بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
سفر به شهر دبی فراتر از گشت و گذار است؛ چراکه بهترین فرصت برای یادگیری فرهنگ و سنت‌های جدید محسوب می شود. در این شهر مدرن، نظم و قوانینی با توجه به فرهنگ و سنت‌های دینی آن وجود دارد. با این حال، دبی به عنوان یک شهر مدرن اجازه می‌دهد تا لباس‌پوشیدن راحت‌تر باشد. با رعایت قوانین پوشش، می‌توانید از این سفر به بهترین شکل لذت ببرید.

سفر به شهر دبی فراتر از گشت و گذار است؛ چراکه بهترین فرصت برای یادگیری فرهنگ و سنت‌های جدید محسوب می شود. در این شهر مدرن، نظم و قوانینی با توجه به فرهنگ و سنت‌های دینی آن وجود دارد. با این حال، دبی به عنوان یک شهر مدرن اجازه می‌دهد تا لباس‌پوشیدن راحت‌تر باشد. با رعایت قوانین پوشش، می‌توانید از این سفر به بهترین شکل لذت ببرید. بنابراین اگر از خود می‌پرسید که در سفر به دبی چی بپوشم؟ پیش از رفتن به این شهر، بهتر است با فرهنگ و مقررات آن آشنا شوید تا از این سفر به بهترین نحو استفاده کنید.

دبی چی بپوشم؛ قوانین جالب پوشیدن لباس در دبی

پوشش بومیان در دبی چگونه است؟

پوشیدن لباس‌های سنتی همیشه یکی از جذابیت‌های سفر به یک کشور جدید است و از طرفی برای دغدغه‌ی در دبی چی بپوشم، بسیار راه‌گشاست. در امارات متحده عربی، پوشش سنتی مردمان، به عنوان نشانه‌ای از پیروی از سنت، بر اساس معیارهای عفت در اسلام طراحی می‌شود.دشداشه، یک پوشش بلند آستین است که بیشتر مردان در شهر دبی آن را می‌پوشند. این پوشاک تا قوزک پا، به‌طور کامل بدن را پوشش می‌دهد و با توجه به طراحی خاص خود، در هوای گرم، به دلیل تنفس‌پذیری بالا، باعث خنکی بدن می‌شود. در فصل تابستان، مردان امارات، دشداشه‌های سفید رنگ را ترجیح می‌دهند تا با انعکاس نور خورشید از گرمای آن محافظت شوند؛ در حالی‌که در فصل زمستان از دشداشه‌های تیره‌تری مانند پارچه پشمی دوخته‌شده استفاده می‌کنند که از پارچه‌های سنگین‌تر و گرم‌تری ساخته شده است. علاوه بر دشداشه، پوشش سری دیگری نیز در لباس‌های سنتی مردان امارات وجود دارد.

این پوشش شامل قحفیه، غتره و عقال است. قحفیه به‌عنوان کلاهی برای نگه‌داشتن موها به‌کار می‌رود و روی آن، پوششی مانند روسری به نام غتره قرار دارد که با ریسمانی سیاه رنگ به اسم عقال ثابت می‌شود. این پوشش‌های سنتی، بسیار کاربردی هم هستند. غتره، نقش چتر را برای پوشش سر دارد و به‌عنوان محافظ از تابش نور خورشید عمل می‌کند. همچنین در هوای سرد یا طوفانی، به عنوان پوششی برای دهان و بینی استفاده می‌شود. این پوشش اغلب در خارج از خانه به کار می‌رود.

دبی چی بپوشم؛ قوانین جالب پوشیدن لباس در دبی

توجه! اگر قصد سفر به دبی را دارید با مراجعه به وب سایت لحظه آخر؛ تور دبی را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

زنان در شهر دبی، پوشش بلند و گشادی به تن دارند که کل بدن را پوشش می‌دهند. عبایه، پوششی سیاه رنگ است که بیشتر در فضای عمومی پوشیده می‌شود و شیلا نیز نوعی پوشش سر است که برای پنهان کردن صورت استفاده می‌شود.زیر عبایه یا در خانه، زنان اماراتی از لباس سنتی عربی به نام کندوره استفاده می‌کنند. این پوشش بلند و گشاد با آتین های بلند است و از ابریشم یا پارچه‌های دیگر ساخته می‌شود. برخی از زنان، کندوره خود را با مهره های ریز، پولک‌ها، سکه‌ها و فلزات تزیین می‌کنند.در مراسم و مناسبت‌های خاص مانند عروسی، زنان اماراتی از جامه‌ای به نام ثوب استفاده می‌کنند. این پوشش، ظریف‌تر و زیباتر از کندوره است و با طرح‌های متنوعی ساخته می‌شود.

برخی زنان جوانتر در دبی، تمایل دارند لباس‌های غربی را بپوشند و آن‌ها را در فضای عمومی نیز استفاده کنند. با این حال، برخی دیگر از زنان اماراتی، لباس‌های غربی را تنها در خانه یا زیر عبایه پوشیده و به سنت‌های خود پایبند هستند. در کل، لباس‌های سنتی زنان اماراتی، علاوه بر پایبندی به سنت‌های دینی، دارای زیبایی و طراحی‌های خاصی هستند که هنر و صنعت دست‌اندرکاران آن را نشان می‌دهد.

انواع پوشش در مکان‌های مختلف دبی

در شهر دبی، قوانین مربوط به لباس پوشیدن برای گردشگران پیچیده نیست، اما برای داشتن تجربه‌ای راحت و لذتت‌بخش در این شهر، توجه به نوع پوشش با در نظر گرفتن شرایط مکانی الزامی است و باید این سوال را از خود بپرسید که در این منطقه از دبی چی بپوشم بهتر است؟

پوشش در مساجد

در بازدید از مساجد دبی، برای پوشش مناسب و احترام به محل مذهبی باید به نکات زیر توجه کنید:

  1. برای مردان، پوشیدن لباس‌هایی مانند شلوار و پیراهن یا کت و شلوار الزامی است. شلوارهای کوتاه و پوشیدن تی‌شرت و پوشاک ورزشی مجاز نیستند.
  2. برای زنان، پوشیدن لباس‌هایی مانند عبای ساده و شال یا روسری الزامی است. لباس‌های بدون آستین، شلوارهای کوتاه و لباس‌های بسیار چسبیده نیز مجاز نیستند. همچنین، پوشیدن جواهرات بیش از حد توصیه نمی‌شود.
  3. پوشیدن کفش در داخل مسجد ممنوع است و بهتر است با جوراب وارد شوید.

دبی چی بپوشم؛ قوانین جالب پوشیدن لباس در دبی

لباس مناسب برای کویرگردی

کویرگردی در تور دبی هفت شب یک فعالیت پرطرفدار برای گردشگران است. جهت پاسخ به سوالاتی نظیر اینکه برای کویرگردی دبی چی بپوشم، در ادامه چند نکته آورده شده است:

  1. پوشیدن لباس‌هایی با بافت نرم و خنک مانند پیراهن‌های نخی و شلوارهای کتان یا جین می‌تواند شما را در برابر گرما محافظت کند.
  2. استفاده از کلاه، شال یا کلاه‌به‌صورتی که صورت و گردن را در برابر آفتاب محافظت کند و عینک آفتابی توصیه می‌شود.
  3. استفاده از کفش‌های ضد تعریق که مقاوم در برابر شن و ماسه باشند توصیه می‌شود. همچنین، پوشیدن جوراب‌های راحت و مناسب برای تنفس و ممانعت از لغزش پا در کفش، از جمله نکاتی است که باید به آن توجه کرد.
  4. به همراه داشتن پلیور و کت یا ژاکت ، که بتوان به راحتی آن‌ها را در صورت نیاز خصوصا در شب پوشید، توصیه می‌گردد.
  5. با توجه به اجاره ماشین دردبی برای کویر گردی، بهتر است لباس‌هایی با رنگ‌های روشن و براق پوشیده شود تا در شرایط دشوار کویر مانند طوفان شن و تاریکی هوا قابل مشاهده باشید.

نحوه پوشش در سواحل دبی

از جمله امکانات تفریحی دبی می توان به سواحل و پارک های آبی اشاره کرد که بسیاری از توریست ها به دنبال لذت بردن از آب و هوای گرم و زیبای دبی به آنجا می آیند. احتمالا برای خیلی‌ها این پرسش به وجود می‌آید که در سواحل دبی چی بپوشم؟

در پاسخ، شما می‌توانید هر لباسی که مد نظر دارید بپوشید اما باید توجه داشت که وقتی از ساحل خارج می شوید و وارد اماکن عمومی می شوید، باید یک لباس پوشیده‌تر بپوشید که با شرایط جامعه سازگار باشد. همچنین، بعضی از سواحل به عنوان سواحل خانوادگی شناخته می شوند که استانداردهای خاصی برای پوشش دارند. برای مثال، ممکن است از مردان خواسته شود که حتماً پوشش بالاتنه داشته باشند و یا خانم‌ها روی مایو حداقل یک بلوز آستین‌کوتاه بپوشند.

پوشش در رستوران و کافه‌های دبی

در صورتی که در تور دبی هفت شب قصد کافه ورستوران‌گردی را دارید، باید بدانید رستوران یا کافه‌ای که می‌روید در نوع پوششتان بسیار تعیین کننده است. در واقع پاسخ شما را در مورد اینکه در دبی چی بپوشم خواهد داد. معمولا صندل و دمپایی برای این گردش مناسب نیست. در صورت نداشتن پوشش مورد قبول ممکن است از ورود شما به کافه یا رستوران جلوگیری گردد. به عنوان مثال رستوران برج‌العرب از ورود مشتریانی که حدود پوشش مشخص شده را رعایت نکرده‌اند، خودداری می‌کند.

قوانین مربوط به پوشش لباس در دبی

در دبی قوانین متفاوتی برای پوشش در نقاط مختلف وجود دارد و پوشیدن لباس مناسب برای حضور در شهر دبی الزامی است. در خودروی شخصی هم باید حدود پوشش رعایت گردد. به طور کلی لحظه آخر به شما پیشنهاد می‌دهد برای آسودگی و لذت بردن از سفر به دبی، به دنبال پاسخی برای پرسش در دبی چی بپوشم باشید و قوانین مربوط به پوشش لباس در این شهر را رعایت فرمایید:

  • لباس خانم‌ها باید از سر شانه تا روی زانو پوشیده و فاقد چاک باشد.
  • پوشش چسبان و نازک که بدن‌نما باشد و یا یقه‌های باز، مناسب خانم‌ها نیست.
  • آقاین هم ملزم به رعایت قوانینی مانند نپوشیدن شلوارک و باز نبودن یقه‌ها هستند.
  • پایبندی به قوانین مربوط به لباس، در ماه رمضان واجب است.

دبی چی بپوشم؛ قوانین جالب پوشیدن لباس در دبی

سخن پایانی

با وجود اینکه حجاب در دبی امری اختیاری است ولی حد و حدودی برای پوشش بر مبنای عرف وجود دارد که بهتر است با استفاده از پوشش محافظه‌کار و متناسب با فرهنگ مردم آن منطقه رعایت گردد. با دانستن این مسائل می‌توانید تور دبی را در سایت لحظه آخر رزرو کرده و سفری خاطره انگیز و به یاد ماندنی به این شهر جذاب و زیبا با تفریحات متنوع داشته باشید.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز