بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

رفتار دختر در جلسه خواستگاری باید چطور باشد؟ در مراسم خاستگاری سنتی و یا غیر سنتی چگونه برخورد کنیم؟ بهترین روش برخورد با خوانواده خواستگار چیست؟ در مراسم خواستگاری چه بپوشیم؟ بهترین نوع برخورد در خواستگاری چیست؟ خب بهتر است استرس و نگرانی را کنار بگذارید و با رعایت نکاتی که به آن اشاره می کنیم روز خاستگاری خود را بدون مشکل پشت سر بگذارید.

بهترین نوع رفتار دختر در جلسه خواستگاری

اگر نزدیک روز خواستگاری خود هستید طبیعی است که استرس داشته باشید و به فکر این باشید که بهترین ورژن خود را به نمایش بگذارید. این نکته ها می توانند به شما کمک کنند سنجیده ترین رفتار را داشته باشید و مراسم خواستگاری خود را به خوبی پشت سر بگذارید.

رفتار دختر در جلسه خواستگاری باید چطوری باشه؟ 8 نکته رفتار در مراسم خواستگاری با پسر و خانواده اش

پوشش مناسب خودتان را انتخاب کنید!

اولین چیزی که باید در خاطر داشته باشید این است که طبق چیزی که همیشه هستید، ظاهر شوید. اگر پسر و خانواده پسر مذهبی هستند و شما حجاب بازتری دارید اصلا این نکته را پنهان نکنید وگرنه اگر خواستگاری به ازدواج منجر شود در طول زندگی سر همین قضیه به بن بست می خورید. پس طبق فرهنگ و شخصیت خودتان لباس بپوشید و چیزی که دقیقا هستید را در روز خاستگاری به نمایش بگذارید.

 در هر صورت، افراطی آرایش نکنید

اگر دختری هستید که در مراسمات آرایش زیادی می کنند باید بدانید که بهتر است در روز جلسه خواستگاری آرایش ملایم تری داشته باشید، به خصوص اگر این خواستگاری، یک خواستگاری سنتی است و هیچ اشنایی با پسر و خوانواده اش ندارید. 

زیرا در این جلسه قرار است آقا همسر اینده اش را در واقعی ترین حالت ممکن ببیند. همینطور آرایش غلیظ شاید موجب این شود که خانم های خانواده او مثل خواهر و مادرش، درباره چهره شما قضاوت اشتباهی داشته باشند.

هنر نه گفتن را قبل از جلسه خواستگاری بیاموزید!

این نکته بسیار مهم است، در واقع مهم ترین چیزی که قبل خواستگاری باید بدانید این است که اگر می دانید جوابتان صد در صد منفی است (به هر دلیلی) پیش از برگزار شدن جلسه خواستگاری اعلام کنید و همانجا قضیه را تمام کنید.

برای مثال خواستگار شما کسی است که هیچ سنخیتی با اولویت های شما ندارد و از روی رودرباستی با معرف یا خانواده قبول می کنید جلسه برگزار شود و بعد از آن به یک بهانه آن ها را رد می کنید. اگر می دانید جواب شما 100% منفی است و قصد رد کردن خواستگار را دارید همان ابتدا اعلام کنید تا هر دو خانواده به زحمت نیفتند.

 استرس را انکار نکنید!

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که درباره رفتار دختر در جلسه خواستگاری با شما درمیان می گذاریم این است که استرستان را انکار نکنید و اگر این استرس موجب دست و پا چلفتی شدن شما می شود و یا خجالتی هستید قبل از مراسم خواستگاری:

  • زمانی که استرس گرفتید، به آرامی در ذهن خود بگویید، ((من خیلی هیجان زده شده ام.)) همین یاد آوری کوچک موجب می شود کنترل احساس آسان تری داشته باشید.
  • می توانید از چند روز پیش از جلسه، هر روز حدود 5 الی 10 دقیقه مدیتیشن تنفسی داشته باشید،
  • بایجاد شدن افکار استرس زا و منفی در ذهن تان کاملا عادی است! پس با آن ها نجنگید، بلکه سعی کنید به آرامی آن ها را کنترل کنید.

اصول را فراموش نکنید

موضوعاتی هست که در جلسات خواستگاری باید از سوی خانواده دخترخانم رعایت شوند:

  • اگر هوا گرم است، شاید بهتر باشد برنامه ای هم برای دادن شربت خنک دادن باشید،
  • به یاد داشته باشید که چای و دیگر چیزها را در ابتدا به بزرگ تر خانواده مهمان تعارف کنید و سپس به ترتیب جلو بروید،
  • اگر طبق رسوم مادر یا پدر آقا به شما گفتند “عروس گلم” یا دیگر الفاظ مشابه، واکنش بدی نشان ندهید.
  • در میان صحبت بزرگ ترها نپرید،
  • در زمان خداحافظی شما هم همراه با دیگران، مهمان ها را تا درب خانه بدرقه کنید.

 سوال بپرسید!

اگر در جلسه خاستگاری مقدر شد که شما و آقا پسر به تنهایی با یکدیگر صحبت کنید می توانید سوالاتی که در ذهنتان نقش بسته و همینطور ایده آل هایتان را درمیان بگذارید. در این مدت زمانی کوتاه اما مهم می توانید درباره انتظارات خود صحبت کنید و مسائل مهمی مثل شغل و مدرک تحصیلی و فرهنگ خانواده را جویا شوید. 

در ضمن باید اشاره کنیم که در این صحبت دونفره بهترین رفتار دختر در جلسه خواستگاری این است که به پرحرفی نکند و به طرف مقابل نیز اجازه صحبت کردن دهد. (ممکن است به خاطر استرس در تله پرحرفی بیفتید)

 لطفا احساسی نشوید!

این چیزی که الان جزو نکات مهم رفتار دختر در جلسه خواستگاری با شما درمیان می گذاریم بسیار مهم است! احساسی نشوید و سعی کنید از روی منطق و ایده آل های مهم زندگی تان قضاوت کنید. همه ما می دانیم که در یک جلسه به هیچ وجه نمی توان کسی را شناخت و بهتر است جواب قطعی را در جلسه اول اعلام نکنید. کمی فرصت دهید تا دیدارها تجدید شوند و در نهایت جواب نهایی را اعلام کنید. 

بهتر است شما تماس نگیرید!

در فرهنگ ایرانی بهتر است خانواده پسر برای دریافت جواب و درخواست تجدید دیدارها تماس بگیرند و این تماس بهتر است یک الی دوهفته طول بکشد. خانواده دختر تماس نمی گیرند و منتظر می مانند خانواده آقاپسر با آن ها ارتباط برقرار کنند.

 

این هم از مطلب بهترین رفتار دختر در روز خواستگاری که امیدواریم بتواند به شما برای داشتن مراسمی طبق نظرتان کمک کند. خوشحال می شویم در بخش نظرات تجربیات خود را برای کامل تر کردن این مطلب با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(5 امتیاز , میانگین: 3.4 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجالس پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز