بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

زیورآلات زنانه و مردانه می توانند نقش بسیار مهمی در زیبایی استایل خانم ها و آقایان داشته باشند؛ اما با وجود بالا رفتن قیمت طلا، بسیاری از افراد روی به خرید زیورآلات نقره یا استیل آورده اند تا بتوانند ضمن کاهش هزینه ها، زیورآلات متنوع تری نیز داشته باشند. سوال بسیاری از افراد در هنگام ورود به فروشگاه های مختلف جهت خرید زیورآلات این است که زیورآلات نقره بهتر هستند یا زیورآلات ساخته شده با استیل؟ واقعیت این است که برخلاف ظاهر مشابه استیل و نقره، این دو زیورآلات تفاوت های زیادی با هم دارند که در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد آن ها صحبت کنیم.

نقره یا استیل؟ کدام را بخریم بهتر است؟

زیورآلات نقره یا استیل؟ کدام بهتر است؟

زیورآلات با هر جنسی که ساخته شده باشند، می توانند زیبایی فوق العاده ای به استایل شما بدهند؛ اما تفاوت این زیورآلات در طول عمر و ماندگاری آن هاست. ممکن است برای خرید یک انگشتر یا دستبند هزینه زیادی کنید، ولی چون جنس آن مرغوب نبوده، نتوانید تا چندین سال از آن استفاده کنید. پس جنس و کیفیت بدلیجات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

دو جنس عالی برای ساخت زیورآلات، نقره و استیل هستند. نقره و استیل هر دو آلیاژ هستند و از ترکیب چند فلز مختلف ساخته شده اند. به همین خاطر نمی توان به طور دقیق در مورد خصوصیات هر کدام صحبت کرد، چون حتی با اضافه کردن یک ترکیب دیگر به آن ها خصوصیاتشان عوض می شود. البته در حال حاضر یک استاندارد مشخصی برای تولید نقره یا استیل وجود دارند که همه تولید کنندگان به آن توجه می کنند.

در پاسخ به سوال شما در مورد اینکه زیورآلات نقره بخرید یا استیل و کدام یک جنس مرغوب تر و باکیفیت تری دارند، باید به شما بگوییم که هر دوی این زیورآلات باکیفیت هستند و طول عمر آن ها نیز بالاست؛ اما یک سری تفاوت ها نیز در میان آن ها وجود دارد که در ادامه مقاله به این تفاوت ها اشاره می کنیم.

  1. تفاوت ظاهری نقره با استیل

اگر میان خرید نقره یا استیل مردد هستید، باید بگوییم که تفاوت ظاهری نسبتا زیادی میان این دو فلز وجود ندارد. هر دو به رنگ نقره ای هستند و زیبایی فوق العاده ای دارند. البته درخشش استیل بیشتر از درخشش نقره است. به طوری که یک ظاهر آینه ای شکل در فلز استیل وجود دارد که زیبایی آن را چندین برابر کرده است.

  1. تفاوت قیمت نقره و استیل

می دانیم که یکی از فاکتورهای شما برای خرید زیورآلات نقره یا استیل، قیمت این محصولات است. به طور کلی، قیمت فلز استیل ارزان تر از قیمت فلز نقره است. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد روی به خرید زیورآلات استیل بیاورند. با این حال حتی اگر سرویس نقره، قیمت بالایی داشته باشد؛ اما از نظر ارزشمند بودن بهتر از فلز استیل است. چرا که قیمت نقره در بازار روز جهانی محاسبه می شود و حتی می توان در آینده آن را به عنوان یک سرمایه فروخت. اما بدلیجات استیل چنین ارزشی ندارند.


 

نقره یا استیل؟ کدام را بخریم بهتر است؟

 

  1. تفاوت در ماندگاری و طول عمر استیل و نقره

خبر خوب این است که طول عمر زیورآلات نقره یا استیل چندان تفاوتی با هم ندارند. مهم این است که بتوانید به درستی از آن ها مراقبت کنید و از قرار دادن این زیورآلات در برابر ضربه، خط و خش و ... جلوگیری نمایید. البته معمولا زیورآلات استیل مقاوم تر هستند و می توانند در برابر خط و خش مقاومت کنند؛ اما زیورآلات نقره حساس تر هستند و ممکن است مجبور شوید همواره مراقب آن ها باشید تا خراب نشوند.

  1. تفاوت در نحوه نگهداری زیورآلات نقره و استیل

اگر بخواهیم به طور دقیق در مورد نحوه نگهداری از زیورآلات نقره و استیل صحبت کنیم، باید بگوییم که هر دو مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. نقره یک فلز گران بها است که معمولا حساسیت بالایی در برابر تغییر رنگ دارد. ممکن است در اثر قرار دادن نقره در برابر مواد شیمیایی، شاهد تغییر رنگ آن باشید؛ اما معمولا استیل در اثر گذر زمان دچار مشکل نمی شود و درخشش خود را حفظ می کند.

البته زمانی که درخشش نقره از بین می رود، می توانید با روش های مناسب به راحتی آن را دوباره درخشان کنید. بنابراین، درخشش نقره مثل روز اول خواهد شد؛ ولی اگر همین اتفاق برای استیل بیفتد، بعید است که دوباره بتوانید آن را مانند روز اول درخشان و جذاب کنید.

نقره یا استیل؟ کدام را بخریم بهتر است؟


 

  1. تفاوت در لکه پذیری استیل و نقره

لک شدن یک انگشتر یا گردنبند نقره می تواند تاثیر بدی روی زیبایی آن داشته باشد. شاید برای شما جالب باشد اگر بگوییم زیورآلات نقره حساسیت بیشتری در برابر لکه های مختلف دارند و ممکن است به مرور زمان کدر شوند. بنابراین، مراقبت از آن ها برای جلوگیری از لکه دار شدنشان بسیار مهم است. این در حالی است که زیورآلات استیل به راحتی لکه دار نمی شوند و حتی می توانید تا چندین سال بدون هیچ مشکلی از آن ها استفاده کنید.

  1. خاصیت ضد آلرژی زا نقره و استیل

بعضی از افراد به محض استفاده از زیورآلات با مشکل آلرژی مواجه می شوند و پوستشان شروع به خارش و قرمز شدن می کند. ضد آلرژی بودن گردنبند نقره و استیل، یکی از مبحث های مهمی است که در هنگام خرید این زیورآلات باید به آن توجه داشته باشید. به طور کلی، زیورآلات استیل یکی از ایمن ترین زیورآلات موجود در بازار هستند که نه تنها به بدن آسیبی وارد نمی کنند، بلکه دوستدار محیط زیست نیز می باشند. بنابراین، احتمال اینکه در اثر استفاده از بدلیجات استیل دچار حساسیت شوید بسیار کم است؛ اما معمولا افرادی که به مس حساسیت نشان می دهند، در اثر استفاده از نقره نیز دچار حساسیت می گردند.

  1. تفاوت در مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی زیورآلات نقره و استیل

زیورآلاتی که با فلزات خاصی به غیر از طلا ساخته شده اند، عمدتا باید مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی داشته باشند؛ چون ممکن است در هنگام تماس با پوست رطوبت پوست به آن ها منتقل شود و باعث زنگ زدگی آن ها گردد. مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زیورآلات استیل بهتر از زیورآلات نقره است. نقره دارای ترکیبات خاصی است که معمولا حساسیت بالایی به رطوبت دارند. به همین خاطر نباید آن ها را در معرض رطوبت پوست و یا آب قرار دهید.

  1. تفاوت در طرح های زیورآلات نقره یا استیل

نقره جزء فلزات نرم و انعطاف پذیر است که می توان هر زیورآلاتی را با ظرافت خاصی با کمک آن تهیه کرد. همین موضوع باعث شده تا انواع زیورآلات نقره مانند گردنبند نقره، دستبند نقره، انگشتر و ... با ظرافت خاصی طراحی شوند؛ اما این انعطاف پذیری در فلز استیل وجود ندارد. به همین خاطر، معمولا طرح های زیورآلات نقره متنوع تر و ظریف تر از طرح های بدلیجات استیل می باشند.

نوا استایل؛ ارائه کننده زیورآلات نقره و استیل باکیفیت

انتخاب یک فروشگاه اینترنتی برای خرید زیورآلات نقره یا استیل بسیار حائز اهمیت است. چرا که در برخی از فروشگاه ها یا طرح های این زیورآلات محدود هستند یا کیفیت آن ها قابل قبول نیست. فروشگاه اینترنتی نوا استایل، یک فروشگاه معتبر در حوزه فروش انواع زیورآلات نقره و استیل است که هر دوی این محصولات را با کیفیت عالی به شما ارائه می کند. فقط کافیست که به سایت اینترنتی این فروشگاه سر بزنید و از محصولات آن دیدن کنید.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز