بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
دلایل اینکه چرا خواستگار بعد از جلسه اول از ادامه آشنایی منصرف می شود را در این مطلب سوربان بخوانید.

بسیاری از دختران هستند که در نگاه اول برای پسران جذابند اما در ادامه رابطه رسیدن و پس از رسیدن به مرحله خواستگاری مورد پسند واقع نمیشوند.
سوربان قصد دارد در این مقاله به دلایل منصرف شدن خواستگاران پس از مراسم خواستگاری بپردازد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

چرا خواستگارم بعد از جلسه اول منصرف شد؟

دلایل انصراف و عدم بازگشت خواستگاران

شاید اصلی ترین سوالی که برای عدم پیگیری خواستگار مطرح است این باشد که چه رفتاری از سوی دختر ممکن است پسر را از ادامه آشنایی منصرف کند و درواقع چه رفتارهایی باعث میشود یک دختر شایسته نتواند به درستی خودش را در جلسه خواستگاری معرفی کند. برخی از اشتباهات رایج که دخترخانم ها گاهی در جلسات اول خواستگاری دچار آن میشوند در ادامه ذکر شده است. با شناخت و آگاهی از این رفتارها، دختر میتواند از بروز چنین مشکلی در تجارب بعدی جلوگیری کند.

پوشش ظاهری نامناسبی را انتخاب میکنید

درست است که زیباییی ظاهر نباید معیار اصلی برای تصمیم گیری پسرها در ازدواج باشد. اما به هرحال یکی از معیارهای اولیه ظاهر است و آراستگی ظاهر میتواند درجذب مرد در برخورد اول بسیار تاثیرگزار باشد.

اشتباهی که برخی از خانم‌ها هنگام تلاش برای جذب خواستگار مرتکب می‌شوند این حقیقت است که لباس‌های خیلی جلف می‌پوشند، زیرا تصور می‌کنند با این کار می‌توانند مردِ ایده‌آلی که همیشه در جستجویش بودند را به دست آورند. این روشِ صحیحی برای جذب مرد ایده‌آل نیست زیرا با این روش، در اکثر مواقع خواستگاران خوب را از دست می‌دهید و نهایتا می‌توانید مردان نامناسبی را جذب کنید که تنها به ویژگی‌های جسمیِ شما علاقمند هستند و به پیوندهای معنوی موجود در روابط دو طرف توجه نمی‌کنند.

اگر پوشیدنِ لباس‌های جلف بَد است، آرایش بیش از اندازه، از آن هم بدتر است. یکی از شایع‌ترین اشتباهاتی که دختران در تلاش برای جذب خواستگار انجام می‌دهند این است که خیلی آرایش می‌کنند، حتی اگر نیاز به این کار نباشد. آرایش بیش از حد تنها می‌تواند خواستگاران را ترسانده و فراری دهد.

گاهی اوقات هر چه آرایش کمتری داشته باشید بهتر است و آن آرایش نیز برای افزایش زیبایی طبیعی شما است، نه پنهان کردنِ آن. بنابراین، اجازه دهید پوستتان گاهی نفس بکشد زیرا شما با آرایش یا بدون آرایش، چهره‌ای زیبا دارید.

منفی بافی میکنید

ممکن است اعتماد به نفستان پایین باشد یا مضطرب و پریشان به نظر برسید اما منفی بافی و مرتب افکارِ منفی داشتن باعثِ برنگشتنِ خواستگار می‌شود. اگر فکر می‌کنید یک آدمِ منفی هستید، مدیتیشن انجام داده یا برای دریافت کمک به یک متخصص مراجعه کنید زیرا اگر شما خودتان را دوست نداشته باشید، هیچ‌کس دیگر نیز شما را دوست نخواهد داشت.

به نظر میرسد تظاهر میکنید

اینکه بخواهید تظاهر کنید شخص دیگری هستید در حقیقت از بین بردن شخصیت خودتان است. مردان، زنان اصیل و قابل اعتماد را دوست دارند. بنابراین، تنها برای خوشایند دیگران، تلاش نکنید تظاهر کنید شخص دیگری هستید. اینکه وانمود کنید شخص دیگری هستید، نه برای طرف مقابل جالب است و نه برای خودتان. علاوه بر این، آیا واقعا دوست دارید با کسی باشید که شما را بخاطر آنچه نیستید دوست دارد؟

شما باید تمام صداهایی که از طرف‌جامعه به شما می‌گویند برای شادیِ واقعی و تبدیل شدن به بهترین فردی که می‌خواهید بشوید، به تمام این چیزها نیاز دارید را در خود خاموش کنید- شما خود علتِ شادی، ناراحتی، آسایش، ترحم، درک، و دانش کافی در خودتان هستید. زمانی که شما به فرد کاملی تبدیل شوید، خواهید توانست دیگر افرادِ کامل را نیز جذب کنید. وقتی دو فرد کامل با یکدیگر پیوند برقرار کنند، یک زندگی پر از سعادت و فراوانی محض ایجاد خواهند کرد. با این حال، ابتدا باید خودتان را متعهد کنید. ابتدا با خود ارتباط برقرار کرده و یاد بگیرید مصاحبت با خود را دوست داشته باشید.

شناخت کافی از خودتان ندارید

اگر فقط به دنبال دریافت پاسخ و پذیرفته شدن ظاهری از طرف دیگران باشید، قدرتِ واقعیِ نهفته در درونتان برای ایستادن روی پاهایتان را از دست خواهید داد. ابتدا باید به اعماق روح خود سفر کرده و یاد بگیرید خودتان را درک کنید. بدون درک و آگاهی از خود، رابطه با هر شخصی دچار کمبودها و فقدان‌هایی خواهد بود. شما منتظر خواهید بود آنها شما را درک کنند، در صورتی که خودتان نیز خود را نمی‌شناسید. به یاد داشته باشید که معشوق‌ها هرگز شما را کامل نخواهند کرد؛ آنها فقط ارزش‌هایی را به زندگی شما افزوده و کمک می‌کنند شما رشد فردی داشته باشید.

اعتماد به نفس پایینی دارید

تمام افراد در اولین جلسه خواستگاری عصبی می‌شوند. بنابراین باید انتظار داشته باشید طرف مقابلتان، و البته خودتان نیز، عصبی شوید. حتی اگر تمام مدت در صندلی خود فرو رفته باشید و از شدت اضطراب نتوانید مکالمه ساده ای برقرار کنید، احتمال ندارد که در دومین جلسه خواستگاری نیز همین رفتار را داشته باشید.

شما نمی‌توانید عشق را در خارج از خود پیدا کنید، بلکه تنها زمانی که آن چنان عشق فراوانی را در خود احساس کردید که چاره دیگری به جز سرریز شدن از قلبتان و وارد شدن به زندگی دیگران را نداشت، آن را احساس خواهید کرد. اگر انتظار دارید فرد دیگری کاملا شیفته‌ی شما باشد، شما نیز باید کاملا شیفته‌ی خود باشید. اگر مانند اکنون نتوانید اعتماد به نفس کامل داشته و خودتان را به طور کامل دوست داشته باشید، هیچ‌ کس دیگر نیز نخواهد توانست عشقی که به دنبالش هستید را به شما بدهد. باید یاد بگیرید خودتان را به طور کامل، با تمام معایب و محاسنتان دوست داشته باشید.

چرا خواستگارم بعد از جلسه اول منصرف شد؟

هدف شما از ازدواج مشخص نیست

اگر ندانید چه چیزی می‌خواهید، چگونه می‌توانید آن را جذب کنید؟ این‌گونه فکر کنید که: اگر برای خریدِ یک اتومبیلِ جدید بروید اما ندانید چه اتومبیلی می‌خواهید، چه می‌کنید؟ آیا اتومبیلی خریده و  نمایندگی اتومبیل را ترک خواهید کرد، یا با حالتی شگفت زده به تمام اتومبیل‌ها خیره می‌شوید؟ احتمالا مورد دوم را انجام می‌دهید زیرا نادانسته وارد مکانی جدید شده‌اید، بدون این که فکر کرده باشید که چه می‌خواستید. اگر در مورد چنین موضوع مهمی، بدونِ این که ابتدا فکر کنید چه می‌خواهید تصمیم نمی‌گیرید، پس چرا در مورد برقراری ارتباط به نحو متفاوتی عمل می‌کنید؟ در مورد معشوق خود باید با توجه و دقتِ بیشتری تصمیم بگیرید زیرا قرار است با او زندگی کنید و بخشی از قلب خود را به او اختصاص دهید. این موضوعی است که به طور جدی نیاز به صرف انرژی، زمان، و احساسات دارد، بدین معنی که باید معیارهایی در مورد شخصی که قرار است شریک زندگیتان شود، داشته باشید.

می‌توانید یک فهرست، یک تصویر، یا یک تابلو خیالی در ذهنتان در مورد اینکه دوست دارید چه نوع مرد ایده‌ آلی را جذب کنید، تهیه کنید. با این حال، اطمینان حاصل کنید که وقتی این کار را انجام می‌دهید، بر آنچه از یک رابطه می‌خواهید بیشتر تمرکز کنید تا آنچه نمی‌خواهید. به هر فکری که توجه کنید، به واقعیت تبدیل می‌شود، بنابراین فعالانه سعی کنید جهان هستی و افرادی که دوست دارید در زندگی ملاقات کنید را همان‌طور که دوست دارید، بسازید.

شروط نامعقولی برای ازدواج دارید

درست که نباید خودتان را دست کم بگیرید و با کسی ازدواج کنید که هم شأن و هم کفو شما باشد. اما گذاشتن شروط نامعقول و غیر واقع بینانه میتواند یکی از دلایل اصلی باشد که خواستگار را فراری میدهد. پس بهتر است انتظار و شروط خود را بررسی کنید و باتوجه به شرایط خودتان، شرایط جامعه و شرایط خاصی که ممکن است هر فرد داشته باشد، شروط معقولی را برای ازدواج در نظر بگیرید.

طرف مقابل فکر میکند از او خوشتان نیامده است

گرچه احتمال این گزینه کم است، اما اگر خواستگار شما در ملاقات اول فکر کند از او خوشتان نیامده است، تمایلی برای تماس مجدد با شما نخواهد داشت زیرا از این که او را رد کنید، می‌ترسد. اگر از او خوشتان آمده است، از این که کمی میزان رضایت خود را نشان دهید، هراس نداشته باشید.

هیجان و چالش لازم را در مکالمه ایجاد نکرده اید

آیا یک بعد از ظهر را صرف تعریف کردن داستان زندگیتان برای او کردید؟

هیچ خواستگاری دوست ندارد در جلسه اول خواستگاری همه چیز را در مورد زندگی شما بداند. در جلسه اول در مورد علایق، احساسات و سرگرمی‌هایتان صحبت کنید. به عنوان مثال، اگر موسیقی دوست دارید، در مورد موسیقی صحبت کنید. آخرین کنسرتی که رفته‌اید را به او بگویید. آن کنسرت هرچه که هست، آن را به نحوی جالب و روشن بیان کنید. همه ما عاشق خندیدن هستیم. همه دوست داریم از یکنواختی زندگی فرار کنیم. بنابراین، کاری کنید که طرف مقابل آن بعد از ظهر را با بودن در کنار شما، از یکنواختی زندگی رها شود. کاری کنید که او مایل باشد دومین جلسه خواستگاری را نیز با شما بگذارد

اگر داستان زندگیتان را برای او بگویید، پس رمز و رازهای زندگیتان در چیست؟ چالش‌های مورد نیاز برای شناختِ بیشترِ شما در کجاست؟

همچنین، مجبور نیستید با هرچه او می‌گوید موافقت کنید. گه‌گاهی نیز دیدگاه‌ها و نظریات او را با لحنی دوستانه و غیر مقابله‌ای به چالش بکشید. هیچ چیز سریع‌تر از ایجاد دائمی بحث و مجادله باعث گریز او نمی‌شود. از اینکه گه‌گاهی با او مخالفت کنید، نترسید. او را به چالش بکشید اما هم‌زمان جذاب و فریبنده نیز باشید.

به نظر میرسد از نظر عاطفی بیش از حد وابسته هستید

ممکن است مرد احساس کند که شما خیلی به او وابسته یا علاقمند هستید. برای جلوگیری از ایجاد چنین سوتفاهمی، سعی کنید برای این که او دوباره با شما تماس بگیرد، خیلی تلاش نکنید. اگر دوباره تماس گرفت، که چه بهتر. اما اگر تماس نگرفت هم مشکلی نیست.

شما باید حداقل یک بعد از ظهر را با فردی واقعا دوست داشتنی بگذرانید. وابستگی به مردان واقعا برای آنها ترسناک است. هیچ کس دوست ندارد احساس کند که با یک تعقیب کننده‌ی بالقوه جلسه خواستگاری دارد. بنابراین پس از اتمام ملاقاتتان هرگز جملاتی همچون، “کِی منتظرِ تماس شما باشم؟” را به زبان نیاورید.

بنابراین، شما نیز از آن افرادی نباشید که این گونه سوالات را می‌پرسند. این کار خیلی سریع جذابیت شما را در نظر طرف مقابل از بین می‌برد. سعی کنید مکالمه‌ای جالب و کوتاه داشته باشید. زبانِ بدنتان را به یاد داشته و از آن حداکثر استفاده را بکنید. از تماس چشمی و لبخند زیاد استفاده کرده و در آن بعد از ظهر فقط بر او تمرکز کنید.

پسر احساس میکند توسط شما تحقیر شده است

آیا شما به او بی احترامی کرده‌اید؟ تنها این موضوع که مردان، مانند زنان احساساتشان را سریع بیان نمی‌کنند، به این معنی نیست که احساسات آنها به راحتی خدشه‌دار نمی‌شود.

سعی کنید در مورد لباس، مدل مو و سبک زندگی خواستگارتان، انتقاد شخصی و نامطلوب نکنید. قبول کنید که این نوع انتقاداها نوعی بی ادبی به حساب می‌آید و شما یک خانم هستید.

مردان به احترام و کمی تعریف و تمجید نیاز دارند. بنابراین، در این مرحله، از آنها انتقاد شخصی و آزار دهنده نکرده و سعی نکنید او را تغییر داده و به مدلی که می‌پسندید تبدیل کنید. ممکن است سلیقه‌ی او در انتخاب پیراهن افتضاح باشد اما همان‌طور که می‌دانید، پنج مرتبه اورست را فتح کرده باشد. احترامی که سزاوارش است را به او بگذارید.

به نظرش رسیده بی احساس هستید

آیا با او مهربان بوده‌اید؟ خواستگاران موجودات ساده‌ای هستند. آنها به طرز شگفت انگیزی ساده‌اند اما برخی از حرکات جزئی دختران برای آنها چراغ قرمز به حساب می‌آید.

زمانی که با یک خواستگار، جلسه خواستگاری دارید، به او توجه کنید. از زبانِ بدن حداکثرِ استفاده را بکنید تا به او نشان دهید که تمام توجه و حواستان به او است. همچنین، در جلسه خواستگاری، هر چند ثانیه یکبار به دوستتان پیام ندهید. این کار را برای بعد از جلسه خواستگاری بگذارید. با خواستگار یا حتی پیشخدمت‌ها بی محبت نبوده و رفتار زننده نداشته باشید. این‌ها رفتارهای خوبی نیستند. در عوض، تمام توجهتان را به او معطوف کرده و کاری کنید که او احساس کند تنها خواستگار روی کره زمین است. به او نشان دهید که چقدر زیبا و با کلاس هستید.

خانواده پسر نظر منفی داشته اند

درخواستگاری سنتی گاهی خانواده ها نیز برای بار اول است که یکدیگر را ملاقات کرده و با هم آشنا میشوند. در این صورت ممکن است نظر خود پسر نسبت به شما منفی نباشد، اما خانواده او معیارهایی داشته باشند که با شما و خانواده تان همخوانی ندارد. در این صورت به احتمال زیاد نظر منفی خانواده بر نظر پسر هم تاثیرگزار خواهد بود و از ادامه آشنایی و پیگیری برای جلسات بعدی خواستگاری منصرف خواهد شد.

منبع: رادیو عشق



به این مطلب امتیاز دهید:
(3 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجالس پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز