بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

عمل بینی گوشتی نوعی جراحی بینی محسوب می شود که در حوزه پزشکی به رینوپلاستی معروف است. معمولا رینوپلاستی هایی که برای اصلاح بینی های گوشتی انجام می شوند، بسیار حساس هستند. چرا که علاوه بر ساختار ضعیف استخوان بندی بینی، پوست آن نیز ضخیم است. در این مقاله قصد داریم در مورد انواع روش های جراحی بینی های گوشتی صحبت کرده و بهترین روش آن را شناسایی کنیم، پس با ما همراه باشید. عمل بینی گوشتی چگونه است؟

بهترین روش عمل بینی گوشتی

روش های عمل بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی به دو روش انجام می شود که شامل روش باز و روش بسته است. در ادامه هر کدام از این روش ها را به اختصار شرح می دهیم.

روش جراحی باز

در این روش جراح برای ایجاد اصلاحات مورد نیاز، برشی کلاسیک در ناحیه کلوملا (بخش میانی دو سوراخ) ایجاد می کند. این تکنیک یکی از بهترین برش ها برای انجام جراحی است، چرا که این نوع برش بهترین دسترسی به همه بخش های بینی را برای جراح فراهم خواهد کرد. در این صورت پزشک می تواند با تسلط کامل حداکثر تغییرات را بر قسمت های اصلاحی ایجاد کند.

معمولا در بیشترین عمل های بینی گوشتی از این روش برای انجام تغییرات استفاده می شود. با در نظر گرفتن این موضوع که بینی های گوشتی هنگام عمل حساسیت بیشتری دارند، باید در انتخاب بهترین دکتر برای عمل بینی گوشتی توجه کرد تا بتوان به بهترین نحو این چالش را پشت سر گذاشت.

روش جراحی بسته

در این روش فقط یک برش روی قسمت بیرونی بینی ایجاد می شود که میان دو سوراخ بینی است. این نوع جراحی مناسب افرادی است که اصلاحات زیاد و تغییرات عملکردی برای بینی خود نیاز نداشته باشند. چرا که جراح دسترسی لازم به بخش های عمقی بینی را ندارد، به طوری که امکان ایجاد این تغییرات نیز به تبع آن سخت تر می شود.

طبق توضیحات ذکر شده مشخص شد که تفاوت دو تکنیک بیان شده در نوع برش و ناحیه آن است. پزشک براساس میزان تغییرات و نوع اصلاحات برای هر فرد، روش مناسب آن را انتخاب می کند.

بهترین روش عمل بینی گوشتی

ضخامت پوست بینی و تاثیر آن بر عمل بینی گوشتی

پوست بینی و مقدار ضخامت آن یکی از فاکتورهای مهم است که بر نتیجه کلی عمل بینی تاثیرگذار خواهد بود. معمولا بینی های گوشتی دارای پوستی با ضخامت بسیار هستند که برخی از برنامه ریزی های حین عمل را محدود می کنند. البته افرادی که پوست بینی نازکی دارند بیشتر در معرض نامتقارن شدن شکل بینی خواهند بود، چرا که فقط یک لایه نازک، ساختار بینی آن ها را پوشش داده است. پوست ضخیم شاید تغییرات نامتقارن بر لایه رویی بینی ایجاد نکند، اما ایجاد تغییرات در لایه زیرین را برای جراح سخت تر می کند.

روشی از جراحی که برای بینی های گوشتی مناسب است

معمولا افرادی که تصمیم به عمل بینی خود دارند، با مراجعه به پزشک از جلسات مشاوره آن بهره مند می شوند. در این جلسات بیمار می تواند درباره بهترین روش عمل بینی گوشتی سوالاتی بپرسد که جراح، روش های جراحی و اصلاحات لازم برای بینی هر فرد را در همان زمان انتخاب می کند. معمولا در بینی های گوشتی استخوان بندی ضعیفی وجود دارد، لذا جراح باید از روش پیوند غضروف یا گرافت گذاری استفاده کند. به همین دلیل اکثر جراحان بهترین گزینه برای جراحی بینی گوشتی را عمل باز می دانند. اما نتیجه قطعی نوع عمل پس از انجام معاینه بینی، آزمایش ها و عکسبرداری ها مشخص خواهد شد.

بهترین روش عمل بینی گوشتی

نکاتی درباره عمل بینی گوشتی

نکات قابل توجهی در مورد جراحی بینی گوشتی وجود دارد که برخی از آن ها به شرح زیر هستند:

  • افرادی که بینی گوشتی دارند، باید از نتیجه جراحی خود انتظاری منطقی و واقع بینانه داشته باشند.
  • معمولا کسانی که بینی گوشتی دارند، اسکلت و اجزای صورت درشت تری دارند. لذا اصلاح بینی به سبک طبیعی، ظاهری متناسب و زیبا به آن ها می بخشد.
  • انتخاب فرم مناسب برای بینی گوشتی نیز نکته مهمی است که در صورت انتخاب نادرست، نتیجه ناخوشایندی در بر خواهد داشت.

با توجه به نکات ذکر شده، توصیه می شود که حتما از تجربه پزشک در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید بهترین فرم بینی را برای صورت خود انتخاب کنید.

کلام آخر

بینی های گوشتی هنگام عمل، نیاز به تبحر و توجه بیشتر توسط پزشک دارند، چرا که عمل بینی گوشتی نسبت به بینی های استخوانی و ترکیبی، مراحل سخت و حساس تری خواهد داشت. در صورت عمل نادرست در این نوع بینی ها امکان برگشت آن به حالت قبل وجود دارد. در این مقاله انواع روش های عمل بینی گوشتی را به شما معرفی کردیم. امیداوریم بتوانید با استفاده از این مطالب در انتخاب بهترین جراح بینی به شما کمک کرده باشیم.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: