بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
دوران نامزدی مرحله شیرینی است، که مقدمات شکل گیری یک زندگی جدید است و گزینه ای برای ازدواج و ادامه مسیر زندگی است. بسیاری از جوانان در این دوران فقط به فکر خوش گذرانی هستند. اما این دوران از مهم ترین دورانی است که برای شناخت افراد به کار می رود بنابراین باید در این دوره حساس زندگی به درستی رفتار کنید

رفتارمان در دوران نامزدی چگونه باید باشد؟

دوران نامزدی : آیا دوران نامزدی برای دست یابی به شناخت از یکدیگر کافی است؟ چگونه باید در این دوران رفتار کرد؟ ازدواج بی شک از مهم‌ترین تصمیماتی است که هر فرد در زندگی خود می‌گیرد. بنابراین برای دست زدن به چنین اقدامی معمولا افراد در دوره‌ای که به آن نامزدی می‌گویند، برای شناخت هرچه بهتر طرف مقابل خود می‌کوشند.

بسته به فرهنگ و رسومات خانوادگی دوران نامزدی می‌تواند متفاوت باشد. این تفاوت‌ ها از نظر مدت زمان و شکل ارتباط متغیر است. بسیاری از ابعاد شخصیتی و ارتباطی طرفین در این دوران قابل بررسی است. در این مقاله از سایت سوربان با ما همراه باشید تا به باید ها و نباید های رفتاری در دوران مهم و شیرین و خاطره انگیز نامزدی بپردازیم و نحوه چگونگی رفتار در این دوران حساس را شرح دهیم.

چگونه در دوران نامزدی رفتار کنیم؟ ( رفتار های دوران نامزدی چگونه باید باشد)

با ایجاد یک فضای مناسب زوجین می‌توانند یکدیگر را بهتر شناخته و برای شروع زندگی مشترک به یک تفاهم برسند. در این راستا بهره بردن از راهنمایی های تخصصی مشاورین ازدواج می تواند بسیار موثر واقع شود.

دوران نامزدی

دوران نامزدی دوره‌ای است که طرفین پیش از ازدواج در یک ارتباط گسترده و البته معمولا عاطفی با هم قرار می‌گیرند، سعی در شناخت یکدیگر می‌کنند، ارتباط خود را با هم گسترش می‌دهند و با آشنایان و اطرافیان هم ارتباط برقرار می‌کنند.

طبیعتا یک دوره نامزدی واقعی باید قبل از ازدواج به شکل رسمی و شرعی باشد تا طرفین فرصتی برای آشنایی با هم داشته باشند. در این دوران ازدواج قطعی نشده یعنی تصمیم طرفین در مورد هم با مقداری شک همراه است. فلسفه وجود دوران نامزدی همین آشنایی و شناخت پیش از ازدواج و مطمئن شدن در مورد انتخاب می‌باشد.

اما آن چیزی که در کشور ما مرسوم است، نامزدی به فاصله عقد تا ازدواج گفته می‌شود. یعنی ازدواج قطعیت پیدا کرده است و صرفا زن و شوهر به خانه خود نرفته‌اند ولی شرعا و قانونا همسر همدیگر محسوب می‌شوند.

چگونه در دوران نامزدی رفتار کنیم؟ ( رفتار های دوران نامزدی چگونه باید باشد)

اشتباهات دوران آشنایی

اگر قصد آشنایی با همسر احتمالی آینده خود را دارید، توصیه روانشناسان این است که مدتی در حدود 6 ماه تا یک سال قبل از ازدواج با یکدیگر رفت و آمد کنید و اصطلاحا نامزد یکدیگر باشید.

نامزد بودن به معنای کاندید احتمالی بودن می‌باشد. در واقع قبل از عقد دائم و رسمی حتما یک دوره آشنایی را به اسم نامزدی طی کنید و نامزدی و آشنایی خود را موکول به بعد از عقد نکنید.

برخی افراد مدت زمان نامزدی شان را بسیار طولانی می‌کنند و یا فکر می‌کنند هر چقدر بیشتر برای آن وقت بگذارند، بهتر است. در صورتی که چنین نیست. طولانی شدن دوران عقد و نامزدی موجب فرسایش انگیزه و احساسات طرفین می‌شود و می‌تواند آسیب زا شود.

برخی فکر می‌کنند چون دوران نامزدی دوره شناخت است پس باید دائما فرد مقابل خود را بیازمایند. چنین کاری بیشتر از اینکه باعث استحکام رابطه بشود، بی اعتمادی ایجاد می‌کند و به جای مستحکم کردن رابطه آن را ضعیف می‌کند. در یک دوره 6 ماه به عنوان مدت آشنایی ازدواج، اگر روابط گسترده باشند، به قدر کافی بحران پیش خواهد آمد که به شما و نامزدتان کمک کند همدیگر را بشناسید.

چگونه بهترین دوران نامزدی را بسازیم؟

بهترین اتفاق در دوره نامزدی شناخت همدیگر می‌باشد. شما از نامزدی تا ازدواج فرصت‌ های زیادی برای شناخت همسر آینده خود دارید. شناخت از طریق ارتباط مداوم به وجود می‌آید.

این دوران، دوران پرهیجانی برای طرفین است و احساسات آتشین و عاشقانه در اوج خود قرار دارد. در چنین حالتی شناخت ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد ولی اگر صادقانه با هم برخورد کنید، با توجه به پیش بینی کننده های ازدواج موفق می توان میزان موفقیت آن ازدواج را تخمین زد.

1. ارتباط گسترده و همه جانبه

مهم این است که ارتباط در این دوران فراگیر و همه جانبه باشد تا طرفین بتوانند همدیگر را در موقعیت‌ های مختلف دیده و محک بزنند. در این دوره لازم است زوجین با اجتناب از اشتباهات در آشنایی قبل از ازدواج، شناخت واقعی و عمیقی نسبت به یکدیگر بیابند.

چگونه در دوران نامزدی رفتار کنیم؟ ( رفتار های دوران نامزدی چگونه باید باشد)

2. ارزیابی نکات مثبت و منفی

در یک دوران نامزدی موفق، افراد می‌توانند به یک تصویر کلی از همدیگر دست پیدا کرده و علاوه بر نکات مثبت، نکات منفی همدیگر را هم پیدا کنند تا بتوانند تصمیم بگیرند برای هم مناسب هستند یا خیر؟

در واقع شما باید تصویر واقع بینانه‌ای از خود و خواسته‌ هایتان داشته باشید و بتوانید فرد مقابل را با معیار‌های انتخاب همسر مناسب خود بسنجید و نهایتا تصمیم بگیرید که می‌توانید ادامه دهید یا خیر؟ بهتر است فکر تغییر دادن فرد مقابل را از سر خود بیرون کنید.

3. شکل دهی رابطه به گونه‌ای منطقی

خشت اول رابطه زناشویی شما با همسرتان در دوران نامزدی گذاشته می‌شود، بنابراین اگر آن را کج بگذارید، تا ثریا دیوار کج خواهد رفت و صاف کردن آن کار دشواری خواهد بود.

پس رابطه‌تان را به گونه‌ای منطقی شکل دهید که فکر می‌کنید تا آخر عمر بتوانید از آن لذت ببرید. بسیاری افراد قبل ازدواج متوجه عدم تفاهمات و اختلافات در ازدواج نمی‌شوند و به این طریق با مشکلات بسیاری در زندگی مشترک مواجه می‌شوند.

چگونه در دوران نامزدی رفتار کنیم؟ ( رفتار های دوران نامزدی چگونه باید باشد)

نکات مهم برای زوجین در دوره‌ی نامزدی

برخی از مسائل هستند که برای یک ازدواج مخرب‌اند. این موارد را در نامزدتان بررسی کنید و اگر به آن‌ها برخوردید، در مورد رابطه و ادامه آن تجدید نظر کنید.

تمامی موارد ذکر شده برای رابطه شما تهدیدآمیز هستند. سعی کنید مطمئن شوید هیچ یک از این‌ها در نامزد شما وجود ندارد:

نامزدتان دوست صمیمی ندارد.

  • نامزدتان اعتیاد‌ رفتاری دارد.
  • مبتلا به اختلالات روانی شدید و اختلال شخصیت می‌باشد و حاضر به درمان نیست.
  • او به خاطر شما از یک رابطه بیرون آمده است.
  • شما را تهدید به خودکشی می‌کند.
  • پنهان کاری می‌کند و مسائل خیلی بزرگی را پنهان کرده که با فراموشکاری عادی توجیه نمی‌شود.
  •  در دوران نامزدی کنترل‌گر و دستور دهنده است.
  • به شما شک و سوء ظن و بــدبینی دارد.
  • برایتان جذابیت جنسی ندارد.

هشدارها را در دوره‌ی نامزدی جدی بگیرید!

گاها علاقه‌ای که بین افراد وجود دارد مانع از آن می‌شود تا عیب‌های طرف مقابل خود را ببینند و در بسیاری موارد با امید تغییر او بعد از ازدواج همواره چشم خود را به روی مشکلات رفتاری نامزد خود می‌بندند.

چگونه در دوران نامزدی رفتار کنیم؟ ( رفتار های دوران نامزدی چگونه باید باشد)

توجه داشته‌ باشید مشکلاتی که در دوران نامزدی بروز پیدا می‌کنند هشداری برای چالش‌های بزرگتر در زندگی مشترک هستند. افراد در ابتدای آشنایی معمولا مشکلات و اختلالات روانی و شخصیتی خود را پنهان می‌کنند. بنابراین امید داشتن به تغییر همسر بعد از ازدواج را فراموش کرده و منطقی تر برخورد کنید.

مثلا فردی که به اختلال شخصیت ضد اجتماعی مبتلاست فریبندگی بالایی دارد؛ ممکن است سریعا شیفته‌ی رفتار و ظاهر جذاب و اعتماد به نفس او شوید. اما چنین شخصیتی همانطور که از اسمش پیداست دست به کارهایی برخلاف قوانین جامعه می‌زند و اغلب وارد چند رابطه عاطفی همزمان می‌شود. نکته این جاست که چنین افرادی به صورت ماهرانه‌ای دروغ‌گو و پنهان کار هستند. بنابراین هشدارها را در دوران نامزدی جدی بگیرید.

جنبه‌ های گوناگون رابطه جنسی در دوران نامزدی

اینکه نزدیکی در دوران عقد یا نامزدی تان داشته باشید یا نه به مسائل زیادی بستگی دارد. برخی افراد همان بدو نامزدی صیغه محرمیت می‌خوانند و از این لحاظ مشکل شرعی جهت داشتن رابطه جنسی ندارند. البته نزدیکی و دخول در دوران عقد می‌تواند پیامد هایی را برای زوجین به دنبال داشته‌ باشد.

صحبت در مورد مسائل مالی

بعضی افراد نمی خواهند با پرداختن به مسائل مالی در دوران نامزدی خود را انسان مادی معرفی نمایند. به همین دلیل مسائل مالی مسکوت باقی می ماند.

اما بعد از آغاز زندگی مشترک با بروز مشکلات مالی در زندگی زناشویی ، تنش های میان زوجین شروع می شود. باید در نظر داشت که بخش از سختی های زندگی مشترک تامین هزینه ها و مدیریت مسائل مالی است.

بهتر است در دوران نامزدی با صحبت در مورد مسائل مالی با همسر، در مورد این بُعد از زندگی مشترک کاملا شفاف سازی نمایید.

سخن آخر

دوران نامزدی، فرصتی برای آشنایی بیشتر و حل کردن تعارضات ناشی از عدم شناخت از یکدیگر است. بدیهی است کسانی که برای اولین بار ازدواج را تجربه می کنند، فاقد تجربه لازم هستند.

بنابراین استفاده از راهنمایی های مشاورین خانواده و ازدواج می تواند در پیشبرد هر چه بهتر اهداف دوران نامزدی موثر باشد.

چگونه در دوران نامزدی رفتار کنیم؟ ( رفتار های دوران نامزدی چگونه باید باشد)

در دوران نامزدی چه سوالاتی بپرسیم؟

از احساسات یکدیگر در مورد با هم بودن سؤال کنید. اما نباید سؤالات منطقی را فراموش کنید. برای مثال از نامزد خود بپرسید دوست دارید چه کارهایی را با هم انجام دهید. سعی کنید بیشتر از سؤالات چالش برانگیز و باز پاسخ استفاده کنید.

در دوران نامزدی چگونه رفتار کنیم؟

به امید تغییر همسرتان در برابر مشکلات رفتاری او سکوت نکنید و تصمیم خود را برای ازدواج بار دیگر ارزیابی کنید. در این دوران خود و اولویت‌ هایتان را کنار نگذارید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. تنها در صورتی می‌توانید علاقه طرف مقابل را در رابطه نگه دارید که ابتدا خودتان را دوست داشته ‌‌باشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجالس بلانش تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز