بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

 3 راهکار معجزه بخش برای رفع خستگی بدن !

آیا احساس خستگی بدن شما را کسل و بی‌حال کرده است؟ آیا احساس می‌کنید توانایی انجام کاری را ندارید؟ نیاز دارید که چند روز را در تخت خود سپری کنید؟ رفع خستگی بدن بعد از یک روز کاری برای افزایش رضایت از زندگی بسیار اهمیت خواهد داشت. بدن ممکن است به‌دلیل فعالیت‌های تکراری روزمره، فشارهای روحی و استرس و عوامل دیگر دچار ضعف و خستگی شود. برخی افراد تصور می‌کنند که خواب در طول روز به رفع خستگی بدن کمک خواهد کرد؛ درصورتی‌که در اغلب اوقات نتیجه عکس دارد. در این مقاله ۳ راهکار بسیار موثر برای رفع خستگی بدن و افزایش انرژی را بررسی کردیم تا با انجام آن‌ها زندگی باکیفیت‌تری را تجربه کنید.

1. رفع خستگی بدن با ماساژدرمانی؛ از ماساژهای سنتی تا دستگاه‌های ماساژ

ماساژ درمانی یکی از ترفندهای اصلی رفع خستگی بدن است. ماساژ با تکنیک‌های لمس و فشارهای متناوب روی عضلات باعث تسکین دردها و کاهش تنش عضلانی و رفع خستگی بدن می‌شود. ماساژ سوئدی، تایلندی و ریلکسی انواع ماساژهای سنتی هستند که با افزایش گردش خون از طریق روش‌های لمس، فشار و کشش خستگی بدن را از بین می‌برند.

همچنین، استفاده از دستگاه‌های ماساژ به رفع خستگی بدن بعد از کار و در پایان هر روز بسیار کمک می‌کند. دستگاه‌ها همانند ماساژهای سنتی، نقاط خاصی از نواحی مختلف بدن را برای رفع خستگی هدف قرار می‌دهند. ازاین‌رو، با خرید صندلی ماساژ و سایر دستگاه‌های ماساژور می‌توانید در زمان بسیار کوتاهی خستگی را از بدن خود خارج کنید. در ادامه به معرفی موثرترین دستگاه‌های ماساژ برای رفع خستگی می‌پردازیم.

 3 راهکار معجزه بخش برای رفع خستگی بدن !

ماساژور پا؛ رفع خستگی بدن بعد از یک روز کاری با ماساژ گودی پا

وسط کف پا رشته‌های عصبی متعددی وجود دارد که ماساژ دادن این قسمت استرس را به‌میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. کاهش استرس به شل شدن عضلات بدن کمک می‌کند و خستگی و سستی را از بین می‌رود.

دستگاه‌های ماساژور مجهزبه غلتک‌هایی هستند که تکنیک‌های ماساژ فشاری، سوئدی یا تریگر پوینت را شبیه‌سازی می‌کنند. ازاین‌رو، خرید ماساژور پا برای رفع خستگی بدن افرادی که در محیط‌های پرتنش زندگی می‌کنند، بسیار پیشنهاد می‌شود. همچنین این دستگاه برای افرادی که نیاز به ایستادن مداوم در موقعیت شغلی خود دارند، بسیار موثر خواهد بود.

ماساژور تفنگی؛ بهبود خستگی بدن با خارج کردن اسید لاکتیک جمع شده در عضلات

ماساژور تفنگی با ضربه‌های کنترل شده و پیوسته، باعث ترشح اسید لاکتیک و از بین بردن گره‌های ایجاد شده در عضلات می‌شود؛ به‌همین دلیل ماساژور محبوب ورزشکاران است. طراحی ارگونومیک بدنه این دستگاه باعث شده است تا ماساژ با ماساژور تفنگی برای همه بخش‌های بدن امکان‌پذیر باشد. با خرید ماساژور بدن از نوع تفنگی می‌توانید با استفاده از ۶ سری مختلف آن، بخش‌های متفاوت بدن را به‌صورت عمقی ماساژ دهید.

استفاده از صندلی ماساژ؛ بهترین راه‌حل برای رفع خستگی بدن

صندلی ماساژ مجهزبه غلتک‌ و کیسه‌های هوا است که نواحی مهم بدن مثل گردن، پاها و کمر را ماساژ می‌دهند. حرکت منظم و یکنواخت غلتک‌ها با افزایش گردش خون و شل کردن عضلات، خستگی یک روز کاری سخت را فوراً از بدنتان دور می‌کند. برای رفع خستگی با صندلی ماساژ کافی است به‌درستی روی آن بنشینید.

برای نشستن صحیح روی صندلی ماساژ، پشت بدنتان را کاملا به کوسن‌های صندلی بچسبانید. سر خود را به بالشتک سر تکیه دهید و پاهای خود در قسمت مخصوص بگذارید؛ سپس می‌توانید دستگاه را روشن کنید و ماساژ لذت ببرید.

2. رفع خستگی بدن با ورزش؛ افزایش انرژی با ترشح هورمون‌های ضد افسردگی

طیف متنوعی از حرکات کششی و نرمش‌های سبک برای از بین بردن خستگی جسمی کاربرد دارند. خستگی مزمن در طول روز، فعالیت‌ و دامنه تحرک فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بی‌تحرکی به‌مرور زمینه‌ساز بیماری‌های مختلفی خواهد شد و سلامت فرد را با مشکلات جدی روبه‌رو خواهد کرد؛ بنابراین ورزش را هر چند کوتاه در برنامه روزانه خود قرار دهید.

همچنین، ورزش باعث ترشح هورمون سروتونین یا همان هورمون ضد افسردگی می‌شود که انرژی را به‌مقدار بسیاری افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، انجام فعالیت‌های منظم ورزشی باعث افزایش ترشح اسید لاکتیک در عضلات می‌شود. این ماده به بازسازی و تقویت عضلات کمک می‌کند و در طولانی‌مدت سلامت بافت عضله را بهبود می‌بخشد. درنتیجه، ایجاد خستگی مزمن و کوفتگی‌های مکرر حتی بعد از فعالیت‌هایی با شدت بالا، کمتر اتفاق می‌افتد.

3. طب سوزنی سنتی و الکترونیکی؛ دو روش اثربخش برای رفع خستگی مزمن

طب سوزنی یکی از روش‌های سنتی برای رفع خستگی بدن به شمار می‌رود که کمتر به تاثیر آن توجه شده است. این روش با تمرکز بر پخش کردن انرژی در سراسر بدن به‌منظور از بین بردن استرس انجام می‌شود. طب سوزنی اضطراب را کاهش می‌دهد تا به‌دنبال آن مغز به صدور فرمان‌های ضددرد تحریک شود. درنتیجه خستگی بدن تا حد مطلوبی التیام می‌یابد.

در سال‌های اخیر طب از سوزنی الکترونیکی، آمیخته‌ای از روش سنتی و مدرن، استفاده می‌شود. در روش طب سوزنی الکترونیک نقاط خاصی از عضلات پاراورتبرال کمر هدف درمان قرار می‌گیرند. ضربات ناشی از این روش روی بافت ماهیچه کمر به دلیل نزدیکی به ستون فقرات بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر می‌گذارند. این روش علاوه‌بر رفع خستگی مزمن، برای ریکاوری بعد از فعالیت‌های سنگین ورزشی نیز کاربرد دارد؛ اثربخشی طب سوزنی الکترونیکی با تشدید پالس افزایش خواهد یافت.

 3 راهکار معجزه بخش برای رفع خستگی بدن !

به‌روزترین دستگاه‌های ماساژ را برای رفع خستگی بدن از فروشگاه مبل ماساژ بخرید

در این مقاله، استفاده از دستگاه‌های ماساژ، ورزش و طب سنتی را به‌عنوان راهکارهای رفع خستگی بدن شرح دادیم. در بین راهکارهای معرفی شده، استفاده از دستگاه‌های ماساژ راحت‌ترین و دردسترس‌ترین گزینه خواهند بود؛ زیرا با خرید هر کدام از دستگاه‌های پرتابل ماساژ می‌توانید در هرکجا از آن استفاده کنید. برای خرید دستگاه‌های ماساژور، کیفیت و به‌روز بودن تکنولوژی آن‌ها بسیار در اثربخشی آن‌ها اهمیت دارد.

از این‌رو، حتما از فروشگاه‌های معتبر دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنید. فروشگاه مبل ماساژ یکی از قابل اعتمادترین مراکز خرید انواع دستگاه‌های ماساژ است که به‌روزترین تکنولوژی‌ها را به بازار عرضه می‌کند. برای خرید و اطلاع از مشخصات انواع دستگاه‌های ماساژور به وبسایت مبل ماساژ (moblemassage.com) مراجعه کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز