت تا تامین جهیزیه دختران ایتام سراسر کشور که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند را عهده دار شود.

وی با اعلام خبر تامین 10 هزار سری جهیزیه از سوی بنیاد مستضعفان ادامه داد: بر اساس اعلام کمیته امداد و بهزیستی کشور، در حال حاضر حدود 8700 دختر یتیم تحت پوشش این دو نهاد حمایتی، در آستانه ازدواج قرار دارند و نیازمند جهیزیه برای آغاز زندگی مشترک خود هستند که بنیاد مستضعفان تامین جهیزیه این عزیزان را بر عهده گرفت و از امروز فرایند توزیع این جهیزیه ها شروع خواهد شد و تا پایان هفته آینده به اتمام می‌رسد.

فتاح اضافه کرد: علاوه بر این رقم، بنیاد مستضعفان حدود 1300 سری جهیزیه را برای سایر اقشار فاقد پوشش حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در مناطق محروم هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد در نظر گرفته که توسط خیریه ها و مساجد در مناطق مختلف کشور به این عزیزان اهدا خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه هر سری جهیزیه شامل 16 قلم کالای ایرانی است گفت: با توجه به اینکه بنیاد مستضعفان این اقلام را از کارخانجات تولید کننده خریداری کرده، هزینه هر سری جهیزیه، 15 میلیون تومان بوده که بسیار پایین تر از هزینه تهیه آن در بازار آزاد است.

وی در خصوص اعتبار درنظر گرفته شده از سوی بنیاد مستضعفان برای تامین این 10 هزار جهیزیه بیان کرد: با توجه به مشارکت کمیته امداد در تعدادی از این جهیزیه ها، بنیاد مستضعفان مبلغ 110 میلیارد تومان را برای تامین این 10 هزار جهیزیه اختصاص داده است.

کمک هزینه ازدواج کمیته امداد شامل چه افرادی می‌شود؟ پرداخت کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به پسران و دختران

متقاضیان جهیزیه فاقد پوشش حمایتی چه کار کنند؟

فتاح با بیان اینکه در صورت موفق بودن روند توزیع این جهیزیه ها، قطعاً بنیاد مستضعفان، تامین جهیزیه برای خانواده های نیازمند فاقد پوشش حمایتی را هم آغاز می‌کند گفت:

با توجه به گستردگی جغرافیایی کشورمان و مسائلی که در فرایند توزیع این جهیزیه ها ممکن است وجود داشته باشد، بنیاد مستضعفان فرایند توزیع را رصد خواهد کرد و در صورت موفق بودن، قطعا در مراحل بعد اقدامات بیشتری در این بخش انجام خواهد داد. به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، هر سری جهیزیه شامل 16 قلم کالا از جمله تلویزیون، فرش، یخچال، گاز، بخاری، جارو برقی، ماشین لباسشویی و غیره است.

محتوای جهیزیه عروس و داماد‌های کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: سرانه پرداخت کمک هزینه جهیزیه به دختران زیر پوشش این نهاد در سال گذشته سه میلیون تومان بود که امسال در مناطق شهری یک میلیون تومان دیگر به رقم قبلی افزوده شده و در مناطق محروم نیز به دختران این نهاد، چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مجید الهی راد افزود: همچنین امسال ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید ۱۵۰ سری جهیزیه به ارزش به حساب دختران زیر پوشش این نهاد واریز شده است.
گفتنی است پارسال  چهار میلیارد تومان برای خرید هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه پرداخت شد.

الهی راد با اشاره به بسته‌ های تشویقی کمیته امداد در حمایت از ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار، نیز گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال به همسران این بانوان برای اشتغال ‌زایی ازجمله حمایت ‌های تشویقی کمیته امداد است.



به این مطلب امتیاز دهید:
(29 امتیاز , میانگین: 3.7 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجالس پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:
  • حسین علیزاده پنجشنبه, 03 اسفند 1402

    با سلام ما خوزستانی هستیم بخدا برج3 سال1400ثبت نام کردم گفتن 10میلیون کمک میکنن هیچ خبری نشد پارسالم گفتن 15میلیون شده حتما میفرستن با، م هیچی الان دوساله هی میگن بوجه نیومد و فلان اگه نمیخوان کمک کنن چرا میگن تشکیل پرونده بدین و فلان الکی دلمون به چی خوش کردن

  • ولید يكشنبه, 09 مهر 1402

    سلام میخوام بدونم چرا من که فرزند یه مرد حقوق بگیر کمیته امداد امام خمینی هستم تا الان هدیه ازدواجم بهم ندادن اون هم سال 1401 ازدواج کردم ولی تا الان خبری از کمک و هدیه نیست بچه ام به دنیا امد خبری از هدیه نیست

  • جعفر قزوینی چهارشنبه, 26 بهمن 1401

    سلام و خسته نباشید پس کی میخواین این کمک هدیه ازدواجو پرداخت کنید یکارو درست انجام بدین خواهشا از زمان نامزدی تا ازدواج هم کلی گذشت بچمون داره بدنیا میاد

  • معصومه دوشنبه, 28 آذر 1401

    سلام وقتتون بخیر من یکسال هست نامزد کردم خداشاهده توان خرید جهیزیه ندارم پدرم و مادرم فوت کردن بامادر بزرگم زندگی میکنم که ایشون هم مستاجر هستن تورو خدا اگه میتونین کمکم کنین واقعا سخته زندگی کردن خانواده همسرم میخوان عروسی بگیرن من نمیزارم سراین به مشکل خوردیم تورو خدا اگه ممکنه کمکم کنید

  • H يكشنبه, 20 آذر 1401

    ما الان پنج ماهه که منتظریم هی امروز فردا میکنند و فقط میگند اسمه تون را فرستادیم استان

  • حسینی چهارشنبه, 25 آبان 1401

    سلام خیلی خوبه دستشون دردنکنه عالیه خداازشون راضی باشه فقط امسال وجه نقدندادن

  • نیل سه شنبه, 03 آبان 1401

    مال ما خو ب شوهرم کمک هزینه ازدواج ندادن ما موندیم و با آرزوی لباس عروس پوشیدن

  • علی جمعه, 22 مهر 1401

    واقعاً خدا خیرشان بده خیلی خوبه کمک کنند دوتا جوان بروند خانه بخت

  • افشین شنبه, 09 مهر 1401

    ما که هنوز نگرفتیم

  • حسینی چهارشنبه, 02 شهریور 1401

    باسلام خیلی خوبه دسته یه سری جونوبگیرن خیلی عالیه


عناوین جذاب امروز