بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

اطلاعات جدید از تحقیقات مرکز جامعه شناسی و مشاوره روانشناسی نشان می دهد که آمار طلاق با گذشت زمان بیشتر و ازدواج کمتر شده است و بدون شک این آمار نگران کننده است ، به ویژه اگر فکر کنید زندگی زناشویی و خانواده شما هم در خطر است.

مرکز مشاوره روانشناسی : 6 درس که از ازدواج و خانواده های ناموفق می توان گرفت!

بر اساس مطالعات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی هر زوجی در روز عروسی امیدوار هستند که شادی فراوان و زندگی سعادتمندی پیش رو داشته باشند ولی با وجود آمار فزاینده ی طلاق ، هنوز هم می توان رویای خود را تحقق بخشید، حتی اگر در آغاز زندگی با سختی های زیادی رو به رو باشید.

مرکز مشاوره روانشناسی : 6 درس که از ازدواج و خانواده های ناموفق می توان گرفت!

بر اساس یافته های کنونی مشاوره ازدواج از علل ازدواج های نا موفق می توان درس های بزرگی آموخت. مهارت های مهمی وجود دارند که عدم آگاهی از آن ها باعث بروز نتایج تلخ می شود اما شما به عنوان یک زوج که به دنبال موفقیت در رابطه تان هستید می توانید با رعایت کردن این مهارت ها نتیجه ی خوبی را داشته باشید. در ادامه به نکات مهمی از دیدگاه مشاوره ازدواج اشاره می کنیم که به شما در این مسیر کمک خواهند کرد تا رابطه ی خود را نجات دهید و یا شرایط بهتری را ایجاد کنید.

توصیه مهم مراکز مشاوره ازدواج : در اولویت بودن زندگی مشترکتان را فراموش نکنید.

برای موفقیت در رابطه باید ارتباط موثر بین افراد درگیر وجود داشته باشد. و این کار راهی است برای انتقال نگرانی های درونی، افکار و خواسته هایتان با این هدف که همدیگر را بهتر درک کنید. وقتی این عنصر حیاتی در رابطه نادیده گرفته شود ارتباط متلاشی می شود. طبق بررسی های انجام شده روی جلسات تخصصی مشاوره خانواده ارتباط کاملا دو طرفه است که شامل صحبت کردن و گوش سپردن می شود. بنابراین زن و شوهر باید زمانی را برای یکدیگر بگذارند تا علاوه بر ابراز خود، به احساسات شخص دیگر گوش دهند. برای این که ارتباط برقرار شود باید با میل و هدف خوشحال کردن دیگری انجام شود . اگر که درگیر با زبان بدن منفی، تحقیر همسر، به خاطر سپردن دلخوری ها، بحث کردن، گفتار بی فکر و گوش ندادن شوید ارتباط دیگر موثر نخواهد بود و رابطه تان به خطر خواهد افتاد . فراموش نکنید که اگر خواهان زندگی زناشویی موفق هستید، باید برای ارتباط با همسرتان زمان اختصاص دهید.

صادق باشید.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته روی یک مرکز مشاوره روانشناس، هنگام بیان افکار خود به همسرتان صادقانه برخورد کنید و همیشه به آن ها اطمینان بدهید که دروغ نمی گویید. دروغ گویی برای پوشاندن دروغ ها به دروغ بیشتری نیاز دارد. و هر چقدر بیشتر دروغ بگویید بیشتر اعتماد آن ها را به گفته های خود کاهش می دهید و شرایط بدی را ایجاد می کنید. بنابراین حتی اگر احتمال می دهید همسرتان عصبانی شود، دروغ گفتن را انتخاب نکنید. آن ها همیشه راست گویی تان را به خاطر خواهند داشت .

توصیه مهم مراکز مشاوره خانواده : تشکر و قدرشناسی از شریک زندگی تان:

هم لازم و هم خوب است که وقتی شریک زندگی تان کاری برای شما انجام می دهد از او تشکر و قدردانی کنید. هر چه بیشتر قدردانی کنید، آن ها انرژی بیشتری در رابطه خرج می کنند .

بر اساس مطالعات مشاوره روانشناسی هم مردان و هم زنان به طور یکسان به تشکر و قدردانی خوب واکنش نشان می دهند. قدردانی به آن ها اجازه می دهد که بدانند شما قدر فداکاری آن ها در زمان، پول یا مهارت که برای انجام یک کار صرف می کنند، به شما هدیه می دهند ، یا هر کار دیگری که انجام می دهند، را می دانید. اگر میزان درستی از قدردانی را نشان دهید، راه مطمئنی است که می فهمید این کار باز هم اتفاق می افتد. نشان دادن قدردانی روشی برای نشان دادن احساسات نسبت به شریک زندگی تان است که عمیق تر از احساسات بقیه افراد است.

عزت و احترام را فراموش نکنید.

اگر شما به کسی احترام می گذارید یعنی به آن ها ارج می نهید و توجه خود را نشان می دهید. اگر زن و شوهر هستید، باید همیشه همسرتان را مورد توجه قرار دهید، زیرا که در نهایت باعث تحکیم خانواده می شود. احترام در روابط ، در شادی و موفقیت ازدواج نقش خواهد داشت. احترام گذاشتن به دیگران نشانه ی این است که خود شما نیز شایسته ی احترام هستید و اگر به دیگران احترام نگذارید ، مردم شما را به چشم انسانی بی محبت نگاه می کنند و رابطه تان را به شدت تحت تاثیر منفی قرار خواهد داد. به همین دلیل این نکته را که بر اساس مطالعات مرکز مشاوره مطرح شده است را نیز برای حفظ رابطه تان در نظر داشته باشید.

مهارت بخشش را فراموش نکنید.

مرکز مشاوره روانشناسی : 6 درس که از ازدواج و خانواده های ناموفق می توان گرفت!

بر اساس گفته ی آقای دکتر محمد رضا تابع جماعت مشاور روانشناس و متخصص مشاوره خانواده یکی از مهم ترین مهارت های رسیدن به رضایت خاطر در زندگی زناشویی ، بخشیدن همسر به خاطر اشتباهاتی که انجام می دهد، به شما امکان می دهد که او را بار دیگر دوست بدارید و به خاطر کامل نبودن ببخشید. زمانی که از بخشش کوتاهی کنید ، موفقیت و عشق در همه ی جنبه های زندگی محدود می شود. فراموش نکنید که هیچ کس کامل نیست و خطاهایی را درزندگی انجام خواهیم داد. بخشیدن یعنی رهایی یافتن از رنجش ها و ناراحتی ها و نبخشیدن در زندگی زناشویی مشکلات عدیده ای ایجاد می کند که ممکن است بسیار مضر باشد.

توصیه مرکز مشاوره خوب : به دنبال تغییر دادن طرف مقابل نباشید.

مرکز مشاوره روانشناسی : 6 درس که از ازدواج و خانواده های ناموفق می توان گرفت!

طبق نظر خانم دکتر نسرین باقری مشاور روانشناس و متخصص مشاوره ازدواج عشق ورزیدن به آن چه که دوست داشتنی است آسان و به آن چه که دوست داشتنی نیست بسیار دشوار است. در واقع بیشتر ما جنبه هایی از همسرمان را که به نظرمان غیر جذاب، ناکام کننده یا مایوس کننده هستند دوست نداریم اما همه ی ما جنبه هایی داریم که دوست داشتنی نیستند. برای همین لازم است طوری عشق بورزیم که برای هر دو بخش عشق واقعی باشد. به همین دلیل نیاز به پذیرش داریم .طبق مطالعات مشاوره خانواده حتما مواردی در طرف مقابل وجود خواهد داشت که شما را اذیت خواهد کرد و آرزو می کنید که کاش وجود نداشتند اما بدانید که شما نمی توانید آن ها را تغییر دهید و کاری که می توانید انجام دهید پذیرش آن ها است .

چرا باید به فکر رابطه تان باشید؟

امکان طلاق همیشه آن قدر بالاست که ایجاب می کند مردان و زنان متاهل حتی آن ها که اکنون از روابط خود راضی و خشنود هستند ، همواره باید مراقب و در حال تلاش برای حفظ و ادامه آن باشند. مشاوره ازدواج نشان می دهد که یکی از دلایلی که ریشه ی ازدواج را می خشکاند آن است که هیچ یک از طرفین پی به ارزش آن نمی برند تا آن که کار از کار می گذرد. بعد از کاغذ بازی ها و انتقال هر کدام به خانه های جدا متوجه می شوند که با از دست دادن یکدیگر، چه چیزهای دیگری را هم از دست داده اند.

در اکثر ازدواج ها زوجین به جای احترام و رشد یکدیگر دست به تخریب یکدیگر می زنند، اما مستندات مشاوره روانشناسی زیادی وجود دارد که این پیامد ها چقدر می تواند برای افراد زیان بار باشد.

کلام آخر مرکز مشاوره انتخاب نو

برای این که رابطه هایمان را تا جایی که ممکن است، سرزنده و شاداب نگه داریم، بهتر است که زود تر دست به کار شویم. امروزه بخش عمده ای از زندگی ما در ارتباط با در فکر فرد دیگر سپری می شود. اگر ما بتوانیم هر چه بیشتر ارتباطات موثر تر و موفق تری داشته باشیم ، بی شک موفقیت های چشم گیری را به دست خواهیم آورد. در غیر این صورت باید منتظر شکست ها باشیم. بهتر است بدانید که علیرغم این که ارتباط با دیگران تا این حد حیاتی و مهم است ، ناتوانی عمده ی ما نیز در همین امر است. برای کسب آگاهی در زمینه ارتباط و مهارت ها با افراد متخصص در این زمینه در مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه دهنده خدمات تخصصی مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده واقع در شمال تهران با شماره تلفن 22593216 در ارتباط باشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز