بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
فیلم عروسی زیبا و جذاب خاطره ای خوش و ماندگار از مراسم عروسی برایتان به جا خواهد گذاشت. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که یک کلیپ و فیلم عروسی جذاب را چگونه می سازند؟

چگونه یک فیلم عروسی جذاب داشته باشیم؟

تهیه فیلم عروسی یکی از رایج‌ ترین کارهایی است که اکثر عروس و دامادها دوست دارند آن را کنار آلبوم عکس‌ های عروسی خود داشته باشند. کلیپ‌های عروسی، قصه عشق تازه‌عروس و دامادهایی است که از اولین نگاه تا زمان ازدواجشان را به سبک‌های مختلف با شیوه‌های فیلم‌برداری‌های متنوع به تصویر می‌کشد.

گرچه این کلیپ را می‌توان مانند عکاسی فرمالیته، چندین هفته پیش از مراسم اصلی عروسی تهیه کرد، اما سؤال اینجاست که چه‌ کارهایی باید برای تهیه یک فیلم عروسی باکیفیت انجام دهیم؟ در این مطلب از سوربان به بررسی نکاتی می‌پردازیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید فیلم عروسی بسیار باکیفیت، رمانتیک و خاطره‌ انگیز داشته باشید.

فیلم عروسی جذاب و خاطره انگیز/ ایده های ناب برای تهیه فیلم عروسی خاص و متفاوت

یک آتلیه عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای را انتخاب کنید

پیش از اینکه خودمان را درگیر دکور، گریم و لوکیشن کنیم، بهتر است دنبال یک گروه حرفه‌ای شامل فیلم‌بردار، عکاس و ادیتور باشیم که بتوانند با تجهیزات و مهارت خود، زیباترین و منحصربه‌فردترین فیلم عروسی را برای شما بسازند.

پس از انتخاب گروه مدنظرتان، باید به این سؤال پاسخ دهید که آیا ممکن است که بخواهید بخشی از فیلم‌ برداری را داخل آتیله انجام دهید؟ اگر پاسخ شما به این پرسش مثبت است پس فراموش نکنید که آتلیه باید:

  • فضای تقریباً بزرگ و مناسبی داشته باشد
  • رنگ‌های به‌کاررفته در آن با توجه به نوع فیلم‌برداری شما، رمانتیک یا شورانگیز باشد
  • امکانات لازم جهت دیزاین محیط داشته باشد

برای فیلم عروسی تان فیلم نامه بنویسید

قطعاً نمی‌توان هیچ فیلمی را بدون فیلم‌نامه ساخت. حتی فیلم عروسی. پس بیایید به همین بهانه هم خاطره بازی کنید و به دورانی که برای نخستین بار حس کردید عاشق دلبندتان شدید، برگردید و دست به قلم شوید و داستانی بسیار ساده از نحوه آشنایی، مکان و زمان آن بنویسید. در این میان می‌توانید تعدادی از ویدئوهای از پیش‌ساخته شده را نیز ببینید و ایده بگیرید.

لازم نیست پلان به پلان فیلم را بنویسید یا به قوه تخیلتان بیش‌ ازحد بال‌ و پر دهید. همین‌که داستان گره خوردن سرنوشتتان با معشوقتان را بنویسید و تا حدودی نیز جزییات را ذکر کنید، کافی است؛ چون این تنها هسته اولیه فیلم‌نامه است که شما را از سرگردانی نجات می‌دهد. هسته اصلی در زمان فیلم‌برداری چکش‌کاری می‌شود. پس زیاد وسواس به خرج ندهید.

فیلم عروسی جذاب و خاطره انگیز/ ایده های ناب برای تهیه فیلم عروسی خاص و متفاوت

کارهای مورد نیاز برای تهیه فیلم عروسی

حالا که میدانید دقیقاً قرار است چگونه کلیپی داشته باشید، وقت آن رسیده است که هماهنگی‌ های لازم برای آرایش و گریم، لباس‌ها و لوکیشن موردنظرتان را انجام دهید.

1- چه لباسی قرار است بپوشید؟

پیش از ست کردن لباس‌ها، چکش‌کاری‌ های لازم روی فیلم‌ نامه خود را انجام دهید و سپس متناسب با آن تصمیم بگیرید. اگر فیلم‌نامه شما قرار است ماجرای آشنایی تا ازدواجتان را نمایش دهد، پس بهتر است علاوه بر لباس عروس، لباس‌های دیگری را نیز همراه داشته باشید. اما اگر تمام ماجرا قرار است در مورد روز عروسی‌تان باشد، پس بهتر است زیاد خودتان را به‌زحمت و خرج بیهوده نیندازید.

2- هزینه های گریم و آرایشگاه را در نظر بگیرید

اگر می‌خواهید برای کاهش فشار ذهنی در روز عروسی‌تان، کلیپ عروسی را چند هفته زودتر تهیه کنید، بهتر است فیلم‌برداری را هم‌زمان با مراسم عکاسی فرمالیته انجام دهید تا مجبور نباشید دو بار برای آرایشگاه هزینه کنید.

3- لوکیشن فیلم برداری را مشخص کنید

برای انتخاب لوکیشن نیز به زمانی که برای فیلم‌برداری دارید و فیلم‌نامه‌ای که نوشته‌اید، توجه کنید و سپس تصمیم‌گیری کنید. انتخاب لوکیشن تاثیر زیادی در زیبایی فیلم عروسی شما دارد. کمپانی های بزرگ فیلم سازی دنیا هزینه های بسیار هنگفتی را برای لوکیشن های خود اختصاص می دهند تا برای چند ثانیه بازیگر حتی از آن رد شود، پس این نکته را در نظر داشته باشید.

فیلم عروسی جذاب و خاطره انگیز/ ایده های ناب برای تهیه فیلم عروسی خاص و متفاوت

4- از وجود تجهیزات فیلم‌برداری حرفه‌ای مطمئن شوید

با توجه به پیشرفت تکنولوژی‌های مرتبط با تجهیزات فیلم‌برداری، امروزه از وسایل حرفه‌ای چون هلی شات، استابیلایزر و هلی کوپتر برای تهیه کلیپ‌های عروسی استفاده می‌کنند. اگر نمی‌خواهید کلیپ عروسی‌تان پلان‌های یکنواخت و ساده‌ای داشته باشد، مطمئن شوید آتلیه‌ای که انتخاب کردید تجهیزات موردنظر شما را داشته باشند تا مبادا دچار خرج اضافه برای کرایه آن‌ها از منابع خارجی شوید.

البته حتما نیازی نیست که هزینه بالایی را برای تهیه فیلم عروسی اختصاص دهید. با انتخاب درست لوکیشن، صحنه آرایی و تزئینات لباس و آرایش مناسب می توانید یک کلیپ زیبا و خاطره انگیز ایجاد کنید.

نکاتی که در هنگام فیلم‌برداری لازم است به آن‌ها توجه کنید

فیلم برداری یکی از کارهای حرفه ای و نسبتا سخت می باشد که افراد بدون تخصص نمی توانند نتیجه مناسبی را از آن بگیرند. بنابراین سعی کنید تا جای ممکن نکات مهم این حرفه را مطالعه نموده یا از فیلم بردار حرفه ای استفاده کنید.

نورپردازی را جدی بگیرید

نورپردازی یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که می‌تواند تعیین‌کننده کیفیت فیلم و مهارت فیلم‌بردار باشد. پس آن را دست‌کم نگیرید. نورپردازی می‌تواند به دو سبک نورپردازی طبیعی و مصنوعی انجام شود. اگر می‌خواهید کلیپ عروسی‌تان را در آتلیه فیلم‌برداری کنید، باید از نورپردازی مصنوعی در این کار استفاده شود. در غیر این صورت نورپردازی طبیعی که خورشید در اختیارتان قرار می‌دهد را غنیمت شمارید.

خستگی‌ناپذیر باشید تا کامروا شوید!

پس‌ازاینکه تمام شرایط و وسایل موردنیاز را آماده کردید، نوبت به قسمت اصلی کار، یعنی فیلم‌برداری می‌رسد. ممکن است در پلان‌های اول به دلیل ترس از دوربین یا وسواس، چند برداشت داشته باشید که به‌تبع خسته‌کننده است.

فیلم عروسی جذاب و خاطره انگیز/ ایده های ناب برای تهیه فیلم عروسی خاص و متفاوت

هر زمان خسته شدید، کار را تعطیل کنید تا هم خودتان و هم شریک دلبندتان بتوانید تمرکز و انرژی خود را به دست آورید. اگر تهیه کلیپ را به‌روزها و ساعت‌های پایانی موکول کرده‌اید، بهتر است زیاد خود را سرگرم جزییات نکنید تا کمتر خسته شوید.

دکوپاژ کنید

گرچه قرار نیست تمام وظایف از کارگردانی تا بازی‌گردانی یا حتی فیلم‌برداری به عهده شما باشد اما بد نیست اطلاعاتی نیز در مورد دکوپاژ داشته باشید تا در زمان فیلم‌برداری بتوانید ایده‌های مناسب و قابل‌اجرا ارائه دهید.

دکوپاژ چیست؟

دکوپاژ یعنی تصمیم‌گیری در مورد محل استقرار دوربین درصحنه، نوع نورپردازی، اندازه‌ی تصویر، زاویه‌ی دوربین، نوع حرکت دوربین، تعداد تصاویری که برای نمایش یک موقعیت لازم است، نوع اتصال نماها به یکدیگر، هر صدایی که قرار است درصحنه شنیده شود و باقی جزئیاتی است که به فرایند تصویری شدن فیلم‌نامه مربوط می‌شود.

البته شما قرار نیست یک فیلم سینمایی بسازید. پس همین‌که با دیدن چند فیلم کوتاه، به سبک و دکوپاژ موردنظر خود برسید کافی است. بقیه‌اش را به گروه فیلم‌برداری بسپارید.

فضای فیلم‌برداری را تزیین کنید

از دیگر کارهایی که به فیلم عروسی شما رنگ و روح می‌بخشد، استفاده از تزییناتی چون گل‌آرایی درصحنه، رنگ‌آمیزی، آینه‌کاری، چیدن میز و صندلی یا تزیین با بادکنک، است. البته حواستان باشد که از آن‌ها درجای مناسب خود و به‌اندازه استفاده کنید؛ زیرا استفاده بیش‌ازحد تزیینات درصحنه می‌تواند ناخودآگاه تمرکز فیلم را از عروس و داماد بردارد.

بخش پایانی: ادیت فیلم عروسی

یکی از زیباترین و درعین‌حال حساس‌ترین بخش‌های تهیه فیلم عروسی، ادیت است. نکات زیر را در ادیت کلیپ عروسی خود در نظر بگیرید:

تدوین فیلم عروسی

پس از اتمام فیلم‌برداری، باید پلان‌های مختلف توسط تدوینگر در جای مناسب خود قرار گیرند. در حقیقت هر فیلمی پس از تدوین است که متولد می‌شود. این بخش را به تدوینگر متخصص آتلیه بسپارید ولی پیش از خروجی گرفتن، حتماً یک دور کل فیلم خام و تدوین‌شده را ببینید و در صورت نیاز جای پلان‌ها را عوض کنید.

افکت گذاری برای کلیپ عروسی

کلیپ‌های عروسی معمولاً قالب‌های آماده‌ای دارند که هر آتلیه با توجه به سبک خود، پیش از عقد قرارداد ، مجموعه از آن را به شما نشان می‌دهد تا با افکت گذاری‌ها نیز آشنا شوید. معمولاً برای اتصال دو سکانس مختلف به هم، از افکت‌ها استفاده می‌کنند که بسته به نور و سلیقه، توسط ادیتورها انتخاب می‌شود. البته این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید در مورد افکت‌ها نظر بدهید.

انتخاب موسیقی فیلم عروسی

بی‌شک، فیلم عروسی ساکت و بدون موسیقی اصلاً جلوه ندارد. پس برای اینکه بتوانید حس بهتری را به ویدئو کلیپ عروسی خود اضافه کنید، بهتر است از موسیقی‌هایی متناسب با هر سکانس استفاده کنید. برای مثال، درصحنه‌ای که نحوه آشنایی عروس و داماد را به تصویر می‌کشد بهتر است از آهنگ‌های بی‌کلام رمانتیک و عاشقانه استفاده کنید.

فیلم عروسی جذاب و خاطره انگیز/ ایده های ناب برای تهیه فیلم عروسی خاص و متفاوت

البته بازهم سلیقه خودتان و معشوقتان را در اولویت قرار دهید. در ویدئوی ابتدای صفحه نمونه کلیپ عروسی زیبا را می توانید مشاهده نمایید.

صداگذاری

ممکن است در بخش‌هایی از کلیپ، هنگام فیلم‌برداری صداها به‌درستی ضبط نشده باشند یا صدای مزاحم به گوش برسد. در این مواقع، بهتر است از ترفندهای صداگذاری استفاده کنید. مخصوصاً اگر فیلم‌نامه عروسی‌تان دیالوگ نیز داشته باشد.

سخن آخر

سعی کنید از ترفندهای مختلفی برای جذاب کردن کلیپ عروسی‌تان استفاده کنید. برای مثال می‌توانید با سکانس‌هایی از دوچرخه‌سواری عروس و داماد، فضای شور و شادی را ضمیمه فیلم‌نامه عروسی کنید یا هنگام ورود عروس و داماد به تالار، از ساقدوش‌ها نیز برای نقش‌آفرینی کمک بگیرید. این کلیپ عروسی شماست، پس سعی کنید کارگردان خوبی باشید!



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجالس پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما: