بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

همه ما با کیسه زباله آشنا هستیم و انواع مختلفی از این محصول را در مکان‌های مختلف مشاهده کرده‌ایم. این محصول موارد مصرف زیادی دارد و بسیاری از مکان‌ها برای دور انداختن زباله‌های خود و جلوگیری از انتشار آلودگی از این کیسه زباله‌ها استفاده می‌کنند. کیسه‌های زباله دارای انواع مختلفی هستند و موارد مصرف گوناگونی هم دارند که در ادامه بحث توضیحات بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

انواع مختلف کیسه زباله

در این بخش می‌خواهیم انواع مختلف کیسه زباله را معرفی کنیم تا بتوانید آشنایی بیشتری با موارد مصرف این محصول پیدا کنید. انواع کیسه‌های زباله شامل:

  1. کیسه بیمارستانی: یکی از انواع کیسه‌های زباله، کیسه‌های بیمارستانی هستند که کاربرد زیادی دارند و همان‌طور که پیداست، برای مکان‌هایی همچون بیمارستان مورد استفاده قرار می‌گیرند. کیسه‌های بیمارستانی باید از لحاظ آب‌بندی و همین‌طور کیفیت در سطح خیلی خوبی باشند تا بتوانند به خوبی از نشت پساب جلوگیری نمایند. برخوردار بودن کیسه بیمارستانی از ضخامت بالا هم از ویژگی دیگری است که این محصول باید آن را داشته باشد.
  2. کیسه بند دار: یک نمونه دیگر از کیسه‌هایی که می‌خواهیم آن را معرفی کنیم، کیسه بند دار است. کیسه بنددار یک کیسه به صرفه است و اغلب برای مصارف خانگی و همین‌طور برای مکان‌هایی همچون ادارات استفاده می‌شود. یکی از مزیت‌هایی که کیسه بند دار دارد، این است که از لحاظ هزینه نسبت به سایر کیسه‌های زباله پایین‌تر است.
  3. کیسه عادی: کیسه عادی از جمله کیسه‌هایی است که مراکز خدمات رسانی شهری از آن استفاده می‌کنند. ضخامت این نوع کیسه خیلی بالا است و همین‌طور از لحاظ کشسانی هم در سطح خوبی قرار دارد. تولید کیسه عادی با استفاده از مواد درجه یک و درجه دو انجام می‌شود.
  4. کیسه لندنی: در انتهای این بخش کیسه لندنی را معرفی می‌کنیم که این نوع کیسه با توجه به نوع دوختی که دارد، نام گذاری شده است. دوخت کیسه لندنی به صورت ستاره‌ای شکل است و وقتی که داخل سطل آشغال قرار می‌گیرد، نیازی نیست که دست فرد به داخل کیسه فرو رود.

به طور کلی باید گفت که کیسه زباله با توجه به انواع متعددی که دارد، دارای مصارف مختلفی است و انواع گوناگونی از مکان‌ها می‌توانند از یک کیسه مخصوص استفاده کنند.

رنگ‌های مختلف کیسه زباله و مفهوم هر کدام از آنها

کیسه‌های زباله دارای رنگ‌های مختلفی هستند و هر کدام از این رنگ‌ها مفهوم مخصوص به خود را دارند. رنگ‌هایی که برای تولید کیسه زباله مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل سیاه، سفید، شفاف، زرد، قرمز، سبز و غیره هستند.

در ابتدای این بخش کیسه زباله شفاف را بررسی می‌کنیم و در این درباره باید بگوییم، کیسه‌های زباله‌ای که شفاف هستند، برای حمل کردن زباله‌های سبک همچون مقوا، کاغذ و غیره استفاده می‌شوند. دلیل تولید این نوع از کیسه‌ها به صورت شفاف، این است که زباله‌های داخل آن قابل مشاهده هستند و به این شکل کار تفکیک آن‌ها هم راحت‌تر می‌شود.

همان‌طور که اشاره کردیم، از جمله رنگ‌هایی که برای تولید کیسه‌های زباله مورد استفاده قرار می‌گیرد، رنگ سیاه است. همان‌طور که می‌دانید، کیسه‌های سیاه رایج‌ترین نوع کیسه هستند و زباله‌هایی که داخل این کیسه‌ها قرار می‌گیرند، به دلیل رنگ آن دیده نمی‌شوند. معمولاً از کیسه زباله‌های سیاه برای حمل کردن زباله‌های سنگین استفاده می‌شود.

نوع دیگری از این محصول به رنگ سفید است و از آن برای دور انداختن زباله‌های سرویس بهداشتی و همینطور سوزن‌ها و سرنگ‌های بیمارستانی استفاده می‌شود. کیسه زباله‌هایی که به رنگ قرمز هستند هم، بیشتر در مراکز درمانی کاربرد دارند و پسماندهای مواد بیولوژیکی، مواد عفونی و غیره و به طور کلی موادی که داخل آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شوند، داخل این کیسه‌ها قرار می‌گیرند.  انواع کیسه زباله و موارد کاربرد آن

رنگ سبز هم یکی از رنگ‌هایی است که در تولید کیسه زباله از آن استفاده می‌شود و به طور کلی باید بگوییم که رنگ سبز نشان دهنده موادی است که با محیط زیست سازگاری دارند. کیسه‌های سبز رنگ جزء کیسه‌هایی هستند که می‌توانند تجزیه شوند. البته ممکن است خود این کیسه‌ها تجزیه نشوند، اما آشغال‌هایی که داخل آن‌ها قرار دارند، قابل تجزیه هستند. موادی مانند خوراکی‌ها، مواد غذایی و زباله‌های گیاهی داخل کیسه‌های سبز رنگ قرار می‌گیرند و می‌توانند به صورت خود به خود تجزیه شوند.

کیسه زباله خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

مسلماً یک کیسه زباله خوب دارای ویژگی‌های مختلفی است که این ویژگی‌ها می‌توانند درجه یک بودن آن را نشان دهند. اولین ویژگی خوبی که می‌توان برای این محصول نام برد، این است که دوخت انتهای کیسه باید محکم باشد تا از پارگی آن جلوگیری نماید. ضخامت قابل توجه کیسه هم یکی دیگر از مشخصات خوب آن است که برخوردار بودن از این ویژگی می‌تواند این امکان را به کیسه بدهد که تحمل فشار بالا را داشته باشد. لازم به ذکر است که اگر کیسه برای منزل استفاده می‌گردد، باید در تولید آن از مواد درجه یک استفاده شده باشد.

راهنمای خرید کیسه زباله

کیسه‌های زباله جزء پرفروش‌ترین محصولاتی هستند که فروش آن‌ها در مراکز مختلفی انجام می‌شود. برای این که هر فردی بتواند از خرید خود مطمئن شود و کیسه زباله با کیفیتی را خریداری کند، نیاز است که به چند مورد قبل از خرید توجه داشته باشد. اولین نکته‌ای که باید مورد توجه خریدار قرار بگیرد، توجه داشتن به ابعاد و ضخامت کیسه است. برای این که بتوانید یک کیسه با ضخامت و با ابعاد مناسب انتخاب کنید، می‌توانید با کارشناسان فروش مشورت نمایید. از طرفی دیگر باید بدانید که کیسه‌های نایلکسی نسبت به کیسه‌های نایلونی مقاومت و کشسانی بهتری دارند.

مورد دیگری که توجه به آن لازم است، این است که هر فردی باید بداند کیسه مورد نظر خود را برای چه مکانی می‌خواهد. همان‌طور که در قسمت‌های بالاتر اشاره کردیم، هر کدام از کیسه‌های زباله برای مکان خاصی کاربرد دارند. خریدار با داشتن آگاهی در مورد کاربرد هر کدام از کیسه‌های زباله، می‌تواند کیسه مورد نظر خود را به خوبی شناسایی کند. همین‌طور شخص مورد نظر باید با توجه به نیازی که دارد، کیسه را با توجه به رنگ بندی مورد نظرش انتخاب کند.

تمامی افراد می‌دانند که کیفیت در خرید هر محصولی اصل مهمی است و حتماً باید در نظر گرفته شود. کیفیت کیسه‌های زباله هم دارای اهمیت زیادی است، پس به عنوان یک نکته مهم قبل خرید، باید مورد توجه خریدار قرار بگیرد.

کلام آخر

با توجه به این که روزانه حجم زیادی از زباله‌ها دور انداخته می‌شوند، نیاز است که از کیسه زباله برای جمع آوری آن‌ها استفاده شود. همانطور که اشاره کردیم، زباله‌ها در هر نوعی که هستند، کیسه مخصوصی دارند و باید داخل کیسه مخصوص به خود قرار داده شوند. در این بین باید اضافه کنیم که شرکت ستاره میزبان پارسیان، انواع گوناگونی از محصولات یکبار مصرف را تولید می‌کند که کیسه‌های زباله هم بخشی از تولیدات این مجموعه هستند. مشتریان عزیز می‌توانند به سایت این مجموعه مراجعه کنند و سفارش خود را ثبت نمایند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز