بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

کراش چیست و چه معنی داره؟ کراش یعنی عشق قدیمی یا عشق پنهانی؟ با فراگیر شدن شبکه‌ های اجتماعی مثل توییتر و اینستاگرام، اصطلاحات مختلفی وارد فرهنگ لغات فارسی ‌شدن. این لغات و اصطلاحات امکان داره انقدر برای رسوندن منظورمون مفید باشن که به همون صورت در زبان فارسی استفاده بشن. از طرفی در بحث یادگیری زبان انگلیسی تسلط به این اصطلاحات مهم بوده و البته کمک زیادی هم خواهد کرد.

یکی از این اصطلاحات که با گسترده ‌تر شدن استفاده از اینترنت در فرهنگ لغات ما دیده شده، اصطلاح کراش داشتنه. در این مقاله قصد داریم در مورد معنی کراش (Crush) صحبت کنیم و بگیم این واژه در چه شرایطی مورداستفاده قرار می ‌گیره. دقت کنین، معنی crush در دیکشنری له شدن یا خورد شدنه. چیزی که منظور نظر ماه، Crush on someoneه که به نوعی از رابطه اشاره داره.

کراشمی یعنی چی؟

معنی کراش - کراشمی یعنی چی؟

 

این اصطلاح یعنی کراش داشتن، به نوعی از رابطه بین دختر و پسر اشاره داره که در اون عشق و دوست داشتن یک طرفه اس یا به کل ابراز نمی ‌شه! در زبان انگلیسی واژه ‌هایی که در بیان نوع روابط استفاده می ‌شن، دقیق‌ تر از زبان فارسیه و مدل ‌هایی مختلف داره. کراش داشتن رابطه ‌ایه که قبل از رابطه‌ دوستی و عاشقانه دو طرفه شکل می ‌گیره. این رابطه به این صورته که فردی، به شخص دیگری (جنس مخالف) علاقه ‌مند بوده اما اون شخص از این علاقه بی‌ خبره.

میشه گفت، شما بر روی یک دختر یا پسر کراش دارین، اگه یکی از شرایط زیر رو داشته باشین:

  • به اون علاقه ‌مند هستین، اما به دلیل ترس از رد شدن، این علاقه پنهان مونده.
  • به اون علاقه ‌مند هستین، ولی با شخص دیگری رابطه داره.
  • به اون علاقه ‌مند هستین، اما به دلیل تفاوت سنی نامعقول این علاقه گفته نمی ‌شه.
  • به اون علاقه ‌مند هستین، اما می ‌دونین شخص مقابل به شما علاقه ‌نداره.

 

کراشمی یعنی چی؟

 

انواع کراش (دوستش دارم ولی خبر نداره)

1. کراش دوستانه

هر احساس و محبت قوی عشق نیست. اعتماد کردن به یکی و نزدیک شدن به اون بدون داشتن احساسات عاشقانه حسی خاص و قشنگه.
این که بخواین همیشه در کنار فردی باشین، شاید فقط به این معناست که اون از مقام یک دوست معمولی به جایگاه بهترین دوستتون ارتقا پیدا کرده. داشتن کراش دوستانه عادیه، این طبیعیه که بخواین بیشترین وقتی که دارین رو در کنار بهترین دوستتون بگذرونین.

 

2. کراش از روی تحسین

وقتی از دیگری، برای مثال یک سلبریتی، معلم یا یک همکلاسی باحال برای خودتون یک بت می‌ سازین، احساسات هیجان انگیزی نسبت به اون و کارهایی که می کنه پیدا می ‌کنین.
این احساسات گاهی با احساسات عاشقانه اشتباه گرفته می ‌شه. احساس ترس آمیخته به احترام در حضور فردی که کارهای خارق ‌العاده‌ انجام داده یا هر چیز دیگه، کاملا طبیعیه.
بهتره قبل از این که جدی به این احساسات فکر کنین، اجازه بدین که کمی زمان بگذره. معمولا اگه با کراشی که اون رو تحسین می ‌کنین، مدت بیشتری وقت بگذرانید، درس ‌ها و نکات زیادی از اون یاد می‌گیرین و به تدریج حس می ‌کنین با اون برابر هستین. اون شیدایی دیوانه ‌واری که فکر می ‌کردین، کراشه، کم کم از جوش و خروش میفته و اون حس تحسین ‌برانگیز کم کم رنگ می ‌بازه.

 

3. کراش موقت

جذب دیگران شدن خصلت انسانه. حتی اگه درگیر رابطه ‌ای بی نقص باشین،شاید گاهی جذب شخص دیگری به جز کسی که باهاش در رابطه هستین، بشین.
به این جذب شدن کراش موقت می‌ گیم. این شخص جدید جذابیت و هیجان تازه بودن رو داره، اما نباید هیجان ‌زده برای ایجاد یک رابطه جدید و قطع رابطه قدیمی تصمیم بگیرین یا اگه مجرد هستین، به همه فرصت ‌هایی که دارین پشت پا بزنید و آینده‌تون رو به این کراش زودگذر گره بزنید. کراش موقتی بیشتر اوقات به دلیل جذابیت ظاهری یا اخلاقی شکل می ‌گیره و تب تند اون هم به سرعت فروکش می کنه.

 

4. کراش عشقی

کراش داشتن روی دیگری گاهی به این معناست که اون رو واقعا از صمیم قلب و عاشقانه دوست دارین. کراش زدن عاشقانه به این معناست که اون برای شما بیشتر از یک دوسته و می ‌خواین به شریک عاشقانه‌ روزهای زندگی شما تبدیل بشه. اگه مدام در فکر و خیال بوسیدن‌، گرفتن دستش یا در آغوش گرفتنش هستین، به احتمال زیاد درگیر کراشی عاشقانه شدین.
مهم ترین نوع کراش، کراش عاشقانه اس! این کراش این سوال در ذهن به وجود میاره که آیا کراش فقط یک رابطه تخیلی ذهنیه یا می توان اون رو به حقیقتی شیرین در زندگی تبدیل کرد. شما باید به درک درستی از مسئله ی کراش و تفاوت اون با عشق واقعی برسین و راه های مختلف رسیدن به اون و یا دست کشیدن از اون رو به دلیل اینکه شاید حسی زود گذر باشه بررسی کنین.

 

کراشمی یعنی چی؟

نشانه‌ های کراش داشتن

1. به خودتون توجه بیشتری دارین

اگه به رفتارتون بیشتر توجه می ‌کنین، یعنی این که واکنش ‌های غریزی و غیرارادی خودتون در حضور معشوق برای شما مهم شده. واکنش‌ های افراد مختلف با هم فرق داره و واکنش‌ ها از نوع ناخودآگاهه. معمولا وقتی روی کسی کراش دارین، یا بسیار خجالتی می شین و زبانتون بند میاد یا این که تبدیل به فردی معاشرتی و برون ‌گرا می شین.

2. خجالتی می شین!

وقتی کراش ‌تون حضور داره، حس می ‌کنین که دلتون می ‌خواد آب شین و به زمین برین؟ گونه‌ های شما مدام قرمز می ‌شه و نمی‌ تونین نگاهتون رو از روی زمین بلند کنین؟ حس می ‌کنین هیچ موضوع جالب و بامزه ‌ای برای تعریف کردن ندارین؟ همه این واکنش‌ ها نشونه کراش داشتنه.

3. حس شوخ طبعی شما گل می کنه!

وقتی کراش ‌تون در کنار شماست، مدام می ‌خواین سربه سرش بذارین؟ وقتی اون رو می ‌بینین، می ‌خواین مدام حرف بزنید تا توجهشو جلب کنین؟ همه این کارها علامت کراش زدنه. فقط مراقب باشین که با این مزه ‌پرانی‌ ها اون رو ناراحت و آزرده خاطر نکنه، در واقع بیش از حد سر به سرش نگذارید، وگرنه امکان داره رغبتی برای با شما بودن نداشته باشه.

4. جلب توجه می کنین!

دلتون می ‌خواد که کراش ‌تون متوجه لباس و مدل موهای شما بشه؟ مدام می ‌خواین بخندین و بامزه بازی دربیارین؟ شاید دلتون می‌ خواد تا جایی که می ‌شه به خودتون برسین تا شاید کراشتون گوشه چشمی هم به شما بندازه؟ پلک زدن محجوبانه، انداختن موها روی شانه و بازی کردن با موها رو می شه نشونه‌ کراش زدن دونست.

5. موقع دوری از اون دنیا براتون بی معنی میشه

به این موضوع توجه کنین که کراش ‌تون این روزها به تمام فکر و ذکرتون تبدیل شده. اگه درباره شخص خاصی بیشتر از هر چیز دیگری در دنیا فکر می ‌کنین، به احتمال زیاد روی اون کراش دارین.
به احتمال زیاد وقتی دارین با خانواده‌ شام می‌ خورین، هیچ توجهی به گفتگو ها ندارین و فقط دلتون می ‌خواد بدونید که اون الان داره چیکار می کنه.
وقتی با دوستانتون بیرون می ‌رین، آرزو می ‌کنین کاش اون در کنارتون بود.
شب‌ ها موقع خواب، فکر می ‌کنین که کاش می ‌شد با شب بخیر اون می خوابیدین.
 

6. به علاقه مندی های اون توجه می کنین

آیا عادت‌ ها و رفتارهایی داشتین که به امید جلب توجه کراش ‌تون اون ها رو تغییر دادین یا کنار گذاشتین؟
آیا هر روز ده ‌ها بار از کنار کمدش رد می شین، با این امید که شاید اون رو ببینین؟
آیا مسیرتون رو عوض کردین، چون می ‌دونین که اون از این راه نمی ‌ره؟
به موضوع جدیدی، مثل عکاسی یا صخره نوردی علاقه ‌مند شدین که می ‌دونین کراشتون هم به اون علاقه داره؟

7. همیشه در حال رویا پردازی هستین

فکر کردن به یک نفر با رویاپردازی درباره اون فرق داره. فکر کردن به دیگری به این معناست که دوست دارین بدونید اون مشغول چکاریه یا این که حالش چطوره. اما منظور از رویاپردازی اینه که درباره اتفاقاتی که دوست دارین، رخ بده، خیالپردازی می ‌کنین. کسانی که روی کسی کراش دارن، معمولا روزشون رو به رویاپردازی دوباره اون می‌ گذرونن.
اگه درباره شخص خاصی خیال پردازی می ‌کنین و درباره ماجراهایی که می ‌خواین با هم داشته باشین، بوسه ‌ها، دست در دست راه رفتن و هر کار عاشقانه دیگری به رویا فرومی ‌رین، روی اون کراش دارین.
 

8. به سراغ هر چیزی که اونو یادتون میندازه میرین

اگه وقتی در حال گوش دادن به یک ترانه، دیدن فیلم یا خواندن کتاب هستین، شخص خاصی به ذهن‌تون میاد، مسلماً روی اون کراش دارین.
اگه وقتی دارین به یک آهنگ عاشقانه گوش می ‌کنین، به خودتون می گین که “این دقیقاً همون حسیه که من الان دارم.” کراش دارین.
اگه هنگام تماشای فیلم‌ هایی مثل تایتانیک، خودتون و شخص مورد علاقه ‌تون رو به جای جک و رز تصور می ‌کنین، حتماً کراش زدین.
اگه رومئو و ژولیت می‌ خونید و عشق صمیمانه و ناامیدانه‌ شخصیت‌ های اصلی آشنا به نظرتون می ‌رسه، کراش دارین.
 

9. شخصی که موقع خوندن این مقاله تو فکرتونه!

وقتی داشتید این مقاله رو می ‌خوندین، شخص خاصی به ذهن‌تون اومد؟
اگه جوابتون مثبته، روی اون شخص کراش دارین.

سخن آخر

امیدواریم این مقاله کمک کرده باشه تا مفهوم کراش داشتن رو درک کنین.
حالا وقتشه از طریق ارسال نظرات برای ما و دیگه مخاطبان بنویسین که روی شخص خاصی کراش دارین؟
اطرافیانتون از کراش داشتن شما باخبر هستن یا اون رو مثل یه راز تو قلبتون حفظ کردین؟

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(5 امتیاز , میانگین: 3.0 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجالس پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:
  • یلدا شنبه, 25 دی 1400

    من کراش دارم ولی بهش نگفتم بگم یانه توش موندم

  • امیرعلی دوشنبه, 13 ارديبهشت 1400

    عالی بود فقط کاش یکم در مورد کراش عشقی بیشتر توضیح می‌دادید.

    پاسخ مدیر:

    خوشحالیم که مورد توجهتون قرار گرفته دوست عزیز.

  • آیدا چهارشنبه, 17 ارديبهشت 1399

    مرسی از مطلب باحالتون!

    پاسخ مدیر:

    مرسی از انرژی مثبتتون آیدا عزیز.