بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
راه هایی برای ازدواج و پیدا کردن شوهر مناسب را در این مطلب سوربان بخوانید.

خیلی از دختر خانم ها قصد ازدواج و پیدا کردن شوهر مناسب برای خود را دارند اما نمیدانند چگونه باید با این شخص مناسب خود آشنا شوند و رابطه خود را به سر انجام رسانند.
در این مقاله سوربان قصد دارد راهکار هایی برای یافتن شوهر مناسب را معرفی کنید. ما را را تا پایان مقاله همراهی کنید.

چگونه شوهر مناسب خود را پیدا کنم؟

فعالیت اجتماعی داشته باشید و در خانه نمانید

خودتان را در خانه حبس نکنید. اگر در خانه بست بنشینید و دائماٌ سریال نگاه کنید، چطور انتظار دارید که شوهر رویاهایتان را پیدا کنید؟ باید از خانه بیرون بروید و با آدم‌های جدید آشنا شوید. از خانواده و دوستانتان بخواهید که شما را به افراد جدید معرفی کنند، شاید یکی از این آشناهای جدید همان شاهزاده سوار بر اسب سفید باشد. امتحان کردن کارهای جدید علاوه بر این که باعث می‌شود، با شوهر آینده‌تان ملاقات کنید، جذاب‌ترتان نیز میکند. برای مثال اگر از آن دخترهای خوره کتاب اهل مطالعه هستید، کنسرت رفتن را امتحان کنید یا در کلاس کوهنوردی ثبت نام کنید. به این ترتیب با افراد مختلفی آشنا می‌شوید که به نوبه خود شما را به اشخاص دیگری معرفی می‌کنند و به این ترتیب با گسترده شدن روزافزون شبکه اجتماعیتان در نهایت با مرد رویاهایتان آشنا می‌شوید و شوهر می‌کنید.

به دیگران بگویید قصد ازدواج دارید

حتماً به خانواده و دوستانتان بگویید که دنبال یک شوهر خوب می‌گردید و از آن‌ها بخواهید که شما را به یک پسر خوب و ایده‌آل معرفی کنند. دوستان و خانواده مشاوران دلسوز و قابل اعتمادی هستند که حسن نیت دارند و خیر شما را می‌خواهند.

اعتماد به نفستان را بالا ببرید

اعتماد به نفس خصیصه‌ای است که بیشتر از جذابیت ظاهری خواستگارها را به طرف شما می‌کشاند. خوشبختانه اعتماد به نفس برخلاف زیبایی ظاهری قابل یادگیری  و قابل ارتقاء است. هر چه بیشتر سعی کنید، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنید و به این ترتیب مردان بیشتری را جذب می‌کنید. بنابراین تا زمانی که این اعتماد به نفس را کسب نکرده‌اید، دستکم می‌توانید وانمود کنید که دختری با اعتماد به نفس هستید. ویژگی فوق‌العاده اعتماد به نفس این است که می‌توانید تظاهر به داشتن آن بکنید و مغزتان را فریب بدهید تا باور کند که واقعاً اعتماد به نفس دارید. این کار را با پوشیدن لباس‌های شاد و جذابی که در آن احساس اعتماد به نفس می‌کنید، شروع کنید و به تدریج کارهای شاخصتری را انجام دهید که نشان دهنده اعتماد به نفس تزلزل ناپذیرتان باشد. برای این که بتوانید اعتماد به نفس بالایی داشته باشید، خودتان را با دیگران، به ویژه با بقیه زن‌ها مقایسه نکنید. همیشه زنی هست که از شما زیباتر و موفقتر باشد و روابط بهتری داشته باشد. باید بر محاسن و نقاط قوتتان متمرکز شوید و از مقایسه کردن خود با دیگران دست بردارید.

به ظاهرتان بیشتر توجه نشان دهید

سعی کنید همواره ظاهر زیبا و آراسته‌ای داشته باشید مخصوصا در مجالسی که احتمال دیده شدن شما توسط معرف‌ها برای ازدواج زیادتر است. البته منظور داشتن ظاهر جلف و زننده نیست. بلکه منظور این است که به طور کلی برای سلامت و زیباییتان ارزش قائل باشید و لباس‌های متناسب و شیک بپوشید. در جلسات خواستگاری و آشنایی نیز به شیک بودن و آراستگی ظاهر اهمیت دهید. لباسی بپوشید که در آن راحت باشید و در عین حال شما را زیبا و موقر نشان دهد.

آز آشنا شدن با افراد متفاوت نترسید

اگر می‌خواهید شوهر مناسب پیدا کنید، نباید دامنه جستجویتان را به نقاط خاص محدود کنید. مردم نیمه گمشده‌شان را در مکان‌های مختلف پیدا می‌کنند، بنابراین باید از فرصت‌هایی که زندگی در اختیارتان می‌گذارد، با آغوش باز استقبال کنید. به همین دلیل است که تاکید داشتیم از خانه خارج شوید و فعالیت‌های اجتماعیتان را گسترش دهید. البته منظور این نیست که اولین فردی که از شما درخواست ازدواج کرد سریع از او بپذیرید! اما اگر فعالیت داشته باشید و سودمندی و تاثیرگذاری خود را با اعتماد به نفس نشان دهید، به تدریج مرکز توجه قرار خواهید گرفت و میتوانید شوهر ایده‌آلتان را از میان مردانی که احاطه‌تان کرده‌اند، پیدا کنید. مردان مناسب برای ازدواج را بشناسید،‌ مردان هوس باز و مردانی که به دنبال روابط زودگذر هستن نمی‌توانند شوهر خوبی برای شما باشند.

خودتان را به درستی معرفی کنید

جلسه خواستگاری و ملاقات برای آشنایی اندکی شبیه بازاریابی یا مصاحبه شغلی است. اگر می‌خواهید شوهر خوبی پیدا کنید، باید یاد بگیرید خودتان را به شیوه‌ای معرفی کنید که توجه مردان را جلب کند. البته منظورمان این نیست که خودتان نباشید و نقش بازی کنید، اما لازم است که بهترین، ساده‌ترین و جذابترین جنبه‌های شخصیت خود را به نمایش بگذارید. فهرستی از محاسن خود تهیه کنید. اگر مانند بسیاری از افرادی که دچار کمبود اعتماد به نفس هستند و عزت نفس ندارند، نمی‌توانید خصوصیات خوب خود را نام ببرید، دوست مورد اطمینان و دلسوزی را پیدا کنید که بتواند به شما کمک کند. برای مثال می‌توانید بگویید که یک شنونده خوب یا یک دختر بامزه هستید. مطمئناً ویژگی‌های مثبتی دارید که احتمالاً خودتان هم از آن‌ها بی‌خبر هستید.

توقعتان را کمتر کنید و در انتخاب شوهر سخت نگیرید

همان‌طور که سعی می‌کنید خودتان را از شر مردانی که مناسب زندگیتان نیستند، خلاص کنید، بهتر است چشمتان را به روی مردانی باز کنید که تا به حال به آن‌ها جدی فکر نکرده‌اید. به عبارت دیگر به ازدواج با مردی فکر کنید که معیارهای ظاهری یا مالی ایده‌آل شما را ندارد. نتیجه این آشنایی‌ها گاهی اوقات باورنکردنی است.
واقع‌بین باشید. به خاطر داشته باشید که هیچ تضمینی وجود ندارد، شوهر پولداری  پیدا کنید که شبیه ستاره‌های سینما باشد، مانند ملکه با شما رفتار کند و خودش را وقف برآورده کردن تک تک نیازها و آرزوهای شما کند. البته منظورمان این نیست که نمی‌توانید مردی را پیدا کنید که دوستش داشته باشید.

از واسطه‌ها کمک بگیرید

معمولا در هر فرهنگی افرادی هستند که به عنوتان واسطه یا معرف ازدواج شناخته می‌شوند. شما می‌توانید برای پیدا کردن شوهر مناسب از آن‌ها کمک بگیرید. همچنین مراکز همسریابی به این منظور وجود دارند که می‌توان به آنجا مراجعه کرده و درمورد شرایط و معیارهایتان صحبت کنید. شما همچنین می‌توانید از افراد خانواده و همچنین دوستانتان به خصوص دوستان متاهل بخواهید اگر فرد مناسبی برای ازدواج با شما، معرفی کنند.

برای پیدا کردن شوهر خودتان دست بکار شوید

وقتی سرانجام نیمه گمشده‌تان را پیدا کردید، احساسات خود را با این مرد رویاها در میان بگذارید. البته قرار نیست که سماجت بیش از حد به خرج دهید و او را زیر باران عشق و احساسات بیپایان خود غرق کنید، اما اگر می‌خواهید با مرد مورد علاقه‌تان ازدواج کنید، باید نشانه‌های یک دختر عاشق را داشته باشید و به او پیشنهاد دوستی بدهید.

تماس چشمی مهمترین و اصلی‌ترین روش نشان دادن تمایل است. بنابراین از پسر مورد علاقه‌تان چشم برندارید و تماس چشمیتان را با او حفظ کنید. شاید در ابتدا قدری معذب شوید، اما به تدریج ناراحتیتان برطرف می‌شود، به سرعت می‌توانید در روح او نفوذ کنید و به این ترتیب رابطه عاشقانه‌ای بین شما شکل می‌گیرد. لبخند بزنید. لبخند زدن اثر نگاه‌های خیره‌تان را تلطیف می‌کند و علاقه‌تان را نشان می‌دهد. البته این لبخند باید واقعی باشد، لبخند دروغین هیچگاه به چشم‌ها نمی‌رسد. از مرد مورد علاقه‌تان سوالاتی درباره خودش بپرسید. همه دوست دارند که درباره خودشان حرف بزنند، این سوال‌های دوست‌داشتنی یخ او را آب می‌کند و علاقه‌تان را به او نشان می‌دهد. بلافاصله بعد از تمام شدن حرف‌های او شروع به حرف زدن درباره خودتان نکنید. بلکه همان بحث قبلی را با پرسیدن سوال‌های مرتبط ادامه دهید.

چگونه شوهر مناسب خود را پیدا کنم؟

برای لذت بردن از زندگی منتظر شوهر نباشید

قبل از آن که با مرد رویاهایتان آشنا شوید و عشقی را که شایسته آن هستید، دریافت کنید، باید به بهترین نسخه از خودتان تبدیل شوید، برای این کار لازم است که خودتان را دوست داشته باشید. فهرستی از ۲۰ کاری که از انجام دادن آن‌ها لذت می‎برید، تهیه کنید. سپس هر روز بخشی از وقتتان را به انجام دادن سه مورد از این فعالیت‌ها اختصاص دهید، حتی اگر آن کار نوشیدن یک فنجان قهوه گران‌قیمت و پنج دقیقه خلوت کردن با خودتان باشد. انجام دادن مداوم این کارهای مفرح و دوست‌داشتنی به تدریج باعث ایجاد حس رفاه می‌شود و کمک میکند که برای خودتان ارزش قائل شوید. به این ترتیب برای این جستجوی سرنوشت‌ساز آمادگی بیشتری پیدا می‌کنید. پس هدف زندگیتان را در پیدا کردن شوهر خلاصه نکنید. از زندگی مجردی لذت ببرید. با دوستانتان بیرون بروید. تفریح و لذت بردن از زندگی را به زمان شوهر کردن موکول نکنید. بهترین خاطره‌ها را بسازید تا هم از زندگی لذت ببرید و هم زمانی که فردی مناسبی برا ازدواج پیدا کردید به نظر وابسته و درمانده نرسید و حرف‌های برای گفتن درمورد زندگیتان داشته باشید.

بر هدفتان از ازدواج تمرکز کنید

البته شکی نیست که به عنوان یک دختر مجرد و در جستجوی شوهر طعنه و کنایه‌های بیرحمانه خویشاوندان بی‌ملاحظه قرار خواهید گرفت. آنها شما را به خاطر سختگیر بودن سرزنش می‌کنند، بدون آن که از ناراحتی جواب رد شنیدن و شکستن قلبتان اطلاع داشته باشند. دوستانتان فرزندانشان را در آغوشتان می‌گذارند و تیک تاک ساعت بیولوژیک فرضی بدنتان و این که ممکن است برای مادر شدن دیر شود، را به یادتان می‌آورند. اما به خاطر بسپارید که هدف از زندگی ازدواج نیست، هدف این است که آرامش را پیدا کنید. این خوشبختی و آرامش را می‌توانید به هر شکلی، در هر زمانی و در هر چیزی بیابید.

مهارت و آگاهیتان را در زمینه ازدواج بالا ببرید

آگاهیتان را در زمینه ازدواج و روابط عاطفی افزایش دهید. بسیاری از افراد به منظور تامین نیازها یا خواسته‌هایشان ازدواج میکنند، اما به زودی بعد از ازدواج کردن و برآورده شدن این نیازها دچار احساس پوچی، نارضایتی و ناسازگاری می‌شوند. سعی کنید با ازدواج از نظر دین اسلام آشنا شوید، ازدواج در اسلام پیمانی مقدس و زیبا است که در آن به حقوق زن و مرد احترام گذاشته می‌شود و برای هر دو وظایف و مسئولیت‌هایی تعریف شده است. این مطالعات شما را برای ازدواج آماده می‌کند، ذهنیت مناسبی را نسبت به ازدواج ایجاد می‌کند و شما را به همسر بهتر و دلسوزتری تبدیل میکند.

برای شوهر کردن عجله نداشته باشید

مطمئن باشید که نه شما، نه مردان جامعه هیچ مشکلی ندارید. شما صرفاً عضوی از یک نسل جدید و هیجا‌ن‌زده هستید. اگر به گذشته نگاه کنیم، میبینیم که نسل مادربزرگ‌های ما در ۱۳ سالگی ازدواج می‌کردند. ازدواج در سن پایین در گذشته مرسوم و متعارف بود. اما مادرهایمان چند دهه بعد نزدیک به ۲۰ سالگی عروسی می‌کردند. این سن هم در آن دوران سن معمول ازدواج برای دختران بود. سن ازدواج به مرور زمان و همگام با تغییرات زمانه بالاتر رفت. امروزه بسیاری از دختران در ۳۰ سالگی یا حتی سنین بالاتر ازدواج می‌کنند. بنابراین عجله نکنید. مشکل بزرگی که برخی دخترها در آشنایی با مردان جدید دارند، این است که بیش از حد عجله میکنند. درست است که واقعاً دوست دارید، ازدواج کنید و از تنهایی دربیایید، و این خواسته کاملاً قابل درک است، اما قبل از ازدواج کردن باید مطمئن شوید که شریک مناسبی را برای بقیه زندگیتان انتخاب کردهاید.

به خداوند توکل کنید و از او کمک بخواهید

از صمیم قلب به درگاه خدا دعا کنید که مرد صادق و مومنی را سرراهتان قرار دهد و با مردی ازدواج کنید که عشق، توجه و حمایتی را که شایسته‌اش هستید، در اختیارتان بگذارد. می‌توانید از دعاها و ختم‌های توصیه شده توسط ائمه برای باز شدن بخت و ازدواج کمک بگیرید.

خداوند در آیه ۲و ۳ سوره طلاق می‌فرماید:

“هر کس خدا ترس و پرهیزکار شود خدا راه بیرون شدن (از عهده گناهان و بلا و حوادث سخت عالم) را بر او می‌گشاید. و از جایی که گمان نَبَرد به او روزی عطا کند، و هر که بر خدا توکل کند خدا او را کفایت خواهد کرد که خدا امرش را نافذ و روان می‌سازد و بر هر چیز قدر و اندازه‌ای مقرّر داشته است (و به هیچ تدبیری سر از تقدیرش نتوان پیچید).”

بنابراین باید بر روی تقوا و تزکیه نفستان کار کنید. اگر تقوا داشته باشید و به خدا توکل کنید، خداوند متعال تمام راه‌های حلال را به روی شما باز می‌کند و زمینه را برای خوشبختیتان مهیا میکند. این خوشبختی تضمینی است. بنابراین قوانین الهی را زیر پا نگذارید، ذهنتان را درگیر افکار گناه‌آلود نکنید و برای رسیدن به خواسته‌تان مرتکب گناه نشوید. باور کنید که با گناه و نافرمانی به درگاه خداوند متعال نمی‌توانید به خوشبختی واقعی و جاودان برسید

منبع: رادیو عشق



به این مطلب امتیاز دهید:
(3 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجالس پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما: